Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 05:14

Jak tipují osobnosti výsledky ankety

21. 4. 2006 | Redakce
Články - Jak tipují osobnosti výsledky ankety  

Několika osobností známých z oblasti Linuxu jsme se zeptali, jak tipují výsledky ankety o nejoblíbenější distribuci, a jaké distribuce sami používají.

Anketa o nejoblíbenější distribuci 2006

Otázky

  1. Jaké tipujete letošní pořadí (stačí první tři místa)?
  2. Jaké distribuce používáte?

Pavel Janík

  1. Na prvních třech místech ankety budou Debian, Gentoo a Fedora a opět se potvrdí, že je nesmyslné nazývat anketu "nejoblíbenější distribuce roku".
  2. Vždy tu, která se k danému účelu hodí nejlépe případně vytvořím vlastní odvozením od té, která je k danému účelu nejméně nevhodná.

Dan Ohnesorg

  1. No tak já budu malinko švindlovat a použiji výsledek minulých let. Z toho vychází, že o první dvě místa bude bojovat Mandriva s Debianem, a myslím že tentokrát vyhraje Debian. Gentoo na třetím místě - nevím nevím, myslím, že je to móda, která už přešla. Posadil bych na něj SUSE, ale na to asi nemá, takže sázím na Red Hat a klony, nejspíše tedy Fedoru. Pokud bude Red Hat počítán za všechny "redhatí" klony, tedy Fedora, RHAS, RHEL, CentOS... tak se podle mě dostane s přehledem na druhé místo. Debian, Mandriva, Fedora. Další místa netuším. Sázím, že by mohlo jít nahoru Ubuntu. Nečekám žádný úspěch u OpenSUSE.
  2. Jak kde, servery Debian, Debian, Debian, SUSE, RHAS, na notebooky je dobré SUSE, páč mají prima udělané ACPI a suspend na disk. Na routech nám běží Voyage. Prostě dle konkrétní situace.

Petr Krčmář

  1. Mandriva, Debian, Fedora.
  2. Slackware, Debian, Slax.

Tomáš Krause

  1. Gentoo, Red Hat, Debian.
  2. Debian.

Michal Krause

  1. 1. Debian, 2. Mandriva, 3. Ubuntu.
  2. Debian, pak dlouho nic a pak příležitostně Knoppix, Slax a další live distribuce (většinou spíš pro nějaké testovací účely, než pro běžnou práci).

Jan "Yenya" Kasprzak

  1. Na prvních třech místech tipuji Fedoru, OpenSUSE a Ubuntu (ne nutně v tomto pořadí).
  2. Fedoru.

Tomáš Matějíček (Slax)

  1. Z instalovatelných distribucí tipuji pořadí následující: 1. Mandriva, 2. Debian/Ubuntu, 3.Gentoo.

    Z live CD takovéto: 1. Slax, 2. Knoppix, 3. ABC Linux.

  2. Distribuci používám pouze Slackware a Slax.

Martin Šebesta (Red Hat)

  1. 1. Red Hat + Fedora :-), 2. Debian, 3. Mandrake.
  2. Používám FC3 na NB a FC5 na desktopu. Obě k plné spokojenosti :-).

Michal Švec (SUSE)

  1. Můj tip (no, možná spíše přání :-) - 1. SUSE, 2. Mandriva, 3. Gentoo.
  2. Už delší dobu pouze různé verze SUSE Linuxu.

Ivan Bíbr (Mandriva)

  1. Mandriva (Mandrake), Debian, OpenSUSE.
  2. Pravidelně a stabilně pouze Mandriva 2005, 2006, Mandriva One. Místy na serverech, kde mám konto, Debian a Red Hat/FC, dále pár jiných Unixů.

Všem děkujeme za odpovědi.

Související články

Anketa o nejoblíbenější distribuci 2006
Výsledky ankety v roce 2005
Výsledky ankety v roce 2004
Výsledky ankety v roce 2003

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Fotonické čipy ze stolní tiskárny
Týden na ScienceMag.cz: Model Lambda CDM celkem sedí, ale kosmologická konstanta se může měnit
Týden na ITBiz: Vysokoteplotní supravodivá dioda
Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
Týden na ITBiz: Efektivní podnikání se bez edge computingu neobejde

Diskuse k tomuto článku

David Watzke avatar 21.4.2006 04:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, docela zajímavý odhady :-) Gentoo je móda, která už přešla? :-/

David Watzke

  1. Gentoo, Debian, Mandriva
  2. Gentoo
:-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Saljack avatar 21.4.2006 07:43 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Já musim souhlasit s názorem že Gemtoo je móda, která už Přešla! :-)

Jínak moje tipy:

1.) 1.Fedora 2.Debian 3.Mandriva

2.) Debian Debian a jenom Debian

Sex, Drugs & Rock´n Roll.
David Watzke avatar 21.4.2006 09:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Gemtoo možná... Muhehe.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Saljack avatar 21.4.2006 14:31 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
kua to jsem si uříz ostudu opravuju Gentoo. njn ty ruce jsou fakt omylný :-)
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
23.4.2006 13:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
21.4.2006 11:30 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Sice nejsem osobnost, ale myslim si, ze odhady, kde neni Fedora v prvni trojici jsou urcite vedle ;-) Takze Fedora -- Mandrake -- Debian :-)
θηριον ειμι
21.4.2006 19:37 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Nejsem zadny distrofasista, takze je mi uprimne jedno kdo co pouziva a pokud mu to dela radost, tak mu to preju. Nicmene bych mel technickou k te poznamce o mode: gentoo se ukazalo jako nejsnaze spravovatelna distribuce.

Nekomu vadi, ze se musi kompilit... tak pak je tu tedy debian a jeho klony.

Jako nejvetsi wopruz se mi jevi vse co visi na rpm... cas od casu jsem s tim konfrontovan (nase firma furt neco se suse paktuje :-( ) a pak se mi obcas nepodari se tomu vyhnout... hruza!! jeste ted mam zkazenej den z toho, ze jsem musel vyinstalit apache1.3 do suse 9.2 a neustale jsem neco musel nekde stahovat, hledat a resit naprosto sklicujici zavislosti!!! Pak jsem si vpomel na apt-get pro suse ale ani s tim jsem nedokazal vnutit apache1.3 (asi jsem to delal uplne blbe), tak jsem to nakonec radsi zkompilil a byl klid... takhle jsem mohl jen napsat spravnej prikaz a prijit az za par minut, kdyz je kompilace hotova... toto podle me neni zalezitost "mody" :-)
22.4.2006 02:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
jeste ted mam zkazenej den z toho, ze jsem musel vyinstalit apache1.3 do suse 9.2 a neustale jsem neco musel nekde stahovat, hledat a resit naprosto sklicujici zavislosti!!!

Nešlo by to, prosím, bez těch pomluv? Nic takového potřeba není - to vím moc dobře z vlastní zkušenosti.

23.4.2006 14:38 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
O zadnou pomluvu neslo... dokonce jsem i psal, ze verim tomu, ze jsem cosi delal uplne blbe a ze by to slo i jinak... slo jen o to, ze existuje i racionalni duvod k tomu, ze nekdo pouziva gentoo... tedy ze ten, kdo prohlasi ze pouziva gentoo neni jen a pouze hlupak co se ridi jen a pouze tim, ze nekdo jiny "lepsi" to pouziva a proto to nutne musi delat taky - jinymi slovy "modni vlna". Tedy o hodnoceni suse ten prispevek opravdu nebyl a nyni to jen opakuju.
23.4.2006 18:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Dovolím si citovat:
Jako nejvetsi wopruz se mi jevi vse co visi na rpm... cas od casu jsem s tim konfrontovan (nase firma furt neco se suse paktuje :-( ) a pak se mi obcas nepodari se tomu vyhnout... hruza!! jeste ted mam zkazenej den z toho, ze jsem musel vyinstalit apache1.3 do suse 9.2 a neustale jsem neco musel nekde stahovat, hledat a resit naprosto sklicujici zavislosti!!!
Opravdu vám to ani trochu nepřipadá jako (velmi negativní) hodnocení SuSE? Navíc polovina z toho jsou subjektivní výlevy a druhá polovina nepravdivá tvrzení. Tak se nedivte, že jsem to označil za pomluvu.

Aby nedošlo k omylu: rozhodně si nemyslím, že SuSE je dokonalá distribuce (to není žádná). Můžeme si sednout u piva a budu vám dlouze vyprávět, co všechno mi na ní vadí. Ale nesnáším ty emocemi nabité výkřiky, které nejsou buď podloženy vůbec ničím, nebo se opírají o tvrzení, která nejsou pravdivá. To se prostě musím ozvat.

23.4.2006 21:18 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
OK, ZDA SE MI (jen me - ostatnim se to zdat nemusi - nepsal bych to "MI"; napsal bych ZE TO TAK JE!) ze zadate po me omluvu a tudiz se mi zacina zdat, ze jsem se dopustil neceho velmi nekaleho... (ac k tomu zatim nemam vysvetleni, ktere by me uspokojilo, ale pocet reakci naznacuje, ze mluvim jinym jazykem..? :-O )

OMLOUVAM SE ZA NEVHODNY PRISPEVEK!

Na svou obranu bych chtel jeste jednou upozornit na to na co jsem puvodne odpovidal a tedy se ME (!!) v tomto kontextu vubec nezda, ze bych jednak hodnotil suse jako takove a taktez se mi tedy nezda, ze bych siril jedy o teto distribici...

Priste se tedy vyvaruji komentare obecne kdyz vidim, ze je nutne je vsechny musim obhajovat (zde tedy i obhajobu obhajovat...:-O ).

Tedy jeste jednou se vsem ctenarum omlouvam a pro jistotu pristupuji na nazor, ze kdyz nekdo rekne ze pouziva gentoo, tak je to jen proto, ze ... nic! kaslu na to! :-( Mam jen pocit, ze jsem byl neopravnene utlucen, ale podstatnou informaci v zadnem z tech nasledujicich prispevku nejak nemuzu vytezit...
23.4.2006 21:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Ne, omluvu jsem po vás nežádal. Žádám po vás (i po ostatních), pokud se rozhodnete kritizovat některou distribuci, abyste tak činil bez předsudků a své výhrady podkládal argumenty (a to pokud možno pravdivými*). A abyste si při tom odpustil výrazy typu nejvetsi wopruz, hruza a spousty vykřičníků.
* - zde narážím na to, že zcela jistě z vlastní zkušenosti vím, že Apache 1.3 se dá bez problémů do SuSE Linuxu 9.2 nainstalovat, aniž by bylo potřeba cokoli stahovat (pochopitelně kromě zdrojáků toho Apache (a případně PHP)) a řešit nějaké závislosti.
23.4.2006 23:28 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Sliboval jsem sice, ze uz na tento server psat nebudu, ale tohle je v tom kontextu podpasovka (ze jste predpokladal, ze uz se branit nebudu...). 1. nekritizoval jsem distribuci (zda se mi ze se uz potolikate opakuju, nebo mam vlci mlhu?) - byl to argument proc je myslitelne, ze nekdo jde k veci primo 2. soucasne jsem popisoval, ze jsem nenasel jiny zpusob nez to zkompilit - to je jako obvykle nejsnazsi a vice nez k suse to opet vedlo k poznamce na kterou jsem reagoval.

Bylo by mozne toto vzit jiz konecne v uvahu? predem diky.
22.4.2006 11:21 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Tak to se musim ozvat i ja, ackoliv podobne diskuse povazuji za naprosto iracionalni a bez spetky vyznamu. Nez zacnete "zasvecene" hovorit o necem co poradne neznate, zkuste napred neco nastudovat a pak teprve hodnotte, zda neco jde ci nejde.
Jinak souhlasim s tim, ze Gentoo je do znacne miry moda. Napr. v prostredi firem je tato distribuce k realnemu nasazeni IMHO zcela nevhodna. Je to typicka distribuce pro stoury s furou casu (nic proti, kdyz mam cas, taky se v leccem porad vrtam) - bez sebemensi sance na vetsi rozsireni.
Jinak doufam, ze vyhraji distribuce jako SUSE (free i enterprise) ci RedHat (enterprise). Nekde na dalsich mistech bych rad videl Debian. Jsou to IMHO distribuce, ktere maji opravdovy vyznam.
22.4.2006 11:49 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Kdyz uz jsme v tech subjektivnich nazorech, tak si dovolim "vyvazovat" ten vas - ja napriklad jsem se v SUSE vrtal (nekdy pro zabavu, ale nekdy z nutnosti, kdy jsem hledal reseni nejakeho problemu a nedobrovolne se uchyloval az k "cerne magii"), zatimco gentoo proste pouzivam. Osobne mi pripada jednoduseji spravovatelne, pruhlednejsi, proste podle navodu jdete rovnou najisto a fungujete, zadne ztraceni casu.

