Portál AbcLinuxu, 4. května 2024 07:57


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
alblaho avatar 10.8.2010 10:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem ohromě zvědavý, jaká čísla z toho polezou. Doufám, že se za čas pochlubí.

Je sice fajn, že to dali i do repozitáře k již vydané verzi, ale je otázka, jestli se to bude i automaticky instalovat.
xkucf03 avatar 10.8.2010 11:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Balíček tu je, ale neinstaluje se sám:

aptitude show canonical-census
Balík: canonical-census
Nový: ano
Stav: nenainstalovaný
Verze: 0.1
Priorita: extra
Sekce: admin
Správce: Martin Pitt <martin.pitt canonical.com>
Velikost po rozbalení: 65,5k
Závisí na: cron, wget
Popis: send "I am alive" ping to Canonical
This package installs a daily cron job for surveying how many original OEM installs are running in the world. Note that this does not send any user specific data; it only transmits the operating system version (/var/lib/ubuntu_dist_channel), the machine product name, and a counter how many pings were sent.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
the.max avatar 10.8.2010 21:56 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jasne ze jo a bude to mit jako zavislosti kernel a glib, aby to neslo odinstalovat:-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
10.8.2010 10:49 Shadow
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud na to bude uživatel upozorněn při instalaci nebo těsně po ní, ve formě ano-ne otázky "chcete to/souhlasíte?" spolu s příslušnou akcí nainstalovat/neinstalovat balíček, proč ne? Jistý ekvivalent popularity-contest v Debianu. Ale jestli se to bude před uživateli tajit, pak se u mne Ubuntu hodně shodí a Canonical si pověsím na blacklist těsně vedle Microsoftu.
10.8.2010 10:59 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odchadzam od Ubuntu naspat k Debianu...
10.8.2010 11:02 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Tohle je taky zajímavé - ale instalátor se vždycky zeptá, jestli to chcete zapnout :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
10.8.2010 11:13 eax
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
ja neviem co mate z toho taku paranoju. ved to nic neodosiela len info o nainstalovani, ake sukromne udaje su porusene ?

podla mna je to uzitocne.
Jardík avatar 10.8.2010 11:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Mně stačí, že to samo nastaví cron job (a kdo ví, jestli ho to nenainstaluje jako závislost), který pak zabírá systémové prostředky.
Věřím v jednoho Boha.
10.8.2010 12:02 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Jojo, ubyde ti 20 cenných bajtů z tvý 16GB paměti :))
10.8.2010 12:08 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Kdo ví, kolik tu ve skutečnosti nakonec bude ... na 64bitu. :)
Jardík avatar 10.8.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To né, ale na notebooku to zbytečně žere baterku, zbytečně to štrachá na disku, když to není v cache, ...
Věřím v jednoho Boha.
Jakub Lucký avatar 10.8.2010 13:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jednou denně?
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Jardík avatar 10.8.2010 15:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Jako myslíte, že pitomý poll() na ten timer (či jak je to implementovaný) nic nestojí?
Věřím v jednoho Boha.
10.8.2010 15:33 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
V tom případě doufám, že máš cron vypnutý úplně, protože jinak ti každou minutu reloaduje /etc/crontab a to teprv žere výkon :))
Jardík avatar 10.8.2010 15:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Já cron nemám vůbec. A i kdyby tam byl, tak by byl rozbitý.
Věřím v jednoho Boha.
10.8.2010 16:29 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Doporučuju ještě koupit kalkulačku se solárním panelem, poznámkovej blok a propisku - notebook pak může ležet doma a baterka mu vydrží i tejden :D
10.8.2010 15:06 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Na to, že on to nijako nepotrebuje je aj raz za deň veľa.
10.8.2010 11:17 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Toto mě naopak připadá zajímavé :) zatímco caonical to chce ciste pro sebe (aby vedel kolik instalaci je spusteno, prakticke vyuziti zadne), tak toto zjistuje jaky balicky jsou nainstalovane-prakticke vyuziti? zahrnuti do zakladu v dalsi verzi, nebo treba castejsi aktualizace tohoto balicku apod...
10.8.2010 11:24 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
prakticke vyuziti zadne
Já bych řekl, že údaj o počtu "žijícíh" instalací je dobrá a v praxi využitelná věc. (Což ale nic nemění na tom, že tento údaj se jistě nebude shodovat s údajem pořízeným pomocí canonical-census, a proto tento program považuji za nesmyslný.)
zjistuje jaky balicky jsou nainstalovane-prakticke vyuziti
Statistiku instalovaných balíčků Ubuntu taky umí posílat. Lze to nastavit při instalaci nebo pak ve Zdrojích SW (ve výchozím nastavení je to vypnuté).
10.8.2010 11:28 zopper
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
A proč se nebude shodovat? protože spousta, s prominutím blbců, začne hulákat "to je zásah do soukromí, co když to bude sledovat, kterou rukou si utírám zadek" a budou to všude odinstalovávat.
10.8.2010 11:33 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Já osobně bych to neinstaloval / odinstaloval, a ne proto, že bych to viděl jako narušení soukromí (přičemž narušení soukromí vidím skoro všude). Posílá to jen verzi Ubuntu, počet hlášení a identifikaci počítače, tyto údaje osobně nepovažuju za takové, které bych si musel nějak chránit. Proč bych měl být blbec?

Hlavním cílem toho programu je beztak sledování počtu OEM instalcí. A já stejně OEM OS buď vždy přeinstalovávám nebo si (ještě raději) kupuju HW bez OS.
10.8.2010 11:36 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
identifikaci počítače
Ve smyslu identifikace hardwaru.
10.8.2010 11:00 LAMKA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A uz chyba len krocik k aktivicii a licencovani...
alblaho avatar 10.8.2010 11:54 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Jo a od pokuty za špatné parkování je jen krok ke stannému právu, viď?-)

Jinak licencování samozřejmě probíhá, většina je GPL a BSD.
10.8.2010 12:25 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Myslel som licencny poplatok za update/kupu produktu samozrejme ...
10.8.2010 11:00 aaabbbccc
Rozbalit Rozbalit vše Big Brother ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ak sa to nebude dat vypnut, tak jednoznacny kandidat na Big Brother of the year
10.8.2010 11:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Big Brother ?
ak sa to nebude dat vypnut
RTFA
10.8.2010 11:02 Václav Pávek | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
balíček v repozitáři sice je, ale nenainstaloval se automaticky ...
10.8.2010 11:09 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle mě je ten canonical-census úplná blbost, ale rád si tuto diskuzi plnou nenávisti k Ubuntu, městu i světu a plnou "okamžitých odchodů" přečtu. Zatím jen pár příspěvků - a už se tu vyrojilo tolik paznechtích vyjádření. :)))
10.8.2010 11:15 fdhfdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
+1, nečekal bych, že budu souhlasit s voidem. btw právě sedím u bubuntu a svůj domácí desktop mám na Gentoo.
10.8.2010 11:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
+1
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
10.8.2010 11:21 LAMKA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
-1
10.8.2010 11:26 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Od autora zmateného výroku "A uz chyba len krocik k aktivicii a licencovani..." jsem ani nečekal souhlas. Mohl bys prosím nějak rozvést tu nádhernou pitomost o licencování? :)) Rád se zasměju a ostatní určitě taky.
10.8.2010 11:42 LAMKA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jasne, dve slova - Red Hat... Ci nepomaha? Tak jedno slovo SuSE... Co je na tom dokelu "pitomeho"? Normalne zatvaranie opensourcu do peknej proprietarnej krabicky za €.
10.8.2010 11:44 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Já věděl, že nezklameš. :))
10.8.2010 11:49 LAMKA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
A co si cakal? Neboj sa dockas sa - bude raz OpenUbuntu buildovane zo zdrojakov Ubuntu podobne ako je buildovany CentOS zo zdrojakov Red Hat... V com mam logicky spor?
10.8.2010 11:51 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Nejkrásnější (ale zároveň i nejtragičtější) je to, že ty absolutně nechápeš, co je na tvých výrocích tak legračního.
10.8.2010 12:02 Adam Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
"Legracne" su tvoje blbe odpovede na moje legitimne otazky bez otaznika...
10.8.2010 12:06 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Tvoje? Adam Hlinka je LAMKA? Teda, to je bordel. :)

A jinak si myslím, že vzhledem k tomu, co bylo Adamem Hlinkou / LAMKOU napsáno, nemá cenu odpovídat. Bude lepší, když budete dělat, že jste nic nenapsal(i), a já budu dělat, že jsem nic nepřečetl. :) Kdo neumí malou násobilku, nebudu mu přece vysvětlovat tu velkou.
10.8.2010 12:08 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
OK, uzatvorme to tak ze neverim ze Ubuntu ostane navzdy otvorene... a to mi nevyvratis...
10.8.2010 12:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Stejně jako věřícímu nevyvrátíš nesmyslnou víru v boha. :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
10.8.2010 12:14 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Alebo ako v mojom pripade - neveriacemu - nevyvratis nazor ze Boh neexistuje :-)
10.8.2010 12:16 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
No, tady bych zase řekl, že víra v existenci Boha je stejně (ne)smyslná jako víra v jeho neexistenci. Ať víra v existenci nebo víra v neexistanci - obojí je víra. Věřící (v Boha) nejsou z pohledu "racionality" o nic méněcennější než tzv. nevěřící nebo dokonce ateisti.
10.8.2010 12:19 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Dokonce i nejrůznější "satanisti" zpravidla věří v existenci Boha - jen slouží (nebo se o to aspoň snaží) Satanovi.
10.8.2010 12:24 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To mozem potvrdit - kamoska je satanistka ale ovlada bibliu (ci skor katechizmus) pomaly lepsie ako farar... :-D
10.8.2010 12:28 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To je zase ještě jiná věc. Bible i katechismy jsou věcí církví nebo jejich místních organizací; katechismy se navíc s časem mění.

Víra je věc, která s Biblí nebo katechismem nutně nesouvisí.
10.8.2010 12:34 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Suhlasim... nutné to nieje...
10.8.2010 13:00 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Stejně nesmyslné to není. Člověk nemá jediný racionální důvod věřit tomu, že bůh existuje. Jen fantasmagorické výpody těch co hlásají a těch so tomu chtějí věřit. Navrch k tomu, argumenty zastánců boha byly v minulosti opakovaně vyvraceny viz "placatá země" nebo "bůh na nebi", čímž veškerý popis světa jako něčeo řízeného bohem dostává s každým dnesm zovu a znovu na frak.

Je to stejně smysluplné, jako tvrdit, že vesmír je ve skutečnosti prostor uvnitř černé koule se kterou ufoni hrají fotbal ... bla bla bla ... Dokázat se to nedá, vyvrátit taky ne, takže to je jistě plnohodnotná alternativa k současným (aspoň nějak vědecky podloženým) teoriím o fungování vesmíru, že voide? :-)
10.8.2010 13:33 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Stejně nesmyslné to není.
Neřekl jsem "nesmyslné", ale "(ne)smyslné".
Člověk nemá jediný racionální důvod věřit tomu, že bůh existuje.
Ani věřit, že neexistuje. Víra obecně není racionální.
Navrch k tomu, argumenty zastánců boha byly v minulosti opakovaně vyvraceny viz "placatá země" nebo "bůh na nebi", čímž veškerý popis světa jako něčeo řízeného bohem dostává s každým dnesm zovu a znovu na frak.
Když je vyvrácena teorie nějakého "racionalisty", tak je to OK (dokonce mi tu někdo tvrdil, že vlastně teorie není neplatná, jen vylepšená nějakou novou :)). Ale když něco prosazovaného církví (bez ohledu na to, zda byla církev původcem teorie), tak je to hrůza hrůz. Přitom církev tvrdí, že svět "mírou, počtem a váhou" (Kniha moudrosti 11,20), což znamená, že jej lze racionálně zkoumat, což také sama církev dělala - např. seismologii se dodnes říká "jezuitská věda".
Je to stejně smysluplné, jako tvrdit, že vesmír je ve skutečnosti prostor uvnitř černé koule se kterou ufoni hrají fotbal ... bla bla bla ... Dokázat se to nedá, vyvrátit taky ne, takže to je jistě plnohodnotná alternativa k současným (aspoň nějak vědecky podloženým) teoriím o fungování vesmíru, že voide?
I ty jedna hlavo! Většina racionalistických názorů na vesmír je založena na jakýchsi různých předpokladech a výstřelech naslepo - ať jde o superstruny, temnou hmotu, černé díry - nebo i "banálnější" věci jako hmotu nebo čas. A co třeba Velký třesk (tato teorie je mimochodem dílem kněze) a kolize se zákonem o zachování energie? Jó, ták, na tu věřit můžem. :)
10.8.2010 13:39 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Mimochodem, dokonce i causa Galilei (což byl mimochodem zase katolík) není ve skutečnosti taková, jak je zpravidla prezentována. Galilei byl dokonce svého času vítán ve Vatikánu; církevními hodnostáři byly jeho teorie podporovány - chtěli jen, aby je vydal, až bude mít důkazy (které neměl). :)
10.8.2010 13:48 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ani věřit, že neexistuje. Víra obecně není racionální.
Víra racionální není, právě proto mi nepřipadá smysluplné věřit něčemu, co mám podloženo jen tím, že tomu věřit chci.
Když je vyvrácena teorie nějakého "racionalisty", tak je to OK
Ano je. Dokonce to je motorem poznání. Taková teorie je bez problémů prohlášena za neplatnou nebo překonanou. Na rozdíkl od náboženství, které má hroší kůži :-)
I ty jedna hlavo! Většina racionalistických názorů na vesmír je založena na jakýchsi různých předpokladech a výstřelech naslepo - ať jde o superstruny, temnou hmotu, černé díry - nebo i "banálnější" věci jako hmotu nebo čas. A co třeba Velký třesk (tato teorie je mimochodem dílem kněze) a kolize se zákonem o zachování energie? Jó, ták, na tu věřit můžem. :)
Většina těch teorií je založena na racionálních a často ověřených fyzikálních jevech jako je třeba Dopplerův efekt, který na vlastní uší pozná dokonce i každý panbíčkář. Škoda, že teorie o bohu podobné hmatatelné základy nemají. Jak rád bych je prozkoumal a pochopil.
10.8.2010 13:53 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Na rozdíkl od náboženství, které má hroší kůži
Šupky hupky do knihovny pro nějakou knížku o dějinách církve!
Škoda, že teorie o bohu podobné hmatatelné základy nemají.
Ty bohužel zjevně předpokládáš, že víra v Boha vznikla tak nějak sama od sebe - a z toho asi plyne zbytek tvých řečí. Až překonáš toto, překonáš i další nesmysly.
10.8.2010 14:00 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Doporučuju číst i BAN a další podobná média.
10.8.2010 17:00 jaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Víra v boha myslím vznikla z potřeby lidí něčemu věřit. To je vše.
lucorp avatar 11.8.2010 07:59 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Viera v Boha vznikla skor z potreby vysvetlit nevysvetlitelne, pochopit nepochopitelne. Je vsak zaujimave ze vacsina vier sa v urcitych bodoch zhoduje (ucta k zivotu, pomoc chudobnejsim, atd) z coho mi vyplyva ze kedysi sluzila viera aj ako nejaka obdoba zakonnika, ludia v nej zakotvili zaklady slusnosti a vsetkeho co sa povazuje za spravne konanie.
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
10.8.2010 14:01 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Otázka existence Boha paradoxně není o víře nebo nevíře. Problém je spíš v tom, že neexistuje jednoznačná všeobecně uznávaná definice pojmu "Bůh".

Já si definuji pojem "bůh" jako "absolutně všechno". Tedy jako nadmnožinu vesmíru, přírody, prostoru, času, duše, života a vůbec. Neexistuje nic mimo něj. Takový bůh existuje už ze své definice. Lze snadno dokázat, že je i je věčný, vševědoucí, všemohoucí. A co je nejzajímavější - i my jsme součástí takto definovaného boha. Tedy, jací jsme my, takový je i bůh, nebo alespoň jeho pro nás významná část. Jenže to má háček - "obyčejný člověk" takovou filozofickou myšlenku nedokáže pochopit. Zbývá mu buď věřit, nebo nevěřit.
10.8.2010 14:06 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Respektuju, co si myslíš, ale já měl na mysli konkrétního Boha (proto s velkým B) - toho, kterého uznávají (nejen) křeštané.
10.8.2010 14:22 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Dovolím si tvrdit, že Bůh v pojetí (nejen) křesťanů se s mojí definicí v zásadě nevylučuje.
10.8.2010 14:31 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Křesťan je dóóóóóóst široký pojem. Dokonce i pojem katolík je dost široký. Někdo mezi katolíky zařazuje i takového *** jako T. Halíka (já teda ne). :)))
10.8.2010 14:50 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To ano. Ale všichni mají jednoho Boha. Ten je vševědoucí, všemohoucí a věčný. Na počátku byl pouze on a stvořil svět, život, přírodu, zvířata a lidi.
10.8.2010 14:53 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Rozhodně bych neříkal "všichni". Člověk se někdy diví, co jsou schopny tvrdit některé "křesťanské" církve / sekty.
lucorp avatar 11.8.2010 08:00 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
+1
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
10.8.2010 14:07 klon
Rozbalit Rozbalit vše Racionalita je sama o sobě méně cenná
vůči komplexni, racionalitou neuchopitelné realitě. Dvojrozměrné bytosti neví o existenci třetí dimenze a nepomůže jim k tomu ani odmocnina z mínus jedné. S Ludwigem Wittgensteinem - tázáni po smyslu je chyba sytému (jazyka), jenž tuto otázku umožňuje.
10.8.2010 14:15 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Racionalita je sama o sobě méně cenná
Nemá cenu se vymlouvat, takovéto debaty se (bez přípravy) nemohu účastnit.
10.8.2010 14:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ne. Ateismus je racionální, víra ne - a to z jednoho prostého důvodu: neexistuje jediný racionální důvod, proč by bůh měl existovat, a proč by to měl být zrovna ten můj.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
10.8.2010 14:28 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
No já nevím, do Fatimy se taky přišlo (kromě věřících v Boha) pár lidí podívat na tu iracionalitu - a pak byli dost překvapeni. :)
10.8.2010 11:45 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
hehe :) aspon ze ta prezdivka k vam sedi :)
vain avatar 10.8.2010 11:45 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Říká ti něco Fedora (CentOS) a openSuSe a Debian?
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 11:46 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Myslím, že ses projevil podobně jako on.
vain avatar 10.8.2010 11:47 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To bylo v plánu.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:48 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Co ine uz teraz mozes tiez na svoju tvrdit, ze? :-D
10.8.2010 11:56 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Normalne zatvaranie opensourcu do peknej proprietarnej krabicky za €.
jak ho "uzaviraji"? proc je "priprietarni"? kde prodavaji tu "krabicku"?
10.8.2010 11:57 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Nech ho bejt, vždyť je to blázen, vždyť on brojí i proti licencování. :)
vain avatar 10.8.2010 11:58 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Neřeš ho, hlavně by Canonical šel těžce proti sobě
Ubuntu is free. Always has been and always will be.
-ubuntu.com
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:04 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
no zmazal by jednu vetu z hlavnej stranky... je tam toho...
vain avatar 10.8.2010 12:07 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Smazat větu ze stránky samozřejmě není problém, a pokud nechápeš, kde ten problém je, asi nemá cenu věnovat čas diskusi s tebou..
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:13 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
OK, nechcem provokovat svojim nazorom, tak uz svoje prispievanie koncim na tuto temu, ale presvedcenie postupneho uzatvarania mi ostava...
vain avatar 10.8.2010 12:19 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
No ještě bych se zeptal takhle, podle čeho usuzuješ, že je Ubuntu postupně uzavřenější.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:23 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Lebo ak niekto investuje chce investicie naspat. Ak ziskas ludi ktori budu tvoj produkt do ktoreho vkladas miliony dolarov pouzivat niekolko rokov prizmuria oci nad mensim poplatkom za novu verziu a pripadny upgrade (povedzme 10€/PC) a kedze sa budes chciet chranit aby si updaty nestahovali aj neplatici budes to musiet nejako okliestit (v akej podobe a kedy netusim). Ale uzavriet sa moze aj uplne inak - proste zisk je u sukromnej firmy vzdy az na prvom miest - z toho usudzujem...
10.8.2010 12:26 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
...ale samozrejme osobne by som bol radsej keby to ostalo tak ako to je, ale pochybnost je u mna vacsia...
vain avatar 10.8.2010 12:27 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To by jim bylo houby platné kvůli licenci. Jestli chtějí rejžovat prachy, a taky to dělají, tak za technickou podporu.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:33 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
OK, a preco potom nemozem "legalne" stiahnut z bittorrentu a pozivat Red Hat Enterprise Linux ale musim pouzivat CentOS? Uplne vazne sa pytam...
10.8.2010 12:37 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Nevím jak z BT (neznám, nepoužívám), ale minimálně z HTTP nebo FTP si můžeš RHEL normálně stáhnout a používat. ;)
10.8.2010 12:40 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Mal som za to ze nie - minimalne nie na podnikove ucely, ale vdaka za info, stiahnem, nasadim a updatujem na vsetky firemne servery ... .... ... ... :-)
10.8.2010 12:42 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
vdaka za info, stiahnem, nasadim a updatujem
                        ^
                        zkompilujem :)
10.8.2010 12:44 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
cize CentOS - ale to "nieje" to iste co si tvrdil...
10.8.2010 12:44 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
resp. CentOS cesta :-)
10.8.2010 12:46 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Uff, najdi si to raději na stránkách RH, CentOSu nebo někde na Wikipedii, tam ty vztahy jsou popsané.
10.8.2010 12:42 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jaaj ty myslis ze to mozem 30 dni pouzivat? tak to hej, to sa uz oplati...
vain avatar 10.8.2010 12:43 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Pokud se nic nezměnilo, tak to je tak, že 30 dní můžeš stahovat aktualizace.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:43 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ne, tohle nemyslím.
10.8.2010 12:56 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
kdyz si stahnes redhat, tak ho klidne muzes pouzivat naporad. Zadna licence tomu nezabrani.
10.8.2010 13:31 Mordae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ale ano, maji prava na svuj artwork a Red Hat je trademark, takze bez svoleni mate smolika.
10.8.2010 13:33 Mordae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Kecam, mas pravdu. Pokud ho sezenes, je to dal ciste. Pokud to nemaji jeste nejak doresene ve smlouve. Problem je v distribuci, ta je samozrejme nelegalni. Bohuzel.
vain avatar 10.8.2010 13:36 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Vždyť to jde přece stáhnout od nich, nebo to tedy minimálně šlo a sám jsem to stahoval kdysi. Už to nejde?
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 12:48 zubozrout
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ubuntu není RedHat. Ten tady byl vždy jako komerční distribuce, zatímco Canonical se snaží uživit výhradně na službách, jako podpora, UbuntuOne, UbuntuOneMusicStore.
10.8.2010 12:51 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
A co potom ked sa mu prestane darit uzivit sa takto?
10.8.2010 12:54 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To se ale Canonicalu snad nikdy nedařilo. Jestli se nepletu, vždy byl v minusu...
10.8.2010 12:54 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
muzes..., proc by ne?
Ruža Becelin avatar 10.8.2010 12:55 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Zkus si nejdriv zjistit, jaky je rozdil mezi RHEL a CentOS.
tmr avatar 10.8.2010 11:11 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proc ne, me by to nevadilo.
10.8.2010 11:15 obrys | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechápu proč se kolem toho vyrojilo tolik humbuku. Mě osobně je jedno, že mi ubuntu bude posílat někam info, že "žije". Canonical vráží nemalé prachy do vývoje a tohle mi nevadí ani trochu. Ty statistiky budou zajímavé ne jen pro Canonical.
lmanik avatar 10.8.2010 11:18 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu

+1

A komu to cpes?
vain avatar 10.8.2010 11:46 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Souhlasím, dvojnásob mě zajímají ty "OEM" instalace na Dell noteboocích, jestli tam hodí kupující warez (nebo klidně i koupené krabicové) Wokna, nebo si ponechají GNU/Linux.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.8.2010 15:10 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Problém je, že tie nemalé peniaze vrážané do vývoja sa akosi takmer nikde neodzrkadľujú (do kernelu takmer nič neposlali a podľa nedávnej štatistiky to pri Gnome tiež nie je až tak iné). :)
10.8.2010 11:29 peto
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co to tu vstekym vadi, aj tak sa to neinstaluje samo, ale musite to povolit a je toho podstatne menej ako posiela Smolt

http://smolt.fedoraproject.org/

Smolt pouzivam vedome na openSUSE, aby boli co najlespie odladne ovladace na moj HW
10.8.2010 11:40 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
aby boli co najlespie odladne ovladace na moj HW

Na zasílání dat o HW je v Ubuntu taky nějaký program, v nabídce Systém / Správa. Člověk odpoví na pár otázek typu "Slyšel jste pípnutí?" a pak se data odešlou na Launchpad.
10.8.2010 13:12 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jaký? - nějak jsem na něj nenarazil. Na openSUSE jsem také používal smolt. Škoda že se distribuce neshodly na něčem společném, když už je nás dohromady pět a půl :-(
10.8.2010 14:03 Miška | skóre: 31 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Tak Fedora (RedHat) a openSUSE se schodli na smolt. V Gentoo balicek smolt taky je a chci-li, muzu ho taky pouzit. Jen ubuntu tradicne misto rozsireni existujiciho pouzivaneho projektu si vymysli neco vlastniho bez ohledu na svet kolem.
10.8.2010 21:00 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Žel balíčky Gentoo asi v Ubuntu použitelné nebudou. Tušíte někdo, zda je problém "jen" ve vytvoření balíčků nebo je nutné i něco upravit? (třeba by to šlo dostat do Debianu)
10.8.2010 11:43 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No pro klid paranoiků by bylo dobrý se zeptat ANO nebo NE ... mě to nevadí..naopak, mám systém zadarmo, proč jim takle nepomoct alespoň s tou statistikou :)
...
Shadow avatar 10.8.2010 21:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Já považuji za slušné a korektní jednání, pokud se software zeptá, jestli se smí spojit se serverem výrobce a poslat mu nějaké údaje. Pokud to dělá bez ptaní, považuji ho za spyware, i když pošle jen jeden UDP paket s textem "I am alive.". Tohle není o tom, co se posílá a jestli je to zneužitelné, ale o tom, že takové věci by se (alespoň podle mého) měly dít s vědomím a souhlasem uživatele/správce daného systému. Zeptat se je slušné, korektní a etické.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
11.8.2010 07:46 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ale jo, souhlas ... To byl jenom můj pohled na věc, vím co to dělá a vím účel, nevadí mi to ... Jinak souhlas
...
Vojtěch Trefný avatar 11.8.2010 12:33 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ptát se to asi nebude (nevím), ale vzhledem k tomu, že nebude v zákl. instalaci, ale jen volitelný, tak je to celkem jedno.
11.8.2010 12:43 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Na DIIT jsem čet, že se to ptát bude, ale zase nemůžu zaručit že si to nevycucali z prstu :)
...
Vojtěch Trefný avatar 11.8.2010 13:29 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ono zařídit "zeptání se" při instalaci balíku je celkem jednoduchá věc. Víc by se mi líbilo, kdyby to přibylo do nastavení zdrojů tam kde je povolení těch "klasických" statistik.
10.8.2010 11:52 Adam Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
"Poslušne hlásím, pane obrlajtnant - system dnes robil toto: ...“
Ruža Becelin avatar 10.8.2010 12:22 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Jo, to presne dela ten primitivni cron skript :-D

Stahni si ten .deb soubor a podivej se, co dela, nez zacnes jancit...
10.8.2010 12:42 Adam "LAMKA" Hlinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
To bol pokus o vtip :-/
10.8.2010 15:13 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Uvidíme, ako sa bude ten skript časom vyvíjať (a či doň nepribudnú ďalšie nedôležité údaje).
10.8.2010 11:53 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V tomto nevidim zadne ohrozeni bezpecnosti, to si zadna distribuce nemuze dovolit, zvlast pokud ji vyviji komercni firma. Naopak to muze zlepsit statistiku poctu instalaci teto distribuce (tekze se muze ukazat, ze GNU/Linuxova distribuce Ubuntu je pouzivana na vice/mene pocitacich, nez udavaji dosavadni odhady(?).
10.8.2010 12:36 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh, kdyby s něčím takovým veřejně vystoupil MS, to by bylo křiku.
10.8.2010 12:52 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ten by to udělal jako binární bastl, nikomu nic neřekl, nešlo to normálně odinstalovat a sr.l na uživatele co mu za systém zaplatili :-).

Canonical to veřejně oznámil, můžeš to (od|ne)instalovat a zkontrolovat co přesně v tom balíčku je.
10.8.2010 12:53 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Jo a máš to zadarmo. A to se vyplatí :-)
10.8.2010 12:55 hryzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Rozdiel je v pohlade na vec - zatial co zdrojove kody "toho niecoho" su v Ubuntu otvorene a kazdy sa moze presvedcit co sa posiela, tak v pripade MS by to bol samozrejme kus uzavreteho software, do ktoreho nikto nevidi a teda sa nikto nemoze inak ako sniffovanym presvedcit (a ak to bude sifrovane,tak aj tak by to bolo k nicomu) co sa odosiela.

snad bol tvoj prispevok mysleny ako ironia, pretoze inak sa treba pri pisani prispevkov zamysliet
10.8.2010 13:21 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
[paranoia] no jen aby vam (v pripade kompilovanych veci) byly vzdy poskytnuty stejne zdroje, jako ty, ze kterych byla kompilovana binarka, ktera vam pak pobezi v PC a nemusel jste kontrolovat radek po radku a vse kompilovat z overenych zdroju [/paranoia]
10.8.2010 14:51 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Akorát že pro nás paranoiky neni žádný problém si ty zdrojáky vzít a celej systém z nich zkompilovat :)
10.8.2010 15:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Četl jste někdy (a všichni podobní) Reflections on Trusting Trust?
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
10.8.2010 15:36 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Nečetl a popravdě teď se mi to ani číst nechce... ale co je tedy špatného na idee, že mnou zkompilovaný nezávadný kód nebude páchat žádná zvěrstva? :)
10.8.2010 16:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
No tak pořád je možné ještě sniffovat síťový provoz, ideálně nějakým jiným OS, anebo pro fajnšmekry přímo logickým analyzátorem ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
10.8.2010 12:52 IEEE 802.1X
Rozbalit Rozbalit vše Mne se to libi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prave to instaluji na sve Ubuntu systemy - mam jich asi 15. Nainstalujte si to taky at muzeme ISV dat najevo ze jsme komunita kterou stoji za to podporovat tvorbou ubuntu software a driveru.
10.8.2010 13:31 Ruthion
Rozbalit Rozbalit vše Mne taky
Souhlas, jak jsem uviděl o co jde, tak jsem to taky nahodil (ještě než jsem dočetl komentáře ... :) ).
10.8.2010 13:10 math3z
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prirovnanie k Smoltu - beriem, Peťo to presne vystihol - veľa kriku pre nič. Najhoršie na celej diskusii je, že vždy keď vidím príspevky nejakého Slováka, ktorý rádoby kydne niečo do IT, tak robí hanbu celému národu so spôsobom jeho vyjadrovania. Prepáčte bratia Česi. =)
10.8.2010 13:22 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Každej sám za sebe :D To bych se jinak musel hanbou propadnout někdy :D
...
10.8.2010 14:33 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ale blbost. Já třeba generalizuju často, ale v tomto případě ne. ;)
10.8.2010 15:17 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ty nepotrebuješ nikoho, kto by ti robil hanbu, vystačíš si na to úplne sám (pretože hanbiť sa na všetkých Slovákov len preto, že niekto napísal svoj názor, a je úplne jedno, aký je, je minimálne smiešne). ;)
Michal Fecko avatar 10.8.2010 17:40 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Ty sa koli jednemu hanbis sa za vsetkych - ale teraz sa pre zmenu vsetci hanbia za teba...
Migi avatar 10.8.2010 13:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nekontaktuje ubuntu "home" nahodou denně kvuli aktualizacim?/defaultně/
Shadow avatar 10.8.2010 21:09 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Stahuje si seznam balíčků a vlastní balíčky ze zrcadla, které si vyberete (nebo které se nějak defaultně nastaví - nevím, jak je to u Ubuntu - rád se nechám poučit). U mne by to třeba byly servery ČVUT, a ty, pokud vím, Canonical pod svou správou nemá. Čili, podle mého to není úplně totéž.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
10.8.2010 13:24 M.Š.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to dobrý nápad. Rád bych to viděl i u jiných distribucí. Ten rozruch ohledně sledování a Big Brotherů akorát bohužel ukazuje, jak se někteří lidé nesnaží sami přemýšlet a jen se chytají na nějaké slovíčka a hesla.
10.8.2010 15:27 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedela tohle uz davno pomoci casove synchronizace?

Vsechny Windows se pravidelne pripojuji k time.microsoft.com
Václav 10.8.2010 15:30 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Což ovšem neřekne serveru to hlavní co Canonical chce - distribuční kanál. Navíc se tím nedají odlišit systémy bez stabilní IP adresy a za NATem.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
10.8.2010 15:35 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

ze bych pro ten soft napsal ebuild? ;)

10.8.2010 18:10 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
+1 :))
Michal Fecko avatar 10.8.2010 20:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
jj, treba hodit nejaky ten fork aj do AURu :-D
Shadow avatar 10.8.2010 21:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Napište někdo PKGBUILD, nechám svoje systémy s Archem hlásit se jako aktuální Ubuntu.:-)
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
10.8.2010 17:29 peterrrr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Na štatistické účely to môže byť fajn. Avšak nemám rád, keď akýkoľvek program "volá domů" bez môjho vedomia.

Vojtěch Trefný avatar 11.8.2010 12:34 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systémy Ubuntu se budou každý den hlásit Canonicalu
Vzhledem k tomu, že nebude v zákl. instalaci, tak nikam bez tvého vědomí (bez vědomého nainstalování) nic nikam volat nebude.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.