Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 20:58


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 19.2.2018 19:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Většina těch app a návodů je pro Jailbreaknutý iOS pomocí Cydia.
Ono to totiž není jenom o tom, tam něco dokázat nahrát, ale i tom, aby k tomu měly ty app přístup.
iOS třeba připojíš do linuxu přes ifuse, stáhneš fotky apod. Ale třeba pokud fotky smázneš, tak ti v telefonu zůstanou uložený v db v podobě náhledů. Telefon se tedy tváří tak, že má v sobě stále všechny fotky, ale jsou v prapodivné kvalitě, protože jsou to náhledy.
Pokud tam nějak jinak natáhneš mp3, tak ti to ostatní app neuvidí, nebo s tím budeš mít problém.
Osobně iPhone používám na všechno možné, jen né na multimedia, takže ti tvou tézi nemohu 100% potvrdit, nebo vyvrátit.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Josef Kufner avatar 19.2.2018 23:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Tímhle trochu trpí i Android. Stačí nějak vynutit update databáze (pro Android na to jsou malinkaté aplikace, pro iOS netuším).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
limit_false avatar 20.2.2018 14:04 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
To je ale záležitost aplikace (Android). Např. u Mort Playeru musím dát refresh databáze mp3, ale jinak v ostatních aplikacích se to objeví ihned.

Jinak ten zvyk Mac-u a iOS-u zabordelit všechno těmi jejich metadaty mi teda dost vadí, ono přes to často leakují i věci, napr dost často dostanu nějaký archiv, kde někdo zmazal data, ale nevšiml si těch skrytých metadat.
When people want prime order group, give them prime order group.
Josef Kufner avatar 20.2.2018 14:32 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Ne, ta databáze je centrální, podobně jako třeba kontakty. Aplikace si může sice vytvářet vlastní databázi, ale o tom není řeč.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.2.2018 23:30 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
To dělá Mac OS. Dřív když jsem stahoval mangy, tak tam bývalo thumbs.db, ale to umřelo s Win XP. Teď tam naopak bývá celá skrytý složka od jabkounů :)

Podobně jsem kdysi na škole dával nějaký PDF týpkovi na klíčence. Připojil to k svýmu McBůčku, vrátil mi to, bum, dvě skrytý složky (IIRC), pár mega blbostí (index té klíčenky?).
JiK avatar 19.2.2018 21:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na macu to pochopitelne jde, to je normalni unix, leta, uz od Mac OS X 10.5 ma UNIX 03 certifikaci. Akorat misto KDE nebo co ted frci na linuxu maji vlastni windowmanager. Je tam normalne konzole a bash, a vi[m] a vsechno, co hrdlo raci.

Na iPhonu nebo iPadu je to myslim trochu jinak, maji to vysvetlene v dokumentaci pro vyvojare, a ja jsem jen uzivatel, ale idea je, ze kazda jedna aplikace je sandboxovana a nevidi zbytek filesystemu ale jen svuj maly vesmir.

Ale samosebou jsou filemanagery, ktere umozni stahnout [ruznymi zpusoby, od ftp po bluetooth] multimedialni soubory, a ty pak prehrat nebo preposlat. Jen je to trochu jiny zpusob nez tvurce toho ekosystemu zamyslel, a ne vsechny vyfikundace budou fungovat a muze se neco nejak pokazit....

Jirka Cech
Heron avatar 19.2.2018 21:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolega nemá pravdu.

Jedna věc je, že prostory různých aplikací jsou oddělené a tedy různé programy nevidí vzájemně svá data. To ale nevadí.

Používám VLC, zejména na přehrávání médií z minidlna serveru, VLC se umí připojit i na sambu (a další protokoly) a také si umí uložit daný soubor do svého datového prostoru. Lze jej potom přehrát i bez přístupu na síť. Tohle umí více programů.

Další možnost je připojit ipad, iphone k PC a přes program iTunes do toho naládovat data. PDF soubory do čtečky knih, hudbu do hudby, synchonizovat podcasty, fotky apod. a u některých programů dokonce vkládat soubory i do jejich vlastního úložiště.

Takže to jde. Není to tak přímočaré, neexistuje žádné jedno úložiště, kam by viděl nějaký file manager - což je mimochodem dobře, protože pokud hovoříme o tom, že appky jsou oddělené a sandboxované, tak je celkem logické, že si vzájemně nepolezou do vlastních dat.
Heron
Heron avatar 19.2.2018 21:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Ještě bych doplnil, že já itunes nepoužívám. Není to potřeba. Nové PDF do čtečky knih se nechá přidat třeba z emailu nebo z webového prohlížeče (přímo nabídne vložit do Books), souboru médií stahuju z minidlna a tak podobně. Prostě tam ta data dostat jdou i bez itunes.
xxx avatar 19.2.2018 21:45 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Existuje tedy hudebni prehravac pro iPhone do ktereho jde nahrat hudba z Win/Lin bez pouziti iTunes a bez instalace dalsich ovladacu?

Fotky to z fotaku stejne sype nekam do cloudu, takze predpokladam, ze jsou pak stazitelne pres nejake normalni webove rozhrani? Nebo i tohle je bez iTunes problem?
Please rise for the Futurama theme song.
Heron avatar 19.2.2018 22:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Existuje tedy hudebni prehravac pro iPhone do ktereho jde nahrat hudba z Win/Lin bez pouziti iTunes a bez instalace dalsich ovladacu?
Ano. Třeba ten VLC, ale v podstatě každý media přehrávač funguje podobně. Co jsem zkoušel, tak většina z nich měla možnost si to stáhnout k sobě.
Fotky to z fotaku stejne sype nekam do cloudu
Pokud chcete, tak to sype do cloudu. Já to mám vypnuté, fotky mám lokálně a do PC je stahuju přes ifuse (v linuxu).

21.2.2018 08:42 Jano z vesnice bez vodovodu
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Ano. Třeba ten VLC, ale v podstatě každý media přehrávač funguje podobně. Co jsem zkoušel, tak většina z nich měla možnost si to stáhnout k sobě.
Takze ked mam 10GB zbierku mp3 tak program1 si ju stiahne k sebe a mozem ho pouzivat na prehravanie mp3. Potom mam program2 (ktory ma napr. nejaku unikatnu vlastnu ktoru nema program1) s ktoym chcem prehravat svoju zbierku mp3 tak aj tento program2 si musi do svojho sandboxu stiahnut 10GB mp3. Za tyzden uvidim na app store program3 na prehravanie mp3, ktory by sa oplatilo vyskusat. Stiahnem ho a zase do jeho sandboxu musim nahrat tych istych 10GB mp3...Vysledny stav je ze mam program1, program2, program3 a 3x10GB rovnakych mp3. To je zaujimave. Vlastne teda musim mat na jednu cinnost iba jeden program, ak nechcem duplikovat data.
Max avatar 21.2.2018 11:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
To nemusíš, to se vztahuje jen pro případ, že tam chceš nahrávat data nestandardní cestou. Pokud použiješ standardní, tak se budeš řídit podobnými politikami, které má třeba i Android, tj. konkrétní app budeš moci povolit přístup do fotek, do hudby apod.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 20.2.2018 08:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
V linuxu ifuse, ve windows se ti iPhone tváří jako další disk / flashka a můžeš si fotky taktéž bez problémů stáhnout bez itunes.
Já třeba také nepoužívám cloud a mám jen foto v telefonu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
19.2.2018 21:57 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
VLC ještě umí spustit vlastní HTTP server a z počítače tam jde pak soubory nahrát z browseru.

Sranda je pak samozřejmě s power managementem a multitaskingem, telefon se nesmí uspat nebo aplikace hodit na pozadí, v takovém případě se HTTP přenos zastaví. :-)
20.2.2018 01:02
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Další možnost je připojit ipad, iphone k PC a přes program iTunes do toho naládovat data. PDF soubory do čtečky knih, hudbu do hudby, synchonizovat podcasty, fotky apod. a u některých programů dokonce vkládat soubory i do jejich vlastního úložiště.
Jak tam ta data dostanu, pokud používám na PC Linux, pro který žádný iTunes není a Sambu ani DLNA neprovozuji?
20.2.2018 01:06
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
(Ifuse s novějším iOS nefunguje.)
19.2.2018 22:41 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam nekolik macu, iphone, ipad pro a NAS. Hudbu pouzivam apple music + svou sbirku mp3 v itunes. Videa, serialy - vse konvertovano z dvd/bluray/vhs/nebo koupene v itunes a vse v knihovne itunes. Synchronizuji si mezi zarizenimi to co chci, na ipad poslednich nezhlednutych x dilu serialu, filmu, nejake must have playlisty. Na iphone par alb hudby. Co se tyce fotek, pouzivam icloud, vse mam synchronizovane na stolni imac v plnem rozliseni, na ostatni macy v optimalizovanem rozliseni. Kdyz si chci pustit film na tv, pustim ho pres apple tv, nebo z kterehokoliv ios zarizeni ze zdilane knihovny zase pres apple tv. Nevidim duvod proc bych mel resit ftp, vlc nebo cokoliv jineho kdyz v zakladu tohle vse funguje bez problemu.
20.2.2018 00:07 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
it's not a bug it's a feature
20.2.2018 00:00 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo z tohohle bych asi vyrostl. Je mi něco přes 30, ale tyhle mobilní platformy, s těma jsem důchodce, co nechce novoty a řve na malý děcka, ať padaj z jeho trávníku :)
20.2.2018 01:20
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je možné využít některý z dostupných file managerů, například FileExplorer. Ten dokáže v systému vytvořit něco na způsob sdíleného storage, který mohou využít jiné aplikace. Ovšem z mé zkušenosti to moc spolehlivě nefunguje, například iso soubor stažený přes Safari, následně uložený do FileExploreru a z něj odeslaný přes IM přišel protistraně v poškozené podobě. Krom toho je v iPhonu dost podstatně omezeno stahování multimediálních souborů z webu a částečně i jejich sdílení z dalších aplikací. Tohle byl jeden z důvodů, proč jsem iPhone po necelých dvou týdnech používání zase vrátil a přešel zpět na Android.
20.2.2018 08:12 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Roky jsem pro iOS vyvíjel, ale jsem rád, že už je to za mnou. Je to jen luxusní vězení. Teď dělám pouze v Linuxu a cítím se, jako by mě z vězení propustili.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
Max avatar 20.2.2018 08:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Mno, já se o iOS zajímal ohledně pushování vlastního nastavení (viz. Apple Configurator a vlastní mobileconf) a ohledně správy a zabezpečení. A musím říci, že v tom byl Apple hodně daleko a něco má stále podle mně dost dobře udělané. Pro firemní sféru utekl konkurenci dost. Teď už ho v něčem ostatní dohánějí svými konkrétními řešeními, např. Samsung Knox.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.2.2018 20:24 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: iOS aplikace, filemanager, prehravani multimedii...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja pouzivam FileBrowser, za nejakych 15 eur, umi prehravat, i slozku jako playlist, vetsinu videi, umi i HTTP stream souboru ven, k tomu spoustu filesharing protokolu.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.