Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
mam tolik kritizovaneho Renaulta a nemam s nim problemNo, bezporuchové kusy se určitě také najdou. Ale tak kritika Renaultů asi není úplně mimo mísu, protože v řebříčcích spolehlivosti TÜV se umísťují pravidelně na chvostu.
Kolikrát jsi vlastně reklamoval stejnou závadu? Třikrát? Jestli ano, máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.Přesně tak. Pokud už byla závada třikrát uznána v autorizovaném servisu, tak je úplně jedno, jestli se v Jihlavě zrovna projeví nebo ne. Prodejce si nemůže vymýšlet, že musíš závadu demonstrovat, pokud máš doklady o tom, že už jsi ji musel třikrát řešit s jiným autorizovaným servisem. Takže odvézt do Jihlavy a požádat o vrácení peněz.
ty dosavadni reference mi moc na odvaze jit do "nenemeckeho" auta nepridavajiCo třeba do japonského?
to bych teda fakt rád věděl kdy to byla u fiatu bída s kvalitou.Hlavně koncem 90. let. Hlavně Marea, Punto, ale i Brava/Bravo mívaly všehochuť závad na elektrice i motoru (nic vysloveně specifického).
jinak ty stare Fiaty asi byly opravdu dobre, protoze to ma porad dost znamych a nemuzou jsi to vynachvalit, ale ja osobne davam prednost vlastnim ocim pred plkama, kdyz vidim plny servis Fiatu od roku 2000 hlavne v zime, kdy auto nestartuje a po 20 minutach v teple z niceho nic naskoci na provni pokus -> je to divne...
Ten motor 1.4 MPI se nejprve objevil v Octavii I kde byl jako zakladni motorizace.Ano, jenže tam to nikoho moc netrápilo. Když už někdo našetřil na oktávku, tak si buď rovnou pořídil lepší motor nebo mu aspoň tolik nevadilo ručení. Ten řev jsem zaznamenal až u Fabie - tu si kupovali lidé s ne úplně nejlepší finanční situací a proto jim vyšší pojištění vůbec nevonělo.
Je to celkem logicke, navic na tom objemu na vetsine trhu nezalezi, protoze povinne ruceni se tam pocita velmi casto z vykonuI u nás to některé pojišťovny dělají. Ale tehdy byl monopol ČP a tak logicky úplně nejvíc nadávali majitelé Felicií 1.9D - líná jako prase (i když úplně nejhorší lenochod byla Octavia SDI) a ještě drahé pojištění
Že pod dva tisíce otáček se prostě nejezdí,život začíná tak na 3500. fakt jsem vohnout. Za 5 a 3500 otáček jsem daleko za povolenou rychlostí na dálnici.
Např. u nás na něj jezdí paradoxně hlavně ti, kdo nenajedou moc kilometrů.
Třeba autoškoly.
Tiskni
Sdílej: