Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Ve stručnosti na úvod. Mimo jiné jsem majitelem Škody Favorit, r.v. 1990. Sportovní sedadla Momo (homologace FIA), bezpěčnostní pásy Sabelt (homologace FIA), motor o obsahu 1490 ccm (vrtání 78 mm, zdvih 78 mm. Leštěné sání, komprese 15:1, lehčený setrvačník.....), výfuk metalex s jediným tlumičem v zadním dílu - průměr 5,5 cm. Podvozek HP Sporting.
Bohužel Favorit poslední rok a půl jen stál, za celou dobu neujel ani jediný kilometr.
Před cca měsícem jsme ho s otcem dali opět dohromady, rozhýbali jsme brzdy,dostal novou baterku, náplně apod. Nicméně potvora jedna zlobí. Nedrží volnoběžné otáčky a po zahřátí při jízdě taročí.Pokud to držím pod plným, jede to jak pila, jakmile zvolním a chci jet plynule, má tendenci zhasnout a cuká, otáčky kolísaj. Měnili jsme svíčky (platinové Bosch H5DP, zkoušelo se i více typů NGK, Champion), kabely od svíček, rozdělovač, zkoušeli jsme měnit fóra. Měnilo se těsnění pod karburátorem, karburátor se čistil. Nepomáhá. Tak mě napadá že problém bude někde v elektrice karbecu (je to Jikov LEKR, licence Pierburgu). No nic, zítra půjde k odborníkům, já se v elektrice toho karbecu fakt nevyznám, ale děsně mě to štve. Už mě fakt svrbí ruce jak to auto zase protáhnu.
Čistě náhodou nenapadá náhodou někoho kde by mohl být zakopaný pes?
Tiskni
Sdílej:
No nevím. Jestli jsi menil to, co jsi napsal, může to klidně být tím karbecem.
Sám s ním zkušenosti nemám (mám Fávomotor ve škodě Garde .. chystám MPi), ale slyšel sem, že LEKRy umí dobře seřídit málokdo a pokud dobře seřízený nejsou, dělá to různý psí kusy ...

LEKR nemám ... maximálně SEDR, nebo EDSR.
... já se vzmůžu tak max na to, abych řešil, kde seženu stěnu, na kterou nakreslím čáry na seřízení světel, neb se mi nechce dávat v servisu těžký prachy za tak triviální úkon
Matně si vzpomínám, že todle mi kdysi strašně dávno Favorit dělal taky. Bylo to v elektrice - upadl jeden kablík odkudsi kamsi
Odkudsi už si nepamatuju, ale vedl tuším zrovna na karbec na elmg. ventil přívodu paliva a konektor prostě sklouzl z příslušného plíšku...