Samozrejme situace neni cernobila, mluvim o prevladajicich dojmech, netvrdim, ze SuSE celkove je nejak zvlast nepruhledne nebo obtizne spravovatelne... nic takoveho. SUSE se mi taky celkem libilo.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
22.4.2006 15:04 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Jinak souhlasim s tim, ze Gentoo je do znacne miry moda.
Ale že nám ta módní vlna docela trvá, co? Já tedy poslouchám řeči o tom, jak je gentoo móda a jak ti, co ho vychvalují budou za půl roku vychvalovat zase něco jiného, už čtvrtým rokem. Dokážete vůbec Vy a Vám podobní alespoň na vteřinu připustit myšlenku, že gentoo lidi používají proto, že jako distribuce opravdu funguje?

Napr. v prostredi firem je tato distribuce k realnemu nasazeni IMHO zcela nevhodna. Je to typicka distribuce pro stoury s furou casu (nic proti, kdyz mam cas, taky se v leccem porad vrtam) - bez sebemensi sance na vetsi rozsireni.
Nejste náhodu člen ČSSD? Ti mají taky rétoriku založenou na tom, že když budou hodně často a důrazně opakovat nějaký nesmysl, tak se stane pravdou.
23.4.2006 15:10 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovidal jsem pouze na tvrzeni, ze kdo pouziva gentoo je jen tupec, ktery to dela bez racionalniho duvodu (tedy ze se udajne jedna jen o modni vliv). Nevyvracel jsem ani to, ze bych tupcem treba nebyl..? "Zasvecene" jsem mluvil vyhradne a jenom o tom, ze pro pouziti gentoo muze existovat skutecny duvod. Tedy shrnuti: "distro to a to je jen moda" - vystek bez argumentu (duvodu proc tomu tak ma byt). To je jen bezvyznamny vykrik do tmy. Ja jsem odpovedel, ze s tim mam problem souhlasit, protoze ... a prisel skutecny argument proc jej napr pouzivam ja. To asi tedy neni slepy vykrik do tmy a nemusela by to byt iracionalni diskuse, kdyby odpovedi byly dalsi argumenty. Tedy pokud vis jak pohodlne instalit rpmka, ktera nejsou pro danou verzi a zaroven se vyhnout rpm hell, tak argumentuj! Pomuzes i jinym....

Doufat, ze vyhraje to ci ono distro je stejne jako hadat se bez argumentu o tom zda je lepsi linux nebo widle :-) Proc? Protoze to nicemu nepomuze, jen to muze spustit zbytecnou hadku ve ktere se nikdo neobohati o znalosti.

O hlasce ohledne pouzitelnosti ve firmach lze s prehledem polemizovat. Napr. u nas to bylo tak, ze se tvrdilo, ze u nas mohou byt jen widle a nejakej henten linux je jen pro stoury co si hraji...:-) Fajn, mel jsem pravomoc k tomu abych je vyhodil a tak jsem je vyhodil pote co jsem si to stejne musel castecne i vybojovat. Nasadil jsem redhaty a par let je pouzival. Jenze jsem byl neustale nucen pouzivat i specilizovane konfigurace (mam na mysli jine verze nez jake byly v seznamu pro danou verzi systemu), takze jsem neustale resil rpm hell a neustale s tim bojoval. Trvalo to dlouho a bylo vice nez sklicujici. Mnohem pozdeji se objevil up2date ale helpnul jen castecne... Hledal jsem dokonalou nahradu do firemniho prostredi a nedarilo se - vsude mi neco vadilo. Objevil jsem gentoo a ukazalo se jako nejdokonalejsi distro do firemniho prostredi (nic nezakazuje, nic nenici vlastnimi uvahami, ve finale funguje na prvni zapojeni a nevyzaduje zadnou pozornost, zadne hluboke znalosti - ty prijdou zcela automaticky jako vedlejsi produkt; proste se mohu soustredit jen a pouze na svuj cil a nemusim pritom hledat podivne zpusoby jak toho docilit) a od te doby je mam vsude i pres zakazy a narizeni, ze tam musim mit suse. Nakonec i ostatni pochopili, ze tohle je pro nas lepsi a smitec. Opet zduraznuju ze mluvim o gentoo, nemluvim o jinem distru a pokud bych nebyl ve firme ja, tak tam gentoo nebude! Byly by tam widle. Nikdo by totiz nemel tendenci k tomu aby zkusil neco lepsiho a tim by si nemohli overit, ze vyhozenim widli si opravdu vyznamne pomohli. Proste tam byli jen chytraci co tvrdili, ze "je linux k realnemu nasazeni IMHO zcela nevhodny". Takovych chytraku bez argumentu je kupodivu mnoho vsude...:-(

Takze pokud me chcete z neceho obvinit, tak to ale dokladejte argumenty, jinak to bude stejne iracionalni diskuse jako prispevek na ktery nyni reaguju. diky.
23.4.2006 22:38 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
OK.
Zkuste nasadit Gentoo napr. u vetsiho zakaznika, ktery bude provozovat databazi Oracle (dnes jedno z castych nasazeni Linuxu ve firmach ci vetsich organizacich). Jedinym argumentem, kterym zakaznika presvedcite, bude existence oficialni podpory firem RedHat ci Novell. Takovy zakaznik v zadnem pripade neuslysi na distribuci, kterou si kdesi stahnete a o ktere mu budete tvrdit, ze ji podporuje komunita. A pokud zjisti, ze se dana distribuce meni kazdeho pul roku jak chameleon, vyrazi s vami dvere (a ani bych se nedivil). On potrebuje neco s pomalym vyvojovym cyklem a s jistotou, ze to bude i za 4 roky fungovat tak jako ted. Presne takove zakazniky mam na mysli, protoze prave diky nim se dostava Linux do povedomi jako perspektivni platforma.
Neco jineho je proxy server kdesi pod stolem v serverovne ci nejaky mensi server treba se Sambou a neco jineho treba cluster s Oraclem, na nemz visi velke mnozstvi uzivatelu, jejichz kvalita prace je pro zakaznika kriticka.
24.4.2006 01:40 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Konečně tady zazněl ucelený a rozumný názor. Ti lidé bránicí amatérské distribuce typu Gentoo mají patrně velmi zkreslené představy o řízení v IT. Jak je jasné z posledního vývoje kolem Linuxu, budoucnost mají dvě firmy, Red Hat a Novell, s jejich profesionálními řešeními pro podniky i jednotlivce. Distribuce jako Gentoo budou do budoucna přežívat kvůli několika nadšencům, možná. Nakonec, dobře to nevypadá ani s Debianem (má tradici, ale síly se tříští...), velice si pohoršila také Mandriva. Uvidíme.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
David Watzke avatar 24.4.2006 06:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Kolik ti zaplatili za tenhle komentář? ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
24.4.2006 09:01 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Neni duvod si za to nechavat platit. Je to totiz jedina funkcni metoda jak prosadit Linux na mista, kde opravdu o neco jde - a nastesti (alespon na serverech) se to jiz vlastne podarilo ku prospechu jak zakazniku (konkurence, vice moznosti) tak nas, kteri chceme zajimavou praci.
Ja nemam nic proti distribucim typu Gentoo. Ale smirte se s tim, ze budou vzdy tvorit okrajovou cast a ze do velkych firem a organizaci s nim nikdy neproniknete (maximalne tak nekam na nejaky proxy server apod. o kterem vedeni mozna nevi...)
Jak jsem psal jiz vyse - je mne take sympaticky Debian (komunitni distribuce) - jednim z duvodu je pomaly vyvojovy cyklus jeho stabilni verze. Na mista, kde je zbytecne porizovat placene enterprise distribuce a kde ma sanci to u zakaznika projit IMHO idealni.
David Watzke avatar 24.4.2006 14:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
A proto je Gentoo amatérská distribuce?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
24.4.2006 14:57 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Dejte odkaz na firmu, ktera poskytuje pro Gentoo profesionalni podporu s aspon nejak garantovanymi odezvami a dobou podpory a ja uznam, ze to neni amaterska distribuce.
Amaterska v tomto smyslu neznamena neschopna, nekvalifikovana atd. Amaterska je z pohledu typickeho korporatniho/statniho zakaznika.
24.4.2006 17:07 mibo | skóre: 12 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Nesmyslné hádky a nekonečné, prakticky všechny distribuce jsou dostatečně kvalitní a podle mne pokud si zvyknete na nějaký standart práce s nástroji určité distribuce, tak vám všechny ostatní přijdou špatné a nemyslím si, že třeba Gentoo umí něco extra co nejde jinde, ale třeba nikde jinde je to složitější pro uživatele Gentoo a naopak. A jinak u nás v práci také používáme na Oracle Suse a jak bylo řečeno kůli podpoře. A krom toho Gentoo by mohlo skončit do minuty pokud by vznikla jiná distribuce nebo jiný OS, který by přetáhl komunitu, ale vývojáři od Suse určitě neutečou. Ale jinak stejně je nejhezčí Ubuntu už jenom pro tu větu "Ubuntu" is an ancient African word, meaning "humanity to others". Ubuntu also means "I am what I am because of who we all are". The Ubuntu Linux distribution brings the spirit of Ubuntu to the software world.
24.4.2006 17:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Já to slyšel ve verzi "Ubuntu" is an ancient African word, meaning "I can't configure Debian/Slackware" :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
MaT avatar 4.5.2006 09:12 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
A já ještě dřív: Ubuntu is an ancient african word meaning "Debian Unstable"... :-)
Open source software for open minded people. :-)
4.5.2006 11:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Tak takové tvrzení je samozřejmě úplně nesmyslné.
24.4.2006 17:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Na mista, kde je zbytecne porizovat placene enterprise distribuce a kde ma sanci to u zakaznika projit IMHO idealni.
Používám raději CentOS, počítám s tím, že případný přechod na RHEL, by byl prakticky bezbolestný.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
24.4.2006 09:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Neřekl bych, že budoucnost mají jen Red Hat a Novell, pouze jsou to (dnes) jediní producenti, u kterých se dá očekávat nějaké významnější rozšíření v enterprise sféře. Na druhou stranu si myslím, že třeba Gentoo má budoucnost také, pouze v jiné oblasti. Takže můj názor je ten, že v rozporu s představami některých věrozvěstů Gentoo nebo Debian nikdy nevymažou ze světa distribuce typu Red Hat (ať už se konkrétní produkt jmenuje jakkoli) nebo SuSE, ale zrovna tak si nemyslím, že by nás čekala naprostá hegemonie zmíněných dvou firem.
25.4.2006 00:19 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Možná, kdybychom byli v 80. letech, tak byste napsal, že nás nečeká hegemonie Microsoftu. Já tyto dvě (R. H. a N.) značky vidím jako jediné, které jsou, s tím, co dnes mají, schopny na trhu uspět. Ubuntu to není a Gentoo už vůbec ne (to na trh ani vstoupit nemůže).
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
25.4.2006 00:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Ale v tom si nějak zásadně neodporujeme, já docela dobře věřím, že o moc víc dalších distribucí se na trhu neuchytí - nebo aspoň neprosadí v nějak zásadní míře. Ale ony existují i jiné oblasti než ty, které lze označit slovem trh. A tam jsem přesvědčen, že je dost prostoru i pro další distribuce.
25.4.2006 01:34 mibo | skóre: 12 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
No nevyřazoval bych tak sebejistě Ubuntu, ačkoliv těm dvěma fandím také teda spíš Sušence, ale Ubuntu ma velmi zajímavé pojetí a co se týka podpory, tak má jak tu free tak i placenou a je jen otázka, kdy se toho ujme i nějaká firma v Čechách a myslím, že marketing milióny uživatelů po celém světě, prodává i špatné věci a nemyslím si, že Ubuntu je špatná věc. A nakonec nezapomeňme na Oracle až něco koupí myslím, že pokud by nekoupil někoho z těch dvou, tak tu máme rázem třetího dost velkého hráče.
24.4.2006 10:23 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Zase zastance "jedine spravne cesty"

Smim se vas zeptat na nekolik otazek?

