Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 15:17

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
25.4.2020 16:24 hmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslim, ze se usetri jen na webech ale energie to spali stejne protoze tim ze usetrim na jednom webu, vyplacam to na dalsich, tzn. misto kdybych mel pomale pripojeni a cekal na nacitani treba cca 3min, ted za tu samou dobu nactu treba tri weby ale taky zhruba vyrovnam stazena data, ktera bych stahnul u toho jednoho bez blokovani. Takze blokovanim webu sjedu tech webu jen vic za cca stejny cas. A to mam vlastnich 20 470 cistych pravidel. napr.
! SAS.com #u nas hojne vyuzivane mafra, iinfo, CNC
||content.aimatch.com/default.gif^
||content.aimatch.com/*/*$image,media
||*-ads.aimatch.com/*/SETSV/TTL=*/*=$image
||*.*.*/*/SETSV/TTL=*/age=$image
||content.aimatch.com/*/*/images_300x600_*/*-300x600*.js
/SETSV/TTL=*00/consent=/GDPR=0|
/SETSV/TTL=*/gender=$image
/SETSV/TTL=*/consent=BO*/GDPR=1
/SETSV/TTL=*/usersynced=1|
||content.aimatch.com/*/*/*/*/css/main.css$stylesheet,domain=content.aimatch.com
/setid/MID=*/external=CASALE/value=0|$image,domain=casalemedia.com
/SETSV/disa=r2b2branding/append/TTL=*00|$image,1p
/adclick/FCID=*/random=*/site=*/layout=d/loc=*/template=item/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=a/size=*00x*/pos=*$document
||a.*.*/*/adclick/FCID=-4/PBFCID=-1
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/page=1/login=2/site=*/adblock=2/viewId=*/dev_display_width=*/ab=b/area=pre_roll/size=videoad,videoad_adblock/random=
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/PBFCID=-1^$document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/random=*/site=*/layout=d/loc=*/template=item/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=b/size=*00x*/pos=leaderboard-*/PBFCID=*$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/random*/viewid=*/site=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=*$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/random*/viewid=*/site=*/seg1plusx=*/ab=a/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=*/PBFCID=*/relocate=|$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/site=*/size=measurement/relocate=http$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/size=*/pos=*-1^$document,popup
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/size=*/pos=*/relocate=http*;cpdir=http*&utm_campaign=$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewid=*/ab=b/site=*/area=*/keyword=*/browser=*/size=*x*,*/pos=*/relocate=$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewId=*/dev_display_width=*/ab=a/area=*/iinfoArea=iinfo-area-*/size=nativni_clanek|$document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewid=*/dev_display_width=*/size=*x*/area=*/site=*_$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewid=*/dev_display_width=*/size=*x*/area=*/site=*/relocate=^$popup,document
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewid=*/site=*/area=*/size=*/keyword=*/passback=0/device=df/template=*/id=*/pos=*/async=0/relocate=$popup,document
||a.*.*/*/count
||a.*.*/*/count/*
||a.*.*/*/count/actname=AdCreativeView/fcid=
||a.*.*/*/count/actname=AdError_400/fcid=
||a.*.*/*/count/actname=AdFirstQuartile/fcid=
||a.*.*/*/count/actname=AdMidPoint/fcid=
||a.*.*/*/count/actname=AdSkip/fcid=
||a.*.*/*/count/actname=AdStart
||a.*.*/*/count/actname=AdStart/fcid=
||a.*.*/count/ACT=*/pos=leaderboard-*/site=*/layout=d/loc=*/template=hp/safety=0/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=a/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/actname=viewed*s/pos=leaderboard-*/site=*/layout=d/loc=*/template=gal/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=b/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/actname=viewed*s/pos=skyscraper-*/site=*/layout=d/loc=*/template=item/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=a/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/actname=viewed*s/pos=skyscraper-*/site=*/layout=d/loc=*/template=item/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=b/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/actname=viewed*s/pos=skyscraper-*/site=*/layout=d/loc=*/template=hp/safety=0/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=a/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/ACT=*/pos=leaderboard-*/site=*/layout=d/loc=*/template=gal/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=b/FCID=*$xhr
||a.*.*/count/ACT=*/pos=skyscraper-*/site=*/layout=d/loc=*/template=item/safety=0,111/area=*/viewId=*/deviceWidth=*/ab=b/FCID=*$xhr
||a.*.*/*/count/FCID=*/page=1/login=2/site=*/adblock=2/viewId=*/dev_display_width=*/ab=a/area=leaderboard/size=*x*,branding_web
