Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 18:32

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
13.5.2014 14:46 véca
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavá věc, vypadá to skvěle. Divné je, že je to všechno německy .
13.5.2014 16:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Co je na tom divného? Když budeš dělat nějakou aplikaci s grafickým GUI, a máš správně lokalizovaný desktop tak je naprosto normální, že budou texty lokalizované. Jenom magor, nebo zoufalec používá desktop v angličtině i když nemusí.
13.5.2014 16:14 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jenom magor, nebo zoufalec používá desktop v angličtině i když nemusí.
No ja nevim, ja osobne pouzivam radeji anglictinu, protoze preklady obecne stoji za to a obcas mi da hodne velkou praci rozlustit jaka fce se za kterym nazvem schovava.

Priklad za vsechny je aplovske budis : ) http://nohejl.name/2011/05/15/lokalizace-mac-os-x-lion/
13.5.2014 16:35 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Takže kategorie "zoufalec"
13.5.2014 17:20 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Už dlhú dobu pracujem pre nadnárodné korporácie a nebaví ma sledovať zmeny prekladov vo všetkých krajnách. Za zúfalca považujem skôr človeka ktorý sa nedohovorí s cudzincom.
13.5.2014 17:54 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Já za zoufalce považuji člověka, který poté co se něco naučí, už si nedokáže vzpomenout na své začátky, opovrhuje svým národem, ve chvíli kdy už tolik nepotřebuje.
13.5.2014 19:13 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
A ako to súvisí s možnosťou využívať jazykovú lokalizáciu podľa svojho vlastného výberu? Ja som si vybral lokalizáciu ktorá má zatiaľ najväčšie zastúpenie. A keď sa podiel Angličtiny zmení na úkor Čínštiny, tak si to prepnem.
13.5.2014 23:32 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

Vulgarity.

Zobrazit komentář
14.5.2014 00:44 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Kus jo, ale když se dívám okolo, vidím větší kusy.
14.5.2014 09:09 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Not sure if troll or just stupid...

(a ano, napsal jsem to anglicky)
13.5.2014 16:52 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Pro takový případ stačí spustit program z CLI LC_LOCALE="C" program.
14.5.2014 12:35 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Na tom je bohužel hodně pravdy. Ale hodně velký podíl překladatelé sami, protože nedodržují doporučené termíny ani konzistenci a někdy jsou úplně mimo mísu (třeba slavné "use pixel shaders" ve wine přeloženo jako "zapnout stínování pixelů") nebo naprosto nesmyslně mění něco již přeloženého a zažitého za něco co nedává smysl. Například teď v novém XBMC je namísto menu "Televize" nově "Živé vysílání" což poněkud nekoresponduje s tím, že pod tím je i podsložka s nahrávkami. Atd atd..
13.5.2014 20:04 dfsgdfgsfg
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI

Hlasim sa za magora a zufalca. Desktop v anglictine pouzivam, lebo mi trochu vadi kombinacia viacerych jazykov a prepinanie v hlave medzi nimi. Zvlast ked ide o jeden formular a striedaju sa anglicke a ceske/slovenske slova pri slovach, kde nie je na prvy pohlad poznat, v akom jazyku su pisane.

A nakoniec mi vadi, ked musim nasilne prelozene slovo prekladat do anglictiny, aby som pochopil, o co sa jedna. A aj to mi niekedy robi problem - na "kolaciky" (cookies) uz som si zvykol; niekde inde bola spominana "vecicka" (gadget...) atd.

13.5.2014 21:10 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
To máš ešte dobré. Ale keď Ti pod rukami zmenia preklad slova Folder z Adresár na Priečinok, tak pochopíš že to robia napriek a nie priečne.
13.5.2014 22:30 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Najlepsi je Skicár vo Windows...
13.5.2014 23:57 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Este si zabudol na Zlozka:)

Niekedy sa strasne zle preklada. Popravde minule som potreboval schopny preklad slova "widget" do slovenciny, ani JULS (Jazykoved Ustav L. Stura) nevedel pomoct.
Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
14.5.2014 21:04 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI

S tím problém nemám. Podle situace bych to přeložil tak, že bych s tím byl možná více či méně spokojený, ale dokázal bych to, - kdybych to nenašel ve slovníku, nebo tam byly takové ty věci, co vím, že přivádějí fajnšmekry do rozpaků (zde: (taková) věcička, blbůstka, cosi, udělátko...), našel bych si něco významem/funkcí podobného. Co to vlastně je - prvek rozhraní programu, nebo to samé co gadgets, applets apod. - tedy jakési doplňky?

Porozumění textu je záležitost osobní. Lidé chápou rychle. Z rozmanitých všemožných názorů (na prkotiny) je vidět, že opravdu chtějí a že se jim to daří, i když je ledasco se.e. To se týká jejich postoje. Přínos má to, co používají/jsou nuceni používat samo o sobě, okamžitě. Tak by nad tím ti, kteří jsou kritizováni, měli uvěžovat s klidem. Jsou prostě lidé, kteří nemusí hned všemu rozumět, aby to dříve nebo později chápali. Potom jsou samozřejmě lidé, kteří nerozumí, protože zatím nemají dostatek zkušenosti. Ale jejich snaha bývá odměněna. Někdo se vůbec odmítá učit, ale to je jen dočasná neschopnost anebo póza.