1. Kde jste prisel na to, ze jedinym moznym a myslitelny uzivatelem je uzivatel typu "firma potrebujici Oracle"?

2. Kde jste prisel na to, ze stabilita a pozvolnost vyvojoveho cyklu je jedinym ci alespon hlavnim rozhodovacim kriteriem pro volbu distra?

Jedine platnost predpokladu na ktere se vas ptam totiz zajisti vami projevovanou totalni jistotu naplneni pro vasi vizi budouciho vyvoje Linuxu... ci spise misto "zajisti" napisu "by zajistila" - narozdil od vas si totiz myslim, ze Linuxovy trh a IT trh obecne je prostorem, kde situace se velice rychle meni, objevuji se nove technologie, firmy, zpusoby distribuce a sluzby, vznikaji nove trzni niky, a vzhledem k tomu vsemu zde o uspechu ci neuspechu distribuci rozhoduje obrovske mnozstvi faktoru, z nichz mnohe jsou absolutne nepredvidatelne, a mezi nimiz jsou takove faktory jako delka podpory a vyvojovy cyklus jen jednemi z mnoha.

Navic je IMO nutne videt, ze pro kazdeho znamena uspech neco jineho - oblasti je mnoho a kazdy se muze etablovat nekde. Gentoo se mozna nebude cpat do mission critical oracle reseni, ale to neznamena neuspech a prezivani diky nadsencum.

IMO velmi dulezite je neprehlizet to, jak v oblasti Linuxu funguje symbioza mezi amatery a firmami - symbioza, z niz tezi obe strany. Takove "amaterske distribuce" se krasne mohou stat (jeste vice nez dnes) platformami "odvaznych muzu na letajicich strojich", kde nebude prehnana opatrnost a strach z inovace, a kde budou vznikat nove technologie, ktere pak budou velke firmy moci adoptovat a na oplatku za to amaterum dat vysledky sveho vyzkumu, sve patenty... aby na nich staveli a hrali si s nimi... a kdovi, jake toky penez odkud kam se ustavi, mnohe je teprve ve hvezdach a zitra muze byt vsechno jinak.

Proste chci rict - nebudme si tak jisti, co se stane. Odmitam nazory, ktere tvrdi ze "tohle se urcite stane a bude to tak jak rikam, to je prece jasne". Takovych predpovedi uz jsem v zivote videl, a mnozi jejich autori se za ne dnes cervenaji.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
24.4.2006 14:52 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Myslim, ze nejsme v nejakem velkem rozporu. Oracle jsem uvadel jako priklad, ale i v jinych typech nasazeni dnes temer kazdeho zakaznika zajima predevsim, zda to ma oficialni komercni podporu, jak dlouho ta podpora bude trvat a jak dlouho to pujde bezpecne pouzivat (nebo aspon ja nevim o tom, ze by vyznamni zakaznici slyseli prilis na to, ze se o vec stara jakasi _pro_ne_ neuchopitelna komunita). A tu ma RedHat a Novell.
A take jsem netvrdil, neco v tom smyslu, ze ostatni distribuce vymrou. Jen se jejich zastanci museji smirit s tim, ze budou v komercni sfere okrajove, pripadne zalozit firmy, ktere budou RH a Novellu uspesne konkurovat. Nic vic a nic min.
24.4.2006 17:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Takže ty o voze, oni o koze. Věc se má takto, pokud vyžaduji komerční podporu, tak RHEL, nebo Suse. Přes to vlak nejede. Pokud ne (a spousta nasazení jí nevyžaduje), tak si mohu vybrat to, co je mému srdci nejbližší, včetně Debianu, Gentoo, Mandrivy, free klonů RH, LFS, Ubuntu, Archu, ... Ten výběr bude vždy trochu subjektivní a může být skutečně otázkou módy mít nějakou distribuci (otázka je, zda to skutečně tolik vadí).

