Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 06:38


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Rezza avatar 10.2.2016 17:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh, takze fakt vydavali. Vcera jsem si psal s jednim clovekem z TDF a pry ze se podiva odpoledne po launchi a jsem si rikal, jestli mu tam neujelo to "a" bude to po obede nebo neco vydavaji.
Max avatar 10.2.2016 19:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Hehe :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.2.2016 20:52 klobasa
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby po takových prkotinách vydávali MS Office museli by mít už verzí tisíce.
10.2.2016 21:06 sparrowhawk | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
vsak uz jsou s verzi 365 ve tretine cesty :)
10.2.2016 21:17 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
A to si mají ty změny škudlit pod polštář? Nemusí lisovat nová média, nemusí přetáčet marketingová videa, ani platit reklamkám za nové materiály. A hlavně nemusí motivovat stávající uživatele, aby jim za upgrade na novou verzi vysolili keš. Takže mohou vydávat nové verze klidně každý měsíc, když budou mít změny otestované. Jako uživatel jsem za četnost nových verzí velice rád.
11.2.2016 09:59 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Outlook nema rovnocennou nahradu.
11.2.2016 10:29 Kos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Outlook nema rovnocennou nahradu.
Vyzkoušejte /dev/null, funguje velice podobně :)
11.2.2016 10:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Jak to souvisí s četností vydávání verzí?
11.2.2016 17:36 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Souvisi to s tim, ze ms se nijak podbizet nemusi, aby outlook lidi (anebo zejmena firmy) chteli..
11.2.2016 20:17 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Outlook chteli jen psychopati, aneb v ceskem prekladu "SledujJeToFuc" po tom co je naborene jeho uloziste a prejde se na Thunderbird se lidi divej ze je ten mail najednou nejakej rychlej, pouzitelnej a prehlednejsi...
11.2.2016 20:29 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Spravne pouziti outlooku je samozrejme jako klient exchange.. Jako takovej nakesovanej pohled na to co je na serveru. Na to, co poskytuje thunderbird, stacej webovy rozhrani freemailu..
12.2.2016 09:31 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Tak lze předpokládat, že firma s exchange nebude používat LO, když potřebuje outlook a má tedy nakoupené MSO. Naštěstí se tento dobrovolný vendor lock-in netýká spousty firem a uživatelů, kteří exchange nepoužívají.
12.2.2016 10:49 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Je to asi takovej vendor lock in jako kdyz se ja v domovskym meste dobre najim jen v jedny konkretni restauraci.. A ne, nikdo ze zamestnancu me k tomu nenutil..
12.2.2016 11:42 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Pro tebe jo, někomu jinému může chutnat i jinde. Je to tvá věc.
12.2.2016 17:43 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ajeje, freetardi uz nejsou schopni ani spravne desifrovat metaforu. No nic, tak ja si dam zitra pizzu a ty ustrn v tech svejch virtualnich osidlech..
12.2.2016 20:17 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Spíš bych řekl, žes tu metaforu nepochopil ty...
13.2.2016 11:29 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
exchange pouzivaji jen tam kde manager sezral vsechnu moudrost sveta a neposlouha it oddeleni ktere ho od toho odrazuje, tak kde je manager rozumnej se exchange nikdy nenasadil, pripadne se po nasazeni behem kratke chvile vrati patku k puvodnimu opensource spolehlivemu resene... aneb na to co poskytuje exchange. staci rulicka toaletaku...
Max avatar 15.2.2016 07:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Který OSS umožňuje spolehlivé připojení mobilních zařízení přes ActiveSync, poskytuje kalendářové služby, správu úkolů, kontaktů a sdílení mezi uživateli / skupinami?
Jediné, co jsem tak vyhodnotil, by asi mohl fungovat Kolab, ale odzkoušené to nemám. Zajímalo by mně, zda někdo něco podobného provozuje a né jen pro sebe, ale pro aspoň desítky uživatelů včetně mobilních přístupů.
A proč ActiveSync? Protože jeho podpora je v každém zařízení a upřímně řečeno, je to zatím asi to nejlepší pro sync groupware řešení s mob.
Zdar Max
PS: Osobně provozuji Exchange a KerioConnect. U obou mám přes 300 uživatelů. Kerio dobrý, ale není to OSS.
Měl jsem sen ... :(
Václav 15.2.2016 13:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Není už ActiveSync zveřejněný standard? Celkem mě mrzí že to na Linuxu prakticky nic neumí, v práci máme také Kerio které přes to (mimo jiné) jede.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Max avatar 15.2.2016 14:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ano, specifikace Exchange ActiveSync (EAS) protokolu by měla být venku. Je to ale spec. jen pro mobilní zařízení. ActiveSync, který využívá třeba Outlook je zase něco jiného a to není uvolněno.
