Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2024 18:24


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Jan Drábek avatar 6.12.2008 17:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Noo, měl jsem chvíli ve VirtualBoxu nahozený Kubuntu, a jeden lag za druhým... Zajímavé je, že v OpenSuSE ani Gentoo to nedělalo, takže spíš problém v Kubuntu. Oxygen je možná plýtvání místem, ale to mi nevadí, stejně používám qtcurve.
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Fluttershy, yay! avatar 6.12.2008 18:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
+1
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
srigi avatar 8.12.2008 10:46 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

Tak sa mi zda, ze Kubu kazi novemu KDE 4.1 meno. Vsade citam prispevky ako su tie vase, pritom na mojom historickom notebooku IBM T42 (Intel Pentium M 1800MHz, 1GB RAM, ATI Rad9600 64MB), beha openSUSE RC1 nadherne. Ziadne lagy, system je prekvapivo pouzitelny. Samozrejme nejake tie pady uz boli, ale DE je vyborne pouzitelne.

 

Zaroven kcem sa pozastavit nad tym, ze preco robia ludia robia stale tu istu chybu, ked kcu KDE based distro a vyberu si Kubu namiesto openSUSE. Ludia, nerobte to, ak je predsudkom deb vs. rpm, tak na to kaslite, openSUSE ma velmi kvalitne repozitare a ponovom uz aj balickovac.

Be kind to newbies.
belisarivs avatar 8.12.2008 11:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

Blabol.

OpenSUSE pouze obsahuje nejake veci, ktere jeste nejsou ve Stable.

Na booku mam OpenSUSE i Ubuntu s KDE 4.1 i trunk (projekt neon, do ktereho jsem si prihodil cestinu), a stejne radsi bootuju do nej.

IRC is just multiplayer notepad.
msk avatar 8.12.2008 13:13 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
a vyberu si Kubu namiesto openSUSE. Ludia, nerobte to, ak je predsudkom deb vs. rpm, tak na to kaslite, openSUSE ma velmi kvalitne repozitare a ponovom uz aj balickovac.
O tom, ze KDE4 je v Ubuntu sprasene som uz pocul niekolko krat a zacinam tomu verit. Co sa tyka RPM - neviem ake nastroje a dokumentaciu ponuka OpenSUSE package developerom voci tym, ktore ponuka RedHat ( ziadne ), takze nemozem porovnavat. Co ale mozem porovnavat je sposob vytvarania balikov pre RHEL a Debian. RHEL - otras, skoro vsetko from scratch, clovek si musi napisat haldy scriptov. Debian - parada, debhelper a spol nemaju chybu.
8.12.2008 14:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Nesouhlas, mam KDE z opensusiho Factory a mam stejne zkusenosti jako pisatel. Uz to sice nepada jako nove vydane, KDE4, co sice nebylo ve skutecnosti vydane a ani to nebylo KDE4, ale do 3.5.8, ktere jsem pouzival to ma hodne daleko.
8.12.2008 18:50 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Používám aktuální Kubuntu s KDE 4.1 na P-M 1,73 GHz a 1 GiB RAM s grafikou ATI Mobility Radeon X600 64 MiB a KDE je také svižné. Ale samozřejmě to má mouchy, což ale IMO není chyba Kubuntu, ale té verze KDE.
6.12.2008 17:51 marvn
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

imho by nemel byt problem KDE3 doinstalovat, staci si najit repozitar. navod treba tady ;)

btw. ale nevim, jaka bude funkcnost, nezkousel jsem to

Johny z Podoli avatar 6.12.2008 18:59 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

děkuji, už instaluji :) uvidíme...

Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Johny z Podoli avatar 6.12.2008 20:29 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

Zdá se, že základ funguje - nicméně mi to stejně nepřidává mé milované showimg, kuickshow případně krusadera nad starým qt :-( I tak je ten systém ale několikanásobně živjejší... je to perfekt. Škoda že prostě neexistuje něco jako Kubuntu-tři-a-půl kde by defakto šlo jen o "vyvhytané" kubuntu 8.4 s aktuálním jádrem a příslušenstvím k němu :))

Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
7.12.2008 00:43 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

Možná Kolieskobuntu od Stanislava Hoferka, co dělá na Greeniem?

