Portál AbcLinuxu, 22. května 2025 18:24

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Bystroushaak avatar 21.11.2015 01:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wow, ještě dementnější a nesmyslnější než předchozí.
blog.rfox.eu
21.11.2015 01:37 kubiq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
konec už s tou trapností
22.11.2015 20:44 VK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Hm, skoro jako ty reklamy na Windows.
21.11.2015 01:48 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Propaganda nejhrubšího zrna.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
21.11.2015 02:07 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to blbost... linux by nahradila jina elektronicka a komunikacni reseni postavena na unixu, skratka a dobre ta dira na trhu by se vyplnila necim jinym, ale vyvoj by se za 25 let ubiral zhruba priblizne stejnym smerem... IMO jinymi slovy ten efekt zaslaple housenky (linuxu) v praveku (pred 25 lety) by nezpusobil to co se tak vtipne snazi ta videa sdelit :) Mozna by MS a Apple byli daleko nadnarodnejsi a bohatsi. Mozna by je prevalcoval IBM s OS/2, mozna by nikdy nevznikl Google, ale treba by jeho misto prevzala AltaVista a jine. Ale nevynalezeni internetu a www by to nezapricinilo.

To uz daleko horsi by to bylo ve svete bez vynalezeni Unixu... to panecku by mozna nevznikl ani Windows NT a MS by krachnul nekdy v roce 2000 :D
21.11.2015 08:07 vbl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, je to tak trošku trapný... Ale pobavil mě vtip v první epizodě, v knihovně je knížka (čas 0:33):
Linus Torvalds
The Official Biography
Professional Burger Flipper
"I'm doing a (free) burger
(just a hobby, won't be big
and professional like the Big Mac)"
:)
21.11.2015 23:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
No je fakt, že kdyby Linuse vyhodili z univerzity, tak by kernel asi nikdy neudělal. Nebo by naopak udělal mikrojádro :-D.
21.11.2015 08:39 noo | skóre: 3 | blog: Kvazilog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejsem si jistý, ale nepoužívají se na to Macy?
AbcLinuxu.cz je jen velká skupina lidí, co se navzájem dohadují o tom, kdo si umí líp vyhonit.
21.11.2015 14:51 Loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Co si to dovolujes? Apple/MS by nikdy nemohl vydat podobnou reklamu, takte to urcite nemi pravda! Na tinuxovem serveru tohle nesmis ani naznacovat, hltej radeji propagandu LF
Václav 21.11.2015 15:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Částečně. Třeba Autodesk Maya (dělá v ní třeba Pixar) je podporována na Linuxu, Macu i Windows (pokud vím, používá se na všech platformách) a rendering probíhá na Linuxových farmách.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
22.11.2015 08:57 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Prakticky všechna animační studia v Hollywoodu jedou na RHELu a tím nemyslím jen renderovaci farmy, ale i pracovní stanice.
vain avatar 21.11.2015 09:42 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby to udělali na téma, co by se stalo, kdyby ze dne na den Linux zmizel, tak by to sice byla pořád blbost, ale ne až taková, jako je to teď.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
21.11.2015 16:40 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Byla by to kopie, s tímhle nápadem přišli už chlapci od Javy ...
21.11.2015 10:29 source
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taková řada před kinem a nakonec byl na Avatar skoro prázdný sál. Trapná propaganda. Ale toto je určené pro jiné publikum než chodí zde. A ve mě to alespoň evokuje parodii na kecy typu: 720p stačí, s 24 FPS je nejlepší "filmový" zážitek, aj.
21.11.2015 16:41 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Tvoje oko dokáže vnímat více než 24 snímků za sekundu ?
Václav 21.11.2015 16:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Tenhle nesmysl už je vyvrácený tolikrát, že se divím že to někdo ještě na technickém portálu vytahuje.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 21.11.2015 16:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bystroushaak avatar 21.11.2015 19:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Tvoje oko dokáže vnímat více než 24 snímků za sekundu ?
Oculus rift by tě přesvědčil, že tvoje oko dokáže vnímat i 120 snímků za vteřinu.
21.11.2015 19:56 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Zazil jsi crt monitory? Jake by to asi bylo s 24 hz monitorem? ;-)
mirec avatar 21.11.2015 20:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara

Asi ako sledovať japoncov hrajúcich pingpong.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
22.11.2015 09:36 olin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
To není přesné. CRT monitory mají velkou obnovovací frekvenci hlavně k obnovení obrazu, protože zobrazení s časem slábne. Takže při 24Hz stálého obrazu (bez zhasínání) by se ti to nezdálo tak špatné.
21.11.2015 22:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Po zkušenosti s třetím dílem Hobita můžu říct, že rozdíl mezi 24fps a 48fps filmem v rychlých scénách poznám. Zejména v rychlejších scénách je ten rozdíl propastný. Vtipné na tom je, že ho podle všeho poznají i ti, kdo trvají na 24 fps a vykřikují, že HFR "dělá z filmu domácí video". Ale to už tu bylo se zvukovým filmem, s barevným filmem - a nejspíš se to zopakuje s dalšími technologiemi ještě mockrát.
22.11.2015 01:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Ano. A jestli nejste slepý, tak rozdíl i mezi 30fps a 60fps je vidět na první pohled, viz názorně třeba zde: www.30vs60fps.com

24 fps je dáno u filmu pouze historicky (někdy ve 20. letech když potřebovali sesynchronizovat zvuk s obrazem) a je to de facto _nejmenší_ frekvence kterou lidské oko ještě vnímá jako (relativně) plynulý pohyb. Nikoliv největší!
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kyknos avatar 22.11.2015 01:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
podle tohohle testu je tedy i tech 60 zalostne malo (cemuz bych i veril, protoze blikani na sitove frekvenci je take videt)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Václav 22.11.2015 12:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Jistě že je to málo. Profi hráči FPS si ty 120 Hz monitory nekupují pro srandu :) Čím rychlejší záběr, tím víc člověk vnímá jeho nespojitost. Což třeba spousta her i filmů řeší motion blurem, který do jisté míry doplní iluzi spojitého záběru, ale prostě to není ono.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
mirec avatar 22.11.2015 12:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara

To 30vs60fps je blbosť. Odporúčam skúsiť frames-per-second.appspot.com so simuláciou motion bluru, nastaviť u prvého obrázku 60 fps, blur 2.0 a u druhého 30 fps, blur 1.0 (alebo 1.0 a 0.5).

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
22.11.2015 12:43 leno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
so simuláciou motion bluru
Tedy s podvodem...
mirec avatar 22.11.2015 13:06 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara

Filmy sú blurované. Ak by bola diskusia o hrách, tak je to niečo iné, ale film je blurovaný.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Václav 22.11.2015 12:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Motion blur je fakt lepší nechat na analogovém hardware (oku a mozku)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
pavlix avatar 22.11.2015 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Zkouším. Těch 30 fps vypadá hrozně, 60 podstatně lépe. Motion blur to nezachrání.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
mirec avatar 22.11.2015 14:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara

Nezachráni, ale nie je to až taký priepastný rozdiel ako pri hrách.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
pavlix avatar 22.11.2015 14:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Je to naprosto nekoukatelné v té výchozí rychlosti. Příjemně se mi kouká na 60/1.0/200 a když prot tomu srovnám 30/2.0/200, je to pořád hrůza.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.11.2015 18:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tato propagace je hloupa a imho Gnu/Linuxu skodi. Silacka prohlaseni, ze bez Linuxu by nebylo XY, jsou trapna a lziva, coz dojde i hloupemu. Lepsi by bylo jen konstatovat, ze k vyrobe XY byl pouzit Linux, coz by mohlo byt pro nekoho poucne a treba by to i nekoho zajimalo.
22.11.2015 23:20 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
+1
David Ježek avatar 21.11.2015 18:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chápu pointu každého jednotlivého z těch videí, ale ano, jsou poněkud trapná a smutná. to, že např. zrovna shodou okolností avatara renderovala farma běžící na kubuntu na tom nic nemění.
AsciiWolf avatar 21.11.2015 23:06 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
K čemu je renderovací farmě KDE?
22.11.2015 15:51 Juraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V case ked vznikal Linux uz prebiehala aj portacia BSD na 386.. takze asi tak.
Josef Kufner avatar 22.11.2015 16:26 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
To jo. Namísto Linuxu by se více chytlo FreeBSD a ostatní *BSD. Ale GNU by pořád bylo bez jádra a asi by se tak dobře neuchytilo, neboť BSD není moc licenčně kompatibilní. Na druhou stranu BSD licence jsou přátelštější ke komerčním aktivitám, takže je docela možné, že bez Linuxu by jsme běželi na BSD se spoustou komerčního closed-source, projekty jako Mozilla a OpenOffice by vůbce nevznikly kůli jinak nastavené společnosti, kvůli chybějící propagandě GNU, ale také by dávno chcípla Windows (nebo spíš existovala jako grafická nadstavba nad BSD a XFree), neboť by na BSD běžně běhaly CADy, Exchange a MS Office.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Václav 22.11.2015 17:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Jaký je problém s licenční kompatibilitou? GNU/BSD pokud vím není problém (ostatně, existuje i BSD verze Debianu)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
23.11.2015 07:39 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Nejsem si zdaleka jist, že by to tak bylo...
Vše svědčí o tom, že Linux zachránil "Unix pro PC." Tenkrát na začátku 90. let to s Unixem na PC a malých serverech nevypadalo moc dobře a MS vcelku nerušeně pronikal se svými podivnými produkty doslova všude.
BSD systémy by to nevytrhly a velký podíl na tom měla právě příliš benevolentní licence stejně jako komunita kolem BSD, která je v tomto směru velmi pasivní.
Linux zásadně pomohl GNU, které, jak je vidět, dokáže nadělat různým vyžírkům spoustu vrásek. Bez něj by byla dnes situace daleko horší a MS by byl doslova utržený ze řetězu. A to vše píšu i přesto, že je mně dnes FreeBSD z technického pohledu o dost sympatičtější - hlavně proto, že se v něm nrozlezla rakovina typu systemd....
Josef Kufner avatar 23.11.2015 10:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Jo, to je také možné.

Btw, systemd by bez Linuxu nebyl ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
23.11.2015 14:11 sparrowhawk | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Tema na patou epizodu? :D
little.owl avatar 23.11.2015 20:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Na propagandisticky serial "Svet bez systemd" si musite jeste par let pockat!
A former Red Hat freeloader.
24.11.2015 09:56 daemon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svět bez Linuxu: Přepracování Avatara
Tehdy BSD pro 386 existoval a byl dokonce docela použitelný. Problémem ale byl ten nešťastný autorskoprávní spor a některé části kódu. Ten se ale naštěstí časem podařilo vyřešit. Vznik Linuxu je téměř přímá reakce na tento stav.

A tamto je nechutná demagogie.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.