Jinak SOGo implementaci má, ale nepřijde mi použitelná. Zajímavé řešení nabízí Kolab, ale tam jsem se zase dočetl enormního zatížení s velkým počtem klientů (přešel z implementace Z-push na Syncroton).
Dále je možno využívat Zarafu, která právě vyvíjí Z-Push, ale nevím, jak je to stabilní a spolehlivé.
Zimbra je zase jednak šílený moloch, dále snad z velké části proprientální.
Dívám se, že ještě Horde 5.2 oficiálně podporuje EAS 14.1, ale nezkoušel jsem (ale vychází prý ze Z-Push implementace).
Každopádně Horde 5.2 (konečně udělali freshlook) a Kolab vypadají zatím asi nejléle.
Zajímalo by mně, zda to někdo používá.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Václav 16.2.2016 19:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Nevím proč by mělo vadit že je to původně pro mobilní zařízení. Osobně mi z hlediska synchronizace v mobilu s AS nic nechybí. Podporu AS bych hodně ocenil v kontact PIM, protože by mi to umožnilo připojit se pořádně ke Kerio Connect (lepší by byla přímá podpora Kerio Connect, ale AS by byl alespoň obecnější)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Max avatar 16.2.2016 20:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Neříkám, že to vadí, jen jsem zmínil, že AS existuje v několika variantách a ta uvolněná, co se implementuje, je EAS.
Kontact PIM nepodporuje CalDav/CarDAV?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Václav 16.2.2016 20:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Aha, to jsem to jen pochopil špatně :) Ono jde o to že bych přes AS rád i e-maily. IMAP na serveru nemáme, všichni jedou přes AS, Kerio modul do Utlouku, nebo web.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Rezza avatar 22.2.2016 16:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Vsichni to migruji na Google... A ten samozrejme preferuje jejich vlastni API :). A zase to neni OSS.
Max avatar 23.2.2016 19:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
S takovým tvrzením bych byl opatrný.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Rezza avatar 24.2.2016 09:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Tak jde jen o penize a Google to proste dokaze nabidnout za takove penize, ktere nikdo jiny. Ti co nemaji hluboko do kapsy, ti jdou zase do MS cloudu.
Max avatar 24.2.2016 11:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Nejde jen o peníze, jde třeba i o bezpečnostní politiky a další věci, které znemožňují přesun do cizího cloudu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Rezza avatar 24.2.2016 17:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To resi smluvni vztahy, samozrejme je tam uplne jine SLA a zaruky nez u normalniho GMailu...
14.2.2016 00:19 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
No, na to, zjistit, co je na serveru, nepotřebuji mailový klient...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
11.2.2016 12:04 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ano, horsi program snad ani neexistuje.
little.owl avatar 11.2.2016 13:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Neexistuje!? IBM Lotus Notes! Please, dejte mi Outlook misto toho crapu ... :-(.
A former Red Hat freeloader.
11.2.2016 14:18 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
IBM Lotus Notes!
To je maso, co? Dodnes jsem nepochopil, jak za tuhle příšernost může někdo platit. Neuvěřitelný paskvil.
11.2.2016 18:52 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
No kvůli mailu by za notesy ruzumně smýšlející člověk platit vážně nemohl. Pokud ale chcete aplikační platformu, která opravdu funguje a (pokud aplikaci nenapíše vyloženě prase) je rozumně svižná a navíc umožňuje pracovat i kompletně offline identicky jako online (replikace dat i samotné aplikační logiky), nenajdete konkurence schopný produkt...
11.2.2016 20:27 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Pokud ale chcete aplikační platformu, která opravdu funguje ... nenajdete konkurence schopný produkt...
Pobavilo. Hláška měsíce.
little.owl avatar 11.2.2016 22:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Pokud ale chcete aplikační platformu, která opravdu funguje ....
:-D :-D :-D

Kdyz mi to jeden cas padalo tak dvakrat denne, IBM support se tvaril, ze to je normalni a IT zacalo distribuovat aplikaci Kill Notes, ktera ten krap umoznovala sestrelit bez restartu PC ...
A former Red Hat freeloader.
11.2.2016 23:49 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ano, tu utilitu Kill Notes dodávalo tuším přímo IBM... opravdu nesmrtelný zážitek. Tedy nemluvě o tom, že za cenu jednoho admina, který byl schopen spravovat Notes/Domino, by se zaplatilo asi pět adminů groupwaru od MS.
14.2.2016 00:20 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
No, to je tím, že IBM stále financuje OSS...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
little.owl avatar 11.2.2016 22:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Spise je prekvapujici, jak je tezke se toho zbavit, jak se tim jednou zavsivy infrastruktura.
A former Red Hat freeloader.