Anebo možná nějaké jiné deb distro, třeba Mepis...

xxx avatar 6.12.2008 17:53 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Mne na KDE4 zklamalo, že to prostě není pokračování KDE3.5. Očekával jsem, že se konečně zbavím známých bugů a dostanu pár blbostí navíc. Místo toho jsem dostal spostu nových bugů, mnou používané věci většinou chybí, zato je tu spostu nových blbostí. Navíc jsem opravdu neobjevil žádnou killer feature kvůli které by stálo zato přejít na novou verzi.

Taky mě nabaví pořád testovat, zda-li už jde vzhled nastavit tak jak mám rád, a jak jsem ho měl v KDE3.5. (dole schovávací lišta na přepínanání aplikací a nahoře schovatelná lišta s trayem na ikonky a spuštěčema pár nesmyslů, obojí co nejtenčí).

Please rise for the Futurama theme song.
Fluttershy, yay! avatar 6.12.2008 18:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
...zda-li už jde vzhled nastavit tak jak mám rád, a jak jsem ho měl v KDE3.5. (dole schovávací lišta na přepínanání aplikací a nahoře schovatelná lišta s trayem na ikonky a spuštěčema pár nesmyslů, obojí co nejtenčí).

KDE 4.2

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 6.12.2008 18:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
...to prostě není pokračování KDE3.5.

Ještě, že tak. KDE4 zahazuje slepé uličky (Phonon místo Arts, D-BUS místo toho dřívějšího nesmyslu,...) a přidává spoustu skvělých technologií přímo v sobě (Nepomuk, Akonadi,...). Plasma a používání SVG jsou také svělé kroky kupředu. A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho, jenže v praxi je to horší --- použitelné je až KDE 4.2 a to asi ne právě v Kubuntu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
xxx avatar 6.12.2008 18:58 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
No je sice fajn, že nový přehrávač nepoužívá aRts, ale Phonon. Jen je to naprd, protože tomu novému přehrávači chybí tlačítko play. Stejně tak používat SVG je skvělé, ale jen do té doby, než zjistíte, že není k dispozici červená barva. To je podstata toho co mě trápí.
Please rise for the Futurama theme song.
msk avatar 8.12.2008 13:17 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Ano presne suhlasim. Ked som prvy krat videl, co vsetko sa do KDE 4 chysta, zvolal som huraaa!. Medzitym vzniklo vcelku pekne, ale absolutne nepouzitelne Technology Preview. Uvidime, ako sa to vyvinie dalej...
kotyz avatar 6.12.2008 17:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Resenim by mohla byt instalace ArchLinuxu (nejnovejsi system) s KDEmod-legacy (KDE 3.5.10) ... ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Grunt avatar 6.12.2008 18:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

I jakožto zapřisáhlí gnomista musím před KDE4.2 smeknout. Nic tak lesklého jsem v životě neviděl.

BTW: Velikost ikonek a podobných nesmyslů se snad dá nastavit a nějaký Oxygen na to nemá vliv, ne?(Ba naopak, díky SVG)

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
6.12.2008 18:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Potřebuji prostě nový kernel a starý systém.
A pak ať někdo na linux-kernel tvrdí, že to nikdo nepoužívá...
Neznáte nějaký způsob jak vzít "jdáro a ostatní systémové" věci z 8.10 (coz má super HW podporu a na to přilepit userspace Ubuntu 8.4? :D to je to co právě hledám :-)
Naintalovat 8.4 a k němu pomocí dpkg dodat novější balíček z 8.10 s jádrem. Pak se budeš muset buď hodně porejpat v nastavení apt, nebo aktualizovat jádro ručně.
Quando omni flunkus moritati
Johny z Podoli avatar 6.12.2008 19:02 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

právě staré jádro na mém HW nejde uplně triviálně nahodit - je to notebook, absence podpory cdrom mechaniky vylučuje istalaci z cdrom.. instalace z PXE by šla.. ale síťovka tím starým jádrem taky není podporovaná.. poslední možnost je instalace z flashdiku :-) nicméně naběhnu do stavu s nefungující sítí... prostě celkem komplikovaná cesta od instalace k novému jádru :) zkouším cestu nechat hezky 8.10 a doloadovat kde 3.5 :) uvidíme.

Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
6.12.2008 19:03 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Co k tomu dodat, to je holt Kubuntu :-D

Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
7.12.2008 10:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

Souhlasím. Ať se na mně nikdo nezlobí, ale já sám i každý, kdo mi kdy popisoval své zkušenosti zjistil, že snad jinde (openSUSE, Mandriva...) je KDE (především 4) lépe integrováno než v Kubuntu, kde to ten jeden placený vývojář v druhokolejním projektu oproti Ubuntu prostě nemůže stihnout a vyladit tak jako ty jiné projekty. Jistě, někomu může Kubuntu vyhovovat a v některých dílčích věcech být i lepší, ale obecně ve většině věcí jsou zde vhodnější možnosti. Téměř by se dalo říci, že v Kubuntu není plnohodnotné KDE, spíše mu škodí a s trochou nadsázky kdo používá Kubuntu ani pořádně neví, jaké to KDE vlastně je.

msk avatar 8.12.2008 13:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Na tom nieco bude, nedavno som si zmrvil system ( Hardy Heron KDE 3.5 ) a vyriesil to az reinstall. Tentokrat som sa ale radsej pekne vratil k Lenny-mu.
6.12.2008 19:13 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
heh, takovéto blogy by mněl číst Aaron, namísto sezení ve své slonovinové věži :-)

já jsem dneska konečně(*) zvládl přetestovat dva bugy na KDE 4.2 beta1, jeden prý nejde zreprodukovat a druhý by měl být už delší dobu fixnutý, no a samozřejmě projevily se mi oba :-(

btw, nemohl by se někdo pokusit reprodukovat bug 164926 a připojit komentář, jakým způsobem se mu to podařilo?

(*) no, já bych to vyzkoušel už dřív, kdyby to neměli rozbitý a šlo to zkompilovat na první pokus ...
Jan Drábek avatar 6.12.2008 19:30 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

stejný problém v 4.1.81 (po betě1)

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
6.12.2008 19:41 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
uff, to byla rychlovka :-) ... dík
Marián Kyral avatar 6.12.2008 22:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 

heh, takovéto blogy by mněl číst Aaron, namísto sezení ve své slonovinové věži :-)

 

Však ses ho mohl dneska zeptat :-)

KDE Videocast Episode 4, December 6!

Já jsem ve čtvrtek nahlásil bug s nastavením pozadí a na druhý den mi to Aaron osobně opravil :-D

frEon avatar 7.12.2008 02:21 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
btw pekna fotka
Talking about music is like dancing to architecture.
Marián Kyral avatar 7.12.2008 07:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 

btw pekna fotka

Dík. občas se něco povede :-)

 

7.12.2008 10:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
pozadí ... nojo, blbinky se řeší, to je samé eyecandy, ale problémy se základní funkcionalitou hnijou a hnijou ...

tady nejde o to oznámit mu nějaký bug, tady jde o celkový přístup, a nad tím jsem zlomil hůl, asi není nic, co by ho odvrátilo od představy, že uživatelé touží po dektopu plném polofunkčních(*) vychytávek namísto stabilního a produktivního prostředí

(*) smutné na tom je, že si asi ani neuvědomuje tuto polofunkčnost, neb na různých předváděčkách, včetně toho, co ukazoval jako svůj desktop, to vždycky nějak zázračně funguje, přičemž použitý kód se často patrně dosti drasticky liší od toho, co pak vyjde v nějaké stable branchi a dostane se ke koncovým uživatelům, kterým zbudou akorát oči pro pláč ...

a na oblíbený odkaz na "who codes decides" už jsem pěkně alergický, protože jestli ta rozhodnutí co a jak programovat absolutně nezohledňují názor a potřeby ostatních, tak je to napřesdržku - každý nemůže být špičkový programátor se spoustou času co je schopen a ochoten do projektu vrazit, a jestliže tito na ostatní kašlou, vůči prostým konzumentům z řad uživatelů, kteří ničím nepřispívají, je to možná ještě omluvitelné, ale je to těžce nefér vůči armádě lidí, co dělají "podružné činnosti" jako distribuci, překlady, hlášení a testování chyb, atd.

