Portál AbcLinuxu, 14. května 2024 22:06


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.2.2008 17:49 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jojo, taky mame takovehle zkusenosti. Na "bezne opotrebeni" se da svest vlastne vsechno. Jediny, co clovek muze delat, je bud danou vec nepouzivat (jinak by ji prece bezne opotreboval) a nebo nakupovat u rakosniku - sice se ty veci taky po par nosenich rozpadnou, reklamaci na to taky nevyridite, ale nakoupite to o hodne levnejc.

Jinak je mi docela zaruka 2 roky na hovno, kdyz se mi po mesici dana vec rozpadne jenom diky tomu, ze jsem ji pouzival. Takze krome zarucni lhuty to chce po prodejci pozadovat i zivotnost veci pri beznem pouzivani. A pokud se zaruci min. 2 roky (samozrejme pisemne), tak si po kratsi dobe prijit pro slevu, vymenu nebo opravu. A kdyz se nezaruci, tak tim jasne dokazuje, ze jeho vyrobek je smejd a vydrzi jenom kratce.
Luk avatar 14.2.2008 18:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuji následující postup:
  1. Najít vhodného soudního znalce.
  2. Nechat si boty posoudit a vypracovat posudek.
  3. S posudkem se vrátit do prodejny a požadovat nejen vyřízení reklamace, ale i náhradu nákladů na znalce.
  4. Pokud to nezafunguje, navštívit právníka a nechat ho prodejce zprudit (s požadavkem náhrady všech nákladů).
  5. Pokud to nezafunguje, nechat právníka připravit žalobu k soudu.
  6. V každém případě to ohlásit na ČOI.
Lze to samozřejmě také nechat být. To je ale voda na mlýn těm, kteří se takhle chovají, a příklad pro ty, kdo uvažují se tak chovat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.2.2008 18:57 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady to nepomůže, ale zjistil jsem, že je důležité do reklamačního listu nadiktovat, že vada úplně znemožňuje nošení. Zabrání se tak tomu, že obchodník to po měsíci vrátí s tím, že se v tom dá normálně chodit a na "kosmetické" vady se záruka nevztahuje.
Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
brk avatar 14.2.2008 19:31 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Těžko můžu posoudit, jestli boty jsou nebo nejsou vadné, ale všimnout si toho až po jedenácti měsících mi přijde minimálně zvláštní a nevím, co si mám o takové reklamaci myslet.
USE="-qt -kde"
14.2.2008 19:42 Power | skóre: 7 | blog: Power
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Bohužel táta už boty nechal opravit a nemůže tak navštívit soudního znalce, nechat si boty posoudit a vypracovat posudek jít to ohlásit na ČOI. Oprava stála 80 korun a prý se nechtěl hádat i když s takovým vyřízením reklamace nesouhlasil. Znáte to, zatím co doma huláká, tak tam kde se má ozvat, mlčí.
14.2.2008 19:48 Power | skóre: 7 | blog: Power
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Ta vada tam nebyla od začátku a došlo k ní až po opotřebení nekvalitní látky. Táta se toho všimnul až v době, kdy měl na patě děravé ponožky.
Elvis avatar 15.2.2008 08:20 Elvis | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
sestra pracuje v podobnem oboru a rikala, ze pokud je to do pul roku od nakupu zaruka je jasna, pokud je to delsi doba bere se v uvahu opotrebeni
Luk avatar 15.2.2008 09:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Jenže pokud není předem deklarována životnost nižší než 2 roky (bývá to třeba u baterií), pak je nadměrné opotřebení způsobené běžným použitím jednoznačně vadou výrobku.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.2.2008 19:54 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vzhledem k tomu že to není jediný případ o kterém jsem slyšel tak to jen utvrdilo mé přesvědčení že tam si kopyta nekoupím. Když jim to stojí za to přicházet o zákazníky tak budiž.
14.2.2008 20:01 Power | skóre: 7 | blog: Power
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
To samé říká táta, ale i když je koupíš jinde, dopadneš dle mého názoru stejně. Jedině by si musel narazit na solidní prodejnu, kde by pro ně byl návštěvník víc než vícenáklady spojené s opravou nekvalitních bot od jejich dodavatele/ů. Podle mě by prodejce dostal při vymáhání náhrady škody od výrobce, stejnou odpověd' a náklady by musel hradit ze svého.
14.2.2008 22:32 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
No .. uvidime. O vikendu se pujdu pokusit vymenit boty, ktere se zacinaji rozpadat po 3 mesicich, do nejmenovaneho obhodu na Flore
Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
14.2.2008 22:39 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Proc nejmenovaneho? To je prave ta pricina problemu - ze u nas neukazujeme prstem na ty, kteri delaji spatnou praci.