Nicméně výkřiky různých lidí (nereaguji teď konkrétně na tebe, protože ty jsi o vzal za jiný konec), že distribuce XY je pouze móda jsou naprosto zbytečné.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
24.4.2006 19:07 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Vpodstate rikate to same co ja :-). Jen zapominate dodat, ze temer kazdy "enterprise" zakaznik se vas ihned zepta na podminky komercni podpory u skoro vseho co mu chcete dodat. Na ostatni distribuce pak zbydou ty male serveriky ci mene vyznamni zakaznici. A ja proti tem ostatnim distrum vubec nic nemam, sam jsem treba kdysi pouzival Slackware a doma mne na serveru jede komunitni Fedora (dnes uz dokonce verze podporovana pouze pres Fedora Legacy, sakra, mel bych s tim pomalu neco delat...).
25.4.2006 00:29 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Není to jen o požadavcích enterprise zákazníků (které jsou neúprosné), i ti malí se zajímají o značku a rádi sáhnou po té, která má za sebou jisté reference. Tedy proto se Novell nebude zajisté věnovat pouze velkým zákazníkům, ale bude pamatovat i na ostatní, dokonce i na komunitu (openSUSE). Takže dokonalý stav, všichni budou spokojeni a soutěž bude probíhat mezi dvěma hráči (a Microsoftem). A teď se ptám, kde v tomto zbyde místo pro další distribuce? Nikde, pouze v systémech, které se do trhu nepočítají, protože nehrají žádnou roli.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
21.4.2006 15:03 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Mno i když bych si gentoo přál na prvnim místě, asi takový štěstí mít nebudeme... Já to vidim asi takhle: 1. Mandriva, 2. Debian, 3. Gentoo
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
21.4.2006 16:52 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
ja doufam, ze presla, i kdyz ono je mozny ze tim ceskym prekladem handbooku se dost prizivila ;)
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
21.4.2006 10:02 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No první místa si moc netipuju, ale jsem opravdu zvědavej na distibuce Ubuntu a hlavně Arch Linux. Podle toho co za poslední měsíce sleduju, tak tyto distra používá každý druhý. Už se nemůžu dočkat na výsledky ;-)
andree avatar 21.4.2006 10:45 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
som dal hlas kubuntu, tak som zvedavy ci som nieco nepo.... :-))
21.4.2006 10:53 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Ja to pak sloucim, ale projit 6000 hlasu da chvili zabrat :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
21.4.2006 11:49 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Popravdě to procházení hlasů moc nezávidim ;-) Ale držím palce. Nechť vyhraje ten nejlepší :-D
21.4.2006 15:26 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
najlepsi nevyhra, najlepsia distribucia este vonku nie je :-))
21.4.2006 16:08 mc_bizon | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
myslíš ubuntu dapper drake? :-)
22.4.2006 20:59 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Ale je Linux From Scrath. ;-)
21.4.2006 14:22 janosh | skóre: 8 | blog: janosh_blog | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
urcite si nic nepo... ja dal taky hlas kubuntu :-) a myslim ze ubuntu/kubuntu budou letos hodne vysoko
Linux is like teepee, no windows, no gates, apache inside!
21.4.2006 11:32 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Ubuntu se opravdu dost rozmaha, ale Arch Linux jsem jeste nikde nevidel...
θηριον ειμι
21.4.2006 11:43 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Nevím jestli mám na lidi s Archlinuxem čuch, ale každou chvíli se s ním v diskusích někdo chlubí. Také dost často poklikávám lidem profily a tam to taky dost letí ;-)
21.4.2006 13:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
A to je náhoda, já používám Ubuntu a Arch Linux... :-D
22.4.2006 01:24 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
No me by na jednu stranu zajimalo, proc vubec nekdo pouziva dve distribuce. Teda jako chapu jestli to nekdo pouziva pokazde na jine ucely (server, desktop, instalace nekomu kdo prechazi z woknous), ale pokud nekdo pouziva na desktop dve a vice distribuci kvuli nejakemu duvodu prosim odpovezte (nepocitam jednu na testovani novych programu a druhou na stabilni provoz - to chapu ;-)).
22.4.2006 21:02 funny | skóre: 11 | Prachatice, Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
1) vícero počítačů, vícero operačních systémů

Chtěl jsem si zkusit na služebním notebooku FreeBSD a funguje pěkně. Ale naprosto bezproblémové Fedory na PC se zbavovat nepotřebuju a nechci.

Tady du trochu proti proudu, na ten notebook by byla vhodnejší Fedora. :-)

2) jako vývojář

Mam rád aplikace multiplatformní. Až tak, že někdy testuju i pro platformu Win32, která je mi (a mnou :-)) ukradená (samozřejmě kompilace jedině z unixovského prostředí s MinGW).

3) heterogenita prostředí

Tohle bude pálit ty, kdo používají něco na serveru a řeší bezpečnost. A neni to pak jenom o Solaris x Linux, ale i o procesorech: x86 x Alpha, ...
1.7.2006 16:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Protože X server mi v Archi na desktopu s novou integrovanou grafikou od nVidie vytvale vytuhává (a při tom pravděpodobně vždycky strhne kus kernelu nebo spáchá něco podobně zhůvěřilého, soudě podle toho, že mi při tom zmizí síťovky). Zřejmě problém ovladače od nVidie. Příslušný nv ovladač v X.org nefunguje, není a bůhví kdy vlastně fungovat bude. To ale není vina Arch Linuxu, zkoušel jsem půltucet dister a držely se jen Ubuntu a Fedora. A z těch dvou dister dám radši přednost Ubuntu. ;-) Diagnostika mého problému je bohužel buď nemožná, nebo netriviální (ani tady mi nikdo neporadil... :-D), a tak jsem šel cestou menšího odporu a nechal tam Ubuntu.
21.4.2006 12:28 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, ja osobne myslim ze moda Mandrake uz presla;-)

Takze: 1. Debian, Ubuntu, SUSE; nicmene doufam ze se mezi ne vklini Gentoo

2. Gentoo (+ malinko SUSE)
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Ondroid avatar 21.4.2006 12:54 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
A ja sem si zase myslel ze moda Debianu uz presla :@) a prvni nebude.
21.4.2006 13:38 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Taky bych netipoval, ale pak jsem se podival na lonske vysledky, a pripocital stabilitu a tradicionalismus debianistu...

Tezko odhadnout. Stejne tak muze byt v prvni trojce Fedora - prakticky misto kterehkoliv uvedeneho distra.

Muze se drzet Mandrake, muze prekvapit nastup Archu, Solarisu? Uvidime.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Saljack avatar 21.4.2006 14:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Myslim že Solaris nepřekvapý a říct že méda Mandrivistů přešla tak tím bych si nebyl jist Mandrivu použíjou většinou lidi k seznámením s Linuxem
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
21.4.2006 20:06 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
To jo, ale je otazka, jestli u nej zustanou i po tom seznameni. Navic maj na to seznamovani mnohem vic moznosti nez driv - viz vzestup Ubuntu.

Navic jsem osobne hodne zmenil nazor na takzvane "distribuce pro zacatecniky". Je to jen muj subjektivni nazor a nikomu ho nevnucuju, ale kdyz si vzpomenu na sve osobni "porody" s Mandrakem... sorry, Mandrake mi hodne dal, dekuju panu Bibrovi, ale kdyz si vzpomenu treba na laborovani s fonty, kdy "klikatkovy" navod z manualu proste nefungoval, a kdy mi zmena v jednom klikatku nepredvidatelne menila veci, ktere jsem zmenit vubec nechtel a jine ktere jsem chtel naopak nemenila, takze jsem ani po dvoutydenim laborovani neprisel na to, jak je to vlastne vsechno provazane...

IMO je to principialni zalezitost. V takovych distrech vam proste uz od instalace bezi hafo veci, ktere se vzajemne ovlivnuji a vy do toho moc nevidite... coz muze byt moje chyba. Je to proste muj subjektivni dojem, ze Mandrake tlaci k ovladani klikatky, ktere moc dobre nefungovaly, a ktere zakryvaly pohled na low-level a znesnadnovaly jeho pouziti kvuli automaticky generovanym a mizerne dokumentovanym konfigurakum, ktere se vam meni pod rukama a vy nevite, ktere klikatko vam je zas prepsalo. A hodne z toho co jsem do ted napsal na zaklade moji zkusenosti plati (v mensi mire) i v SUSE.

Znovu zduraznuji subjektivnost sveho pohledu - nechci rozpoutat dalsi distro-flame, zajimaji me prispevky lidi, kterym Mandrake sedl - nepochybuju ze je jich hodne a rad si podiskutuju o jejich zkusenostech. Moje osobni zkusenost po prechodu z Mandrake na SUSE a nasledne Gentoo je, ze v Gentoo nemate, co si tam sam nedate, takze mate perfektni prehled. Staci aplikace postupu "neco potrebuju > prectu perfektni dokumentaci > postupuju podle ni > pak to proste funguje", tecka. Tohle se tyka samotne instalace (ktera vubec neni tak hard-core, jak se nekdy rika, proste jdete podle zrozumitelne a podrobne dokumentace) a cehokoli dalsiho, co jsem zatim zkusil. Co jsem v Mandrake nerozchodil za trictvre roku, bylo v Gentoo otazka poinstalacniho nastavovani a vyladovani.

Dle meho neduleziteho a nesmerodatneho(;-)) nazoru je idealni distribuci pro zacatecniky Gentoo.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
22.4.2006 16:39 Tom@ke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Neviem preco by mandriva mala byt len pre zoznamenie s linuxom alebo len pre zaciatocnikov. Ja som zoznameny dost a dlho a mandrivu pouzivam.
24.4.2006 01:50 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Tak tak. Mandriva není jen nějaký nástupní můstek, má to být distribuce pro uživatele, kteří nepoužívají počítač kvůli počítači samotnému, ale kvůli práci. Od začátku až do konce. Nevznikla kvůli nejvyšší možné kontrole nad systémem, takže vyčítat Mandrivě něco v této oblasti postrádá smysl a je střelbou úplně mimo.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
24.4.2006 10:44 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Jestli to myslite na me, tak chci podotknout, ze v tomto smeru (nejvyssi mozna kontrola) bych Mandrive nic nevycital. Pokud bych neco vycital, tak (v urcitych oblastech a jen relativne) IMO spatne fungujici kontrola.

Vratim se ale jeste k tomu co pisete, ze Mandriva neni jen nejaky nastupni mustek...

1. Netvrdil jsem ze JEN, ale sam uznate, ze ve vetsine dotazu na idealni "distribuci - nastupni mustek" padne Mandriva - IMO nevhodne, prave diky reseni spravy systemu, ktere by diky klikatkum melo veci usnadnovat, ale ktere je dle me zkusenosti ve skutecnosti nekdy spise problemem samo o sobe, nez aby problemy s kontrolou systemu zacatecnikovi pomahalo resit.

Navic s Mandrivou zjevne nestilim pohled na to, co znamena "uzivatelska pratelskost" - v oblasti spravy systemu mohou nekdy klikatka veci spise zastirat nez usnadnovat a kdyz se vyskytne problem, zacatecnik je v koncich, protoze nema sajnu, co je "pod GUI".

2. Moje osobni zkusenost i to co subjektivne vnimam napriklad tady z blogu ci diskusi na abicku je nazor, ze mnoho lidi skutecne na Mandrake zacne, ale mnoho z nich po "zauceni" prejde jinam. Nerikam ze to tak udelaji vsichni, ale IMO hodne... vlastne by me zajimalo procento. A mozna se uplne mylim, mozna tech, kteri zustanou Mandrake verni, je vetsina. Premyslim jak to vyextrahovat z tech dat - protoze tohle je IMO na podobnych vyzkumech jedine zajimave - ne absolutni cisla, ale trendy a migrace.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
25.4.2006 00:45 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Je možné, že Mandriva má v tomto problémy. Já jsem jejím uživatelem od roku 2003, žádné fatální nedostatky nevidím, ale nemám dostatečné srovnání. Otázkou je, čím chcete ta "klikátka" nahradit. Používání příkazové řádky a přímá editace konfig. souborů by byla proti celkové koncepci a vrátila by Mandrivu o mnoho let zpátky, čímž by M. definitivně skončila. Je tedy možné pracovat jen na větší technické dokonalosti těchto nástrojů, jinou cestu nevidím.

Pokud se bavíme o migracích uživatelů z Mandrivy, musíme si ujasnit, jakou skupinu uživatelů máme na mysli. Někteří mladí lidé, zaplavující dotazy zdejší fóra (nejde si toho nevšimnout) přechází na Mandrivu (z Windows) často skutečně jen přechodně, ale jaká je jejich motivace? Najít platformu pro práci nebo si jen hrát, odlišovat se od většiny, atd.? Nejvíc cool jim možná připadají ty amatérské Gentoo atd., ale tito lidé nemají (jsou příliš mladí) sebemenší vliv na trh, tedy na to, jaká distribuce bude úspěšná, bude vydělávat, a jaká zanikne, protože bude mít pouze stahovače a ne platící zákazníky.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
21.4.2006 13:39 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Osobnost Martin Pícek tvrdí, že:

Používám Fedoru a mám ji rád.
David Watzke avatar 21.4.2006 14:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
  • ... a že nejoblíbenější platforma bude x86 :-)
To budeš mít bohužel pravdu. Nejhorší je, že i amd64kaři kolikrát jedou na 32bitu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
21.4.2006 16:56 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
j, ja jedu, protoze neexistuje rada sw pro to, abych mel na 64bit os plnohodnotny wrks a dobastlit si to v gentoo, tak na to opravdu cas nemam ;)
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
21.4.2006 17:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Co byste bastlil? Používám 64-bitovou distribuci, v ní pár 32-bitových programů a nemám s tím nejmenší problém…
prometeus avatar 21.4.2006 14:52 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odosobnena volba antiosobnosti:

1. Ubuntu 2. Kubuntu 3. Debian

:)))
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
21.4.2006 17:26 Dunric | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem sám kdo si myslí, že 1.místa v anketách o něco nejoblíbenějšího/nejpopulárnějšího jsou vlastně prohrou, protože přizpůsobování produktu k uspokojování potřeb co nejširšího počtu uživatelů/spotřebitelů má zároveň za následek snižování kvality, kterou je schopná ocenit jen výrazně menší část ?
In the garden sleeps a messenger ·
21.4.2006 19:26 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
co když má majoritní podíl na anketě právě minorita, která něco nejoblíbenějšího/nejpopulárnějšího používá ?
21.4.2006 21:59 mibo | skóre: 12 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Muj odhad:

Ja pouzivam Ubuntu :-D (no mozna jsem Ubuntu trochu nadhodnotil, mozna jeste nebude prvni, ale skokanem roku bude a mozna bude trochu vyse Susenka, ale u Mandrivy bych rekl, ze se propadak bude konat, mozna ne tak hluboky, ale urcite).

Isah avatar 22.4.2006 12:29 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety

Fakt nevím, proč by se Mandriva měla propadat. Zrovna Mandriva 2006 je dobře fungující distribuce. Pro lidi přecházejíci z Win je to ideál. Stejně tak jako Ubuntu.

Já tipuju: 1. Mandriva, 2. Ubuntu/Debian, 3. Fedora

Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
22.4.2006 15:15 mibo | skóre: 12 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Uvidíme na konci měsíce :-D a neříkám, že nefunguje.
24.4.2006 02:04 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
O problémech výrobce jste možná slyšela... O zvyšující se konkurenci možná taky... to se musí projevit i na oblíbenosti distribuce. Mandriva 2006 nebyla příliš úspěšná (neříkám, že kvůli své kvalitě), ale hlavně ji nastupuje ta konkurence, na kterou nestačí. Zatím může (v Česku) čerpat z velmi dobře rozjeté péče o komunitu, viz mandrivalinux.cz a mandrivauser.cz. Ale i tam už se dotahují jiní (SUSE a možná Ubuntu).
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
22.4.2006 09:59 Led Astray
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1. Unbutu/Kunbutu, 2. Fedora, 3. Debian 2. Servery Debian, routery Debian, desktop Debian, access pointy OpenWRT, Zaurus Cacko, live distro Knoppix

astray
22.4.2006 17:36 Jan Marek | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jsem osobnost ;-)

ktera se zivi linuxem jako zivnostnik

a to krom oblasti serveru

predevsim linuxem na desktopu

ano zatim ziju a vydelavam

ac nedelam administraci nejakym stalym zakaznikum

a delam tedy to co mne bavi

s linuxem jsem se seznamil

kratce po linusove oznameni nekdy okolo verze 1

od redhatu jsem utekl take hned u prvni verze k mandrake

obcas jsem pouzival pclinuxos odvozeny od mandrake

a samozrejmne jsem jel na serverech taky debian testing

ale nyni s radosti pouzivam ubuntu - stable ;-)

hmm a zpatky k distribucim:

skokanem roku by se melo stat ubuntu

neco na ukor debian neco na ukor redhat

redhatu - ktery mel v cechach z historickych duvodu

narozdil od zbytku sveta - velkou popularitu

vestim spise upadek

nenastaneli ted v ankete

bude se dit postupne pote (alespon ve svete)

a redhat se bude soustredit spis na enterprise reseni

kde si sve vydela

mandrake si povede stale jeste dobre

ale obecne ma mandrake opet finacni problemy

prechod na 1 rocni vyvoj cyklus

a posledni deni ve firme moc teto ditribuci neprida

i kdyz qcm v cechach dela mandrive dobre jmeno

ja osobne jsem nakonec od mandrivy presel

a muj byznis samozrejmne taky

musim hledet tak alespon dva roky dopredu

a tam vidim suse/novell tedy pokud se povede experiment s opensuse

sila poctu placenych zamestnacu a aktivnich vyvojaru je tu citit

ne nadarmo se bugzilla ubuntuhemzi hlaskami typu

musime predat tomu a tomu napriklad vyvojari kde - zamestnanci suse ...

taky pocet uzivatelu suse neskutecne roste

a pokud potrebuji nejake repozitory od nejakeho programu

tak vetsinou najdu verzi pro suse a/nebo debian

a protoze mne linux zivi tak nemam cas u kazdeho zakaznika kompilovat

tak jsem zacal pouzivat suse - 10.1

a krom toho livecd?

hledal jsem 64bit a nasel rr64 gentoo

konecne nekdo udelal ten spravnej mix 64bit a 32bit

nedokazu pochopit proc mandriva pouziva napriklad 64bit kompil. freenx

kdyz to nejde ani spustit ;-)

tonda chadima
22.4.2006 23:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Po spatření prvních pár řádků jsem se chtěl ironicky zeptat, jestli nejste příbuzný s A. Chadimou. Takhle se musím zeptat, proč se píšete příspěvky pod jiným jménem…
24.4.2006 02:16 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Pane Marku, řekl jste to trochu nesrozumitelně, ale naprosto pravdivě. Jen k Red Hatu: ten měl skutečně velkou popularitu (výborný Red Hat CZ), ale z toho dnes moc (pro Fedoru) nezbylo. Neřekl bych, že většina lidí přešla z Red Hat na Fedoru (teď trochu soudím podle sebe, ale určitě tam bylo více proudů, především k Mandraku). A Red Hat nebude upadat, právě kvůli svému RHEL ad.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
eagle.metawerzum avatar 22.4.2006 20:47 eagle.metawerzum | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
já bych si tipl, že hodně navrchu (a možná první) bude Ubuntu, jeho popularita ohromě vzrostla a dlouhodobě se drží na prvním místě v žebříčku návštěvnosti DistroWatche.

Já osobně používám SUSE na všem (servery, stanice, notebooky) a Mandrivu (jeden server a pár stanic)
Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
23.4.2006 12:21 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Debian 4ever....1.Debian:-) 2. Mandriva 3.Archlinux
24.4.2006 20:41 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak tipují osobnosti výsledky ankety
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mandriva.gentoo.debian (misto mandrivy bych to pral suse)

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.