... tož jsem se vykecal a hurá něco dělat ;-)
7.12.2008 13:30 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Tak tak.

Ale KDE4.1 v tej fedore10 ide už celkom fajn niekoľko dosť podstatných funkcií na desktop nie je implementovaných, ale je to lepšie ako Mandriva 2009.0 s KDE4.1. A to je asi len 1 mes rozdiel.

ps. dúfam že Amarok spravia taký istý ako 1.4 pretože my bude chýbať to malé okno.
Marián Kyral avatar 7.12.2008 14:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 


ps. dúfam že Amarok spravia taký istý ako 1.4 pretože my bude chýbať to malé okno.

 

No já doufám, že tam hlavně doimplementují chybějící věci. Pro mně je aktuální verze nepoužitelná. Jediné co funguje je přehrávání, ale import kolekce z 1.4 selhal a možnosti správy kolekce jsou dost chabé...

Otto Šabart avatar 7.12.2008 14:48 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

jo.... s amarokem 2 spokojeny nejsem. Uz pocinaje tim, ze mi poradne nefungovaly me klavesove zkratky a nebo mi nefungovalo tlacitko pause > proste misto zapauzovani se pisnicka zacala prehravat znovu. Zatim tedy zustavam u Amarok 1.4 

*´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
Marián Kyral avatar 7.12.2008 14:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 


(*) smutné na tom je, že si asi ani neuvědomuje tuto polofunkčnost, neb na různých předváděčkách, včetně toho, co ukazoval jako svůj desktop, to vždycky nějak zázračně funguje, přičemž použitý kód se často patrně dosti drasticky liší od toho, co pak vyjde v nějaké stable branchi a dostane se ke koncovým uživatelům, kterým zbudou akorát oči pro pláč ...

 

Spíše mu funguje to co používá. A nemyslím si, že se jeho kód nějak drasticky liší. Možná tam má navíc věci, které právě vyvíjí, ale nic víc. Udržovat dvě vývojové verze je dost náročné a asi by se z toho brzo zbláznil.

 

xkucf03 avatar 7.12.2008 11:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše KDE: Don't look back.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

KDE: Don't look back.

KDE4 není dokonalé, ale přesto ho používám už několik měsíců jako jediný desktop. S tou prostorovou neúsporností máš pravdu*, ale s jednotlivými aktualizacemi zaznamenávám pokroky, situace se lepší. Používat KDE3 je IMHO už jen ztráta času – čím víc lidí bude používat** KDE4, tím rychlejší jeho vývoj bude.

*) třeba takový Kontact byl kvůli tomu jednu dobu hodně špatně použitelný.
**) a ještě lépe testovat, hlásit chyby a ideálně vyvíjet.

KDE: Don't look back.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
7.12.2008 14:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.
Používat KDE3 je IMHO už jen ztráta času ...
dovolím si trošku vytrhnout z kontextu a navázat opačným tvrzením, že momentálně je ztrátou času naopak používat KDE4 ... proč? - protože KDE3 stále v produktivitě vede; četl jsem si dnes plány na KDE 4.3 a je to plné samých takových věcí jako "dodělat funkcionalitu dialogu pro tisk, aby toho uměl tolik jako v KDE3 (pokud to mezitím neudělají v Qt)" atd.
xkucf03 avatar 7.12.2008 16:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

Co si pamatuju na KDE 4.0, tak to bylo opravdu nepoužitelné, měl jsem ho jen na hraní (a pro jistotu i pod jiným uživatelem) a používal dál 3.5. Ale od 4.1 používám jen KDE4 a nemůžu říct, že by KDE omezovalo produktivitu mojí práce – něco je třeba ještě nedotažené, ale v práci mi to nebrání (stejně nakonec člověk pracuje s aplikacemi a desktopové prostředí je jen jakýsi podvozek pro ně).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Marián Kyral avatar 7.12.2008 16:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

Případně se dá používat kde3 a k tomu některé kde4 aplikace.