11.2.2016 22:20 Sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
+1000 pri tomto sw ma vzdy prepadne pocit, ze aj keby som mal superpocitac tak sa bude vliect.
Max avatar 11.2.2016 23:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Jsem myslel, že Lotus Notes není jen mailové řešení, tudíž ani nelze moc dobře porovnávat s Exachnge, potažmo Outlookem?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.2.2016 07:49 Sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Hej je to ako auto co ma stvorcove kolesa ale ma ta utesit ze ti pocas jazdy vyzehli koselu.
Pavel Čejka avatar 11.2.2016 12:54 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To je pravda. Když ho nahradím, jsou uživatelé spokojenější.
11.2.2016 15:12 washeck | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Čím ho nahrazuješ?
Max avatar 11.2.2016 16:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To by mně zajímalo, čím ho nahrazuješ? Thunderbird je žalostný, jeho wysiwyg editor je fakt bída. Svižnost GUI je oproti outlooku také nic moc. Nějak mně nenapadá, v čem by byl např. thunderbird lepší, než outlook.
Mno, možná v jedné věci, thunderbird umí CalDAV/CarDAV, to je asi tak vše.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Václav 11.2.2016 19:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
(nechci flame, neznám, proto se Ptám) Co Evolution?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.2.2016 20:36 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Podle wikipedie posledni verze brezen 2014..
Václav 12.2.2016 07:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Odkdy se verze programů hledají na Wikipedii? Navíc české… (anglická spráně uvádí Stable release – 3.18, September 23, 2015 a preview 3.19 před necelým měsícem)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.2.2016 09:33 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
+1 Hledat softy na wikipedii (dokonce české) je opravdu nestandardní postup.
12.2.2016 10:56 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Byl to prvni odkaz co strelil vyhledavac tak jsem to dal nezkoumL. Na druhou stranu to neco taky vypovida (o zanedbanosti levnyho pr). Zkousel jsem to pred lety, anoncovali s velkou pompou podporu exchange, to se nepodarilo uspesne rozchodit, dal jsem nezkoumal.
12.2.2016 11:40 Sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
hlavne, ze sa dokazes promptne trollovat o hocicom a verziu hladas na ceskej wikipedii :-). Exchange s evolution chodila aspon mne na fedore celkom v pohode (cez ldap sa dali integrovat kontakty). Pravda ale je, ze v zavislosti od update obcas strielal nezmyselne hodnoty v pocte emailov. Jeden update fixol jednu vec a rozbil druhu. PS: veta zkusal som pred lety ma naozaj k diskuzii o niecom obrovsku vypovedaciu hodnotu.
12.2.2016 11:45 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To už tak bývá, že ti, kdo něco nepoužívají, nemají s tím praktické zkušenosti a vlastně o tom nic moc neví, se k tomu rádi vyjadřují...
12.2.2016 17:48 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ja o outlooku/exchange/evolution (i kdyz roky nazpet) hovorim z vlastni zkusenosti z nekolika firem. Ty? Mas nejake srovnani z realneho masoveho nasazeni?
12.2.2016 21:40 Sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Ano mam a stale nechapem co ma sw napr 3 roky stary spolocne zo sucasnou verziou. Taky windows je vlastne nekonecny bullshit ked si pripomeniem windows me.
14.2.2016 01:19 dutá palice
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To jen vypovídá něco o tobě, že tvoje žvásty nemá cenu ani číst!
12.2.2016 08:47 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To mas pravdu, neznam jinyho klienta, kerej by neumel najit mail na kterym stojim.
Max avatar 12.2.2016 09:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Někdy se stane, že se posere index a od té doby pak k indexaci nedochází a je třeba zahájit reindex. Většinou za to může třeba vadný hdd.
Dalším problémem je, že indexovací služba má very low prioritu, takže když je disk vytížen, tak indexování neprobíhá. Toto chování lze změnit, aby se indexovalo vždy.
Myslím si, že když si vše člověk nastaví, tak je indexování v outlooku hodně dobré (včetně indexace příloh) a vyhledává se hodně rychle.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
11.2.2016 02:28 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
FYI - každoměsíční aktualizace MS Office 2013 Pro obnášejí cca 1,2GB. Měsíc co měsíc. No comment.
11.2.2016 10:55 atirage21 | skóre: 10 | blog: attila
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
A ja že to len DOTA2 od steamu je taká šibnutá
Petr Tomášek avatar 11.2.2016 18:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Tolik bytů pro nic. Bohužel jsou ty Officy pořád stejně sračkoidní...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
12.2.2016 08:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
To by bolo este super. Lenze je to s kazdou verziou horsie.
12.2.2016 09:34 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Přesně to jsem chtěl napsat...