||a.*.*/*/count/FCID=*/page=1/login=2/site=*/adblock=2/viewId=*/dev_display_width=*/ab=a/area=pre_roll/size=videoad,videoad_adblock/random=
||a.*.*/*/count/FCID=*/page=1/login=2/site=*/adblock=2/viewId=*/dev_display_width=*/ab=b/area=pre_roll/size=videoad,videoad_adblock/random=
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/ab=a/dev_display_width=*/size=*00x*/area=*/PBFCID=*
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/ab=a/dev_display_width=*/size=text*x*0,/area=hypertext_*
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/ab=a/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=*
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/ab=b/dev_display_width=*/size=text*x*,native/area=nativ
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/oriskeywords=ad-content-undefined/dev_display_width=*/size=*00,*/area=m_sticky
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/oriskeywords=autoplay,mouse,ad-content-undefined/dev_display_width=*/size=spot,preroll/player=standard/ab=b/area=preroll_1
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/oriskeywords=autoplay,mouse,ad-content-unsafe/dev_display_width=*/size=spot,preroll/player=miniplayer/ab=b/area=preroll_1
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/oriskeywords=*/seg=*/dev_display_width=*/size=*/area=branding$image
||a.*.*/*/count/FCID=*/random=*/viewid=*/site=*/seg=*/dev_display_width=*/size=*/area=$image
||a.*.*/*/count/FCID=*/site=*/oriskeywords=*/dev_display_width=*/size=*/area=*/PBFCID=$image
||a.*.*/*/count/FCID=*/site=*/seg=*/dev_display_width=*/size=*/area=wallpaper/PBFCID=$image
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/ab=a/dev_display_width=*/size=*00x*/area=*/PBFCID=*
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewId=*/dev_display_width=*/ab=a/area=*/iinfoArea=iinfo-area-*/size=*00x*/bid=*/bidTier=*/bidderCode=adform/bidDealId=null
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewId=*/dev_display_width=*/ab=a/consent=BO*A/gdpr=1/area=*/iinfoArea=iinfo-area-*/size=*00x
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewId=*/dev_display_width=*/ab=b/area=*/size=*00x
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewId=*/dev_display_width=*/ab=b/consent=BO*A/gdpr=1/area=*/iinfoArea=iinfo-area-*/size=*00x_
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/dev_display_width=*/size=*x*/area=*x*/site=*_$image
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=*
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/area=*/passback=0*/async=0
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/area=*/passback=0*/async=1
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/oriskeywords=*,*/ab=b/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=*
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*00x*/area=*/bid=*/bidTier=
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*00x*/area=widesquare
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*0x*0,*/area=*/PBFCID=
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=text/area=articlebox
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=text*x*/area=hypertext_
||a.*.*/*/count/FCID=*/viewid=*/site=*/section=*/ab=b/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/viewid=*/oriskeywords=user_0/ab=a/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=branding/PBFCID=*/relocate=$document
||a.*.*/*/count/*roll/*roll-*/template=play^
||a.*.*/*/setid/external=rubicon/value=JY7FT65W-27-FXEO
||a.*.*/*/setid/MID=1*/external=CASALE/value=0|
||a.*.*/*/setid/MID=1*/external=CASALE/value=*%26*
||a.*.*/*/setid/MID=*/external=CASALE/value=0^
||a.*.*/*/setid/MID=*/external=CASALE/value=0$domain=ssum.casalemedia.com
||a.*.*/*/setid/MID=*/external=PUBMATIC/value=*-*-*-*-*
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/consent=BO*A/GDPR=1
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/consent=BO*/GDPR=1
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/consent=/GDPR=1^$image
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/gender=$image
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/usersynced=1^
||a.*.*/*/SETSV/TTL=*/usersynced=1|
/FCID=*/viewid=*/size=fix/site=*/area=Ostatni/FLIGHTID=$image,first-party
/TTL=*/seg=
||a.*.*/*/adclick/FCID=*/random=*/site=*/viewid=*/oriskeywords=user_0/consent=BO*A/gdpr=1/ab=b/dev_display_width=*/size=*x*0,*/area=branding/relocate=|$document
dolik.rce avatar 25.4.2020 16:33 dolik.rce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě více energie by se ušetřilo, kdyby weby žádnou reklamu neměli, pak by totiž nemusel žrát elektřinu ani ten adblocker, ani servery, které reklamu vydávají.

Navíc pokud by na webech nebyly reklamy, tak většina poskytovatelů obsahu zkrachuje nebo se na to vykašle. Takže obsahu na internetu bude méně, lidi nebudou mít co číst a nebudou sedět u počítač tak dlouho, což přinese další úsporu energie.

Nakonec statisíce lidí, které teď živí internetová reklama, budou bydlet pod mostem, takže nespotřebují vůbec žádnou reklamu a všechno bude super-zelený...
25.4.2020 16:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Ty statisíce parazitů, živících se lhaním a oblbováním lidí, by si holt museli najít nějakou užitečnější práci. Třeba výrobu akumulátorů pro elektromobily.
25.4.2020 16:52 hmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Takže obsahu na internetu bude méně, lidi nebudou mít co číst a nebudou sedět u počítač tak dlouho
Bude sice mene ale informace budou vice informativni, protoze je budou psat lidi ktere chteji opravdu neco sdelit.
26.4.2020 12:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Zároveň to bude ještě prosetější faktickými chybami, protože kdo by se s**l s korekturou zadarmo.
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 14:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Protože financování médií z reklamy přineslo více kvalitní investigativní žurnalistiky. Počkat, on se vlastně stal přesný opak…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 26.4.2020 14:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše nezávislost médií a reklama

A kdy že se to mělo stát?

Nebo jinak: kdy podle tebe byla média nezávislá (na inzerentech a zároveň na aktuální vládě případně církvi)?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 14:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: nezávislost médií a reklama
Jistěže tě nenapadla nezávislost na jiném provozovateli (majiteli, akcionářích). Proč by mě to mělo překvapovat? Aspoň už jsme se dostali k těm inzerentům, to je pokrok.

Co se odlišných modelů týče: některá média jsou financovaná z předplatného (různých variant); také existují různé organizace poskytující granty na žurnalistiku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 26.4.2020 15:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: nezávislost médií a reklama

Já se ale ptám, kdy podle tebe k té neblahé změně mělo dojít. Z kontextu to vypadá, že si to asi spojuješ s inzercí na webu. Ale ve skutečnosti nezávislá média neexistovala snad nikdy. Ty střety zájmů jsou v novinách od jejich počátků, to s nějakým ad-blockem nemá vůbec nic společného. Vždycky tu byla otázka, jestli psát pravdu nebo ne, a nebo které pravdivé informace zveřejňovat a o kterých pravdivých informacích pomlčet. Vždycky tam byl nějaký šéf, majitel, inzerent, státní nebo církevní cenzor atd., kterému se ta pravda nemusela úplně hodit, nebo ne celá.

Ten tvůj komentář:

Protože financování médií z reklamy přineslo více kvalitní investigativní žurnalistiky. Počkat, on se vlastně stal přesný opak…

vyznívá, jako by dřív bylo líp a později došlo k nějaké změně. Tak mne zajímalo, kdy si představuješ, že bylo to „dřív“.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 15:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: nezávislost médií a reklama
Zkus si to přečíst ještě jednou. Za domácí úkol si můžeš vyhledat něco o propouštění a škrtech v redakcích (zvlášť regionálních) za poslední desítky let (např.).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 26.4.2020 15:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: nezávislost médií a reklama
P.S. V souvislosti s webem je třeba zmínit minimálně dva přínosy/příležitosti:

1) Novinářem může být každý a psát si, co chce. Tomuhle jsem zpočátku dost fandil. Nějaký přínos to má, ale v zásadě to selhává na tom, že hodně těch lidí jsou prodejné děvky – viz tzv. influenceři, většina YouTubu, Instagramu a dalších sociálních sítí (včetně Redditu). Je to akorát jiný druh reklamy. U recenzí produktů je to celkem jasné, ale stejně tak si lze zaplatit naoko nezávislé autory, kteří budou psát/točit/mluvit o politice, kultuře nebo čemkoli jiném.

2) Objevují se on-line média vyžadující předplatné. Tohle je asi cesta, jak dosáhnout nezávislosti (resp. být závislý jen na přízni čtenářů – tzn. poskytovat klasickou komerční službu: někdo mi platí a já pracuji v jeho prospěch). Bohužel tady je problém v tom, že velká část novinářů se v minulosti zdiskreditovala a nejde jim moc věřit, takže je těžké najít někoho, kdo by si tvoje peníze zasloužil, alespoň u obecných novin a zpravodajství (u zdrojů specializovaných na jednu konkrétní oblast to bývá lepší).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
26.4.2020 18:16 Lorenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: nezávislost médií a reklama
Jo, psat nebo tocit videa muze kdokoliv o cemkoliv, ale pokud te algoritmy (ktere kontroluje nekolik malo firem) nebudou cpat lidem pred oci, bude ten obsah prakticky neviditelny. Zaroven ty algoritmy cpou lidem pred oci bud to, za co nekdo zaplatil, aby tam bylo, nebo to, co pokud mozno zajisti, ze se jejich pozornost nestoci nekam jinam, kde je nebude mozne spiclovat a monetizovat.

