Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 22:56
Ve stručnosti na úvod. Mimo jiné jsem majitelem Škody Favorit, r.v. 1990. Sportovní sedadla Momo (homologace FIA), bezpěčnostní pásy Sabelt (homologace FIA), motor o obsahu 1490 ccm (vrtání 78 mm, zdvih 78 mm. Leštěné sání, komprese 15:1, lehčený setrvačník.....), výfuk metalex s jediným tlumičem v zadním dílu - průměr 5,5 cm. Podvozek HP Sporting.
Bohužel Favorit poslední rok a půl jen stál, za celou dobu neujel ani jediný kilometr.
Před cca měsícem jsme ho s otcem dali opět dohromady, rozhýbali jsme brzdy,dostal novou baterku, náplně apod. Nicméně potvora jedna zlobí. Nedrží volnoběžné otáčky a po zahřátí při jízdě taročí.Pokud to držím pod plným, jede to jak pila, jakmile zvolním a chci jet plynule, má tendenci zhasnout a cuká, otáčky kolísaj. Měnili jsme svíčky (platinové Bosch H5DP, zkoušelo se i více typů NGK, Champion), kabely od svíček, rozdělovač, zkoušeli jsme měnit fóra. Měnilo se těsnění pod karburátorem, karburátor se čistil. Nepomáhá. Tak mě napadá že problém bude někde v elektrice karbecu (je to Jikov LEKR, licence Pierburgu). No nic, zítra půjde k odborníkům, já se v elektrice toho karbecu fakt nevyznám, ale děsně mě to štve. Už mě fakt svrbí ruce jak to auto zase protáhnu.
Čistě náhodou nenapadá náhodou někoho kde by mohl být zakopaný pes?
Tiskni
Sdílej:
No nevím. Jestli jsi menil to, co jsi napsal, může to klidně být tím karbecem.
Sám s ním zkušenosti nemám (mám Fávomotor ve škodě Garde .. chystám MPi), ale slyšel sem, že LEKRy umí dobře seřídit málokdo a pokud dobře seřízený nejsou, dělá to různý psí kusy ...
LEKR nemám ... maximálně SEDR, nebo EDSR.
Matně si vzpomínám, že todle mi kdysi strašně dávno Favorit dělal taky. Bylo to v elektrice - upadl jeden kablík odkudsi kamsi Odkudsi už si nepamatuju, ale vedl tuším zrovna na karbec na elmg. ventil přívodu paliva a konektor prostě sklouzl z příslušného plíšku...
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.