Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 23:46

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Sešívaný avatar 20.3.2009 14:04 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem rád, že si to TomTom nedal líbil. Microsoft si totiž myslí, že on patenty vymáhat bude a ostatní budou mlčet. No a možná ty tahanice budou ku prospěchu všem. Třeba konečně dojdou na to, že softwarové patenty si porušují všchni navzájem a tudíž postrádají význam.
20.3.2009 14:23 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Tahanice skonci mimosoudni dohodou. My nam, vy nam aneb ruka ruku myje.
20.3.2009 18:34 dayvee
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
a to by imho vubec nevadilo. tomtom bude mit pokoj a ms me nezajima
22.3.2009 12:53 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Pro TomTom to bude dobre, ale co jine firmy, ktere ve svych produktech pouzivaji Linux a nemaji patentove portfolio ci dost penez na pravniky?
pit0 avatar 20.3.2009 14:04 pit0 | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Haha, kto do teba kamenom, ty do neho este vacsim :-D

20.3.2009 14:08 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aneb softwarové patenty v praxi. Hezky se navzájem podržíme v šachu a akcioářům ukážeme, jak jsme šikovní chlapci co si nic nenechají líbit. Předpkládám, že potom se potichu navzájem dohodneme, že se vlastně zas tak moc nestalo a život půjde dál...
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
20.3.2009 16:17 Martin Hruška
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Jo, život půjde dál. Kdo nemá žádný patent, ten má smůlu.

Velké firmy se drží v šachu a malí nemusí ani nic programovat, protože patentováno je všechno potřebné.

20.3.2009 16:29 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Nejhorší na tom je, že v těch velkých firmách můžou být i přesvědčeni o tom, že to tak je správně - ani bych se nedivil, kdyby pro jejich vedení bylo překvapením, že existují i malí vývojáři)
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
20.3.2009 23:26 uf
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Delate si legraci? :) Vedeni velkych firem neni charita. Nezalezi jim na tom co je "spravne", ale z ceho plyne vetsi zisk. Korporace je stroj na penize, ne na lasku.
21.3.2009 01:42 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Postupuj podle následujícího návodu:

1. Přečti si to ještě jednou

2. Pokud jsi nepochopil, vrať se ke kroku 1.

Nápověda:

Píšu snad, že korporace mají být stroje na lásku? Vydělávat prachy a věřit správnosti a prospěšnosti toho, co dělám, jsou dvě různé věci, které se nijak nepodmiňují ani nevylučují.
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
20.3.2009 14:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skvělé! Takhle se na patentové trolly musí! Je jedině dobře, že se Microsoftu nepodřídili. Bohužel je smutné, že sami museli použít k protiútoku patenty :-( Už aby byl softwarovým patentům konec...

Btw. stejně je mi to divné, vzhledem k rozhodnutí amerického federálního odvolacího soudu v případě Bilski (viz zprávička Vítězství v boji proti softwarovým patentům), které co jsem tak pochopil by mělo de facto zrušit patentovatelnost software. Chápu správně, že na již existující patenty to rozhodnutí nemá vliv? A tuší někdo jestli to opravdu znemožní patentování nových softwarových patentů nebo k tomu je potřeba ještě něco?
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.3.2009 14:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Tak v jednom komentáři pod oním článkem na ComputerWorldu někdo píše, že by nejlepší výsledek byl pokud by obě žaloby (jak ta na Tom Tom, tak ta na Microsoft) byly sestřeleny precedentem z případu Bilski. Že by přecijen případ Bilski mohl znamenat konec i pro již existující softwarové patenty? To je bojím se moc optimistické...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.3.2009 14:21 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

LOL. Hodní patentoví trolové proti zlým patentovým trolům, co? Nebojte se, Kuba s Venezuelou už v tom udělají pořádek.

 

20.3.2009 14:31 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Cožeto má Kuba s Venezuelou co do činění se softwarovými patenty?
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
ashen avatar 20.3.2009 14:30 ashen | blog: wheeeeeee
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

To neni tak uplne presne, bohuzel pripad Bilski zrusil patentovatelnost pouze softwaru, ktery je urcen k behu na obecnych pocitacich - ktere nemaji navaznost na zadny fyzicky predmet. Patentovat software, ktery napr. ridi nejake stroje je stale mozne. A FAT je prave o tom, jak ukladat data na fyzicke uloziste, takze kazdy dostatecne zvraceny pravnik v tom vidi prilezitost jak Bilski obejit.

Nvidia says no to free drivers, I say no to Nvidia
20.3.2009 14:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
No já si myslel že to bohužel nebude tak optimistické... nicméně je to alespoň jedna vyhraná bitva (a to dosti významná) v boji proti softwarovým patentům. Snad přijdou i další a softwarovým patentům odzvoní uplně ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.3.2009 16:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
U FATu se to dá předpokládat, ale MS měl v seznamu patentů (v minulé zprávičce) LFN podporu, což jsou jen nějaké definice struktur, co budou obsahovat dlouhé unicode řetězce.
Grunt avatar 20.3.2009 22:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Grr#*&^!(hromy,blesky)…už mi někdo konečně pošlete číslo patentu na FAT.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 20.3.2009 22:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Grr#*&^!(hromy,blesky)
To je regulární výraz, nebo kousek konfiguráku sendmailu?
Drom avatar 21.3.2009 13:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
LOL

Hezky :)
progdan avatar 20.3.2009 14:17 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po te zpravicce o IE8 je tohle aspon castecna kompenzace. Je vyborne ze TomTom se odhodlal postavit se Microsoftu. Jsem opravdu zvedavy co z toho bude...bojim se ale, ze Microsoft nenapadne svou zalobu na TomTom stahne a stejne tak udela TomTom s tou svoji misto aby to dotahl az do (vitezneho?) konce.
Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
20.3.2009 14:25 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
To se bojte, klasicky spolu uzavrou dohodu o vzajemnem licencovani.
20.3.2009 14:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Pokud by uzavřeli patentovou dohodu s Microsoftem, pravděpodobně by tím porušili GPL.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.3.2009 15:43 SAL
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

A co sa stane, ked si MS povie, ze ano, suhlasim, zaplatim 3x tolko.

MS ma penazi dost, takze si to kludne moze dovolit.

Ostane to na tomtome, aby tiez zaplatil a tym porusil GPL, co aj tak pre nich skonci zle.

 

progdan avatar 20.3.2009 16:06 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Tot otazka - aby velky Microsoft uznal, ze porusuje jimi tak horlive prosazovane softwarove patenty tim, ze zaplati?
Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
20.3.2009 16:34 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
I mistr tesař si ho někdy utne. Dej to pak do ruky schopnému marketingovému oddělení a ještě z toho budeš mít důkaz, jak jsou SW patenty nezbytné pro záchranu lidstva před apokalypsou (zhruba stylem: MS si nějakou drobnost přehlédl, ale respektuje snahu ochránit vysoké investice tomtomu, v zájmu rozvoje zdravého trhu vlastně sám navrhl to vyrovnání, aby šel příkladem, blablabla, nějaká vata, SW patenty nutně potřebujeme, tečka.)
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
Kaacz avatar 21.3.2009 20:54 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Ale TomTom tam tu FAT mit NEMUSI. Mel ji tam jen proto, aby se useri Widlows lepe dostali na flash s mapami. Protoze ty chude widlows nic nez svoje FS neumi.

Nic TomTomu nebrani dat na Flash jiny FS a pak k aplikaci pro win pridat driver pro ten FS. Je to jen mirne slozitejsi. Nic vic. A kdyz dostane prachy od MS, alespon se mu zaplati rezie te zmeny.

TomTom mit FAT opravdu N.E.M.U.S.I. .. :-D

Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
22.3.2009 19:04 sdfsaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Ano, vyzdimat z MS prachy a prejit na ext2, to by byl krasny vysledek :-).

20.3.2009 18:15 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Jaky bod by konkretne porusili?
vain avatar 20.3.2009 19:02 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Neměla tohle ošetřit právě GPLv3?
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
michich avatar 20.3.2009 20:51 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
bod 7 GPLv2
20.3.2009 20:09 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Copak ovladac FAT neni soucas GPL kernelu?
20.3.2009 15:24 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Z toho bude vyšší cena produktu MS a TomTom. Z něčeho se ty bezvýznamné tahanice zaplatit musí.

20.3.2009 14:24 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No, co jsem cetl tak TomTom hodil patentovym kamenem po Microsoftu jako prvni. Takze to s tim FAT by byla od Microsoftu "jenom" obrana.

Jinak souhlasim ze softwareove patenty jsou hnus...

20.3.2009 14:53 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
No a ja to cetl uplne naopak, tak kde je ted pravda ?
20.3.2009 15:31 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

eeee mas nejaky odkaz o tom ze by TomTom nekoho zaloval (trolloval) prvni?

Amarok avatar 20.3.2009 15:48 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Haha, "kvůli používání souborového systému FAT", to zni uplne jako for, to si M$ asi mysli, ze je jejich souborovy system nejak zazracny nebo co... a ze si ho museji chranit.
GNUniverse - May the source be with you...
saly avatar 20.3.2009 16:18 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem

Nemyslí, chtějí z toho jen vytřískat prachy :-)

Grunt avatar 20.3.2009 22:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kurňa…

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
21.3.2009 20:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: TomTom na žalobu reaguje protiútokem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Softwarové patenty sou dobrý jen pro právníky, aby v období krize nepřišli o práci.
SPD vůbec není proruská

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.