14.5.2014 21:25 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Nesmíš u každého slova přemýšlet, že to hned pochází z oboru IT. A neopakovat nesmysly z českého slovníku ale přečíst si to z těch anglických, přinejlepším z několika a s několika kontexty. Mě to řeklo, že gadget je strojek (část celého stroje) a widget je součástka toho strojku
14.5.2014 22:49 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
gadget - může být jako samostatná fungující část
Rezza avatar 15.5.2014 09:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Od toho byla gadgetka v takovych tech mysich, na ktere jsme se jako decka divali :). Ale tam to taky neprelozili.
15.5.2014 11:08 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Gadžetka nebo tak nějak - nejmenovala se tak ta slečna v animovaném seriálu Rychlá rota? Nebo někde jinde.
Rezza avatar 15.5.2014 11:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jo, o tom mluvim :). Ani tam ji neprekladali :).
Rezza avatar 15.5.2014 11:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
A dnes uz vim, proc ji tak rikali, proste si hrala s gadgety :))).
15.5.2014 12:18 Jaroslav K
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
myslim, ze to byla Gedzitka :-) a ted jsem nasel http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychl%C3%A1_rota
Rezza avatar 15.5.2014 12:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
A ta je v originale "Gadget Hackwrench". Tim jsem myslel, ze je neprelozili jako Cerepeticku.
13.5.2014 23:18 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
14.5.2014 09:21 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jen magor nebo zoufalec se snaží mást lidi neustálým zaváděním nesrosumitelých národních termínů pro věci a koncepty, u kterých se sotva lidi shodli na anglické terminologii. Zkus lokalizovat nějaký vědecký software, když si myslíš, že je to hračka...
14.5.2014 09:24 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jo, a taky doufám, že když nejde někomu přeložit program, který jsi napsal, posílá ti chybové hlášky kompilátoru korejsky...
14.5.2014 09:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Tak mám takový pocit, že tady někdo evidentně nepochopil jak funguje lokalizace. Zkuste se prosím poněkud oprostit ze své euroamerické omezenosti. Z hlediska budoucnosti totiž není ani zdaleka jisté jaký bude jazyk vědy. Ostatně, stačí se kouknout do historie. Nejprve byla jazykem vědy latina, během osvícenství to byla francouzština, kterou pak na přelomu 19. a 20. století vytlačila ve středoevropském prostoru němčina, kterou s nástupem počítačů nahradila angličtina.

Lokalizace je nástroj, který umožňuje - tam kde to má smysl - používat národní jazyky. Tam kde to smysl nemá, nebo lokalizace chybí, aplikace používá výchozí textové řetězce. A je naprosto fuk, jestli jsou v korejštině, angličtině nebo jazyce ndonga.
14.5.2014 11:47 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Ndonga je len dialekt, rovnako ako Hanáčtina.
17.5.2014 13:51 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jenže já nechci GUI namíchané z různých jazyků podle toho, co je k disposici. To snad chce fakt jen magor. Co je špatného na konzistentním GUI celém v jednom jazyce, který dobře ovládám a jsem na něj zvyklý, byť to není můj rodný? Obzvlášť když velká část programů, které používám, česky nikdy nebude, česky nejsou ani příkazy, česky nejsou klíčová slova v programovacích jazycích, česky nepojmenovávám soubory, etc. a většina textů, které píšu, je stejně anglicky.

Pokud nechápeš, o čem se bavíme, tak cituji znovu, čím jsi to spustil:
Jenom magor, nebo zoufalec používá desktop v angličtině i když nemusí.
Tvrdím, že je to nesmysl a nedokážeš to ničím podložit.
17.5.2014 15:37 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI

On spíš myslel, ti co používají angličtinu jen kvůli částečné podpoře češtiny, třeba u problému s diakritikou;-) spíš reagoval na ty co se zkrátka vymlouvají na problémový překlad, už bych to nepitval.

Mě by ale zajímalo, jestli vy co používáte cizí jazyk jestli mu rozumíte tak intuitivně jako svému mateřskému, nebo vám dá víc práce k jemu porozumění, jako mě? Zkrátka u českého mi stačí přejed několik slov u konce odstavce a už si odvodím o čem to tak celé je, kdežto u anglického, to musím číst od začátku.
17.5.2014 16:13 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Nie. On sa snažil taktne naznačiť že bežný človek sa bude radšej učiť nové výrazy vo svojom materinskom jazyku ako v jazyku v ktorom vznikol produkt ktorého sa týkajú. Teda, že bežný človek má fóbiu pred cudzími jazykmi. Je to trošku nelogické tvrdenie, ale žiaľ pravdivé. Ale, ľudí čo nemajú problém s cudzími jazykmi by som úbožiakmi nenazýval.
19.5.2014 09:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
To jsem ani netušil, že bude někdo mému sdělení věnovat až takový přesah.

Jediný větší projekt na jehož lokalizaci jsem se kdysi podílel je Synaptic. Teď už na takové věci nemám čas a jak doufám, překlad udržuje někdo jiný. Jedno vás však mohu ubezpečit - lokalizovat aplikaci znamená především vědět co má a nemá smysl překládat a také o tom něco vědět. Vymýšlet novotvary tam kde jsou zažité výrazy z jiných jazyků jen proto "aby tomu takzvaně rozuměl laik" je pochopitelně blbost. Mne osobně těší, že poté co jsem Synaptic lokalizoval rapidně stoupla jeho popularita a myslím, že mnoha lidem jeho lokalizované rozhraní pomohlo při prvních krůčcích v linuxovém prostředí.

A pokud jde o špatné či nesrozumitelné překlady - vypnout lokalizaci a spustit aplikaci "v původním znění s titulky" je v linuxovém prostředí totální trivialita. Dělávám to pouze tehdy, když potřebuji vyhledat na internetu nějakou chybovou hlášku - zvýší se tím pravděpodobnost, že narazím na někoho kdo stejný problém už někdy řešil.
19.5.2014 15:17 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Áno, presne o tom som hovoril. Ak sú novotvary zrozumiteľné človeku, tak majú šancu aby sa dostali do jazyka. V opačnom prípade zaniknú a sú nahradené. Bežný človek čo používa počítač podobne ako hernú konzolu, internetový kiosk alebo prehliadač filmov a nebude sa učiť preňho cudzí jazyk len aby mohol obsluhovať zariadenie v domácnosti. Človek z IT ktorý používa Angličtinu na dennej báze (aspoň na čítanie technickej dokumentácie) má ovšem opačný názor. Pre ITčkára je zbytočnosťou zaoberať sa prekladom kde sa slovíčka menia každých pár rokov, a hlavne keď sa lokalizované kľúčové slová zle hľadajú na internete pri potrebe riešenia.

Toto je dôvod prečo ja osobne nepoužívam lokalizáciu. Nepotrebujem ju keďže Angličtinu považujem aj za jazyk komunikácie zo strojmi. A toto je dôvod prečo bežný človek tú lokalizáciu použije aj keby bola hotová len z 75% pre nejaký ním využívaný produkt. Tých pár slovíčok si preloží na papier a pripne medzi poznámky. O ITčkároch čo si zapnú lokalizáciu a potom nevedia kam z konopí sa nemá zmysel baviť, IT už nie je doménov géniov a už dávno sa v tomto sektore uživia aj ľudia z manufaktúry.
17.5.2014 19:32 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
ne, rozumím stejně jak česky...
14.5.2014 11:09 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Už jsi někdy používal aplikaci, kde je import/export přeloženo jako zavést/vyvést?
Marián Kyral avatar 14.5.2014 13:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Já jednu používám a tak mne to iritovalo, že jsem si ji raději přepnul na angličtinu, ačkoli všude jinde mám češtinu. Někdy se musím konečně dokopat k tomu, udělat si "záplatu" ( ;-) ), která to při překladu zase hezky vrátí na Import/Export.
14.5.2014 21:19 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI

Která to byla, chci se zeptat?

Jinak chválím úmysl. Nejlepší je něco dělat, a taková vlastní úprava v editoru je provedena vcukuletu.

Marián Kyral avatar 15.5.2014 21:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
CherryTree - bohužel Basket skončil v křemíkovém nebi :-(
14.5.2014 14:42 rooter
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
halt! nerozumis cesky??
14.5.2014 22:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Jenom magor, nebo zoufalec používá desktop v angličtině i když nemusí.
Nejses nahodou ty ten tupoun co pojmenoval syna Quido ? ;-)

A kdyz 95% toho co ctes bude tak jako tak v urcitym jazyce tak nema smysl na tech 5% slepe trvat na jinym jazyce...
15.5.2014 09:47 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
A nejsi ty náhodou individuum, které se bojí aby si ho náhodou v reálu někdo neztotožnil s touhle pochybnu identitou z abclinuxu?
15.5.2014 10:34 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
pokud pod "nekdo" myslis NSA, tak jo.

pokud pod tim myslis Kapica, tak ne.
15.5.2014 10:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Hm. Takže stejný paranoidní šmejd, jakých jsou plny diskuze na bulvárních webech.
15.5.2014 16:05 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
lepsi paranoidni nez osel.
15.5.2014 17:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
K vaší smůle se to nevylučuje.
15.5.2014 22:29 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Desktop v anglictine pouzivat musim, pretoze tym otrasnym prekladom nerozumiem.
Jesus Jimenez avatar 13.5.2014 16:39 Jesus Jimenez | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Příloha:
Je tam i cestina.
Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
14.5.2014 00:56 random
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Hm, tak to fakt radši angličtinu.
13.5.2014 16:59 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Pokud se ti líbí i to pozadí okolo včetně GTK barevného tématu má ho autor taky na stránkách.
pepe_ avatar 13.5.2014 22:39 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI

Já tam mám češtinu , i  jiné ...

15.5.2014 08:46 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: TraGtor FFmpeg GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Setapouch? Sobý hnusec?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.