Portál AbcLinuxu, 8. května 2024 22:43

ArchLinux velice zklamal

8.1.2009 13:36 | Přečteno: 1760× | linux

Jsem (zatím) několikaletým spokojeným uživatelem ArchLinuxu, ale tato zkutečnost se asi rychle změní. Pokud chcete vědět, copak mě trápí a poradit s výběrem distra, tak čtěte dál ...

ArchLinux používám převážně na notebooku, mám aktuální věci, poměrně lehké sestavování vlastních balíků, programy, co potřebují a hlavně vše co nejaktuálnější a nejnovější. Taková situace je super, ovšem občas za aktuálnost platím nestabilitou nebo chybami. Co se dá dělat, doteď vývojáři chyby opravovaly docela rychle a nebo se rychle objevila oprava od někoho z komunity.

Nyní ale nastal postupný zlom (a nebo nevím kde je chyba). Nejdříve jsem si chtěl nainstalovat tracker/beagle ... množství mých dokumentů se množí a množí a už v tom občas nemám takový přehled. Budiž, zkusil jsem to (mluvim tak o situaci 2měs zpět) ale ani jeden nefungoval kůli slinkování na špatnou verzi knihovny. Bug byl nahlášený u obou a i několik hlasů pro jeho spravení ... no po 2 měsících konečně funguje beagle a tracker nevím. Toto byla první kapka.

Dále už delší dobu nefungovalo uspávání pomocí zavření displaye notebooku přez gnome-power-manager. No budiž, to mě až tak netrápí, napsat do konzole sudo pm-suspend, není takový problém, nicméně to bylo trošku nekomfortní. (Chybu jsem se snažil opravit několikrát, ale google promptně mlčí, tak absolutně netuším vocogo ... něco se zablokování pomoci nastavení halu, jestli tomu rozumím, ale nic jsem neměnil). Ale teď, když jsem zase jednou aktualizoval, tak přestalo fungovat i uspávání přez pm-suspend (jen se odpojí síť)!! Tímto je pro mě notebook o hodně míň, protože jej jako student často přenáším a nechávám zpoustu programů zapnutých, abych se nezdržoval s jejich startem.

Kdyby tu náhodou někdo věděl, jak opravit chybu s uspáváním budu vděčný a u ArchLinuxu ještě nějakou dobu zůstanu (přecejen je to jedinné distro, které má podporu nejnovějších věcí, roling-state updaty a podporu jak pro KDE tak Gnome, ve smyslu třeba takového ubuntu ... adept je fakt nic moc)

Pro ty ostatní, jakou jinou distribuci by jste mi doporučily? Jsem už poměrně dlouholetý uživatel linuxu, takže se konfigurace nebojím. Dále bych chtěl aktuální novinky v SW. Hodně programů. Pokud možno nenásilně skočit z Gnome do KDE (momentálně používám Gnome, protože KDE4 zatím nic moc, třeba se vrátím) a rychlý balíčkovací systém (snadnost vytvoření vlastního balíčku by se hodila) mno a samozřejmě podpora komunity. A prosím, gentoo ne e.

       

Hodnocení: 44 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

vencour avatar 8.1.2009 13:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Sám jsem houževnatě na gentoo ... okolo lidi používaj Suse 11.1 a chválí si ho, kudy chodí, jak je user-friendly, najde dvb-t a stáhne firmware apod. Fedora prý už nemá kde 3.5x v repozitáři ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
8.1.2009 19:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Ja presel z Gentoo na OpenSuSe (momentalne 11.0 a 11.1 na ruznych strojich). Je to krasa. Citim se jako kdyz jsem si poprve nainstaloval Gentoo (v te dobe to bylo jeste rozumne pouzitelne distro).

Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
8.1.2009 19:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
belisarivs avatar 8.1.2009 13:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak si vyber co chces nejvic. Stabilitu nebo blleding edge. Dohromady to jde jen s velkym vypenitm sil vyvojaru, kterych neni nikdy dost.

Chces bleeding edge? Platis za to dan v podobe nefunkcnihos suspendu. Uvedom si, ze cele distro obsahuje mraky veci a posrat se muze kterakoliv.

Tak to proste je. Jsme jenom lide a cim vic veci delame, tim delame vice chyb.

Pripadne, co takhle jit do dvou dister najednou. Jedno s vyvojovym cyklem (jako fallback, kdyz se neco podela - Treba nejake Ubuntu LTS, OpenSUSE nebo Lennyho) a jako druhe Arch.

Pokud je Arch tvuj oblibeny, a stacilo ti rak malo, aby oblibeny nebyl, tak te asi zklamu, kazde distro ma sve vyhody i nevyhody. A hlavne, zadne neni dokonale.

IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 8.1.2009 14:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Jinak, openSUSE je docela OK. Balicky se delaji celkem jednoduse, zypper je velice rychly, KDE4 jsou taky fajn.

Pripadne si zkus Ubuntu. Nedavno jsem upgradoval na JJ a spokojenost. Bleediing edge aplikace a stabilni to je taky. Na to, ze to je vyvojova verze.

Jsou tam KDE 4.1.85 a jsou fakt povedene.

IRC is just multiplayer notepad.
bazil avatar 8.1.2009 14:12 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
ja se nezlobim, když něco nefunguje, ale když to nefunguje dlouho a nebo tak docela zasadní věc (což suspend podle mě je), tak mě to štve ... jinak nevyžaduju rolling stage updaty, ale jen nové aplikace inside.

co se týče ubuntu ... je to první kandidát v řadě, sice mi debian až tak moc nevyhovuje vnitřnostma, ale jinak ubuntu je hodně fpohodě. co se týče opensuse, tak posledně byl zipper docela pomalej (ale to tuším byla ještě 10), oni ho zrychlovaly?
belisarivs avatar 8.1.2009 14:16 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

 

ja se nezlobim, když něco nefunguje, ale když to nefunguje dlouho a nebo tak docela zasadní věc (což suspend podle mě je), tak mě to štve ... jinak nevyžaduju rolling stage updaty, ale jen nové aplikace inside.

Tak to je Ubuntu OK.

co se týče ubuntu ... je to první kandidát v řadě, sice mi debian až tak moc nevyhovuje vnitřnostma, ale jinak ubuntu je hodně fpohodě. co se týče opensuse, tak posledně byl zipper docela pomalej (ale to tuším byla ještě 10), oni ho zrychlovaly?

 

Zypper je ted rychlejsi nez apt.

IRC is just multiplayer notepad.
bazil avatar 8.1.2009 14:20 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
mno tak to je fakt dobrý, jestli je tak rychlej, ale bude tak rychlej i po přidání dalších repo? u mě posledně, když sem tam nechal základní repo, tak to bylo fpohodě, ale jakmile jsem povolil další, tak to všechno hrozně dlouho kešoval

a když nad tím tak přemejšlím, tak ubuntu je energeticky míň náročnější (na mým ntb určitě)
belisarivs avatar 8.1.2009 15:10 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Prijde mi, ze je porad rychly. A to mam asi 10 repozitaru.

IRC is just multiplayer notepad.
bazil avatar 8.1.2009 15:18 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
tak to asi zkusím zase opensuse ... přijdou mě lepší než ubuntu ...
8.1.2009 17:35 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Teď je asi na zypperu nejpomalejší stáhnutí repodat.

bazil avatar 8.1.2009 18:12 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
a nesouvisí tohleto víceméně s rychlostí linky?
hikikomori82 avatar 8.1.2009 13:56 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ano
Slobodný font na technické kreslenie
bazil avatar 8.1.2009 14:15 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
jo, teď už mě to sere ... tedy sere mě hlavně ten suspend, zbytek je fpohodě, ale suspend je pro mě krytickej
hikikomori82 avatar 8.1.2009 14:19 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Nikdy som arch nevidel, ale zo vsetkych blogov na abc som nadobudol tento dojem:
Ostatne distra - Urobil som "X" a posralo sa "Y"
Arch Linux - Nic som neurobil a posralo sa "Z"
bazil avatar 8.1.2009 14:26 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
to je právě daň za rolling state updates a rychlé aktualizace. Arch je o tom, že je hezky čistej a lehko zkonfigurovatelnej, máš v něm pokud možno to nejnovější, ale zase není moc vývojářů, takže fpodstatě není stabilní distro a všechno se lepí za chodu ... většinou mě to nevadilo, ten suspend mě fakt sere.
8.1.2009 17:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Arch mám asi 2 roky, z toho první rok i686 na starý šunce a teď x86_64 na trochu novější šunce. Za celou dobu sem řešil jeden jediný problém. Po jedné aktualizaci si wodim přestal rozumět s mojí mechanikou, což vyřešil downgrade (jenom mě to stálo pár médií, než jsem přišel na to, kde je chyba). Pak jsem přešel (z jiných důvodů) na Nero Linux 3 a nic neřeším (díky AURu a yaourtu se mi dokonce automaticky aktualizuje i když není v ofiko repozitářích). Takže z mého pohledu vychází Archlinux rock stable. IMHO na domácí desktop Archlinux, na firemní deskop a server Debian stable. ;-)
bazil avatar 8.1.2009 18:11 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
mě by to taky nevadilo, kdyby se toho teď neslezlo tolik ... teda až na ten suspend, ten by mě vadil v každým případě
David Ježek avatar 8.1.2009 14:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už jsem se to zde naučil hodně silně ignorovat, ale u tebe to skutečně nelze: probůh nauč se česky :-(.
bazil avatar 8.1.2009 14:22 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
srry, sem dislektik, a i když si to po sobě přečtu, tak né všechno odhalím
David Ježek avatar 8.1.2009 14:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
aha, tak to jo, omlouvám se.
bazil avatar 8.1.2009 15:01 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
vůbec nic se nestalo ;-) ale jinak je pravda, že některé chyby praští do oka i mě
8.1.2009 15:43 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Pri slovách fpodstatě, fpohodě... sa mi dislexia zdá byť len ako výhovorka (na také chyby upozorní aj tá najhoršia kontrola preklepov). ;)
bazil avatar 8.1.2009 15:52 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
jo, to je spíš zlozvik, než dislexie. o těchto slovech vím a píšu je tak nějak napůl schválně napůl podvědomně, ale přímo v blogu nejsou, až tu v diskuzi pod ním ... diskuzi beru víc neformálně
Zdenek.Z avatar 8.1.2009 19:36 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Když už kritizujete, tak ona porucha se nazývá "dyslexie" (slovensky "dyslexia"). Ale jinak souhlasím, kontrolu pravopisu snad většina prohlížečů umí, takže to je výmluva. A ta strašněultramoccoolfpohoděslovíčka mi přijdou děsná.

kozzi avatar 8.1.2009 14:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já se s žádnou stěch chyb nesetkal. Vše mi jede ok, i uspávání při zavření víka od nb, takže je možná problém jen u tebe. Jinak ted testuji frugalware a nevypadá to zle. Jen komunita je malá.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
bazil avatar 8.1.2009 14:58 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
jo frugalware znám, ale málo lidí ... a jinak, i kdyby byla chyba jen u mě, tak je divné, že z ničeho nic ...
Darth Phantom avatar 8.1.2009 15:38 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
No tak nelenit, a komunitu Frugalware rozšířit :). Führer a jediný člen komunity jsem zatím já :-D. Ale jsem rád, že se ti Frugalware při zkoušení líbil.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
bazil avatar 8.1.2009 15:40 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
ehm já pouze říkám, že ho znám ...
Darth Phantom avatar 8.1.2009 15:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Jo jasný, to bylo spíš na Kozziho.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.1.2009 15:11 mkmm | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Suspend v Archu: zkus pridat pm-suspend do /etc/acpi/handler.sh

button/lid)
  #echo "LID switched!">/dev/tty5
 /usr/bin/pm-suspend
 ;;
bazil avatar 8.1.2009 15:17 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
jde o to, že si pm-suspend klidně zavolám sám, ale on nefunguje, prostě notebook neuspí
8.1.2009 15:30 mkmm | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Mrkni do /var/log/pm-suspend.log a zjisti, co mu brani. Pak by to mohlo jit vyresit.

bazil avatar 8.1.2009 15:42 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
nojono, já blbec se po logu moc nepídil, čekal jsem, že by mi problém mohl vypsat do konzole ... mno každopádně už mi funguje pm-suspend, vadil mu skript na wicd, které už tu nemám ... zajímací no
9.1.2009 10:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Aha, takže typicky chyba mezi klávesnicí a židlí a přitom tu kritizuješ Arch. No jo, no :-/
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
bazil avatar 9.1.2009 10:27 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
kritizuji Arch proto, ze sem odinstaloval wicd a on tam nechal skript, kterej způsobil nefunkčnosti (nebo nevím, jak jinak by se to tam dostalo) a taky kritizuji Arch proto, že několik měsíců nebyly vývojáři schopni opravit chybu v balíčcích, co potřebovaly jen překompilovat proti nové knihovně jo a v poslední řadě kritizuji Arch proto, že změnily soubory v balíčcích tak, že znefunkčnily uspávání z grafiky (a na googlu sem to opravdu hledal) ... stačilo by napsat, proč to nefunguje a co máme udělat pro to, aby to fungovalo do zpráviček a sem spokojenej

opravdu nemám čas na to, abych se zdlouhavě vrtal v něčem, co má fungovat a předtím fungovalo. pokud se to rozbije, a dá se vědět, jak to zpravit ručně a za čas to zpraví systémově, nic proti, ale takhle ...
belisarivs avatar 9.1.2009 16:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Kritizujes arch proto, ze mas nerealne pozadavky. Chces bleeding edge i stabilitu a s malym teamem. Minimalne jedna promenna tu nehraje.

Zkus si ten repozitar jak te tu vyzivaji. Ja osobne, kdyz uz bych do toho sel, tak bych se radsi pridal k vyvojarum. Pak zjistis jaka je to rehole. A ne ze by vlastni repozitar byl lehci. Spis IMHO jeste tezsi. Jak bys vybiral baliky, ktere do nej zahrnout Podle toho, co ti nebude fungovat? A co kdyz prijde 100 lidi se 100 baliky?

IRC is just multiplayer notepad.
9.1.2009 21:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

A nebo se k vývojářům přidávat nebude a použije rovnou něco, co mu bude více vyhovovat (kde bude mít méně méně vážných problémů).

8.1.2009 15:36 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím, jak často aktualizuješ, ale nedávno jsem taky takhle aktualizoval a přestala mi fungovat myš s klávesnicí v Xkách. Problém byl v tom, že bylo zapotřebí doinstalovat balíček hal a x86-input-evdev (nebo tak nějak). Takže to uspávání by s tím mohlo mít cosi společného. Jinak tahle nová funkce se dá vypnout. Všechno je popsané na arch wiki.
Your distro, your rules!
bazil avatar 8.1.2009 15:41 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
aaale prosimtě, na tohle byla aktualina na archlinux.org, to stačí sledovat novinky a víš, co se děje ;-)

jinak s tím mojím problémem to nemá nic společného
grubber avatar 8.1.2009 16:13 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:

Ad uspávání: Ulož přiložený soubor jako /usr/share/PolicyKit/policy/org.freedesktop.hal.power-management.policy nebo si nahraj nejnovější hal z testingu - ten soubor se přesunul z balíčku policykit do balíčku hal, bohužel soudruzi zapomněli na to, že by nové verze měli vydat zároveň, takže ten soubor zmizel.

Jinak tohle mě taky dopálilo, spolu s tím, že přestal fungovat hamster-applet (no co, tak jsem ho zahodil - přítelkyně si stejně stěžovala, že je zvrhlé všechno si zapisovat :-D). Ale protože se tyhle problémy oběvují max. jednou za půl roku, tak mě to tolik netrápí - přece jenom je to daň za rolling updaty, které mi, spolu se zbytkem filozofie Arch Linuxu, vyhovují.

bazil avatar 8.1.2009 16:28 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
jee díky, kde se tyhlety hezké informace dají najít? nikde jsem je neviděl a to jsem to hledal několikrát ... nicméně tahle chyba už je dlouho venku, tedy aspoň mě dlouho trápí ... jo a s tím hamster-appletem to je pravda, taky bych ho teď potřeboval, ale nějak není no ... nevadí
grubber avatar 9.1.2009 09:58 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Nepamatuju si, kde jsem to našel, ale nejspíš to bylo na bbs.archlinux.org.

alblaho avatar 8.1.2009 16:26 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nechci bejt trapný, ale myslím si, že rozumný kompromis mezi bleeding edge a stabilitou je něco s půlročníma releasema - a tedy Ubuntu. Hergot jak často vlastně vychází OpenSUSE? Taky tak nějak, ne?

8.1.2009 20:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
8.1.2009 17:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No... Já jedu na Debianu Unstable/experimental. Má to výhodu v tom, že když chci čerstvý balík, nainstalím z experimentalu. Když spolehlivost, tak z unstable :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
bazil avatar 8.1.2009 17:23 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Debian je na mě moc stabilní >> moc staré věci, to raději ubuntu
alblaho avatar 8.1.2009 21:24 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Ubuntu víceméně není nic jiného než stabilizovaný Debian-Unstable :-)

bazil avatar 8.1.2009 22:52 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
mno já mám pocit, že je ubuntu ještě něco víc ... a nemá náhodou i novější soft neš unstable debian?
belisarivs avatar 9.1.2009 09:16 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Tezko rici. Kdyz se blizi vydani stable, jako treba ted, tak se vyvoj Sida IMHO zpomali, ale jinak ma novejsi veci Sid.

IRC is just multiplayer notepad.
Nicky726 avatar 8.1.2009 21:53 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno, pokud bys chtěl opouštět arch a hledal něco s dost novým softem... kdysi jsem měl fedoru. Měla teda pár masařek, co mi na ní moc nevyhovovaly, ale soft byl relativně dost nový. Ovšem je to víc jak rok, a to je u sw dlouhá doba, tak nevím, nakolik se co zlepšilo, zhoršilo.

Každopádně problémy s Archem se celkem dobře daří řešit, aspoň mně pokud nějaké nastanou. Zas je fakt, že nemám noťas využívaný jako noťas, takže jsem o dost vychytávek asi ochuzen.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
bazil avatar 8.1.2009 22:52 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
fedoru sem taky kdysi zkoušel, ale nějak se mi nelíbila ... když už, tak právě to ubuntu nebo opensuse
Jardík avatar 9.1.2009 00:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Fedora má teď poměrně super balíčkovací manažer pro GTK, taky ukazuje speciální ikony, když připojíte CD, DVD-R/RAM, tak jsou ikonky na ploše s patřičným logem, flashka tam má znak USB, taková malá blbost a jak potěší. Bohužel má ale i své mouchy - starý SW. Dnes je tam např brasero 8.2 a dávno už vyšlo 8.3 a 9. Ale je to zase jediné distro, kde s kernelem 2.6.27 funguje v cheese moje webka, i když jen částečně - nelze vzít fotku ani video, ale ukazuje obraz a aplikuje efekty.
Věřím v jednoho Boha.
9.1.2009 10:21 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
taky ukazuje speciální ikony, když připojíte CD, DVD-R/RAM, tak jsou ikonky na ploše s patřičným logem, flashka tam má znak USB, taková malá blbost a jak potěší.
Ty seš teda odborník ;-) To je standardní funkce KDE, stačí zaškrtnout jediný checkbox v konfiguraci, na to nemá Fedora žádný vliv :-) Jak je to v GNOME netuším, ale divil bych se kdyby\ i tam tahle funkčnost nebyla.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
8.1.2009 21:58 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak tak procitam diskuzi, tak to vypada, ze Ubuntu bylo vzato na milost. Kde je to stare a popularni "Ubuntu je zlo, pouze vykrada Debian."? :-)
9.1.2009 01:47 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Pravda zrovna jsem přešel z ubuntu na debian a nestěžuji si... Jinak bych řek že novějí software je v Debianu unstable/experimental/UNRELEASED než v ubuntu, a když už se nějaký novější v ubuntu najde tak ho taky v debianu můžu nainstalovat... Navíc si nemusím každých 6 měsíců dělat starosti s tím, zda bude vše fungovat...
Jsem mimořádně obtížný případ
bazil avatar 9.1.2009 02:03 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
trošku mě děsí to unstable/experimental/unreleased pro normální používání
9.1.2009 07:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Mně na Debianu unstable nefungovalo vše. U Ubuntu nebo openSUSE je aspoň (téměř) jistota, že když už v jedné verzi něco pojede, že to bez starostí pojede ještě dalších pár let, což považuju za výhodu a klid.

bazil avatar 9.1.2009 09:09 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
to je pravda
belisarivs avatar 9.1.2009 09:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Na cem si Debian vylamal zuby? Predpokladam, ze na firmwaru.

S tim Ubuntu nemuzu souhlasit. Mne treba v nekterych revizich jadra v HH nefungovala wifi a v jinych jo.

Ale upgrade na JJ probehl bez problemu. Vse mi tam jede jak z praku.

Akorat Xka ted vyzaduji konfigurak (bez neho mi nenabehly) a tak se zam nainstaloval nejaky ocesany a mam OpenGL pres sw akceleraci. Cili se mi zpomalily KDE4 a glxgears jsou na 1/4 vykonu proti openSUSE. Ale to poladim vhodnym konfigurakem a bude to.

Jsem zvedavy jak pujde diky GEMu vykon nahoru.

IRC is just multiplayer notepad.
9.1.2009 22:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

No kupodivu to ve firmwaru nebylo. Jednu dobu mi nešla zapnout obdoba Synapticu, nebo vypnout nebo se to na něčem zaseklo, už přesně nevím, prostě standardná obvyklý úkon. Dost důležitých programů je tam často trošku pozadu za nejnovějším Ubuntu, a extra velkou stabilitu za to nezískám, na druhou stranu to většnou nevadí (ale někdy jo, třeba u OpenOffice, Gimpu a tak.

A i pokud jde o provedení UI v Debianu, jsem zvyklej na něco lépe zpracovaného pro uživatelské použití.

9.1.2009 13:24 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Dobrý den,

předesílám, že jsem jen obyčejný uživatel a o Archu toho moc nevím. Ale na Vaší otázku, tedy jaké distro vybrat existuje tolik odpovědí, jako je distribucí. Neuvažoval jste o tom, dát dohromady několik lidí, kteří používají Arch a mají stejné potřeby jako vy a vytvořit nějaký vlastní repozitář s odladěnými aplikacemi?

Přece jen o Archu už asi něco víte a začínat úplně od nuly není to pravé ořechové. Příjdete o nějakého půl roku času, než s tou novou distribucí srostete. A navíc se nenaučíte nic nového. Bude to něco jako studovat stejný ročník dvakrát, ale na různých školách. Stejné věci, jen v trochu jiném podání.

Tohle určitě bude trvat dost dlouho, ale bude to postup dopředu a ne zpět.

Prosím, neberte tuto odpověď ve zlém, ale sám jsem vystřídal kopu distribucí a všude mi něco nešlo. Někdy to pálilo víc, jindy míň. A ve výsledku jsem viděl mnoho dister, ale u žádného jsem nepronikl do hloubky. Škoda.

Teď jsem se usadil ve Fedoře a jako novoroční předsevzetí jsem si dal, že naučím pořádně jednak Fedoru a CentOS. Uvidím, jestli mi to tentokrát vydrží.

S pozdravem

Jack Hokus

 

 

http://www.jackhokus.cz/
bazil avatar 9.1.2009 13:30 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Mno ono to nevypadá jako až tak šílenej nápad ... ale našel by se tu někdo, kdo by do toho se mnou šel?
9.1.2009 15:25 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

už sem nad něčim takovym přemejšlel, ale netušim, jak bych to dával časově - je to dost náročná práce, byť s tak kvalitním upstreamem, jako je Arch by to bylo mnohem jednodušší, ale i tak...

-m.

Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
stativ avatar 9.1.2009 17:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Udržovat vlastní repozitář není tak hrozné jak se může zdát. Tedy pokud si vytvoříš chytrý skriptík, který veškerou špinavou práci udělá za tebe. Vím to dobře, protože provozuji svůj vlastní repozitář Arch-graphics.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Zdenek.Z avatar 9.1.2009 17:42 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Možná ne tak hrozné, ale má to smysl? Není lepší se přidat k existujícímu týmu, než zbytečně štěpit úsilí? 

stativ avatar 9.1.2009 18:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Taky to závisí na tom, co v tom repozitáři je. Troufám si tvrdit, že ten můj je unikátní, přičemž spousta softu se do ofiko repozitářů prostě dostat nemůže, protože jsou to vývojové verze nebo jsou to prostě celkem málo používané balíčky).
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
bazil avatar 10.1.2009 00:31 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
otázkou by hlavně bylo, jak takový repozitář vymezit a na co ho zaměřit ... pak už by se to dalo naskriptovat
stanger avatar 9.1.2009 19:14 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Prechazet na jinou distribuci nez Arch, ke kterymu by ses stejne vratil, nema moc cenu. Radsi koukni do logu co tomu vadi a google urcite vi, ze uz to nekdo resil :)

Je potreba si uvedomit jak spatne se da s Ubuntu nebo Suse dopadnout :)

9.1.2009 22:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Jo a jak? Já tu nechci žádnej flamewar, ale postavil jsem zde argument, podle kterého je nesporně vyšší šance na stabilní a bezproblémový provoz s nějakou význačnou a populární distribucí s rolling-updates vývojovým cyklem. A dokonce si myslím, že se takové distribuce vlídněji a lidštěji ovládají. Což jsou věci, které pro lidi, kteří musí myslet na psaní diplomek a takových věcí, docela podstatná hlediska.

Nicky726 avatar 9.1.2009 22:55 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Jakou Rolling-Updates distribuci bys doporučil ty?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
10.1.2009 00:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Žádnou. Ti neblbí lidi to pochopili.

Nicky726 avatar 10.1.2009 12:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

... je nesporně vyšší šance na stabilní a bezproblémový provoz s nějakou význačnou a populární distribucí s rolling-updates vývojovým cyklem.

Tak já opravdu nevím, ale buď ti tam něco vypadlo, nebo si protiřečíš...
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
10.1.2009 19:08 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Jak kdybys nevedel, ze dnes uz jen hlupak rika to, co si doopravdy mysli. ;-)
Nicky726 avatar 10.1.2009 20:12 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
No, tak to snad radši budu hlupák, nebo za hlupáka? :-D
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
11.1.2009 00:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

vypadlo: s nerolling-updates

To musel pochopit každý.

Zdenek.Z avatar 11.1.2009 18:57 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Aha, mistr Tomeš udělá chybu a napíše opak toho co si myslí, ale blbci jsou opět všichni ostatní.

stanger avatar 9.1.2009 23:19 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Souhlas, Arch je nepochybne mezi rolling updates distrama ta nejpopularnejsi. Flamewaru se bat nemusime :)

bazil avatar 10.1.2009 00:32 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
no momentálně jsem vyřešil můj nejpalčivější problém, uspávání, tak přemejšlím, jestli mě to úsilí z přechodem stojí za to, ale stejně mě to dost naštvalo, takovejch nefunkčních věcí najednou a ještě docela dlouho trvalo je opravit (a vlastně to s tím .policy souborem ještě opravený není a bude opravený, až vyjde nová verze PolicyKitu v archu)
10.1.2009 00:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

Jo a to se budou objevovat stále nové a nové věci, není důvod, aby tomu tak nebylo. Jak říkám, je rozdíl jednou za půl roku, rok, rok a půl nebo dva (podle tempa, které si ty sám zvolíš) strávit pár desítek minut vyzkoušením nějaké verze distribuce a případně na ni přejít, když ti funguje vše, co chceš, pak si ji jen donastavit podle představ, než jí instalovat řádově delší dobu, nastavovat a udržovat řádově delší dobu, věčně řešit nějaké problémy a bát se, kdy přijdou další, zrovna když to budeš nejméně čekat. Jediný způsob, jak předejít takovým problémům, je ten nepoužívat rolling updates distribuce, které jako další nevýhodu navíc mají výrazně nižší počet vývojářů než jiné nerolling updates populární distribuce.

bazil avatar 10.1.2009 17:02 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
to je pravda, ale jsou místa v roce, kdy není zkouškové ;-) takže to určitě jeste přečkám a pak se rozhodnu
10.1.2009 10:34 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ono oba přístupy, rolling-updates i "stable" releasy, mají své výhody i nevýhody a stejně tak příznivce i odpůrce. Osobně bych preferoval řekněme "konzervativní rolling-updates", čemuž se Arch celkem blíží. Je to asi díky tomu, že se správci balíčků pro Arch nesnaží "kecat do práce" vývojářům jednotlivých aplikací:
Arch strives to keep its packages as close to the original upstream software as possible. Patches are applied only when necessary to ensure an application compiles and runs correctly with the other packages installed on an up-to-date Arch system.

Většinou bohatě stačí občas kouknout na www.archlinux.org - pokud je aktualizace některého balíčku spojená s určitým rizikem nebo nutností ručního zásahu bývá zde jasné a jednoduché oznámení. Případně bývají potřebné instrukce a informace vypisovány do konzole skriptem post_upgrade.

Zdenek.Z avatar 10.1.2009 22:50 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

To se má uživatel před updatem každého balíku koukat na web? To mi nepřijde moc pohodlné.


Nicky726 avatar 10.1.2009 22:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
No, já mám archlinux.org v RSS, takže pokud se děje něco zajímavého, vím o tom. Pokud ne, nikam se koukat nemusím.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
11.1.2009 00:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal

A nebo se o tom nedozvíš ani v RSS, o čem pojednával ten blogspot.

11.1.2009 09:17 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux velice zklamal
Před každým ne. Jenom když vidím, že se bude aktualizovat nějaký kritičtější balíček na kterém závisí půlka systému: "velké" knihovny, xorg, apod. Možná ještě pro jistotu kernel pokud se jedná o přechod na vyšší velkou verzi (2.6.27->2.6.28, ne 2.6.27.1->2.6.27.2). Ale jak říkám, za 2 roky jsem v podstatě nenarazil na problém.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.