abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 15:11 | Komunita

    Bratislava OpenCamp pokračuje vo svojej tradícii a fanúšikovia otvorených technológií sa môžu tešiť na 4. ročník, ktorý sa uskutoční 25. 4. 2026 na FIIT STU v Bratislave. V súčasnosti prebieha prihlasovanie prednášok a workshopov – ak máte nápad, projekt, myšlienku, o ktoré sa chcete podeliť s komunitou, OpenCamp je správne miesto pre vás.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 642 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník

    Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu nejnebezpečnějších návykových praktik na internetu u mladistvých. Jde například o nekonečné scrollování, automatické přehrávání obsahu, systémy odměňování či škodlivé praktiky s prvky hazardních her.

    Zpráva rovněž vyzývá k co nejrychlejšímu řešení etických a právních rizik, která přináší nástroje AI včetně takzvaných deepfakes, chatbotů plnících funkci společníků, AI agentů či svlékacích aplikací využívajících AI, které vytvářejí zmanipulované snímky osob bez jejich souhlasu.

    26.11.2025 14:55 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.11.2025 15:05 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    At uz jdou ti samozvani ochranci verejneho blaha do hajzlu. Co jim je do toho? Dalsi stripek omezeni lidskych svobod timto zrizenim...
    26.11.2025 15:47 B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ať už jdou ti samozvaní ochránci bohatých hovad do hajzlu. To že vlastníš megakorporaci, ti nedává právo dělat z lidí závisláky jenom proto, že na tom vyděláváš.
    27.11.2025 07:48 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Zadni ochranci hovad. Zde jde o svobodu mladych lidi omg. Nekdo jim svobodne nabizi sluzbu, druhy ji chce svobodne konzumovat. Co je do toho statu ci sojuzu?
    27.11.2025 11:30 Ishtvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Myslel jsem, ze jde hlavne o prachy, ale kdyz jde o sovobodu mladych lidi, tak je jina. Do toho samozrejme statu ani sojuzu nic neni, stejne jako v pripade drog nebo hazardu. Na skolach by treba mohly byt automaty s pernikem, aby si deti mohly svobodne vybrat.
    27.11.2025 12:41 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Jiste. Co je komu do toho, co kdo konzumuje? Nebo jake automaty provozuje ve svem soukromem prostoru, kam chodi lide na zaklade svobodne uzavrene smlouvy? To, ze nesnasim drogy a smazky, neznamena, ze chci, aby to ten tvuj stat nekomu zakazoval.
    27.11.2025 14:01 Ishtvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    V poradku. Sice teda ten implicitni predpoklad, ze zavislak je zavislak ze svobodneho rozhodnuti, nikoliv proto, jak drogy, hazard a ostatne i fejsbuky funguji, nesdilim, ale alespon jsi konzistentni. Verim tomu, ze bys ani na opileho ridice neposlal soukromou bezpecnostni agenturu (natoz policii), dokud by jen jezdil nality. Jeho vec, ze ano. Teprve az by te prejel. Pokud bys prezil. I on. A mel neco, co by z nej slo vyrazit jako odskodne, treba nenacatou lahev.
    27.11.2025 15:09 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nutil nekdo nekoho cloveka, nez zacal uzivat nejakou aplikaci nebo latku? Ne, zacal s tim sam a dobrovolne! Jeho boj.

    Na soukromych silnicich je samozrejme nutno vymahat pravidla, ktera stanovi vlastnik. To je svate. Na statnich silnicich je mi to jedno, jelikoz stat neni legitimni vlastnik. Tim nerikam, ze je dobre ridit ozraly. Jiste neni. Ale co prijde dal? Zakazeme ridit tehotnym, nemocnym, kdyz je v aute tchyne, alergikum, kardiakum, dementum, socialistum, zenam, gerontum? Opravdu potrebujeme zakonem resit vsechno? Kvuli par hypotetickym pripadum musime omezovat a hlavne buzerovat vsechny? To same stk...
    27.11.2025 17:01 Ishtvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Na to, ze ti to je na "statnich" silnicich jedno, se nejak moc rozcilujes. Ale jiste uznas, ze nikdo, ani stat, te nenuti jezdit, natoz po "statnich" silnicich. Muzes si jezdit po soukromych, treba i s tchyni a bez STK, pokud ti to vlastnik dovoli. Nebo chodit pesky.
    28.11.2025 09:09 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Prijmu tvuj zvrhly nazor, ze je stat legitimni vlastnik. Ok.. Pak se ptam, proc ve skoro vsech ostatnich zemi stat zavedl alespon nejakou toleranci? Proc je to u nas jinak? A proc stat nezakazuje v ramci vseobecneho dobra rizeni i vyse zminenym skupinam?
    28.11.2025 13:08 Ishtvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nekterym skupinam zakazuje, pres zdravotni zpusobilost (tzn. ne geronti nesmi ridit, ale zdravotne nezpusobili nesmi ridit), nebo zakaz rizeni, pravdepodobne proto, ze se domniva, ze v ramci obecneho blaha bude lepsi, kdyz tito lide na silnicich nebudou. Nekterym skupinam nezakazuje (napr. zenam, nepocitame-li do nedavna Saudskou Arabii apod.), protoze proste neplati tvuj slippery slope "Ale co prijde dal?".

    Jinak ja klidne muzu v zajmu podnetne debaty prijmout i tvoji tezi, ze stat legitimni vlastnik neni, protoze podivej: je vubec OK na takove komunikace vjizdet (logicky, nemas souhlas legitimniho vlastnika, ale zaroven to, ze stat legitimni vlastnik neni, neznamena, ze komunikace nikomu nepatri; muze treba existovat legitimni vlastnik, ktereho stat okradl (predpokladam, ze jeho narok nezanika jen proto, ze se mu nepodarilo prostrednictvim soukrome bezpecnostni agentury nabyt majetek zpet; jak jsme nekolikrat probirali, vule statu je fyzikalni zakon, se kterym agentura nepohne, zatimco kdyby byl vlastnik okraden soukromym akterem ve svete bez statu, jeho narok by, jak jiste uznas, zanikl, protoze si mohl najmout agenturu, nebo lepsi agenturu, ale neudelal to, takze zjevne s kradezi/zmenou vlastnictvi souhlasil)), a pokud ano, podle jakych pravidel se na nich pohybovat, pripadne zda by nebylo neprakticke, kdyby kazdy jezdil, jak je mu libo.
    28.11.2025 22:44 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nutil nekdo nekoho cloveka, nez zacal uzivat nejakou aplikaci nebo latku? Ne, zacal s tim sam a dobrovolne! Jeho boj.

    Co když dítě přinutí tlak okolí, spolužáků kteří v tom jedou a očividně (v očích dotyčného dítěte) to milují? Souhlasím že nikdo nechce, aby nám stát kecal do toho, co si mezi sebou prodáváme, co vyrábíme nebo co konzumujeme. Kde tohle ale končí? Pokud "stát" nemá co kecat, může třeba "obec"?

    Jestli jsi bohatý, a máš řekněme k velkým pozemkům zámek, 40 ložnic jedno křídlo, 40 ložnic druhé, 55 ložnic centrální budova, ani tehdy se neubráníš davu tupounů, kteří, ač nevzdělaní a nadutí, jednoduše tebe a tvou rodinu umlátí čepicemi. Tady je snad vhodné určit nějaká pravidla?

    Pokud se dneska má člověk rozmnožit, má jen tři možnosti
    • (a) poslat dítě do nějaké komunitní (nemusí být státní!) školy, kde ale se bude, ještě nezralé, vystavovat věcem jako jsou drogy a gambling ve všech formách, a přirozeně k nim bude inklinovat, protože děti inklinují k novým nevyzkoušeným věcem, je to přirozené
    • (b) nebo dítě učit doma na zámku, ale nakonec stejně bude muset přijít do styku s realitou, až vyjde za bránu, a opět bude třeba jej dobře chránit před nástrahami hedonismu, které povedou k jeho záhubě
    • (c) a nebo dítě rovnou nechat doma zavřené, aby žilo v bublině a nevědělo vůbec o tom, co plebs vlastně řeší, což ale taky znamená že nebude těm obyčejným lidem nikdy rozumět a nechá se jimi napálit kdykoliv s nimi přijde do styku, případně se před nimi bude muset chránit jako před morem
    Machiavellistické poučky IMHO fungují jen v omezeném prostředí, v chaosu (i menší) obce zmizí rozdíly mezi původem, postavením a financemi a lidé jsou stále jen lidé. Pokud se máme bavit o soužití velkého množství lidí, nejde to jinak než se na společných pravidlech domluvit. Na "prostou domluvu" je ale současná společnost nezralá, státy a zákony vznikly právě proto že domluva mnohokrát selhala a zanechala spoustu porušených slibů, zrazených přátelství, zničeného majetku a mrtvol.
    Salamek avatar 27.11.2025 11:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Predpokladam ze podobnou logiku aplikujete i na alkohol,drogy a porno?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    27.11.2025 12:42 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Idealnim stavem je samozrejme absence statu... Ostatne, co je komu do toho, co kdo pije, konzumuje, ci na co se diva? Je to veci toho jednoho cloveka! Mozna rodicu, pokud mlady clovek konzumuje jejich zdroje...
    27.11.2025 13:00 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Idealnim stavem je samozrejme absence statu...

    No jasne. Neexistuje žiadna služba, ktorú štát poskytuje a bez ktorej by si sa obišiel. Myslím, že v Somálsku by si našiel svoj raj na Zemi.
    27.11.2025 15:10 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Neexistuje žiadna služba, ktorú štát poskytuje a bez ktorej by si sa obišiel
    Jiste. Vsichni potrebujeme statni vinarsky fond, zemedelskou a potravinarskou inspekci... A bez inspekce prace bych ani neusnul :-D
    27.11.2025 17:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    souhlas - když vinařský státní fond dovolí existenci něčeho jako je víno z okolí Litoměřic, tak by fakt neměl existovat...
    28.11.2025 09:10 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    :-D :-D Vino z okoli Litomeric? Tak na to se musim podivat :-D
    28.11.2025 20:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    je to něco neuvěřitelného - úplně v něm cítíš všechny ty generace, které sraly na ekologii - Rakousko-Uhersko, 1.republika a komanči na závěr…

    David Ježek avatar 26.11.2025 20:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Tohle může napsat jedině IGNORANT, který věci nerozumí. Příště se raději nevyjadřuj, když o věci zjevně nemáš ponětí.
    26.11.2025 21:04 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nechceš o tom napsat nějaký článek na Root? Osobně by mne rovněž zajímaly bližší detaily bez zbytečných emocí navíc.
    27.11.2025 00:17 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Rika progresivni “redaktor” ktery za poslednich par let napsal na root clanky a komentare ktere stoji za starou backoru. Hlavne ze ty jako levicak vsemu rozumis…
    27.11.2025 07:48 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Jde mi o svobodu ucastniku na trhu. Nekdo neco nabizi, nekdo neco poptava. Kdyz se to potka, je to ok. Kdyz ne, take ok. Ale co je komu do toho, aby nekomu neco zakazoval ci prikazoval? Hele jezek, radeji argumentuj.
    27.11.2025 09:46 mmc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Je to špatně. Je to další ze snah mít lidi pod kontrolou. Skenování občanek (či co k tomu bude patřit) různými platformami není opravdu dobrý nápad.