Predplatne je cesta do pekel. Jestlize clanky, na ktere muze kazdy kliknout zadarmo, jsou vesmes clickbaity, pak clanky, u kterych musi clovek zaplatit, aby na ne mohl kliknout, musi byt clickbaity na druhou. Navic imo to predplatne tam je ne proto, aby bezprostredne vydelavalo penize, ale proto, aby se ctenari identifikovali pri pruchodu paywallem a jen tak mimochodem zhodnotili sber dat & reklamu na danem (nebo i jinem) webu.
25.4.2020 17:26 Lorenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Pro mne za mne si vetsina poskytovatelu ten svuj "obsah" muze sbalit a tahnout pod most. Fakt nehrozi, ze by nebylo co cist.
Mimochodem, statisice lidi, ktere zivi internetova reklama, zivi ve skutecnosti masove spehovani.
26.4.2020 01:58 Nie som robot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a kolko usetri energie, penazi a nervov pi-hole fungujuci na _vsetkych_ zariadeniach v lan/wlan doma aj v praci?
Jendа avatar 26.4.2020 14:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Nechápu, jak to může stále fungovat. Čekal bych, že přesunutí nevyžádaného obsahu na stejnou doménu (jen jinou URL) jako hlavní obsah, bude to první, co protistrana udělá.
xkucf03 avatar 26.4.2020 15:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie

Ono to funguje díky tomu, že nejsou dvě strany (čtenář a médium), ale tři nebo víc (čtenář, médium, inzertní platformy, měřící/šmírovací platformy). Inzerent nechce moc věřit médiím, kterým platí, protože ta by si mohla přifukovat čísla, aby dostala víc peněz – proto má inzerent zájem na tom, aby měření a zobrazování inzerátů dělal někdo jiný, tudíž to pak bývá na jiné doméně. Teoreticky by jak užitečný obsah, tak reklama a měření mohlo téct přes ty servery poskytované tou třetí stranou, ale to by se zase nelíbilo médiím. Takhle to vlastně funguje na sociálních sítích – třeba na YouTube vytváří spousta lidí a firem obsah a dostávají za něj zaplaceno, ale tu platformu nemají vůbec pod kontrolou a přináší to různé neblahé důsledky.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
26.4.2020 11:07 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a celkově přes 1,8 miliardy dolarů.
Kdyby se zrušily všechny neziskovky, tak by se ušetřilo řádově víc energie a peněz.
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 11:48 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
fun fact: Ikea je neziskovka
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
26.4.2020 12:07 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie

On už ti tu stejně asi nikdo nevěří, ale pro pořádek:

IKEA is owned and operated by a complicated array of not-for-profit and for-profit corporations.

Along with helping IKEA make non-taxable profit, IKEA's complicated corporate structure allowed Kamprad to maintain tight control over the operations of INGKA Holding, and thus the operation of most IKEA stores.

Svým způsobem je to tvoje selektivní předkládání informací (které se ti hodí) a vytrhávání z konceptu zábavné pozorovat. Ale z dlouhodobého hlediska je to jen ztráta času. Stejně jako tvoje věčné odbíhání od tématu a argumentační fauly. Prostě klasický Kolibáč.

26.4.2020 12:53 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
A ted se priprav na udernou reakci memem z redditu!
26.4.2020 13:02 fullswingjoe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
veru tak keby tie lavicove hlavy nezakladali neziskovky typu nasa ci darpa nemame tu dnes odpornu ziskovku reddit
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 15:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
tie lavicove hlavy nezakladali neziskovky typu nasa ci darpa
„Levice je, když stát něco dělá.“

Poslyšte, taky jsem zvažoval jiné příklady neziskovek: z těch českých nejvyžranějších fotbalový svaz… nebo politické neziskovky jako neonacistický National Policy Institute.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
26.4.2020 15:27 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Nobelova nadace je neziskovka.

Anglicke univerzity jsou neziskovky - kdyz je kral zalozil daroval jim pozemky z jejichz vytezku mohly zit.

Americke univerzity jsou neziskovky - kdyz je mecenasi zalozili darovali jim balik akcii z jejichz vytezku mohly zit.

Nejvetsi neziskovkou v CR je Ceskomoravsky fotbalovy svaz.
26.4.2020 16:16 fullswingjoe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
to je vplyv dotacneho lavicoveho virusu pre privilegovanych - pocas staroci ovladol cely svet az na jednu slobodnu krajinu - ale somalsky sen zije dalej
Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 16:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
Počkej, co Liberland?!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
27.4.2020 09:52 jon bon doe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vliv blokování reklamy na spotřebu energie
A co Libérie? ....oh wait!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.