Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
mam tolik kritizovaneho Renaulta a nemam s nim problemNo, bezporuchové kusy se určitě také najdou. Ale tak kritika Renaultů asi není úplně mimo mísu, protože v řebříčcích spolehlivosti TÜV se umísťují pravidelně na chvostu.
Kolikrát jsi vlastně reklamoval stejnou závadu? Třikrát? Jestli ano, máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.Přesně tak. Pokud už byla závada třikrát uznána v autorizovaném servisu, tak je úplně jedno, jestli se v Jihlavě zrovna projeví nebo ne. Prodejce si nemůže vymýšlet, že musíš závadu demonstrovat, pokud máš doklady o tom, že už jsi ji musel třikrát řešit s jiným autorizovaným servisem. Takže odvézt do Jihlavy a požádat o vrácení peněz.
ty dosavadni reference mi moc na odvaze jit do "nenemeckeho" auta nepridavajiCo třeba do japonského?
to bych teda fakt rád věděl kdy to byla u fiatu bída s kvalitou.Hlavně koncem 90. let. Hlavně Marea, Punto, ale i Brava/Bravo mívaly všehochuť závad na elektrice i motoru (nic vysloveně specifického).
jinak ty stare Fiaty asi byly opravdu dobre, protoze to ma porad dost znamych a nemuzou jsi to vynachvalit, ale ja osobne davam prednost vlastnim ocim pred plkama, kdyz vidim plny servis Fiatu od roku 2000 hlavne v zime, kdy auto nestartuje a po 20 minutach v teple z niceho nic naskoci na provni pokus -> je to divne...
Ten motor 1.4 MPI se nejprve objevil v Octavii I kde byl jako zakladni motorizace.Ano, jenže tam to nikoho moc netrápilo. Když už někdo našetřil na oktávku, tak si buď rovnou pořídil lepší motor nebo mu aspoň tolik nevadilo ručení. Ten řev jsem zaznamenal až u Fabie - tu si kupovali lidé s ne úplně nejlepší finanční situací a proto jim vyšší pojištění vůbec nevonělo.
Je to celkem logicke, navic na tom objemu na vetsine trhu nezalezi, protoze povinne ruceni se tam pocita velmi casto z vykonuI u nás to některé pojišťovny dělají. Ale tehdy byl monopol ČP a tak logicky úplně nejvíc nadávali majitelé Felicií 1.9D - líná jako prase (i když úplně nejhorší lenochod byla Octavia SDI) a ještě drahé pojištění
Že pod dva tisíce otáček se prostě nejezdí,život začíná tak na 3500. fakt jsem vohnout. Za 5 a 3500 otáček jsem daleko za povolenou rychlostí na dálnici.
Např. u nás na něj jezdí paradoxně hlavně ti, kdo nenajedou moc kilometrů.
Třeba autoškoly.
Tiskni
Sdílej: