Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 17:12


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
27.9.2019 06:37 /dev/urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sam sa ustanovil - pekne..
CIJOML avatar 27.9.2019 08:38 CIJOML | skóre: 58 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
NE on to vsechno naprgal a cele to zacal. Linus prisel az po nem.
28.9.2019 01:00 Ystwan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Vsechno? Ani nahodou, je to prumerny liny koder. Dnes z jeho kodu uz nezbylo prakticky nic protoze usnul nekde 20 let zpet a nechape moderni koding.
29.9.2019 15:50 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Nějaký váš superkód na ukázku, abychom viděli práci anonymního borce?
28.9.2019 22:55 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Máte také možnost založit a rozvinout do světoznámosti nějaký projekt, jak to dokázal Stallman. Nic vám v tom nebrání - jen nedostatek vašich schopností.
27.9.2019 07:37 I saw the future and it was
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
The accumulated filth of all their proprietary software and closed standards will foam up about their waists and all the corporate whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down, and whisper "GNU."
27.9.2019 08:01 GNU
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není lepším překladem slovo "vůdce"?
27.9.2019 08:35 yGor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
[[[ To any NSA and FBI agents reading my email: please consider ]]]

[[[ whether defending the US Constitution against all enemies, ]]]

[[[ foreign or domestic, requires you to follow Snowden's example. ]]]
Ježiš to je mimoň.
27.9.2019 08:44 /dev/urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
jeho štandard :D nechcel by som vidieť jeho zdravotnú kartu...
27.9.2019 10:29 Nanonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
To že jste paranoidní ještě neznamená, že po vás nejdou.
27.9.2019 10:36 yGor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
To ne, akorát po něm prostě nejdou.

Nikdo po něm nejde.

Nikdo nesleduje jeho bankovní pohyby.

Nikdo nesleduje jeho polohu.

Nikdo neodposlouchává jeho telefonáty.

Nikoho nezajímá, ale chová se, jako by byl tajný agent v Severní Korei.
27.9.2019 10:46 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jedna z nejvetsich osobnosti 21. stroleti a nikoho nezajima? Prave te rozmrazili?
Vykook avatar 27.9.2019 10:48 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
:-D
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
27.9.2019 10:56 yGor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Kontext troubo, nezajímá žádné tajné služby.
27.9.2019 11:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jo, ty budes sef agentu, ze vis, co zajima americke tajne sluzby :)

Nebo jen netovy tlachal.
27.9.2019 11:17 yGor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Taky trpíš deziluzí, že po tobě jdou agenti?
28.9.2019 02:20 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Když už se člověk ohání cizími slovy a předstírá, že je má nastudovaná, měl by alespoň vědět, co znamenají. Jinak působí nesmírně hloupě. (Slovo „delusion“ znamená něco úplně jiného než „deziluze“.)
28.9.2019 11:45 yGor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Ó né, jaká to tragédie!1!!
29.9.2019 16:01 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
To není tragédie, právě naopak. Je fajn, když blbec sám jasně označí svůj příspěvěk, jako napsaný blbcem.
28.9.2019 01:03 Havaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Greta za mesic udelala vic pro blaho planety nez Stallman za cely zivot.
29.9.2019 16:02 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Spíš má Greta náběh na to být osobností, která bude s RMS svým přínosem srovnatelná.
29.9.2019 19:01 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jako odstrašující příklad bude Greta bez diskuse mnohem úspěšnější než Stalmann.

***

Mimochodem, malé shrnutí klimatických alarmů. Drtivou většinu z nich si pamatuji osobně jako by to bylo včera:

1967: Do roku 1975 bude celosvětový hladomor

1969: Do roku 1989 náš všechny zabije znečištění ovzduší

1970: Do roku 2000 bude další doba ledová

1970: Amerika bude mít na příděl vodu do roku 1974 a potraviny do roku 1980

1971: Blíží se další doba ledová

1972: Do roku 2070 bude další doba ledová

1974: Další doba ledová?

1974: Úbytek ozonu – velké nebezpečí pro život

1976: Globální ochlazování

1978: Trend 30 let ochlazování – bez konce na obzoru

1980: Kyselý déšť zabíjí život v jezerech

1988: Nárůst sucha v 90. letech

1988: Počet horkých dnů přes 90 F (= 32,2 °C) vzroste z 35 na 85

1988: Maledivy budou kompletně pod vodou do 30 let

1989: Stoupající hladina moří povede k vyhladovění národů do roku 2000

1989: West Side Highway v New Yorku bude pod vodou do roku 2019

2000: Děti nebudou vědět, co je to sníh

2002: Do 10 let bude hladomor

2004: Velká Británie bude mít do roku 2020 klima jako Sibiř

2008: Arktida bude bez ledu do roku 2018

2008: Podle Al Gora bude Arktida bez ledu už do roku 2013

2009: Podle prince Charlese máme jen 96 měsíců na záchranu světa

2009: V létě 2014 bude Arktida bez ledu

2013: Arktida bez ledu do roku 2015

2013: Arktida bez ledu do roku 2016

2014: Podle francouzského ministra zahraničí máme 500 dní na to, abychom zabránili klimatickému chaosu
xkucf03 avatar 27.9.2019 11:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

Tajné služby získávají většinu informací z veřejně dostupných zdrojů. Takže já bych se naopak hodně divil, kdyby tyhle e-mailové konference nesledovaly. Pravděpodobně nad tím nechávají pracovat hlavně AI a jiné automatické algoritmy, ale část těch e-mailů se dostane i k agentům-lidem, kteří si to přečtou.

Neříkám, že mě úplně baví číst tyhle tři řádky v každém jeho e-mailu, ale svým způsobem to chápu.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 27.9.2019 11:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Četl jsem to včera večer – dobrá zpráva!

Ale to bude zase v Twitteru nablito :-D
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
27.9.2019 22:11 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Twitter je žumpa orálních exkrementů narcistických masturbátorů a vysoce maligních politických aktivistů. Nablití v podobě výronů vzteku uražených citlivek, které nesnesou, když se svět neotáčí kolem nich, může poskytnout rozumnějším jedincům alespoň dočasnou krátkodobou zábavu, což je jedině dobře.
Grunt avatar 27.9.2019 17:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je horší jak nějaká telenovela. A tak je teda GNOME součástí GNU nebo není? Vždyť to je taky ta hnací síla co rozhýbala celou kauzu. Že některé projekty nechtějí být součástí GNU pokud bude hlavní hlavoun RMS.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.9.2019 17:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
AFAIK GNU neopustili, ale pohrozili, že GNU opustí, pokud Richard Stallman neodstoupí z čela FSF a GNU. S možností, že odstoupí jen z jedné z těch funkcí, pravděpodobně nepočítali, takže teď se asi budou muset rozhodnout, jestli "to stačí". Ale bylo by dost zvláštní, kdyby zůstali pod křídly GNU, pokud právě v jeho čele bude Richard Stallman dál.
Grunt avatar 27.9.2019 18:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Zlatá Esmeralda, zlatá Emanuela. To byly aspoň dobré telenovely. Tahle telenovela je opravdu strašná.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
30.9.2019 23:15 Ovocucníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Voe to byla Manuella (ty máš ale paměť sakra, já myslel, že jsi mladší) a to je už pár dekád snad, co na to děda blahé paměti koukával.