    Druhá věc je přílišná závislost mladých lidí na těch tzv. "sociálních" sítích. A nejde jen o lidi do 16 let. Ale tohle je špatná cesta.
    27.11.2025 11:02 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Je to vec tech lidi a treba jejich rodicu. Rozhodne to neni vec statu, sojuzu, dobroserskych politiku a urednictva. Je to prohibice jako kazda jina. Pokud aplikujeme konzistentne tuto dobroserskou logiku, muzeme zakazat vsechno vsem. Pivo? Cigarety? Cukr? Tuky? Adrenalinove sporty? Tchyne? Milenky? Jizda autem? Cetba knih? Chuze? Vse v nejake mire vice ci mene skodi. Novy evropsky clovek musi byt zdravy, tak to zakazeme! Souloz? Rizikove! Deti jen ze zkumavky a jen se schvalenim urednictva.
    27.11.2025 14:32 B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Člověče, zajdi si k psychiatrovi dokud je čas, protože ti v bedně začíná jebat, až to není zdrávo. Každému normálnímu člověku s IQ větším než debil vadí pouze to, že ty různé pseudosociální sítě nezakázali dřív. Ty jsi obyčejné hovado, které si myslí, že když má prachy, tak si může dělat co chce. Napiš nám svoji adresu, ať tě můžu svobodně navštívit a svobodně ti nakopat do rozkroku. Ty svobodo.
    27.11.2025 15:12 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Silna slova slabeho muze, co? Proc nadavas? Za to, ze chci svobodu pro sebe, sve deti a treba i tve deti? :-D
    xkucf03 avatar 27.11.2025 13:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Jako rodič máš plné právo vychovávat svoje děti (a stát ti v tom nemá bránit). Ale nemáš právo zakazovat ostatním dospělým lidem komunikovat nebo jim tu jejich komunikaci šmírovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.11.2025 15:13 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    +1
    27.11.2025 17:38 duch mrtveho bluebeara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    vychovavat deti by mel predevsim stat
    26.11.2025 15:40 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Především schválili Chat Control.
    26.11.2025 16:34 Ondřej J | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Tohle je zprávička o tom, co udělal evropský parlament. A ten zatím chat control neschválil a není vůbec jisté, jestli schválí. Chat control dnes schválila Rada EU, kde jsou zastoupeni ministři jednotlivých zemí. Pokud to Evropský parlament neschválí, tak to platit nebude.

    Ale samozřejmě je vhodné bít na poplach, i když v českém prostoru je to nejspíš zbytečné, jestli se nepletu, tak všichni čeští europoslanci jsou proti.
    26.11.2025 17:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ještě důležitější je, co udělá: https://www.root.cz/zpravicky/eu-navrhuje-omezit-gdpr-na-ukor-soukromi-obcanu/
    Návrh podporuje finská europoslankyně Aura Salla, která dříve pracovala pro společnost Meta a vedle její lobby v Bruselu.
    Takže se to bude opakovat tak dlouho, dokud to neprojde. Stejně jako referendum o vstupu do EU v Irsku.
    26.11.2025 18:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    holt kdyby si ty a tobě podobní furt tak nelhal, tak by se to třeba nestalo

    můžeš za to i ty no

    jako fakt dík
    26.11.2025 21:15 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Jako že by neexistovala Tlamokniha?
    27.11.2025 06:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    facebook nemůže za to, že tam lidi plácaj blbosti a lžou - ani abclinuxu a další servery

    zase zaměňuješ příčinu a následek
    26.11.2025 18:08 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ah, sorry. Mea culpa.
    27.11.2025 04:32 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    To je naprosto v poradku. Dezolaty na fejsbucku je treba mit pod dohledem.
    26.11.2025 15:49 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Jak to chtěj vymáhat? Jako že každý klikne kolik mu je let a podle toho ho to pustí nebo nepustí dál? :-)
    pol128 avatar 26.11.2025 16:53 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Skenuje to tvár a potom nejaký AI paskvil určí, či sa môže pokračovať alebo nie.

    Dnes to decká obchádzajú tak, že na tablete ukážu postavu z nejakej novšej hry do kamery a pustí ích to ďalej. Tie systémy požadujú otáčanie hlavou a podobne. A to sa v hre dá robiť.
    26.11.2025 17:09 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Kedysi mal facebook vo všeobecných podmienkach že registrácia je len od 13 rokov. Už to zrušili?
    26.11.2025 19:32 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Tak zrovna tato platforma je pro náctileté dávno mrtvá. Zůstávají jen korporátní firmy se svými reklalami.
    26.11.2025 21:06 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Pravda je že tie podmienky FB som čítal vtedy keď zažívali boom a pani učiteľky na základných školách učili deti ako sa tam registrovať, pridať si rodičov medzi priateľov, dopisovať si tam s kadekým, a odovzdať tak svoje súkromie celému svetu. Učili ich to už na základnej škole, na prvom stupni.

    Odvtedy sa síce trh sociálnych sietí reorganizoval, ale až teraz, po vyše 10 rokoch, zareagovali úrady.

    Sloboda školstva naučiť zraniteľných aby sa vzdali súkromia utrpela. Už len čakám kedy sa bude človek prihlasovať zaručeným elektronickým podpisom do internetu.
    27.11.2025 00:26 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Pristi navrh bude kolektivizace deti a ztrata rodicovskych prav a povinnosti… to by toho bylo aby nejaky rodic musel aktivne pecovat o rozvoj deti, EU se postara a deti dostanou jenom to co urednik uzna za vhodne… fet se da poridit na kterekoliv zakladni skole v CR, urednikum je nejake domaci nasili u prdele, ale budeme resit jestli 15ti lete dite muze jit na nejakou socialni sit. Ekonomika v prdely, obyvatelstvo v prdely, ale soudruzi budou vymyslet jednu picovinu za druhou…
    27.11.2025 04:37 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    cini zcela spravne
    27.11.2025 12:21 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Tak to už snad v zákonech ČR je minimálně od začátku minulého století.
    27.11.2025 08:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let

    Social Media Ban for Under16's (aka the trojan horse Digital ID for ALL Australians)

    So the Federal Labor Gov't have confirmed at Senate Estimates that ALL Australians will have to go through an age verification process to access social media, not just under 16 year olds.
    https://x.com/hardenuppete/status/1855736929951883696
    27.11.2025 16:15 resit starce ne mladez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ehm a nebylo by osoznejsi zakazat socialni site OD cca 65 let? Fejsbukovi duchodco-volici jsou zblble ovce jiz od Brexitu a lepsi to jiz nebude.
    30.11.2025 01:15 Ishtvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nevim, co znamena osoznejsi, to je asi nejaky cobolacky babisizmus, ale v tehle kohorte je procento uzivatelu ne zrovna male, ale relativne mensi. Socialni siti duchodcu je mail.
    Zamyslel bych se spis nad tim, zda neokrouhat volebni pravo i z druhe strany (alternativne, bud volim: nebo pobiram dochod, ale ne oboji).
    30.11.2025 08:46 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Nebolo by lepšie keby sa vydával voličský preukaz podobným spôsobom ako vodičský preukaz?

    Že by bol teda podmienený minimálne stredoškolským vzdelaním a prislúchajúcimi teoretickými a praktickými skúškami. To by odstavilo značné percento voličov ktorých si politici kupujú za guláš a pivo, alebo za koblihu.
    30.11.2025 17:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Řidičák je podmíněný středoškolským vzděláním?

    Jinak to, co popisuješ, je osvědčená praktika z dob rasové segregace v USA, a fungovala přesně podle tvých fašistických očekávání, žádný "negr" se k volební urně nedostal.
    30.11.2025 17:50 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    K vodičáku zatiaľ len ukončená základka, ale to sa zmení.

