Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Ve stručnosti na úvod. Mimo jiné jsem majitelem Škody Favorit, r.v. 1990. Sportovní sedadla Momo (homologace FIA), bezpěčnostní pásy Sabelt (homologace FIA), motor o obsahu 1490 ccm (vrtání 78 mm, zdvih 78 mm. Leštěné sání, komprese 15:1, lehčený setrvačník.....), výfuk metalex s jediným tlumičem v zadním dílu - průměr 5,5 cm. Podvozek HP Sporting.
Bohužel Favorit poslední rok a půl jen stál, za celou dobu neujel ani jediný kilometr.
Před cca měsícem jsme ho s otcem dali opět dohromady, rozhýbali jsme brzdy,dostal novou baterku, náplně apod. Nicméně potvora jedna zlobí. Nedrží volnoběžné otáčky a po zahřátí při jízdě taročí.Pokud to držím pod plným, jede to jak pila, jakmile zvolním a chci jet plynule, má tendenci zhasnout a cuká, otáčky kolísaj. Měnili jsme svíčky (platinové Bosch H5DP, zkoušelo se i více typů NGK, Champion), kabely od svíček, rozdělovač, zkoušeli jsme měnit fóra. Měnilo se těsnění pod karburátorem, karburátor se čistil. Nepomáhá. Tak mě napadá že problém bude někde v elektrice karbecu (je to Jikov LEKR, licence Pierburgu). No nic, zítra půjde k odborníkům, já se v elektrice toho karbecu fakt nevyznám, ale děsně mě to štve. Už mě fakt svrbí ruce jak to auto zase protáhnu.
Čistě náhodou nenapadá náhodou někoho kde by mohl být zakopaný pes?
Tiskni
Sdílej:
No nevím. Jestli jsi menil to, co jsi napsal, může to klidně být tím karbecem.
Sám s ním zkušenosti nemám (mám Fávomotor ve škodě Garde .. chystám MPi), ale slyšel sem, že LEKRy umí dobře seřídit málokdo a pokud dobře seřízený nejsou, dělá to různý psí kusy ...

LEKR nemám ... maximálně SEDR, nebo EDSR.
... já se vzmůžu tak max na to, abych řešil, kde seženu stěnu, na kterou nakreslím čáry na seřízení světel, neb se mi nechce dávat v servisu těžký prachy za tak triviální úkon
Matně si vzpomínám, že todle mi kdysi strašně dávno Favorit dělal taky. Bylo to v elektrice - upadl jeden kablík odkudsi kamsi
Odkudsi už si nepamatuju, ale vedl tuším zrovna na karbec na elmg. ventil přívodu paliva a konektor prostě sklouzl z příslušného plíšku...