Portál AbcLinuxu, 28. července 2025 11:19


Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému

Phoronix provedl několik testů vlivu SELinuxu na výkonnost systému v různých aplikacích. Celkově se výkonnostní dopady zapnutého SELinuxu neprojevily; výjimkou je Apache a PostMark, kde jsou dopady minimální.

5.6.2011 14:51 | Nicky726 | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

5.6.2011 15:34 Anonymous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Má cenu odkazovat na každý nový test Phoronixu, když ani nic moc objevného neříká?
Kamil Páral avatar 5.6.2011 15:40 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému

Opravdu nic nového neříká? Já si třeba myslel, že SELinux zpomaluje dost. (Ale ocenil bych, kdyby tam otestovali i rychlost bootu systému.)

michich avatar 5.6.2011 15:58 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
U mně je to opačně. U toho Apache je zpomalení o víc, než jsem čekal.

Boot trvá déle kvůli nutnosti načíst policy a kvůli stupidnímu chování funkce selabel_open(), která bude doufám brzo opravena (RHBZ#709014).
Tomáš Bžatek avatar 5.6.2011 19:07 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
No jesteze to mam vsechno vyple :-)
Koupim litajiciho tucnaka
5.6.2011 18:17 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Bezpečnost a zabezpečení málokdy mají takový drastický efekt na rychlost jak se obvykle říká.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
5.6.2011 18:19 a.syntsow
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Nevedel som ze Selinux ma nieco spolocne s proaktivnou bezpecnostou.
pit0 avatar 6.6.2011 08:57 pit0 | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
zacina uhorkova sezona, niet sa co cudovat :-D
cezz avatar 6.6.2011 13:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U mna sa SELinux sice neprejavoval na vykonnosti systemu, ale na mojej vykonnosti rozhodne. Podchvilou ma otravoval nejakym zablokovanym pristupom ako sa snazili aplikacie uplne normalne fungovat.. (Pravda, bola to Fedora 15 beta, to vela vysvetluje, ale vseobecne mam skusenost, ze to zatial viac problemov prinasa, ako riesi)
Computers are not intelligent. They only think they are.
6.6.2011 13:57 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Tak já mám se SELinuxem jenom dobré zkušenosti. Je to výborný systém, a když člověk pochopí základní jednoduchý princip, na kterém to funguje tak zjistí že to není vůbec složité.
6.6.2011 15:51 lib | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
+1
vain avatar 6.6.2011 15:12 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
O jaké aplikace se jedná například? Vím osobně jen o Skype a o Dropboxu (na 64bitu). Stačilo vygenerovat pravidla a bylo. Ještě jsem tedy nezažil problém s aplikací z repositářů (to by bylo na bug report).
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
cezz avatar 7.6.2011 13:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Co si spominam tak openvpn nevedel pristupovat ku konfigurakom v /etc/openvpn/, dalej mi koli tomu padal nejaky telepathy backend (to je uz tusim fixnute) V minulosti si spominam, ze s tym mal problem tcpdump. Ale vravim, ze to bola este beta - to je normalne, nestazujem sa.

Ja netvrdim, ze je to zle, alebo zlozite. Len sa mi to zda zbytocne. (minimalne na desktope) Dobre nastaveny firewall a pravidelne aktualizacie zvycajne stacia. (Pripadne este nieco ako fail2ban) Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.
Computers are not intelligent. They only think they are.
7.6.2011 18:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
cezz avatar 7.6.2011 19:00 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci. Tym kodom tretich stran som myslel napr. PHP kod, ktory neuploadujem ja sam a podobne. Aby to tak nevyznelo, ze si myslim, ze SELinux je zbytocny. Ja chapem, ze to ludia potrebuju, len si nemyslim, ze medzi nich patrim. `urcite by to o malicko bezpecnost zvysilo aj u mna, ale nie je to worth the trouble.
Computers are not intelligent. They only think they are.
7.6.2011 20:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci.
Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
cezz avatar 9.6.2011 17:37 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
Povedzme ze ano, vo vacsine pripadov - nech uz su tie kluce ulozene kdekolvek. Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci. Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
Computers are not intelligent. They only think they are.
10.6.2011 07:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci.
Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
cezz avatar 10.6.2011 17:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
To samozrejme viem, problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde. Resp. ide, ale pouzivat by som to nechcel..
Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
Podla mna je to otazkou priorit. Mne osobne to za tie komplikacie nestoji, povazujem v tomto smere Firefox za dostatocne bezpecny.
Computers are not intelligent. They only think they are.
10.6.2011 18:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde
Já myslím že defaultní politika v selinuxu, apparmoru i nastavení UAC ve windows je v tomto směru postačující. Funguje to out of the box, a zabrání to nejhoršímu.

In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
cezz avatar 11.6.2011 11:56 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
Ked ti to tak vyhovuje, ja s tym problem nemam. ;-) Moja skusenost na desktope je taka, ze od vypnutia selinuxu v podstate nemam problem.
Computers are not intelligent. They only think they are.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.