    Odkiaľ máš že je tebou do diskusie zavlečená rasová segregácia je mojím očakávaním, napadlo ťa to pred tým ako si si dal pilulku proti osamelosti?
    30.11.2025 19:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Stačí číst co píšeš, jak segreguješ lidi podle názorů, a vidím tvoje soukmenovce v akci:

    https://dodiri.cz/2025/11/27/greensboro-massacre-1979-%f0%9f%87%ba%f0%9f%87%b8/
    30.11.2025 22:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    už nám řekneš proč si tady tolikrát lhal?
    1.12.2025 04:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Lež je pro tebe všechno, co nechceš slyšet.
    1.12.2025 05:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    zase špatně - lež je pro mě to, co není pravda

    1.12.2025 07:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Co není tvoje pravda.

    Řekni, proč tu pořád lžeš?
    1.12.2025 07:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    tak už sem nějakou moji lež dej - těch tvých už tady skončilo dost. pamatuješ třeba, jak tě want utřel s tou babičkou?
    2.12.2025 19:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Photoshopovaným výřezem z mého většího originálu. Chá, chá, chá :-D
    1.12.2025 16:23 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ešte mi vysvetli prečo by som mal mať nejakých súkmeňovcocv v USA. A môžeš začať tým, čo si predstavuješ pod pojmom etnikum, keď už používaš cudzie výrazy bez toho aby si ich pochopil.
    30.11.2025 15:47 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Myslím že to není třeba lidem od 65 zakazovat sociální sítě, protože rozumní starší lidé svinstvo socíálních sítí nepoužívají :-)
    27.11.2025 19:01 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Poslední dobou to jde do řitě. Piráti neudělali pro naše naslibované svobody na internetu kulový. Jenom víc a víc omezování, špehování a otravovacích krávovin. A teď, teď bude ještě hůř. Vždycky se snad o děti starali rodiče a ty si je mají hlídat, kam chodí na ty internety. Ale né, dneska se už tříletýmu dítěti strčí do ruky mobil s internetem, jenom aby se o děcko nemuseli zajímat a dalo jim pokoj. Já měl prvním mobil kdy? V osmnácti na střední, a to byl tehdá Siemens A55, který uměl zavolat a napsat SMS. Pak měl nehodu a do 26 let jsem mobil neměl a dokopali mě ke koupi pak až v práci. Řešením není tady zakazovat globálně, kam kdo smí nesmí chodit, opravit je potřeba dnešní rodiny, které už si bez mobilu a AI neumí ani utřít zadek.
    xkucf03 avatar 27.11.2025 19:13 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.11.2025 15:28 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Takze budou chtit obcanku nebo kreditku ? - nebo to bude jako s pornhubem etc. kde jen odkliknes, ze 12 ze je ti 18 ?
    Glee avatar 29.11.2025 03:27 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Ne, to je vysvetlene zde.

    Ale dovolim si taky zakonspirovat: Britsky Imperialismus vydlazdil cestu americkemu ekonomickemu kolonialismu. A nyni dokonce az 75% evropskejch (i jinejch) ksichtu bude v databazi ruznych spojencu i nepratel a ti dokonce dodrzi smlouvu a ihned po "zprocesovani" fotky AI dopocita vek za 10-15 let a dle toho bude pripravovat nove produkty ruznych odvetvi (kosmetika, pharmaco, dildos). :-)
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    29.11.2025 13:32 PL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    Taky si zakonspiruji. Mobil se dříve odemykal PINem, potom se k telefonímu číslu přiřadila možnost odemykat otiskem prstu a před pár lety, možnost odemykat obličejem.

    Výrobci tvrdí, že to je jen v rámci telefonu a nic se nikam neukládá a neodesílá...

    Databáze otisků prstů a obličejů už dávno existuje (dobrovolně jí pohodlní uživatelé poskytli) a teď se k tomu jen přidají údaje z občanky. Ty, co odemykají mobil otiskem nebo xichtem už to neohrozí.
    Glee avatar 30.11.2025 03:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let
    No, jedna vec je jeden konkretni pristroj, ale mozna to muze byt trosku horsi u soc-cloud sluzeb, ne? Se to tam resi taky cipem nebo partici? Nebo to je fuk a zalezi na necem jinym?
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.