V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.
Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.
Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Server autoweb.cz vydal předevčírem článek ve kterém se popisují příklady řidičské bezohlednosti. Tento článek mi mluví přímo z duše a proto bych na něj rád upozornil.
10-11.10.2008 se konal šestý ročník rally závodů historických vozů v San Marinu. Diváky tak znovu mohli potěšít nádherné stroje, zejména potěšila hojná účast vozů bývalé skupiny B. Z osobností zase zvyšovala přestiž závodu účast Juhy Kankkunena, Stiga Blomqvista, Massimo Biasiona, Alexe Fioria, Cesare Fioria, zapomenout nemohu ani na Jeana Todta.
Před časem se objevila informace v Radničních listech města Prostějova, že město zvažuje nákup a instalaci 20 stacionárních radarů. Posléze mělo dojít k odkladu této investice, neboť stále není jasné zda i jiné subjekty, mimo Policii ČR, budou moci v budoucnu měřit a postihovat za dopravní přestupky. Během posledních pár dnů, vyrostlo v Prostějově mnoho stacionárních radarů, stalo se tak v tichosti, radary jsou umístěny především v oblastech se semafory, za které jsou pokud možno co nejvíce schovány.
Zápisky o autech jsem zde zvěřejnil několikrát. Nyní bych se chtěl podělit o dojmy z nového vozu Fiat Bravo 1.9 mJTD ve výbavě Emotion. Jelikož se jedná o vozidlo služební, je to výsledek kompromisů a vozidlo rozhodně není zcela dle mých představ.
Nedávno mě nadřízený potěšil zprávou že brzy budu mít služební vozidlo. Mé srdce zaplesalo a ihned jsem začal střádat plán že mi firma pořídí nový Fiat Bravo nebo Grnade Punto. Pravda, Lancie to není, ale alespoň je to v rámci jednoho koncernu.
Dne 27.10.2005 jsem si koupil v Citroenu Jihlava nový vůz Citroen C4 Coupé. To auto jsem chtěl již od jeho představení, splnil se mi tím sen a byl jsem na to auto pyšný. Konec konců už můj děda měl Citroen, legendární "Trakci" tedy 11CV Traction Avant.
Ve stručnosti na úvod. Mimo jiné jsem majitelem Škody Favorit, r.v. 1990. Sportovní sedadla Momo (homologace FIA), bezpěčnostní pásy Sabelt (homologace FIA), motor o obsahu 1490 ccm (vrtání 78 mm, zdvih 78 mm. Leštěné sání, komprese 15:1, lehčený setrvačník.....), výfuk metalex s jediným tlumičem v zadním dílu - průměr 5,5 cm. Podvozek HP Sporting.