Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 04:49

Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1

Implementace Smalltalku Pharo přichází v nové verzi 1.1. Přináší několik poměrně zásadních systémových změn pro zlepšení výkonu a kvality návrhu prostředí. Bližší informace najdete v poznámkách k vydání.

27.7.2010 15:18 | Pavel Křivánek | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Marek Bernát avatar 27.7.2010 20:57 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ako vždy, vďaka za tip. Mohol by si vypichnúť hlavné rozdiely oproti Squeaku? Som si istý, že ich bude kopa interných, ale ja ako amatér zatiaľ vidím zmeny hlavne v GUI (a musím povedať, že k lepšiemu. Vôbec celý design aj webu je veľmi príjemný). Browser, Inspector a väčšina mnou náhodne preskúmaných objektov ale vyzerá identicky ako v Squeaku.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
28.7.2010 11:59 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1
Některé rozdíly už Squeak dohnal (např. podpora skutečných uzávěrů, licence). Pro uživatele je rozdíl je především v absenci EToys, MVC, projektů a přidruženého nepořádku. O politickém pozadí vzniku tohoto forku se zkusím rozepsat do blogu.
I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
Marek Bernát avatar 28.7.2010 15:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1

Ok, teším sa na blog.

Btw, viem, že Smalltalk na to výkonnostne nie je úplne určený, ale skúšal v ňom niekto vytvárať trochu väčšie hry (a konkrétne 3D hry)? Ak áno, bol by som vďačný za tipy :-) Pýtam sa, lebo jednu malú hru som si kedysi v Squeaku dal dokopy a prišlo mi to, že ten objektový model je na to fakt ako stvorený (a zrejme aj na obecný vývoj, ale nič iné som programovať neskúšal). Ešte ma napadá, že by bolo zábavné napísať v Smalltalku primitívny interpreter Lispu :-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
28.7.2010 15:42 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1
smalltalk... proč nezkusíte Objective-C ? Ten by byl IMHO na hry vhodnější...
Jsem mimořádně obtížný případ
Marek Bernát avatar 28.7.2010 15:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1

Tak ja nechcem nič extra programovať. Programovanie mám len ako koníček a momentálne som dostal chuť sa znova pohrať so Smalltalkom :-)

O Objective-C inak nič moc neviem, ale nepáči sa mi to písmenko C v názve. Blbých nízkoúrovňových jazykov som si užil až až :-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
28.7.2010 16:08 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšla implementace Smalltalku Pharo 1.1
Interpreter Lispu pro Smalltalk existuje, ale stáhnout si ho není tak zábavné, jako si ho napsat ;-)
I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.