Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 23:39

Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu

Článek (en) na Mozilla.cz se věnuje vývoji ochrany proti otisku Firefoxu. Zmiňuje také projekt Tor Uplift, v rámci kterého jsou patche z Tor Browseru začleňovány přímo do Firefoxu. Otisk webového prohlížeče je efektivním způsobem pro sledování uživatelů na internetu. Otisk se skládá z všemožných informací o prohlížeči a počítači, které jednotlivě nemusí být nijak zajímavé, ale jejich kombinace může být velmi vzácná, nebo dokonce zcela unikátní.

7.3.2018 14:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.3.2018 06:39 tomtom64 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jde to zapnout nějak selektivně? Chtěl jsem tu ochranu používat, ale například "předstírání časového pásma UTC 0, i pokud v něm nejste" je pro mě problém, protože to posune zobrazovaný čas například v Gmailu nebo na Doodle, což nechci.
9.3.2018 11:36 mica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stejně je zvláštní, jak se o vývoji prohlížečů informuje (přinejmenším tady). Jakmile se do Firefoxu přidá byť jen zkušební vlastnost nebo jsou jen oznámeny plány na přidání nějaké vlastnosti, ihned je o tom minimálně zprávička. Zato o Chrome se čas od času objeví lakonické oznámení, že vyšla nová verze s novými vlastnostmi (v závorce odkaz na jejich seznam) a opravenými chybami (další závorka s odkazem na jejich seznam). Když se to srovná, opticky to vypadá, že vývoj Firefoxu je něco ohromně důležitého, co je třeba sledovat skoro v přímém přenosu, zatímco vývoj Chrome je něco, co se prostě taky děje, ale není třeba se kvůli tomu vzrušovat. Ne že bych si stěžoval, prostě mně to tak přijde.
9.3.2018 11:55 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
Nebo nikomu, kdo sleduje vývoj Chromia, nestojí za to sem o tom psát lepší zprávičky?
There is no point in being so cool in a cold world.
9.3.2018 21:45 aceman | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
A co by na tom bolo divne? Na portali o Linuxe a open source sa logicky viac ludia zaujimaju o hlavny open source prehliadac ako o nejake ine uzavrete prehliadace s komercnym zamerom.
11.3.2018 20:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
Chromium je také opensource (Chrome je jen komerční build s přibundlovanými uzavřenými sračkami jako Flash, Widevine DRM, atp.). A dnes už má Chromium / Chrome větší podíl než Firefox, takže bych spíše Chromium nazval "hlavním open source prohlížečem" :-P
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
12.3.2018 12:02 Martin Stransky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
Nemate pravdu. Mozilla Firefox je vyvyjen s primarni snahou o otevreny web, otevrene standarty a ochranu uzivatelu.

Prohlizec Chrome je vyvyjen za ucelem podpory byznisu Google a haji zajmy Google na webu. Co vim tam prohlizec Chromium na tom je uplne stejne, jen ma otevrene zdrojove kody. Ale urcite to neni svobodny prohlizec ve smyslu podpory svobody na internetu, omezeni smirovani a ochrany uzivatelu (opravte me pokud se pletu).
12.3.2018 13:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj ochrany proti otisku Firefoxu
V podstatě s vámi souhlasím, nicméně váš předřečník mluvil o "open source prohlížeči" a to Chromium prostě a jednoduše je, neříkal nic o otevřeném vývoji.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.