11.2.2016 17:37 salam
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle jsou novinky pro OSX, co to má společného s Linuxem, tam to bude taky fungovat?
11.2.2016 20:19 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
ne, salam co neumi cist, asi neumi ani psat, takze si nainsaluje do Linuxu T602...
12.2.2016 09:35 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Mám nainstalováno už dlouhá léta, kein problem...
14.2.2016 00:22 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1
Taky jsem z nostalgie měl :)
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
12.2.2016 21:05 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1 - styly a vlastní styly
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jednou za čas potřebuju udělat obsah dokumentu - ze stylů nadpisů, dokument je složen z rozsáhlých tabulek obsahujících text, např. na 50 stránek, v buňkách jsou pak samostatně na řádku texty, ze kterých chci udělat nadpisy: přiřadit úrovně Nadpis 1, Nadpis 2, Nadpis 3, Nadpis 4 atd.  - obsah má pak třeba tři stránky, nebo taky osm.

Jenže zapomenu, z čeho mi tekly nervy posledně, a předposledně a předpředposledně. Ono si to totiž jaksi nepamatuje mnou vytvořené styly (Vlastní styly), které odvodím ze stylů (z výběru) Nadpis 1, Nadpis 2, ... v tom smyslu, že je po vypnutí editoru a opětovném otevření souboru nedokáže použít. V osnově jsou vidět, a když jsem předtím ten obsah vložil, tak jde aktualizovat, když by došlo k posunu těch nadpisů, a to je všechno. Znovu a znovu s tím sbírám ty samé zkušenosti, když si myslím, že postupuju logicky, když např. z Nadpisu 1, který má 1) bezpatkové písmo - jiná velikost, než má zbytek dokumentu, 2) odsazení shora a zdola, 3) případně kurzivní řez písma, chci udělat 1) patkové písmo - stejné písmo a stejná velikost jako ve zbytku dokumentu, 2) nulové odsazení, 3) tučný řez písma, a toto používat. Štěteček formátu, který by podle mě měl přenášet i tu vlastnost textu, jako je úroveň nadpisu (vlastně vůbec to, že je to nadpis - tedy styl nadpisu). V takových chvílích uvažuju, že použiju ten Office 2013, co je na stejném počítači, rozsekám dokument do oddílů, protože taky potřebuju, aby třeba stránky 4 začánala číslem 2, aby tam nebyl v záhlaví ten text, co bude v celém dokumentu až od stránky 6, a představuju si, že by to, když bych věnoval něco času přečtení postupu, docela dobře fungovalo. Musel bych si ale napsat, kde na které kartě toho ribonu je co, protože to je to podstatné něco, co mě odrazuje, jelikož s tím na složitější úrovni nedělám každý den. Cítím se zmaten a nejistý, protože radši používám LibreOffice.

A tak nejlepší, co mě tak v současnosti může čekat, pokud rozsáhlý dokument neprojedu a styly nepřiřadím najednou, je naděje, že to, co potřebuju zase nějak zprovozním. Jenže když ten odvozený styl vytvářím, tak to asi nedělám vždycky stejně, a z toho povstane problém. Program vždy dělá to, co má, ale já jej (rozhrané, které je intuitivní a vede k takovým výsledkům)tak docela nechápu, abych při tom skřípal zuby. Když si totiž myslím, že jsem vytvořil styl "Nadpis 1 - upravený", a ona se z něj neudělá položka obsahu, tak nevím, co dělat dál - když se to z pohledu neznalého uživatele po..., tak nevím, pokud se mi k tomu povede něčím, co se chová jen jako (s)prostý text, přepsat základní ("vestavěný") styl, jak takto upravený styl dostat do stavu, jak byl na začátku. Je to pak rozhodování mezi tím, jestli začít práci znovu, nebo se to snažit nějak dorazit. Proto vlastní styly, pokud včas zjistím, že to nědělá, co má, radši ne. A příště bych měl vyzkoušet jiný postup - použít ty základní styly Nadpis 1, ..., a pak vybrat celou tabulku a: nastavit všemu jednu velikost písma, jeden typ písma, odsazení shora a zdola 0, a ono to třeba je to nejjednodušší. Jakékoli vícepráce (třeba ruční rušení kurzívy u některých úrovní stylů nadpisů, pokud by to nešlo taky udělat naráz) jsou prkotinou proti zaseknutí se na hodiny na něčem takovém, jako je vytváření takto jednoduchécho vzhledu a používání takto jednoduchých funkcí.

Bedňa avatar 13.2.2016 22:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice 5.1 - styly a vlastní styly
Osobne žiadny Office nepoužívam a keď niečo stajlujem, tak použijem MarkDown, alebo HTML a mám pokoj.
KERNEL ULTRAS video channel >>>

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.