7.12.2008 16:56 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.
když já mám zrovna tu smůlu, že mě ty vady na podvozku překáží dost - viz výše zmíněný bug s klávesnicí, přepínat rozložení když jednou za čas potřebuju napsat jeden znak, co na dané klávesnici není (nejčastěji @), to je docela opruz ... rovněž ten tiskový dialog, co jsem zmínil, dal se tam triviálně nakliknout nějaký filtr na vyrobení "knížky" (4 strany na jeden list A4 tak, aby po přeložení v půli stránky navazovaly jak v knize)

- a to jsou opravdu jen záležitosti "podvozku"; když pak člověk chce začít používat aplikace v prostředí integrované, tak naráží na další a další (viz výše pánové řešící Amarok)
xkucf03 avatar 7.12.2008 17:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

Proč kvůli zavináči přepínáš klávesnici? Prostě zmáčknu alt+v a je to, ne?
Plus jsem si mírně upravil rozvržení klávesnice a přidal některé „typografické“ znaky, takže teď nepotřebuji přepínat vůbec – mám pořád českou QWERTZ a žádné znaky mi tu nechybí.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Marián Kyral avatar 7.12.2008 17:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

Nápodobně. Klávesnici mám nastavenou v X serveru a v KDE je rozložení zakázané. Česká klávesnice mi stačí a to i jako programátorovi.

Jan Drábek avatar 7.12.2008 20:01 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.
Tady někdo nečetl pořádně... Právě ten bug je o tom, že to NELZE!
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Marián Kyral avatar 7.12.2008 20:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

 

Tady někdo nečetl pořádně... Právě ten bug je o tom, že to NELZE!

Ale jen když máš dvě klávesnice ne? Nicméně uznávám, že to je bug a měl by se vyřešit. Jen bych zkusil z toho vydolovat více. Nějaké hlášky v .xsession-errors a tak. Spousta bugů je tak špatně popsaná, že to třeba vývojář pochopí špatně a stráví nad tím spoustu času s nulovým výsledkem.

 

Marián Kyral avatar 7.12.2008 21:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

No tak jsem se na to mrknul. Bug můžu potvrdit, nicméně stačí dát us klávesnici jako první, nebo jako poslední a zase to funguje. Když jsem viděl "qwerty,,qwerty", tak mi to bylo hned podezřelé.

xkucf03 avatar 7.12.2008 22:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

Podobná chyba bývala v Javě: když byla jako první v pořadí neanglická klávesnice, spousta písmenek nefungovala, ale jen v Javových programech, ve všech ostatních byla klávesnice bez problému. Možná by se vývojáři KDE mohli inspirovat tam…

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 7.12.2008 22:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

A když už jsme u toho nadávání, tak mně se zase nedaří spouštět aplikaci po startu KDE tak, aby byla minimalizovaná. Zkoušel jsem to pomocí příkazu kstart i pomocí funkce Speciální nastavení okna (aplikace) a nic, pořád se spouští maximalizovaná.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.12.2008 04:03 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

To se nastavuje v kwinu, ne? I kdyz pravda pak se bude dana aplikace asi spoustet vzdy minimalizovana, nezavisle na tom zda je spoustena pri startu nebo ne.

Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
xkucf03 avatar 8.12.2008 08:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

jj. Zkoušel jsem aspoň to, aby se minimalizace vynutila na začátku (i při spuštění kliknutím na ikonu), ale ani to mi nešlo.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.12.2008 11:13 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.

No, mne to funguje, bohuzel az nejak moc dobre, az tak ze se mi okno nezobrazi ani na panelu :-D Ale minimalizovane rozhodne je a pres ALT+TAB se k nemu da dostat.

Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
7.12.2008 23:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE: Don't look back.
dík za workaround, zkusím

co se týče chybových hlášek odkudsi, klidně dodám oč si vývojáři řeknou, ale já tak nějak netuším, co je konkrétně pro toto podstatné, a zahltit bugzillu megabajty všech možných logů, co na systému mám, mi nepřijde účelné (zvláště po zkušenosti, že stejně většinou ze základu se člověk nedozví nic, je třeba zvedat ukecanost nebo rovnou kompilovat s debug ...)

co se týče QWERTY, tak nějak když už si pletu umístění symbolů po změně klávesnice, nemusím si plést ještě Y a Z ;-)

co se týče potřeby tří klávesnic, normálně píšu na české, ale občas mám co do činění s texty ve slovenštině, která aktivně užívá pár znaků co na české klávesnici nejsou, a tu anglickou tam mám tak nějak ze zvyku, když mi někdo přijde s něčím poradit, tak obvykle neumí psát kód na české ...
multi avatar 7.12.2008 12:26 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tady musi kazdy smeknout pred Mandrivou, prestoze defaltne se instaluje KDE4 je v oficilanich repozitarich i KDE3.

Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
Jan Drábek avatar 7.12.2008 12:38 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

A proč, když OpenSuSE je na tom stejně a bude dokonce i v příští verzi (11.1) ?


01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
7.12.2008 14:53 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
tak tak
7.12.2008 15:08 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
V Slackware tak isto.
elenril avatar 7.12.2008 17:55 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasím, z KDE4 jsem naprosto znechucen. Nenašel jsem tam *jedinou* změnu, která by se mi líbila, jen samé polofunkční nedodělky. A vývojáři přitom pořád mluví o přidávání stále nových kewl zbytečností, než aby implementovali základní věci (už jde s panelem dělat to samé co v KDE3.5?). Nakonec jsem to vzdal a přešel na FVWM, ze kterého jsem naprosto nadšen :-)

To samé Amarok2 - z nejlépe vypadajícího linuxového přehrávače se stala zrůda, plýtvající místem kde to jen jde (a to jsem myslel, že gtk je zlo). Playlist, který by měl být ústřední částí okna, se krčí kdesi na okraji, zatímco střed zabírá zbytečná a neodstranitelná plocha s applety. Bohužel tady už se mi nepovedlo nají důstojnou náhradu - neporadíte někdo přehrávač se pohledem na kolekci jako v Amaroku, globálními zkratkami a slušným vzhledem (no GTK)?
otula avatar 7.12.2008 18:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Příloha:
neporadíte někdo přehrávač se pohledem na kolekci jako v Amaroku, globálními zkratkami a slušným vzhledem (no GTK)?
Co třeba MOCP? :-) (určitě není problém nainstalovat v KDE4 ani "starý" AmaroK)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
xkucf03 avatar 7.12.2008 19:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 

už jde s panelem dělat to samé co v KDE3.5?

Hlavní je, že umí to, co potřebuji – zobrazovat okna pouze z aktuální plochy – do té doby byl panel nepoužitelný, pravda. Skrývání jsem nikdy na chuť moc nepřišel a rád vidím hodiny a lentilky :-)


 

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
7.12.2008 22:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
už jde s panelem dělat to samé co v KDE3.5?
Hlavní je, že umí to, co potřebuji – zobrazovat okna pouze z aktuální plochy ...
tož toto je ale pouze jedna z věcí, které panel v KDE3 uměl, ne? ;-)
Marián Kyral avatar 8.12.2008 07:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1

 

už jde s panelem dělat to samé co v KDE3.5?
Hlavní je, že umí to, co potřebuji – zobrazovat okna pouze z aktuální plochy ...
tož toto je ale pouze jedna z věcí, které panel v KDE3 uměl, ne? ;-)

He he, teď jde i zmenšit :-D

 

kozzi avatar 9.12.2008 01:44 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak,  já teď testuji KDE 4.2 a popravdě pár věcí co mě chyběli už dodělali, ale použitelný to asi bude tak za 2-3 roky. Je tam příliš chyb, stále to padá a je to zatím prostě naprd, ale až to bude odladěný a funkční tak, to bude pecka :-D 

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
9.12.2008 20:23 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.5 versus 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dnes som si v robote pridal druhy monitor... Dost neodporucam :( xorg s xrandr+radeon driver+kde 4.1 = na zabitie. Neda sa nastavit primarny monitor, xrandr sa sprava inak ako ked sa to nastavi v xorg.conf, kwin pada pri kazdej druhej zmene v xrandr ako hnile hrusky. Na druhom monitore sa neda nic robit - ani panely ani ikonky ani wallpaper (ale okna sa tam presuvat daju) :(

Cele je to jedna velka hanba pre linuxovy desktop :( Doma mam 2 stare Matroxy (driver bez podpory xrandr) a KDE 3.5 a chodi o uplne krasne - skoro tak, ako som zvyknuty zo serverovych veci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.