Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Zkusil bych štěstí v Jihlavě a chtěl zpět peníze, pokud by se nepovedlo tak bych nechal opravit v Olomouci.
Ale jedna vec je fakt, koukam s uctou na lidi, co jezdi s TDi a nemaji autodiagnostiku, ja si auto napichuju minimalne 1x tydne, jistota je jistota :D
mam tolik kritizovaneho Renaulta a nemam s nim problemNo, bezporuchové kusy se určitě také najdou. Ale tak kritika Renaultů asi není úplně mimo mísu, protože v řebříčcích spolehlivosti TÜV se umísťují pravidelně na chvostu.
Kolikrát jsi vlastně reklamoval stejnou závadu? Třikrát? Jestli ano, máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.Přesně tak. Pokud už byla závada třikrát uznána v autorizovaném servisu, tak je úplně jedno, jestli se v Jihlavě zrovna projeví nebo ne. Prodejce si nemůže vymýšlet, že musíš závadu demonstrovat, pokud máš doklady o tom, že už jsi ji musel třikrát řešit s jiným autorizovaným servisem. Takže odvézt do Jihlavy a požádat o vrácení peněz.
ty dosavadni reference mi moc na odvaze jit do "nenemeckeho" auta nepridavajiCo třeba do japonského?
to bych teda fakt rád věděl kdy to byla u fiatu bída s kvalitou.Hlavně koncem 90. let. Hlavně Marea, Punto, ale i Brava/Bravo mívaly všehochuť závad na elektrice i motoru (nic vysloveně specifického).
Nevi nekdo, jak jsou na tom nova auta od fiatu (Grande Punto, nova Brava,...)? Kdyz uz mam tolik znamych opravaru ze servisu Fiatu...
jinak ty stare Fiaty asi byly opravdu dobre, protoze to ma porad dost znamych a nemuzou jsi to vynachvalit, ale ja osobne davam prednost vlastnim ocim pred plkama, kdyz vidim plny servis Fiatu od roku 2000 hlavne v zime, kdy auto nestartuje a po 20 minutach v teple z niceho nic naskoci na provni pokus -> je to divne...
Jedna kamaradka ji dala prednost pred 1.7, pry hlavne kvuli povinnemu ruceni 
Jinak není žádný trend upouštět od určitých objemů. Prostě se to nějak navrhne a hotovo. Jediný trend je zmenšovat objemy a raději tam strkat turbo (viz TSI).
Ten motor 1.4 MPI se nejprve objevil v Octavii I kde byl jako zakladni motorizace.Ano, jenže tam to nikoho moc netrápilo. Když už někdo našetřil na oktávku, tak si buď rovnou pořídil lepší motor nebo mu aspoň tolik nevadilo ručení. Ten řev jsem zaznamenal až u Fabie - tu si kupovali lidé s ne úplně nejlepší finanční situací a proto jim vyšší pojištění vůbec nevonělo.
Je to celkem logicke, navic na tom objemu na vetsine trhu nezalezi, protoze povinne ruceni se tam pocita velmi casto z vykonuI u nás to některé pojišťovny dělají. Ale tehdy byl monopol ČP a tak logicky úplně nejvíc nadávali majitelé Felicií 1.9D - líná jako prase (i když úplně nejhorší lenochod byla Octavia SDI) a ještě drahé pojištění
Že pod dva tisíce otáček se prostě nejezdí,život začíná tak na 3500. fakt jsem vohnout. Za 5 a 3500 otáček jsem daleko za povolenou rychlostí na dálnici.
Např. u nás na něj jezdí paradoxně hlavně ti, kdo nenajedou moc kilometrů.
Třeba autoškoly.
Problém zemního plynu je začarovaný kruh - nejsou pumpy ... nepřestavují se motory; nikdo na to nejezdí ... nemá smysl stavět pumpy. Není tam ten benzinový fallback jako u LPG. Ale abych do toho chtěl mohutně lít veřejné peníze, to ani náhodou.
Tiskni
Sdílej: