Portál AbcLinuxu, 30. května 2024 23:53


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
27.7.2009 00:28 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ako sa to hovori? Z nudze cnost. Kolko GPL kodu obsahuje napr. Windows 7?
Jardík avatar 27.7.2009 00:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Žádný, jinak by ho přece vydali pod GPL ...
Věřím v jednoho Boha.
Salamek avatar 27.7.2009 03:02 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
ano ale dokud nebude pod GPL tak se nikdo nedozví jestli v něm něco pod GPL licencí není , klidně by mohli přeprasit celé QT +KDE4 a kdyby to udělali dobře tak to nikdo nepozná :-D (no je fakt že new widle 7 připomínají lehce linux na každém rohu co víme co všechno počořili krom nápadů)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
27.7.2009 11:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
ano ale dokud nebude pod GPL tak se nikdo nedozví jestli v něm něco pod GPL licencí není
Ale jo, na to by se přišlo.
klidně by mohli přeprasit celé QT +KDE4 a kdyby to udělali dobře tak to nikdo nepozná :-D
No ale to by byla snad ještě věští práce než si to napsat všecko sám, navíc microsoftí GUI knihovna+DE je imho o dost jednodušší (obsahuje méně featur) než Qt+KDE.
Marek Bernát avatar 27.7.2009 11:35 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

 

...navíc microsoftí GUI knihovna+DE je imho o dost jednodušší (obsahuje méně featur) než Qt+KDE.

imho, alebo si si to vycucal z prstu? :-) Nejaký link by nebol? Oba tie systémy sú obrovské a osobne ani veľmi neverím tomu, že existuje niekto, kto je schopný ich fundovane porovnať ;-)

 

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Jardík avatar 27.7.2009 13:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Na netu se dají sehnat zdrojáky Windows 2000 (ale asi byste je neměl stahovat, nebude to legální), nebo můžete kouknout do zdrojáků wine ... :-)
Věřím v jednoho Boha.
Marek Bernát avatar 27.7.2009 20:06 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

Predpokladajme, že dajú. Ale existencia zdrojákov je len nutná podmienka, nie postačujúca. Napríklad linuxový kernel je voľne k dispozícii, ale neverím tomu, že existuje vôbec jediný človek na tomto svete, ktorý mu kompletne rozumie (alebo si aspoň pamätá, čo všetko v ňom je).

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Konqui avatar 29.7.2009 20:23 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Tyvole, nikdy mě nanapadlo tohle hledat :-) tak jsem si je stáhnul a celkem mazec....proč tohle wine nevykrade?
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
29.7.2009 20:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Protože toho je jen asi 15% celku a navíc je to starý... wine to jistě už vykradlo, ehm chci říct inspirovalo se... ;-)
Konqui avatar 29.7.2009 20:59 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Proč je takový problém vykrást zdrojáky WIN Vista/7? vždyť se musí najít alespoň jeden člověk co by je z MS vykradl....jsou tam tisíce programátorů....
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
31.7.2009 23:05 Jarda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Protože lidé nejsou sprostí zloději. Úcta k firmě, k místu a loajalita se cení. Opensource je založen na svobodném sdílení informací, ne na okrádání firem a lidí zde pracujících. Kdo chce a potřebuje Windows, tak si ho koupí.
1.8.2009 13:53 Grovik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

 Ja bych to spis nazval parizanskou akci ;-). Zlodejna to neni, kdyz se krade neco musi schazet. ;-)

29.7.2009 21:43 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Víš jaký strašný průser by to pro Wine byl? Asi nevíš, jinak by ses tak neptal. :-)

Pokud se nepletu, tak Wine v důsledku toho úniků zdrojáků muselo zavést podrobný interní audit, aby se prokázalo, že nebylo porušeno intelektuální vlastnictví (tfuj) Microsoftu.
27.7.2009 17:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Já nemyslím celý OS, já myslím jen GUI knihovny.
Marek Bernát avatar 27.7.2009 20:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

Ja tak isto. A teda predpokladám, že si videl a poriadne ovládaš kompletné zdrojáky (alebo aspoň dokumentáciu, aj keď je to len slabý odvar) ako tých MS, tak tých Qt a vieš to _fundovane_ porovnať ;-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Salamek avatar 28.7.2009 01:51 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
kdo ví co tam chlapci páchají, samozřejmě jsem to myslel lehce s nadsázkou...
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
alblaho avatar 27.7.2009 08:43 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Žádný, vsadím se s tebou o co chceš :-).

Největší softwarová firma pro kterou pracuje armáda programátorů asi nemá potřebu běhat po internetu a krást GPL kód:-).
27.7.2009 09:17 lifo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

Ta armada sa zase sklada z ludi. Mozno sa niekomu nechce nieco napisat a tak beha po internete.

