Portál AbcLinuxu, 16. srpna 2025 03:11


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.9.2004 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Proč kolem toho dělají vědu ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prostě není trh. Linuxových userů sice zase tak málo není, ale lidí, co by si chtěli kupovat (!) hry je mezi nimi naprosté minimum.

S čím bych akorát nesouhlasil, je to, že hry jako Doom či Quake byly dány nějaké komunitě. Nebyly. Pouze jejich torzo, které je samo o sobě k ničemu. K tomu, aby ty hry mohl člověk hrát potřebuje stejně zakoupit plnou verzi hry, kde jsou všechny datové soubory. Skutečný abandonware to není.
Petr Krčmář avatar 1.9.2004 13:34 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
Souhlas. Viz Lokigames. Delali dobre hry, ale nemeli odbyt. Linuxaci si nehraji :-D.
Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
1.9.2004 16:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.

A to s odbytem nesouhlasí.

A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.

Copak toho není dost?
1.9.2004 16:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.

Copak toho není dost?
1.9.2004 19:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
Taková akrádovka vydrží člověku na dvě, na tři odpoledne nanejvýš, a buď je hratelná, nebo není, to beru, ale třeba u strategií je to úplně jinak, pokud jsou celkovým návrhem dostatečně open-sourcové, poskytují obrovské možnosti vytváření vlastních jednotek, úrovní, map, scénářů, etc. -- viz např. Battle for Wesnoth, kolem kterého je velmi živá komunita, ačkoli (nebo právě proto že?) hrát ho lze už dost dlouho, a v1.0 hned tak nebude.

Nicméně takových her nemůže být tolik, co textových editorů ;-) protože potřebují dosáhnout nějakým zázrakem nadkritické velikosti, a také nejen programátory, těch je dvanáct do tuctu, ale i grafiky, skladatele, ...
1.9.2004 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.

A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...

Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom :-)) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.

Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.

Copak toho není dost?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.