Portál AbcLinuxu, 9. června 2025 21:41


Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?

Preston Gralla píše na svojom blogu o návrhu na zákaz nezabezpečených WiFi sietí v New York-u. Pripadá to aj vám absurdné?

9.11.2005 13:19 | --.----...--.-. | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

jose17 avatar 9.11.2005 13:45 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
povedzte mi, vojín kefalin, čo si predstavujete pod slovom "absurdný"? :-)
Ja vim, on vi, ty nano!
9.11.2005 14:30 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Poslusne hlasim, ze pod slovom "absurdny" si predstavujem toto ;-)
9.11.2005 19:29 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WiFi sit jde zabezpecit??? To je mi tedy novinka....
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Luk avatar 9.11.2005 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Třeba už někomu z našich politiků leží v šuplíku tohle:

§204a
Provozování nezabezpečené datové sítě

(1) Kdo provozuje datovou síť, která
a) není opatřena systémem ochrany proti neoprávněnému přístupu, nebo
b) nesplňuje podmínky ochrany proti neoprávněnému přístupu, nebo
c) umožňuje získat přístup jinak než stanoveným způsobem,
bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem. K trestnosti skutku postačuje zavinění z nedbalosti.

(2) Potrestán odnětím svobody až na dvě léta bude potrestán ten, kdo způsobí skutkem uvedeným v odstavci 1 značnou škodu.

(3) Stejným trestem jako v odstavci 2 bude potrestán, kdo spáchá skutek uvedený v odstavci 1 úmyslně.

(4) Potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let bude potrestán ten, kdo způsobí skutkem uvedeným v odstavci 3 značnou škodu nebo získá značný prospěch.

(5) Kdo veřejně rozšíří informaci o tom, kde se nachází nezabezpečená datová síť, nebo jak získat přístup k takové síti, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.

(6) Příprava skutků uvedených v odstavcích 3 až 5 je trestná. Co se rozumí "systémem ochrany proti neoprávněnému přístupu", "podmínkami ochrany proti neoprávněnému přístupu" a "stanoveným způsobem získání přístupu", určí vyhláškou ministr informatiky.

:-D :-D :-D

Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
9.11.2005 20:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Chybí ti ještě zákaz nástrojů, jako nmap, ethereal, ... a bude to dokonalé :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Luk avatar 9.11.2005 21:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?

Nechybí, ten už tam totiž je:

Opatření a přechovávání přístupového zařízení a hesla k počítačovému systému a jiných takových dat

1) Kdo neoprávněně vyrobí, uvede do oběhu, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak zpřístupní, sobě nebo jinému opatří nebo přechovává
a) zařízení nebo jeho součást, postup, nástroj nebo jakýkoli jiný prostředek, včetně počítačového programu, vytvořený nebo přizpůsobený k spáchání trestného činu neoprávněného přístupu k počítačovému systému a poškození a zneužití záznamu v počítačovém systému a na nosiči informací podle § 204 nebo trestného činu porušování tajemství dopravovaných zpráv podle § 157 odst. 1 písm. b), c),
b) počítačové heslo, přístupový kód, postup nebo podobná data, pomocí nichž lze získat přístup k počítačového systému nebo jeho části, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, propadnutím věci nebo zákazem činnosti.

Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
9.11.2005 22:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Jo máš pravdu, myslím, že jsi tohle už někde psal. Znamená to, že už {emerge, apt-get install, installpkg, yum, ...} nmap je nelegální činnost? Nemluvě o distribucích, které mají dané nástroje už v základní instalaci (popř. Live distra).
... jinak zpřístupní, sobě nebo jinému opatří ... počítačového programu ...
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
9.11.2005 21:08 CandySan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle me to ma logiku v tom, ze pak nebude mozne podat/podavat/do umrtveni stale hromadne podavat zaloby za napojeni se na cizi wifi sit.

Nebude nutne prokazovat, zda dotycny obvineny se napojil zamerne ci omylem.

Pokuta je stanovena na symbolickou castku, takze na tom asi nikdo nezbohatne a pripadne ani neprodela.

Dalsi logiku bych videl v tom, ze amici (mozna) maji panickou hruzu z teroristu a tak se (mozna) snazi trosku zatlacit, aby nebyl az tak moc jednoduchy a samozrejmy sber dat o ktera se pripadne mohou bat (at uz majitele site ci obcane jejichz data mohou lezet v takovychto sitich).
10.11.2005 06:45 Filip Hesse | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?

...maji panickou hruzu z teroristu...
Podobná opatření bohužel omezí všechny, kromě teroristů. Například zákaz fotografování v metru. Hobby fotograf si už metro nevyfotí. Terorista má jiné cíle, vynaloží tedy o trošku vyšší úsilí a foťák si zamontuje do kufříku.

10.11.2005 09:55 Radek Podgorny | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
Presne tak, takhle to jednou dopadne tak, ze budeme muset chodit po ulici se zavrenyma ocima a zacpanyma usima, abychom nahodou neco nevideli/neslyseli (a pak to nemohli zneuzit) a kdyz uz neco zahledneme/zaslechneme, prijde na radu okamzite vymazani pameti...
10.11.2005 19:17 CandySan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakážu v New Yorku nezabezpečené WiFi?
jj, to i me pripada jako pravda. Slovni spojeni "logiku vidim v tom, ze..." si vykladam asi jako "...mam predstavu o konkretnich pohnutkach, ktere je vedly k...". Neznamena to ale, ze s temi pohnutkami sam souhlasim.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.