Pravdepodobne to tak nebude ale urcite by som sa o to nestavil... clovek nikdy nevie :-)

corwin78 avatar 27.7.2009 09:25 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

To je zvláštní. Tak proč potom celé TCP/IP a tooly kolem toho ve Windows pocházejí z BSD? (ikdyž pravda, to je trochu jiná licence, než GPL).

Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
alblaho avatar 27.7.2009 09:38 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
BSD je samozřejmě _naprosto_ jiná písnička. BSD kód se nekrade, ten se prostě použije a v případě čtyřbodové licence se přibalí její kopie.

Když se do Windows dopisovalo TCP/IP tak byl svět (a MS v něm) trochu někde jinde.
27.7.2009 11:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Trochu jiná licence?
27.7.2009 17:17 sine.nomine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

presneji receno uplne jina. navic s GPL nekompatibilni.

27.7.2009 23:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
BSD licence je GPL kompatibilní. Samozřejmě v tom prapodivném stallmanovském smyslu, kdy kompatibilita platí jen z jedné strany. ;-)
Shadow avatar 28.7.2009 11:04 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Co to má společného se Stallmanem? BSD kód mohu vložit do proprietárního softwaru, do softwaru chráněného jinou copyleftovou licencí (nemáme pouze GNU/GPL - překvápko!), tedy v podstatě skoro kamkoliv, a skoro všude to bude stejně "jednostranné" - tak jaký Stallman?

Tyhle neustálé výpady vůči Stallmanovi mě už začínají štvát...
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
28.7.2009 13:59 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Nechápu, jak tvá reakce souvisí s mým příspěvkem, kde jsem opravil omyl předřečníka. Mluvil jsem o "kompatibilitě" licencí BSD a GPL.

(Dělám si srandu, samozřejmě tvou reakci chápu, sáhl jsem ti na ježíška.
Jsem klasický GNU(/Linuxový) nadšenec, nicméně řada lidí mne asi bude označovat za fanatika.
)
Shadow avatar 28.7.2009 15:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Vida, on někdo čte můj profil? Fascinující...:-D

Ne, vážně mě žere to neustálé strefování do RMS (argumentace mi nevadí, kopance ano). Nejsi to ani zdaleka jenom ty a ve tvém případě to možná ani nebylo až tak velké kopnutí, ale zrovna při čtení tvého příspěvku mi pohár trpělivosti přetekl, takže jsi to snesl za všechny před tebou. To asi není úplně fér, takže se ti za přehnanou reakci omlouvám.

Ale stejně mě to žere...:-D
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
Michal Fecko avatar 27.7.2009 16:17 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Armada programatorov ktori tiež hlľadajú inšpirácie...
28.7.2009 09:40 washeck | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

A armáda právníků a program managerů, kteří se tomu snaží zabránit. Velké americké firmy si hodně hlídají, odkud jejich kód pochází. Individuální selhání nelze vyloučit, ale ve větším měřítku je to krajně nepravděpodobné.

30.7.2009 00:20 zz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL

optimista.

len sa rachoti zbranami sposobom my mame xy patentou tak nezistujte co sme vam 'ukradli' lebo to spravyme aj my vo vasich SW.

Staci si pozriet jak mali niektore "velke" americke sw firmy z tym problem.  Su  na to aj stranky napr  gpl-violations.org. Za amikou je tam napriklad Fortinet. A veci minimalne na hrane najdes aj pri inich firmach (napr 3 roky stara verzia cisco IDS bol stadnardny redhat linux + upravene moduly na sietovky. Vtedi som sa k zdrojakom modulou nedostal ;-), a to tie modul o sebe tvrdia ze su GPL )

Daniel Kvasnička ml. avatar 28.7.2009 15:06 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ta vec s GPL nemeni nic na tom, ze Linusovo vyjadreni je pravdive do posledniho slova.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
28.7.2009 17:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
To o té morbidní zvědavosti?

Ne, chápu, o čem mluvíš, ale nesnažil jsem se v článku Linusovy výroky zpochybňovat. Jsou tam, protože mi přijdou relevantní.
Grunt avatar 28.7.2009 21:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V mých očích by Microsoft docela stoupl, kdyby vydal kód s tím, že byli upozorněni na porušování licenčních podmínek.
ROFL, to svou vlastní chybu dřív uzná můj spolubydlící než Microsoft, což ovšem hned tak nebude, protože on přece chyby nedělá. To je jen dělají všichni ostatní.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.7.2009 22:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft vydal linuxové ovladače pro Hyper-V pod GPL
MS nikdy chyby nedělá, ale vždy je včas opravuje ;-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.