Emanuelle bylo trošku něco jinýho.
Grunt avatar 1.10.2019 19:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Sorry, v tomhle oboru nejsem úplně expert. Já pamatuju Esmeraldu a to jen z toho důvodu, že se tady podle toho jmenuje hospoda.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 1.10.2019 20:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše TMNT

Proč se nějaká hospoda nejmenuje třeba podle TMNT?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Grunt avatar 2.10.2019 16:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: TMNT
To je velice dobrá otázka.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 27.9.2019 19:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
pohrozili, že GNU opustí

S tím bych byl trochu opatrnější. Nebo je tu něco víc, než ten blogový zápisek? V oficiálních tiskových zprávách jsem to neviděl a hlasování mezi vývojáři taky AFAIK neproběhlo.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
27.9.2019 19:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

V komentáři k tomu blogpostu se k tomu píše (píše to Executive Director, takže bych to bral vážně):

If the FSF board don’t act, then that will be an official communication. At the moment, the relationship hasn’t officially changed. I wanted to have the official project news left for that eventuality.

takže až (jestli) bude oficiální tisková zpráva, tak už bude pozdě.

Grunt avatar 27.9.2019 19:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
As a GNOME Foundation member, I would have preferred this to be an official GNOME communication rather than something on your blog.
Je to prostě směšné. No tak či tak to není poprvé. Já si nemůžu pomoct, ale z mého pohledu pár vlivným lidem Dr. Stallman opravdu ležel a leží v žaludku do dnešního dne.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 27.9.2019 20:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

A na druhé straně, vzhledem k tomu, kolik napsal softwaru a v poslední době hlavně skvělých článků a jak jezdí přednášet všude po světě… tak má spoustu věrných příznivců (a troufám si tvrdit, že těch bude víc). Pokud by se situace takhle vyhrotila a došlo k nějakému rozkolu, tak to poškodí svobodný software jako takový a v konečném důsledku všechny uživatele. A tady jsou motivy celkem jasné – komu by se to hodilo (a čí zaměstnanci na tom Twitteru a jinde eskalují konflikty). Svobodný software urazil od toho roku 1984 obrovský kus cesty a v mnoha oblastech plně nahradil proprietární software a postupuje dál a dál… je tedy zřejmé, že firmám, které na vydělávají proprietárním softwaru či cloudu se, to nehodí (těm se hodí tak leda open source pod permisivními licencemi, který můžou zadarmo vzít a prodat zákazníkům zabalený jako proprietární software nebo službu).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
27.9.2019 22:14 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jo, jo. Cui bono.
27.9.2019 23:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

Ono je pro Stallmanův fan club strašně jednoduché za vším hledat spiknutí Zlých SJW a Tajemných Korporací tahajících za nitky těch Zlých SJW. Asi je to jednodušší a méně bolestivé, než si připustit, že to byla jen poslední kapka v hodně dlouhé řadě excesů a že co mohlo být roztomilé v 80. letech u okrajového projektu pro pár geeků, je neudržitelné v roce 2019 u představitele organizace s poměrně velkým vlivem a publicitou. Ona se nám vesnice, mladý muži, trochu změnila… Nakonec je spíš zarážející, že mu to procházelo tak dlouho a že tak dlouho byli všichni ochotni zavírat oči.

těm se hodí tak leda open source pod permisivními licencemi, který můžou zadarmo vzít a prodat zákazníkům zabalený jako proprietární software nebo službu

Ani tady ten ideologický pohled tak moc neodpovídá realitě. Je sice pravda, že pro firmy, které chtějí využít existující open source jako základ nebo součást svého produktu, je nějaká volnější licence výhodnější než GPL. Pokud se ale ta firma chce na vývoji toho open source projektu i podílet, ať už proto, aby snížila nároky na udržování vlastní verze, nebo proto, aby mohla ovlivnit jeho směřování, je to najednou naopak: do upstreamu GPL projektů komerční firmy přispívají daleko ochotněji než do upstreamu projektů s volnějšími licencemi. Existuje také řada projektů, kde je business model založen na duálním licencování GPL plus nějaká komerční licence; s volnějšími licencemi se to neděje, protože by to dost dobře nemohlo fungovat.

Nedávno se třeba ukázalo, že Intel ve svých produktech ve velkém používal Minix. Znamená to ale, že by vývojáři Intelu přispívali do Minixu? Asi ne, když se to i Andrew Tannenbaum dozvěděl spíš náhodou. Sice se může chlubit, že je Minix dost možná nejrozšířenějším operačním systémem v PC, ale to je asi tak všechno, co z toho Minix kdy měl. Oproti tomu do Linuxu přispívá Intel docela dost.

Stejně tak se to má s těmi firmami, které vydělávají na proprietárním cloudu; public cloud jsou dnes v podstatě jen tři firmy: Amazon, Google a Microsoft. Google a Microsoft už nějaký pátek figurují na čelných místech mezi přispěvateli do linuxového jádra (ať už si o směrodatnosti těch žebříčků myslím cokoli) a i Amazon už tam svou stopu má. Takže teorie, že tyto firmy mají vyrážku ze všeho, co jen trochu zavání GPL, povážlivě kulhá na obě nohy.

Doporučuji se ve tom svatém boji na chvilku zastavit, sundat z očí ideologické brýle a pořádně se rozhlédnout kolem sebe. Možná zjistíte, že svět není zdaleka tak jednoduchý a černobílý, jak vám dosud připadal.

27.9.2019 23:30 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Spor GPL vs. permisivnejsi licence je minula valka.

Sice se podarilo vybojovat svobodnemu/otevrenemu software misto na slunci a dneska ho uz snad kazdy bere vazne (ne jako pred dvaceti lety). Ale tyka se to prevazne infrastrukturnich projektu (s nizkou marzi).