Firma prodava zmetky - potencialni zakaznici by to meli vedet, aby tam mohli NEnakupovat => firma krachuje a my zakaznici jsme happy, trzni selekce nas zase jednou priblizila trosku bliz ke kvalitnim sluzbam, huraaa.

Takhle ale jak blbci porad dokola kupujeme smejdy.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Luk avatar 14.2.2008 22:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Proc nejmenovaneho? To je prave ta pricina problemu - ze u nas neukazujeme prstem na ty, kteri delaji spatnou praci.
Přesně tak - ven s tím!
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 01:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
To samé říká táta, ale i když je koupíš jinde, dopadneš dle mého názoru stejně
Přesně tak, asi mám taky divnou patní kost, ale za posledních deset let jsem neměl boty, které by mi vydržely ve slušném stavu dýl, než tři měsíce. Pak nastane stejný problém, jaký popisuješ v blogu.
Quando omni flunkus moritati
15.2.2008 10:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
můj klasický problém s botama v poslední době je trhání tkaniček ... když se mi u jedněch "značkových" svlíkly po týdnu, naštval jsem se a šel jsem jim to omlátit o hlavu - prodavačka se snažila tvrdit, že tkaničky nejsou součástí bot, přestože to zcela zjevně prodávali dohromady jako jeden funkční celek, žádnou druhou položku na účtu jsem neviděl (ostatně kdyby jo, tak je vytáhnu z bot a reklamuju zvlášť :-))
15.2.2008 22:40 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Musím potvrdit, moje kožené boty mají spotřebu cca 4-6 párů tkaniček za rok, podle toho jak moc je nosím (jsou to takové tenké kulaté, 110-120 cm dlouhé, 1 ks za 20-25 Kč)
Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
14.2.2008 22:32 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja se tem firmam v CR fakt divim - ze jim to stoji za to? Usetrili jedny boty a ted maji takovou "reklamu", ze si vetsina lidi, kteri se o tehle story jen doslechnou, u Bati uz boty rozhodne nekoupi (ja tedy urcite ne). Nebylo by pro ne lepsi ty boty dat zadara i kdyby si je chlap opravdu prodrel vlastnima ocelovyma ostruhama na patach?

Kdyz jsem jeste zil v UK tak tam to bezne funguje tak, ze se s vama nikdo nedohaduje a vsechno vam uznaj - vcetne lampy nebo bot, ktere jsem koupil a pak zjistil, ze se mi vlastne nelibi tak jsem je sel vratit aniz by s nima bylo cokoli zavadneho. Vratili mi prachy a v obou obchodech se mi jeste omluvili, ze me nedokazali uspokojit.

Mimochodem, kdybych byl Bata, tak toho chlapa co neuznal tu reklamaci jdu osobne vyhodit na dlazbu.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Luk avatar 14.2.2008 22:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Ja se tem firmam v CR fakt divim - ze jim to stoji za to? Usetrili jedny boty a ted maji takovou "reklamu", ze si vetsina lidi, kteri se o tehle story jen doslechnou, u Bati uz boty rozhodne nekoupi (ja tedy urcite ne).
Bohužel to tak nefunguje. Většina lidí si nedá říct a půjde tam stejně nakupovat. To je třeba případ Alza.cz (s těmi už jsem skoncoval, přestože mají jednoznačně nejpřehlednější e-shop v oblasti výpočetní techniky) nebo některých dalších obchodů. Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.2.2008 23:20 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.
Hmm, tak to se pak nemuzeme divit, ze u nas mame sluzby jake mame. Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ale presto myslim - nebo spise doufam - ze to neni tak uplne pravda - mnoho lidi, byt ne vsichni, si poradit da - ja se treba naprosto zasadne nevracim tam, kde jsem mel spatnou zkusenost, a kdyz kupuju neco drazsiho tak se po internetu rozhlidnu, jak jsou odezvy zakazniku, abych vedel s kym mam tu cest.

Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknou;-)
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Luk avatar 14.2.2008 23:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknou
Také je dobré - pokud se něco řeší telefonicky - si ten hovor nahrávat a hned na začátku to oznámit ("v zájmu hladkého vyřešení reklamace je tento hovor nahráván"). Někdo hned praští s telefonem, jindy to ale může mít zajímavé výsledky ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 09:17 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
já se s tím setkal i u nás, třeba v prodejně Elektro Spáčil hlavně kolem vánoc to praktikujou tak že nepíšou datum do záručáku, s tím ať si pro razítko přijdu za pár dní. V tom období totiž přijde do prodeje větší množství zboží a tím taky větší množství závad. Pokud má pak výrobek nějakou vadu která se projeví po pár hodinách používání tak se nemusí absolvovat celá ta reklamační mašinérie, nepříjemná i pro prodejnu ale prostě to vymění kus za kus a ten vadný prostě vrátí dodavateli.
Luk avatar 15.2.2008 11:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
To nevyplňování záručáků je dost rozšířený nešvar (spojený s tím, že se výrobek nedá vyzkoušet hned v prodejně). Znamená to, že člověk musí jako blbec cestovat třeba i řadu kilometrů jen kvůli jednomu razítku.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 11:19 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
no mě to spíš přijde jako pozitivum, když po pár dnech provozu zjistím závadu už třeba jen proto že v obchodě nebylo možno vyzkoušet všechny funkce přístroje (suroviny na nedělní oběd na vyzkoušení kuchyňského přístroje obvykle u sebe nenosím), tak mi výrobek jednoduše vymění a s dodavatelem si to vyřeší oni. Když budu mít razítko v záručáku tak budu muset absolvovat třicetidenní reklamační procedůru.Samozřejmě pokud budu nakupovat sto kilometrů daleko, v místě kam jezdím jen několikrát do roka tak budu razítko vyžadovat.
Luk avatar 15.2.2008 11:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Tak jako tak je to starost navíc. To, jak si to vyřeší prodejce s dodavatelem, je mi ukradené. Já chci pouze koupit a používat - a ne se tam vracet, stát případně ještě frontu a nechávat si něco potvrzovat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 14:40 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Takze myslis, ze by bylo lepsi, kdyby ten zarucak hned vyplnili a v pripade, ze je zbozi nefunkcni, tak o nej az na 30 dnu prijit? Myslel jsem, ze ti jde prave o to jej pouzivat.
Luk avatar 15.2.2008 14:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Takze myslis, ze by bylo lepsi, kdyby ten zarucak hned vyplnili a v pripade, ze je zbozi nefunkcni, tak o nej az na 30 dnu prijit?
Ne, bylo by lepší, aby záručák vyplnili a v případě, že je zboží nefunkční, ho ihned vyměnili nebo vrátili peníze.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 16:20 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
ano, to by bylo krasne
15.2.2008 16:48 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
mám z tebe dojem že bys nejradši jen seděl doma a vycházel jen když je to nezbytně nutné, pokud možno nikdy. Já teda občas musím do města na nákup takže mi není zatěžko se stavit v obchodě kde jsem si před čtrnácti dnama koupil mixér. A kdyby ten krám náhodou chcípl tak mi ho prostě vymění přesně tak jak by sis ty představoval. Oni dělají něco pro zákazníka nad rámec povinností a jemu se to nelíbí.
Luk avatar 15.2.2008 17:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Já teda občas musím do města na nákup takže mi není zatěžko se stavit v obchodě kde jsem si před čtrnácti dnama koupil mixér.
Já si tady ve městě mixér nekoupím, protože není kde. Ano, je tu několik prodejen, ale ty mají vcelku kulové. Pokud si chci vybrat a nechci si objednávat v e-shopu, znamená to často jet přinejmenším do Kolína.
Oni dělají něco pro zákazníka nad rámec povinností a jemu se to nelíbí.
Co dělají nad rámec povinností? Že nevyplňují záručáky? To dělají proto, že je to pro ně výhodné - nemusejí řešit zkoušení na prodejně, zjednodušují si reklamace a ještě donutí člověka přijít znovu do prodejny, takže mají příležitost mu opět něco prodat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.2.2008 18:33 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
no to bych rád věděl co by mi tak asi mohli vnutit. Dobrý den já si jdu pro razítko do papíru od mixéru. A nechcete si k tomu razítku koupit ještě ledničku a televizi? Takhle nějak si to představuješ? Kolik to je z KH do Kolína? Sto kilometrů? Já myslím tak 12 i s manévrama po parkovišti. A zas tak malý město to není aby v něm nebyly obchody. Jo, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.
Luk avatar 15.2.2008 18:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
no to bych rád věděl co by mi tak asi mohli vnutit. Dobrý den já si jdu pro razítko do papíru od mixéru. A nechcete si k tomu razítku koupit ještě ledničku a televizi? Takhle nějak si to představuješ?
Ne. Ale třeba: "Ještě jsem chtěl koupit ty baterky (žárovky, kabel, rozdvojku...). Sice jsem se pro něch chtěl zastavit u nás za rohem, ale když už jsem tady, tak si je tu můžu koupit."
Kolik to je z KH do Kolína? Sto kilometrů? Já myslím tak 12 i s manévrama po parkovišti.
No, když budu počítat na to celé počítat jen půl hodiny, tak je to pořád dost času. Čas jsou peníze, kromě toho se s ním dá naložit i jinak (tím nemyslím jen hádat se v diskusích na abíčku ;-)).
Jo, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.
Proč bych měl hledat způsob u něčeho, co jen suše hodnotím. Nevyplňování záručáku nepovažuji za službu zákazníkům, ale za přínos prodejci. Je to podobné, jako když tu někdo navrhuje jako službu pro zákazníky to, aby prodejci museli povinně prodávat počítač bez OS (s tím, že by si ho tam zákazník musel nainstalovat sám).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
23.10.2008 21:49 Delacroix
Rozbalit Rozbalit vše Vyplněný záruční list
Podle Občanského zákoníku není pro vyřízení reklamace nutný záruční list. Stačí poze prodejní doklad :-)
thingie avatar 15.2.2008 00:30 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
30-ti dnů. Nojo. To je shop, no.
Růžové lži.
15.2.2008 21:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak tak kolem sebe pozoruju reklamace bot, mám pocit, že by výrobci obuvi měli přejít na nějakou „shoe assurance“, kdy zákazník bude platit pravidelné poplatky, a za to bude mít nárok na použitelnou obuv. Protože s těma reklamacema to musí vyjít nakonec nastejno, jenom se ty boty zaplatí jednou na začátku a pak už to jsou jen samé výměny v rámci reklamace. Protože zavedení dvouleté záruční lhůty, to musela být pro výrobce obuvi opravdu těžká rána. Dva roky záruka na to, že výrobek nemá výrobní vady, samozřejmě neznamená, že musí vydržet dva roky používání, ale u bot by taková doba (resp. doba delší) používání měla být snad normální… I když je fakt, že to výrobcům asi zatím vychází. Taky jsem nedávno rezignoval na to reklamovat boty kvůli tkaničkám, které měli poločas rozvázání asi 50 metrů chůze (a žádné „vylepšování“ nepomáhalo), a raději jsem tam dal tkaničky ze starých bot…
2.6.2012 09:58 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace bot
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koupil jsem boty zn.Power a po pul roce se rozpadly,chtel jsem je vyreklamovat ale prodejna byla zrusena a majitel pobyt neznamy.Jde to nejak resit ta reklamace primo u vyrobce?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.