V pripade aplikaci je diky nastupu SaaS situace jeste horsi nez byla v minulosti. Nejen, ze clovek nema ty (ctyri) svobody k nakladani s programem (dle RMS), ale ve vetsine pripadu nema ani primy pristup ke svym datum, a ke vsemu jej jeste provozovatel vytezuje. To jsme si pomohli...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
27.9.2019 23:54 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
+1

Jo, jo. Mít appky a data v cloudu je mnohem horší než mít je v čoudu. Jenže dneska jsme na takových appkách závislí, mnohem víc, než kdy před tím. Je hezké, že používáme svobodný software na svých strojích, ale uvědomme si, že dnes a denně používáme přinejmenším proprietární špionský vyhledávač a proprietární špionské sociální sítě. Jak svobodní jsme dnes?
xkucf03 avatar 27.9.2019 23:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
V pripade aplikaci je diky nastupu SaaS situace jeste horsi nez byla v minulosti. Nejen, ze clovek nema ty (ctyri) svobody k nakladani s programem (dle RMS)

Od toho je tu GNU Affero GPL.

ale ve vetsine pripadu nema ani primy pristup ke svym datum, a ke vsemu jej jeste provozovatel vytezuje.

Souhlasím, že tohle je problém, ale nemá cenu ho vyčítat svobodnému softwaru – je to jako mu vyčítat, že moc/málo prší, nebo že je někde hladomor. Svobodný software je skvělý vynález, ale všechny světové problémy opravdu vyřešit nemůže. Pokud se uživatelé rozhodnou, že přestanou používat software instalovaný na jejich počítači, který mohli mít pod kontrolou, a substituují ho nějakou vzdáleně poskytovanou službou s nevýhodnými podmínkami, tak je to jejich smůla.

To jsme si pomohli...

FSF je tu od toho, aby na takové problémy upozorňovala a ukazovala cestu, jak z toho ven. Viz Who does that server really serve? (SaSS).

Nicméně uživatelé, kteří o takovou pomoc nestojí, tak mají prostě smůlu, je to jejich volba. Jak se říká: komu není rady, tomu není pomoci.

A jestli máš nápad na nějakou lepší kampaň a způsob, jak o těchto problémech informovat, nikdo ti v tom nebrání.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
28.9.2019 00:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Od toho je tu GNU Affero GPL.
Ano, znam. A kolik pouzivanych sluzeb je pod AGPL? Kolik existuje vhodnych ekvivalentu pod AGPL k nejcastejsi pouzivanym sluzbam, treba od Googlu. Navic AGPL neresi problem nakladani s daty...

Co by tak ale mohlo resit cast problemu s daty... ze by nejake GDPR? To ne, to vymyslela evropska unie, to musi byt spatne...
Souhlasím, že tohle je problém, ale nemá cenu ho vyčítat svobodnému softwaru
Je to nevycitam svobodnemu software. Co rikam, ze svobodny software resi problemy, ktere byly aktualni pred dvaceti triceti lety. Dnes svet pocitacu vypada uplne jinak a musi celit jinym problemum.
Pokud se uživatelé rozhodnou, že přestanou používat software instalovaný na jejich počítači, který mohli mít pod kontrolou, a substituují ho nějakou vzdáleně poskytovanou službou s nevýhodnými podmínkami, tak je to jejich smůla.
Je iluzorni si myslet, ze se uzivatele takto rozhoduji. Je pod rozlisovaci schopnosti uzivatelu, jestli pouzivaji uzavreny software, otevreny software nebo software jako sluzbu. Ani potrebuji resit svuj problem (komunikovat, vytvaret dokumenty, pracovat s daty) a je na "lidech od pocitacu", aby to fungovalo (k jejich prospechu).
FSF je tu od toho, aby na takové problémy upozorňovala a ukazovala cestu, jak z toho ven. Viz Who does that server really serve? (SaSS).
Ve sve dobe projekt GNU ukazoval cestu, dnes toho moc nevidim...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
xkucf03 avatar 30.9.2019 13:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Je to nevycitam svobodnemu software. Co rikam, ze svobodny software resi problemy, ktere byly aktualni pred dvaceti triceti lety. Dnes svet pocitacu vypada uplne jinak a musi celit jinym problemum.

Ty původní problémy ale nikdy nezmizí a ty hrozby tu budou vždycky. Pokud by se přestaly řešit, tak se to zase vrátí. Není to nějaké zlo, které bychom jednou pro vždy porazili a mohli zapomenout.

Co se týče jiných témat, je to poměrně ošemetné, protože, protože když příliš rozšíříš svůj záběr, nedosáhneš ničeho. Píšu o tom v tom svém článku Future of the Free Software Foundation (předposlední bod). Čím širší záběr, tím hůř najdeš shodu a nakonec se lidi rozhádají a tu organizaci to paralyzuje, nakonec nebude schopná spolupracovat ani v těch původních otázkách.

Pokusy naroubovat do licencí jakési konání „dobra“ už tu v minulosti byly (viz třeba JSON non free license) a je to opravdu špatný nápad. Definice svobodného softwaru a copyleftu je geniální a ta myšlenka je nesmírně silná. A pozitivní vedlejší efekt toho, že software lze používat k libovolnému účelu, je v tom, že přivede ke spolupráci i lidi, kteří by se jinak ani nepotkali, což pomáhá utlumovat napětí ve společnosti a její rozdělení a najít v druhých (se kterými se jinak třeba neshodneš) i to dobré.

(a na druhé straně, pokud je někdo opravdu zlý, tak softwarová licence je asi to poslední, co by ho zajímalo a omezovalo)

Ve sve dobe projekt GNU ukazoval cestu, dnes toho moc nevidim...

Tak to asi moc nesleduješ. FSF přišla např. s tou GNU Affero GPL licencí a začala na problémy upozorňovat dávno před tím než většina lidí vůbec něco tušila a vesele ládovala svoje data do různých cloudů a pěstovala si závislost na proprietárním softwaru běžícím kdesi vzdáleně.

Většina těch kampaní FSF vypadá zpočátku (alespoň pro nezasvěcené) bláznivě, ale nakonec lidi uznávají, že ten RMS měl zase pravdu.

Schválně ukaž, co jsi udělal ty – kolik jsi napsal článků, kolika lidem jsi pomohl ke svobodnějšímu používání počítačů? Pokud máš pocit, že to FSF dělá špatně nebo pomalu, nic ti nebrání se zapojit, jít pomoci nebo se angažovat v jiné organizaci nebo o těchto věcech psát či přednášet sám za sebe a pomáhat lidem.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2019 18:01 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Není to nějaké zlo, které bychom jednou pro vždy porazili a mohli zapomenout.
V pripade infrastrukturnich projektu jsme za bodem zvratu, operacni systemy, programovaci jazyky, runtimy, atp. Uz jen s ohledem na to, ze rada firem (vcetne MS) zacala davat sve rodinne stribro jako opensource v nadeji, ze to jednak pritahne dalsi vyvojare a hlavne uzivatele, aby jim mohli nabidnout sluzby s dalsi pridanou hodnotou.
Tak to asi moc nesleduješ. FSF přišla např. s tou GNU Affero GPL licencí a začala na problémy upozorňovat dávno před tím než většina lidí vůbec něco tušila a vesele ládovala svoje data do různých cloudů a pěstovala si závislost na proprietárním softwaru běžícím kdesi vzdáleně.
AGPL znam od jejiho vydani, ale nevidim, ze by to realne neco resilo. Obzvlast s ohledem na to, ze to neresi opravneni a pristup k datum, coz je z meho pohledu palcivejsi oblast nez nesvobodny kod, kterym jsou ta data zpracovavana. A jak uz jsem psal, GDPR (od te zle evropske unie) tady udelalo nasobne vic nez cele FSF.

GNU byl realny krok, neco, co mohli realne pouzit. Psat clanky a vykladat lidem o tom, ze by meli pouzivat svobodny software, ... to mi pripomina jednu sestnactiletou holku, ktera to dotahla az na prispevek v OSN. Jo, je dobre, ze se o tom mluvi, ale jeste potreba udelat neco konkretniho.
Schválně ukaž, co jsi udělal ty – kolik jsi napsal článků, kolika lidem jsi pomohl ke svobodnějšímu používání počítačů?

Proc bych to mel delat? Necitim se byt bohem vyvoleny, k tomu abych zvestoval jednu spravnou pravdu. Radeji davam prednost vysvetleni, ze svet neni cernobily a je jen na konkretnim cloveku/firme, pro co se rozhodne. Nemam nejakou extra touhu stat na nadrazi z letacky a zvestovat viru v jednu spravnou licenci.
Pokud máš pocit, že to FSF dělá špatně nebo pomalu, nic ti nebrání se zapojit, jít pomoci nebo se angažovat v jiné organizaci nebo o těchto věcech psát či přednášet sám za sebe a pomáhat lidem.
A to musim?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
27.9.2019 23:47 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Žádný vůdce projektu nebo hnutí není ideální, protože je to jen člověk a má své chyby. Nehledě na to, že není na světě člověk ten, jenž by se zavděčil lidem všem.

Na druhou stranu, nemyslím si, že existuje mnoho lidí na světě, kteří by byli myšlence svobodného softwaru tak oddáni jako RMS. U něj určitě neplatí, že by kázal vodu a pil víno - na rozdíl od řady jiných.

Kolik z potenciálních nástupců RMS bude této myšlence natolik oddáno, že třeba nebudou používat žádný proprietární software? Třeba ani proprietární firmware? I soukromně?

Příklady táhnou. A lidé mají rádi skandály a nemají rádi pokrytce. Kdo bude lépe reprezentovat myšlenku svobodného softwaru než ten, kdo s ní nejen přišel, ale také podle ní žil celý život?

Ono je jednoduché zatracovat RMS protože neodpovídá tvým představám. Je to už starší pán. Není moderní. Není hip. Není cool. Chápu. Ale už není tak jednoduché zastat jeho funkci. A s tím se teď bude muset FSF vypořádat. Nevěřím, že to bude snadné a mám jisté pochybnosti o tom, jaký bude výsledek.

A ještě něco. RMS říkal, co si myslel, což se mu patrně stalo osudným. Myslím si, že dnešní generace již nejsou schopné docenit, jak důležité je mít lidi, kteří se nebojí vyjádřit svůj názor, byť kontroverzní. Ostatně, kdyby RMS takový nebyl a nebál se jít proti proudu, svobodný software by zřejmě ani nevznikl. Přeber si to jak chceš.

Příští prezident FSF bude pravděpodobně více politicky korektní, aby ho nepotkal stejný osud. A to nepovažuji za výhru. Mám rád lidi, kteří říkají, co si myslí. A nemám rád lidi, kteří říkají jen to, co ostatní chtějí slyšet. Alespoň pro mne, svoboda slova a svoboda softwaru spolu úzce souvisí. A je mi smutno, když vidím zastánce svobodného softwaru argumentovat pro cenzuru nebo proti svobodě slova, lidi na tomto serveru nevyjímaje.
28.9.2019 01:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

Nikdy jsem se nepovažoval za odborníka na mezilidskou komunikaci nebo balicí konvence, ale obhajovat to, že zaměstnanec fakulty navrhuje studentkám, aby si šly nahoře bez lehnout na matraci u něj v kanclu, s tím, že vlastně jen "říká co si myslí" nebo "je prostě jen přímo a bez oklik pozval na rande" (tuhle interpretaci jsem se dočetl na LWN), mi přijde poněkud demagogické. Hodně demagogické, abych pravdu řekl.

Četl jsem také dokument, kde Richard Stallman popisuje, co je potřeba zařídit, aby někam přijel přednášet. Vyrazilo mi to dech, takovou hromadu sebestřednosti bych čekal spíš od nějaké namachrované holywoodské hvězdičky - a i tam bych to bral jako doklad její ubohosti.

To není vůbec o nějaké nemodernosti nebo o tom, že není cool. To je o člověku, který se celou dobu chová tak, že by mu i Sheldon Cooper mohl dávat lekce slušnosti a skromnosti. A když už jednou pohár trpělivosti přeteče, nekritičtí stoupenci hned vyrazí na barikády a začnou vykřikovat něco o svobodě slova a cenzuře. Svobodu slova mu ale nikdo neupírá, svůj názor mohl vyjádřit a nikdo mu ho necenzuroval; jen se prostě na základě (nejen) toho vyjádření někdo jiný svobodně rozhodl, že nechce, aby ho takový člověk dál reprezentoval, to je vše.

28.9.2019 02:34 BoneFlute | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Ale vždyť to píše! Ano, RMS je společenský idiot, který bojoval za ideály svobodného software. Pokud máš někoho, kdo bude společensky vyzrálejší, a bude bojovat za stejné ideály, tak super. Ale máme ho? Předřečník se obává, že máš buď a nebo.
28.9.2019 09:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

Za ty ideály bojuje spousta jiných lidí. Např. xkucf03 za ně taky bojuje dost vehementně - a nemá při tom problém zvládat i základní sociální inteligenci. Richard Stallman je možná nejvíc zapálený, ale to neznamená, že je nutné zavírat oči před vším, co udělal nebo řekl, a omlouvat ho, že když je ta ikona, tak mu všechno promineme.

Znovu připomínám, že tu neprobíhá nějaký soud. Prostě se jen nějaké organizace a nějaké projekty rozhodly, že jeho chování a vystupování je natolik problematické, že to poškozuje jejich obraz a že nechtějí, aby je dále reprezentoval. Koneckonců i pro FSF a GNU bude jen dobře, když se veřejnost oprostí od představy, že to všechno stojí a padá s jediným člověkem (což už stejně dávno není pravda).

28.9.2019 21:21 BoneFlute | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
OK. Ale to už jsme spíše u tvých problémů, než u problémů RMS. A o tom se bavit nebudu.
Grunt avatar 28.9.2019 10:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Příloha:
Četl jsem také dokument, kde Richard Stallman popisuje, co je potřeba zařídit, aby někam přijel přednášet. Vyrazilo mi to dech, takovou hromadu sebestřednosti bych čekal spíš od nějaké namachrované holywoodské hvězdičky - a i tam bych to bral jako doklad její ubohosti.
Tenhle? Pche. Takový normální seznam ;-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 28.9.2019 11:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

jj, tohle je vtipné. RMS má skvělý smysl pro humor, i když ne všichni to chápou. Čímž tedy neříkám, že je to celé vtip – má to praktický význam a hostitel pak ví, na co se má připravit, předejde to nepříjemným překvapením a komplikacím. Důležitý je také odstavec:

In some places, my hosts act as if my every wish were their command. By catering to my every whim, in effect they make me a tyrant over them, which is not a role I like. I start to worry that I might subject them to great burdens without even realizing. I start being afraid to express my appreciation of anything, because they would get it and give it to me at any cost. If it is night, and the stars are beautiful, I hesitate to say so, lest my hosts feel obligated to try to get one for me.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Grunt avatar 28.9.2019 11:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Popravdě, já bych ho hostit nechtěl. No vlastně ani nemohl. Proč kurňa nežere avokádo, vaječné žloutky, čili papričky, olivy a pivo? Pivo? Opravdu? „Get out!“
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.9.2019 12:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
RMS má skvělý smysl pro humor, i když ne všichni to chápou

Obávám se, že tahle věta sama o sobě stačí k tomu, aby bylo zřejmé, že naše diskuse na toto téma nemá šanci dojít k nějaké shodě. Pokud reakce, kterou ve mně vzbuzují jeho vtipy, bude v nejlepším případě útrpné pousmání, opravdu to není tím, že bych je nechápal.

28.9.2019 21:22 BoneFlute | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Sebejistota?
28.9.2019 16:08 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
obhajovat to, že zaměstnanec fakulty navrhuje studentkám, aby si šly nahoře bez lehnout na matraci u něj v kanclu, s tím, že vlastně jen "říká co si myslí" nebo "je prostě jen přímo a bez oklik pozval na rande" (tuhle interpretaci jsem se dočetl na LWN), mi přijde poněkud demagogické
Nic takového jsem neobhajoval, jelikož nic takového nebylo prokázáno, a na rozdíl od RMS hejterů, kteří ho bez důkazů odsoudili ještě před touhle kauzou, ctím presumpci neviny.

Spouštěčem honu na RMS byly jeho výroky týkající se kauzy Epstein. To a nic jiného. A tyto výroky patří do svobody slova. To je to, na co reaguji já - pokud jsi to nepochopil.

To, co sem taháš ty, jsou nepotvrzená obvinění, která se objevila najednou po tom, co RMS výše zmíněné výroky pronesl. Nikdy před tím jsem o nich neslyšel a vzhledem k tomu, kolik má RMS hejterů bych čekal, že kdyby taková obvinění byla vznesena dříve, věděl by o tom celý internet.

Tato obvinění navíc nebyla vznesena na policii, jak bych čekal, ale stylem jedna paní povídala v příspěvcích na internetu. Takovým obviněním nepřikládám žádnou váhu.

Přesto však se ti k příslušným obviněním vyjádřím. Vídím to takto. Pokud na MIT někdy existovaly takové poměry, že někomu mohlo takové chování procházet i po četných opakovaných stížnostech a udání na polici ze strany mnoha studentek, pak bych očekával, že nerezignuje jen jeden člověk, ale celé vedení školy a každý, kdo příslušného pachatele kryl. Protože pokud se tak nestane, lze očekávat, že pakliže dané chování procházelo jednomu člověku, patrně procházelo i dalším, a možná některým prochází stále.

Ale ze strany naštvané "veřejnosti" nějak nevidím tlak na MIT, aby podnikli něco v tomto duchu. Což mě přivádí k hypotéze, že davu šlo jen a pouze o likvidaci RMS, nikoliv o to, aby MIT bylo bezpečné prostředí pro studentky. Hmm...
28.9.2019 16:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
jelikož nic takového nebylo prokázáno

To je trochu moc laciné. Svědků toho chování bylo příliš mnoho a na druhou stranu nikdo - a to včetně něj samotného - se neozval, že to není pravda. (Výkřiky "nemáte neprůstřelné důkazy" nepočítám, nejsme u soudu.)

Spouštěčem honu na RMS byly jeho výroky týkající se kauzy Epstein.

To nebyl spouštěč a už vůbec ne spouštěč nějakého "honu". To byla pro spoustu lidí ta poslední kapka, kdy se rozhodli, že to už nemohou dál tolerovat. Některé projekty a některé organizace došly k závěru, že není žádoucí asociovat se s člověkem, který veřejně vydá takhle necitlivé prohlášení k tak mediálně sledované kauze, zvlášť když při té příležitosti pochopitelně znovu vypluje na povrch jeho problematické chování a výroky v minulosti. To není "hon", to je pud sebezáchovy. Klidně tomu můžete říkat zbabělost, ale já chápu vedení projektu Gnome, že se v takové situaci raději distancují od Richarda Stallmana a třeba i GNU, než by se jich drželi do posledního dechu i třeba za cenu ohrožení jejich projektu.

IMHO ten největší problém bylo, že to lidé kolem něj nechali dojít až takhle daleko. Že se nepokusili s tím něco udělat už mnohem dřív, že v něm svou tichou tolerancí a někdy i hlasitým poplácáváním po ramenou, jak je skvělé, že je "svůj" a "nenechává se svazovat konvencemi", posilovali pocit, že je všechno nejen v naprostém pořádku, ale snad dokonce i pocit, že by bylo špatně, kdyby se snažil se sebou něco udělat.

To je právě ten průšvih. Pokud člověku podobné asociální chování celý život prochází a někdy je za něj dokonce chválen nebo se "jen" dává k lepšímu jako dobrý vtip, utvrzuje se v něm pocit, že je vlastně naprosto v pořádku. A když to pak jednou přežene a dostane konečně přes prsty, cítí - ze svého pohledu - oprávněně křivdu, proč se na něj teď najednou všichni sesypali kvůli takové "maličkosti". Svým způsobem je to podobná reakce jako když se Andrej Babiš cítí ukřivděný, že by se měl najednou zodpovídat kvůli nějakým hloupým padesáti milionům ("vždyť jsou to drobné").

Je bohužel asi nevyhnutelné, že se i teď najdou lidé, kteří ho dál chtějí vidět na piedestalu, ať už popíráním informací (jako vy) nebo rovnou prohlášením, že ten člověk je tak Velký, že si může dělat co chce a ostatní jsou nuly, které ho nemají právo hodnotit (pan Podtržítko na rootu).

28.9.2019 19:23 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
popíráním informací (jako vy)
Já nepopírám informace, já jen nevěřím každému diskusnímu příspěvku na internetu, který čtu. A také slepě nevěřím každému údajnému obvinění, které bylo vzneseno na sociálních sítích místo na policii.
Výkřiky "nemáte neprůstřelné důkazy" nepočítám, nejsme u soudu.
Ano, u soudu skutečně nejsme. Kdybychom byli u soudu, konkrétně u trestního řízení, obviněný by měl právo na spravedlivý proces. Měl by právo čelit svým žalobcům a byl by považován za nevinného, dokud by se mu nad rozumnou pochybnost neprokázalo, že čin spáchal.

Veřejný internetový lynč, kterému je RMS vystaven, žádná taková práva neuznává. Proti armádě hejterů a rozzuřenému davu se těžko brání.
Je bohužel asi nevyhnutelné, že se i teď najdou lidé, kteří ho dál chtějí vidět na piedestalu
To opravdu není o tom, že bych ho chtěl vidět na piedestalu, to je o tom, že chci, aby každý měl právo na spravedlivý proces před tím, než bude odsouzen. Co se mne týče, pokud RMS skutečně prováděl nějaké nepřístojnosti, zasluhuje adekvátní trest. Ale na základě spravedlivého procesu, ne na základě názorů hejterů na sociálních sítích.

Ano, máte pravdu v tom, že někdy dochází k tolerování maligního jednání. Jenže stejně tak někdy dochází k účelovým lžím, falešným obviněním, přehánění, zveličování, očerňování a manipulování. Kde je pravda v tuto chvíli s veškerou úctou nemůžete vědět.
28.9.2019 20:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
A také slepě nevěřím každému údajnému obvinění, které bylo vzneseno na sociálních sítích místo na policii.

Ne všechno se reálně dá ohlásit na policii. Uvědomte si, že se bavíme o přelomu 70. a 80. let, tehdy by se nejspíš studentce, která by podobný oplzlý návrh bez přímého fyzického kontaktu chtěla řešit oficiální cestou, velmi pravděpodobně vysmáli i na samotné škole, natož na policii. Všimněte si ale, že ani ti nejvášnivější obhájci Richarda Stallmana nikde neřekli přímo: "Ne, nic takového se nedělo, jsou to výmysly." (A ani on sám to AFAIK nikde nepopřel.) Místo toho se to snaží zlehčovat a tvrdit, že to je jen projev nedostatečné sociální inteligence a komunikační neobratnosti. (facepalm) V horším případě dokonce začnou tvrdit, že se prostě cítil osamělý, tak je tímto způsobem přímo a upřímně "zval na rande". (raději bez komentáře)

Ještě jednou: stejně jako tu nejde o žádný soud, nejde tu o žádný trest. Každý má právo svobodně se na základě dostupných informací rozhodnout, jestli chce, aby ho daný člověk reprezentoval. To nemá nic společného s žádným soudem, nezvratitelnými důkazy ani trestem. I když nemám tak silné důkazy, aby obstály před soudem, nebo daný čin není vůbec trestný, případně není prakticky dokazatelný (protože to nakonec vždy bude v rovině "tvrzení proti tvrzení"), mohu se na základě dostupných informací rozhodnout, že mi něčí chování vadí natolik, že nechci, aby mne dotyčný reprezentoval. A přesně to se tady také stalo. Žádný soud, žádný lynč, žádný trest.

28.9.2019 20:58 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Já tedy pořád nevím, co na tom má být tak skandálního. Studenti a učitelé spolu chodili i na českých školách a vím o několika případech, kdy to skončilo manželstvím. A to se nebavíme o nějakých 70./80. letech ale relativně o současnosti (studoval jsem cca 10 let nazpět). Kromě toho práce a škola jsou asi nejčastější místa, kde se lidé seznamují.

Každopádně řešit dneska něco, co se stalo či nestalo před třiceti nebo čtyřiceti lety je poněkud bezpředmětné.
28.9.2019 21:59 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Já tedy pořád nevím, co na tom má být tak skandálního.
Protoze zijes v ceskych pomerech. Na US univerzitach jsou standardy nastavene jinak. Vztahy (i kdyby konsenzualni) mezi studentem a clovekem jemu nadrizenym, at uz je to ucitel nebo TA (jiny student podilejici se na vyuce), ve vetsine pripadu zakazane. Jde o to, aby byla absolutni jistota, ze nikdo nezneuziva sve postaveni nebo neziskal nezaslouzenou vyhodu. V pripade, ze se neco nahodou vyvine, melo by se to resit vypovedi nebo prechodem studenta na jinou skolu. Je spis s podivem, ze mu neco takoveho docela dlouho prochazelo.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
28.9.2019 22:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU

"Chodili spolu"??? Tady není řeč o nějakém "chození spolu". Tady je řeč o tom, že zaměstnanec se studentky, se kterou nemá žádný náznak mimopracovního vztahu, jen tak zeptá, jestli by nechtěla "lay topless on his mattress". Ani já nemám problém rozeznat, že něco takového nemá absolutně nic společného s nějakým "chozením", "pozvánkou na rande" a ani při nejlepší vůli se to nedá nazvat ani flirtováním; to je prostě přes čáru kdykoli a kdekoli. Trochu mne děsí představa, že by někdo ten rozdíl opravdu neviděl, takže doufám, že to ti diskutující předstírají.

28.9.2019 23:21 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jaké předstírání? Já jsem ti přece řekl, že pokud RMS to co popisuješ dělal, tak jsem pro to aby dostal svému činu přiměřený trest. Ovšem na rozdíl od hejterů jsem ochoten ctít presumpci neviny a RMS neodsoudím, dokud nebudu mít pádnější důkaz než jedna paní povídala. To je celé. Co je na tom k nepochopení?
28.9.2019 23:53 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Vy to nechápete. Je jiná doba. Kdo něco dokázal, je prostě fuj a hnusák.

Dnešní doba adoruje impotentní slizké jedince, kteří jsou slušní, politicky korektní, uhlazení - a nikdy nikomu neodporují, nikdy nikoho nenaštvou.

Dnešní lidé jsou neustále rozhořčeni "nemorálkou" druhých, protože sami jsou totálně bezchybní, a vždy, každou mikrosekundu svého života od svého narození se zachovali absolutně a nezpochybnitelně správně.

Mluvit dnes mohou pouze mentálně slabomyslní, ti jsou jediní správní lídři, kterým je cokoli odpuštěno.
28.9.2019 23:57 Kuba Kubikula III.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
To musí být hrůza být zm*d, který se musí přemáhat, aby někoho neurážel a nikomu neubližoval. Celkem pohodička pro ty z nás, kterým to jde úplně automaticky a nijak nám to v životě nepřekáží.
29.9.2019 00:04 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Dnešní davy rozmazlených směhových vloček urazí úplně všechno. Není možný žádný způsob chování, aby se neurazili.

Dříve se většině urážejících říkalo "hysteráci" a "hysterky" - dnes se z nich dělají oběti.

Jinak řečeno, zmrdství je dnes zhusta na tom opačném konci než u toho, kdo je obviněn z urážení.

Kdybyste milý pane "Kuba Kubikula III", někdy v životě něco dokázal, nemusel byste se neustále cítit uraženým.
29.9.2019 08:18 Kuba Kubikula III.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Mě nic neuráží, jen přirozeně nemám potřebu urážet urážlivé. Narozdíl od jistého podvodníka, co hned rozjel kecy o tom, že jsem nic nedokázal ;-) děláte si to sami, naštěstí jste vymírající druh.
29.9.2019 15:18 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Potřebu mít nemusíte, existuje obrovské množství lidí, co má urážení se jako životní program. Těch jsou zde plné diskuse na abclinuxu.cz.

Zatím jste dokázal jen anonymně do někoho kopat. Kdybyste něco skutečně dokázal, nemusel jste se tajit se svým jménem.

Naštěstí jsou státy a země, kde si cení i schopností a toho co dokázali, nejenom impotentní a slizké potřeby nikoho neurazit. Ti nás brzy technicky i jinak předběhnou - a bude vymalováno.

Kultury, jejichž nejvyšší hodnota je nikoho neurazit se tak ocitnou na poslední koleji. Žezlo pak převezmou mnohem rozumnější národy a kultury. To je celé.

Grunt avatar 29.9.2019 16:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
tak jsem pro to aby dostal svému činu přiměřený trest.
Oholit, ostříhat, vykoupat a učesat…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 29.9.2019 09:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Keď som mal sedemnásť, tak som to chcel povedať každej peknej ženskej, dnes mám o tridsať viac a stále ma to drží. Drobné rozdiely medzi nami sú, RMS vybudoval organizáciu pre záštitu slobodného softvéru a ja tu o tom len tlachám na portály, ktorá vlastne ani nie je slobodný. Ja som nikdy ženskej nepovedal, že sa jej chcem pozerať na prsia (a veľa krát som fakt chcel), on áno, to je asi tak všetko.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.9.2019 15:43 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Vy tedy máte odvahu! Veřejně napsat, že jste normální! To vám drtivá většina hyperkotektních osob nikdy neodpustí! Odpustili by vám vraždy, cokoli, ale toto jste přehnal!
Bedňa avatar 29.9.2019 22:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Je mi úprimne úplne u prdele, že mi niekto neodpustí vyznávanie krásy a vyslovenie svojho názoru. Na to aby mi to povedali do očí nemajú gule a internet toho znese ...
KERNEL ULTRAS video channel >>>
30.9.2019 16:38 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Politika, neziskovky, internet, univerzity a média jsou plní lidí, kteří:
  • Chtějí čtyřleté (i mladší děti) lidi učit masturbovat. Viz třeba dokument WHO "Standardy pro sexuální výchovu v Evropě", kde požadují učit už batolata masturbovat.
  • Chtějí přešívat šestileté děti na opačné pohlaví. A chtějí, aby si o tom tyto děti, které na to rozumem ještě nemají o tom samy rozhodovaly.
  • Říci, že muž je muž a žena je žena, a vychovávat děti ke svému přirozenému biologickému pohlaví a roli je pomalu zločin.
---

Ovšem pokud jste normální muž a líbí se vám ženy, a dokonce vás i sexuálně přitahují, za to vás klidně ukřižují. Ať už se jmenujete Bedňa, RMS, nebo Linus Torvalds, nebo kdokoli jiný.

A to je za touto zprávičkou. Lidé považují za urážející a nenormální, když se muži líbí ženy. A občas to i přežene s nějakou poznámkou. Nic jiného za touto zprávičkou o RMS není třeba ani na nanosekundu hledat.

30.9.2019 17:07 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
> Chtějí čtyřleté (i mladší děti) lidi učit masturbovat.

Podle toho dokumentu jim chtějí vysvětlit co to je. Což je podle mě lepší, než tradiční „Nedělej to, narostou ti chlupy na ruce“ a mlácení. Mám příbuznou učitelku na mateřské škole a tohle téma prostě probírat musí, protože děcka nejsou pitomá a že je pro ně něco příjemné zjistí dost z nich docela brzo.

> Chtějí přešívat šestileté děti na opačné pohlaví.

[citation needed], zatím ty neziskovky, internet a univerzity bojují proti tomu, aby se tohle dělalo intersex dětem bez jejich vědomí. Po desítkách let mrzačení nemluvňat.
30.9.2019 19:20 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Úchylná sexualizace batolat.
Mě hlavně fascinuje, jak je obrovská starost, aby i batolata už uměla masturbovat, aby šestileté děti mohly být přešity na jiné pohlaví. A vůbec, aby děti mohly být sexualizovány už v batolecím věku.

Na druhé straně když dospělý muž projeví zájem o ženu, tak to se zvedne spousta uražených. Zvláště v tom prudérní USA a Kanadě, kde ve mainstreamových filmech se souloží více jak v pornofilmech.

Ale ta sexualizace batolat problém není.

Prostě úchylný svět. A pokrytecký. A i o tom je ta událost s RMS.

***

Je třeba si uvědomit, že ten dokument pojednává o sexuální výchově a ničem jiném. Týká se pouze sexuální identity, pohlavních orgánů, sexuálních vztahů - nic jiného ten dokument neřeší. A proto se to jmenuje "sexuální výchova".

1) Kde je použito slovo "tělo", znamená to "genitálie".

2) Kde je použito slova zážitek, znamená to "zážitek s genitáliemi".

3) Kde je použit výraz "právo zkoumat nahotu", znamená to osahávat své i cizí genitálie.

Je tedy potřeba tyto výrazy nahrazovat.

---

Například sexuální výchova pro děti 0-4 let diktuje tuto sexuální výchovu (toto vše najdete na straně 48):

a) Poskytovat (dětem 0-4 roků) informace o "dobrých a špatných zážitcích s vlastním tělem/ co midává dobrý pocit? (naslouchej svému tělu)". Co myslíte, že v kontextu sexuální výchovy může znamenat "zážitek s vlastním tělem"? No jedině masturbaci nebo sex, nic jiného to není. Lidsky řečeno - nechat děti masturbovat, ukázat jim jak se masturbuje, a dávat jim informace o masturbaci.

b) Poskytovat (dětem 0-4 roků) informace o "právu zkoumat pohlavní identitu". Lidsky řečeno, předčasně nutit kojence a batolata, aby se zabývali otázkou své sexuální preference, tedy jako sexuální roli by chtěli hrát při pohlavní koitu. A tím z nich vychovat frustované jedince. Vyvolávat v nich co nejčastěji a kdykoli je to možné pochybnost o tom, zda jsem chlapec či dívka.

c) Poskytovat (dětem 0-4 roků) informace o "právu zkoumat nahotu a tělo, být zvědavý". Lidsky řečeno jde o právo malý dětí zkoumat své i cizí genitálie. Slovo "nahota" je diplomatické slovo, aby to nebilo přímo do očí. Sexuální výchova se nezabývá nahým ramenem nebo nahými lopatkami, ale výhradně genitáliemi, ničím jiným.
1.10.2019 13:19 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Úchylná sexualizace batolat.
Aha, takže když v textu zmeníš význam klíčových slov, tak je ten text najednou děsně pobuřující. Tomu říkám objev.
30.9.2019 19:25 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Přešívání šestiletých dětí
zatím ty neziskovky, internet a univerzity bojují proti tomu, aby se tohle dělalo intersex dětem bez jejich vědomí. Po desítkách let mrzačení nemluvňat.
Je úplně jedno, jestli budete šestileté děti přešívat s, nebo bez, jejich vědomí. Tak malé děti nejsou vyvinuty k zodpovědnému rozhodnutí. Příroda takové děti dává pod vedení rodičů právě proto, že nejsou zralé ani k vlastnímu životu, ani k vlastnímu rozhodnutí.

Ani šestileté dítě, ba ani dvanáctileté dítě není schopno se zodpovědně samo rozhodnout k tak závažnému rozhodnutí. Jen úchyl by to po nich chtěl.

Prostě celej svět - a USA nejvíce - jsou žhaví k tomu tvrdě sexualizovat i batolata a předškolní děti. Ale nejvíce naše hysterky a hysteráky pobuřuje, když dospělý muž má zájem o dospělou ženu. To je na zvracení.

30.9.2019 19:44 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přešívání šestiletých dětí
A proto se ptám na zdroj. Protože nejen že nikdo nikde nic takového neprosazuje, ale naopak, ty "zlé neziskovky" bojují za to, aby pro ty lidi takové operace ani nebyly státem požadovány, jako je tomu teď.

To "přešívání" nemluvňat bez jejich souhlasu bylo mimochodem proto, aby byly konzervy jako vy spokojené. Jak se narodí děcko u kterého je nejasné pohlaví, nebo má pohlavní znaky obou, šup s ním na sál a upravit na to, co se udělá snáz. Běda aby bylo mimo dvě škatule a mohlo se rozhodnout samo. Ve spoustě zemí se to mimochodem stále praktikuje, ale proti tomu pochopitelně protestovat nebudete, to raději mlátit slaměného panáka :)
1.10.2019 10:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přešívání šestiletých dětí
A proto se ptám na zdroj.
Jo, no tak na to se můžeš rovnou vykašlat. Já se tu p. Ponkráce ptám na zdroj k jednomu jeho výroku soustavně už v několika diskusích a je vidět, že to z něj už nedostanu (protože kde nic není, ani smrt nebere). P. Ponkrác se s něčím takovým vůbec nezatěžuje, pro něj je autoritativní jeho vlastní pocit a všechno ostatní je nepodstatné...
Bedňa avatar 30.9.2019 22:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Boha jeho, mám ťa za normálneho človeka, hoci ťa poznám len cez internet, ale už dlhé roky, nechápem ako nevidíš súvislosti.

Je fakt normálne deťom rozprávať o mastrubácií sexe, atď? Sú to choré mozgy, ktoré sa podobné praktiky pokúšajú už stáročia prepašovať ako legálne praktiky do našej spoločnosti, aby sa na tom odbavovali.

Kedysi som sa v tom dosť hrabal a chcel som získané informácie aj nejako ujednotiť, len som nemal pocit ktorej strane vlastne prospejem.

Keď sa budeme baviť o modernej dobe, tak v povojnovom Nemecku mizli deti bez toho aby niekomu chýbali, diali sa proste hrozné veci.

Ono sa to celé začalo okultistickými spoločnostiami, ktoré svoje skurwené úchylky schovávali za nejaké ušľachtilé myšlienky.

Tak z terajšej doby: Ordo Templi Orientis, Aleister Crowley, Maria Oric, Rudolf Steiner, Erik Jan Hanussen, je ich proste mraky.

Že to trvalo?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 29.9.2019 10:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Zde zase soudruh Kubeček dělá z komára ťavu dvojhrbů. Předchozí komentář to vystihoval velice dobře. Stallman byl pro některé lidi prostě osinou v zadku a očividně delší dobu. U toho bych zůstal.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.9.2019 12:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Jak už jsem napsal, pro někoho je holt jednoduší hledat složité konspirační teorie, než si připustit realitu.
29.9.2019 15:20 M. Ponkrác | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman zůstává vedoucím projektu GNU
Že pro někoho byl Stalmann osina v zadku. A tím pádem, kdo chce psa bít, důvod si vylže.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.