Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Dne 27.10.2005 jsem si koupil v Citroenu Jihlava nový vůz Citroen C4 Coupé. To auto jsem chtěl již od jeho představení, splnil se mi tím sen a byl jsem na to auto pyšný. Konec konců už můj děda měl Citroen, legendární "Trakci" tedy 11CV Traction Avant.
Jenže tohle auto mi přineslo velké rozčarování. V současné době na něm mám najeto 37 tisíc km (holt jezdím i jinými auty) a dosud jsem absolvoval tři svolávací akce - ABS, airbag a výměna ovládacích prvků pod volantem. Ve 20tisících km odešel silentblok motoru, v 36 tisicích pro změnu ložisko předního kola. Opravován byl štít na výfukem - klepal. Měněno bylo čelní sklo. Zepředu mě naboural kamarád - výměna levého světla, nárazníků a lakování. Zezadu do mě najela paní u Tesca - oprava zadního nárazníku a třetích dveří - lak. Navíc jsem sejmul i bažanta - promáčklá střecha. Takže na to auto se i lepí smůla.
Co mě ale štve víc, je cukání motoru při studeném rozjezdu. Problém se objevil poprvé cca v 5000 km, tenkrát to občas zacukalo a po pár metrech to jelo ok. V Olomouckém Citroenu (kde pravidelně servisuji) mi řekli že se jedná o "vlastnost motoru který v autě mám". Ok je to vlastnost, ovšem problém se stupňoval, cukání se objevovalo častěji a častěji. Občas motor zhasnul, občas po opětovném startu šel na tři válce. Servis tvrdil že motor nemohl jít na tři válce pokud se nerozsvítila kontrolka. Zkrátka a dobře, zabývat se problémem jsem je donutil až ve 25000 km, kdy se závada bez problémů objevila v servisu před technikem. Jeho komentář byl "no to je docela dost strašný, s tím musíme něco dělat."
První oprava jako by ani nebyla (úprava hodnot stávajícího softu řídící jednotky, rozebrání a vyčíštění sání, kontrola kontaktů čidel atd.), auto si vesele škubalo a zhašínalo dál, takže ve 27 tisícch přišla oprava druhá (přehrátí softu řídící jednotky na novější verzi). Tato oprava se zdála být uspokojivá. Charakteristika motoru se sice změnila, motor jel lépe ve vyšších otáčkách, hůř se sbíral odspodu, nicméně software přinesl i jiné funkce, které auto dříve nemělo - automatické zamykání všech dveří po rozjezdu a zejména velmi neoblíbenou signalizace nezapnutých pásů řidiče (všechna ostatní sedadla hlídala už stará verze).
Auto fungovalo dobře asi 2-3 tisíce km, pak se problém začal objevovat znovu. A opět pozvolna. Na řadu přišla třetí oprava ve 35 tisísích km, co se s autem přesně dělo nevím, neb jsem jim ho nechal na celý den v servisu. Určitě ale byla smazána všechna řídící jednotkou sesbíraná data, možná to mělo za následek vyšší spotřebu a horší pružnost motoru. Auto jsem po třetí opravě tlačil i očima a spotřeba šla nahoru o cca 0,5 litru. Od opravy mám najeto 2 tisíce km, za tu dobu se škubání objevilo třikrát. V Olomouci mi řekli že mě zatím k další opravě zvát nebudou, že se jim tam objevili další C4 se stejným problémem a tak že to vyřeší nejdřív na nich.
Vzhledem k přetrvávajícím problémům jsem napsal dopis do Jihlavy ve kterém odstupuji od smlouvy. Hned druhý den volali z Olomouce, že už zřejmě vědí čím to bylo, protože u jiné C4 problém zmizel. Ten samý den se ozvala i Jihlava. Vůž mám k nim přistavit, závadu demonstrovat a během 30 dnů se ji pokusí odstranit, pokud se jim nepovede lze odstoupit od smlouvy.
A teď babo raď. Ta závada na autě je, byť se nyní neprojevuje tak často, nicméně nedokážu přijet do Jihlava a na požádání závadu demonstrovat, pravděpodobnost že se závada projeví by se silně zvýšila, pokud by teploty poklesly pod 20 stupňů. A tak vidím následující možnosti a zajímá mě, kterou by jste si zvolili Vy, čtenáři ABCLinuxu.
Tiskni
Sdílej:
Zkusil bych štěstí v Jihlavě a chtěl zpět peníze, pokud by se nepovedlo tak bych nechal opravit v Olomouci.
Ale jedna vec je fakt, koukam s uctou na lidi, co jezdi s TDi a nemaji autodiagnostiku, ja si auto napichuju minimalne 1x tydne, jistota je jistota :D
mam tolik kritizovaneho Renaulta a nemam s nim problemNo, bezporuchové kusy se určitě také najdou. Ale tak kritika Renaultů asi není úplně mimo mísu, protože v řebříčcích spolehlivosti TÜV se umísťují pravidelně na chvostu.
Kolikrát jsi vlastně reklamoval stejnou závadu? Třikrát? Jestli ano, máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.Přesně tak. Pokud už byla závada třikrát uznána v autorizovaném servisu, tak je úplně jedno, jestli se v Jihlavě zrovna projeví nebo ne. Prodejce si nemůže vymýšlet, že musíš závadu demonstrovat, pokud máš doklady o tom, že už jsi ji musel třikrát řešit s jiným autorizovaným servisem. Takže odvézt do Jihlavy a požádat o vrácení peněz.
ty dosavadni reference mi moc na odvaze jit do "nenemeckeho" auta nepridavajiCo třeba do japonského?
to bych teda fakt rád věděl kdy to byla u fiatu bída s kvalitou.Hlavně koncem 90. let. Hlavně Marea, Punto, ale i Brava/Bravo mívaly všehochuť závad na elektrice i motoru (nic vysloveně specifického).
Nevi nekdo, jak jsou na tom nova auta od fiatu (Grande Punto, nova Brava,...)? Kdyz uz mam tolik znamych opravaru ze servisu Fiatu...
jinak ty stare Fiaty asi byly opravdu dobre, protoze to ma porad dost znamych a nemuzou jsi to vynachvalit, ale ja osobne davam prednost vlastnim ocim pred plkama, kdyz vidim plny servis Fiatu od roku 2000 hlavne v zime, kdy auto nestartuje a po 20 minutach v teple z niceho nic naskoci na provni pokus -> je to divne...
Jedna kamaradka ji dala prednost pred 1.7, pry hlavne kvuli povinnemu ruceni 
Jinak není žádný trend upouštět od určitých objemů. Prostě se to nějak navrhne a hotovo. Jediný trend je zmenšovat objemy a raději tam strkat turbo (viz TSI).
Ten motor 1.4 MPI se nejprve objevil v Octavii I kde byl jako zakladni motorizace.Ano, jenže tam to nikoho moc netrápilo. Když už někdo našetřil na oktávku, tak si buď rovnou pořídil lepší motor nebo mu aspoň tolik nevadilo ručení. Ten řev jsem zaznamenal až u Fabie - tu si kupovali lidé s ne úplně nejlepší finanční situací a proto jim vyšší pojištění vůbec nevonělo.
Je to celkem logicke, navic na tom objemu na vetsine trhu nezalezi, protoze povinne ruceni se tam pocita velmi casto z vykonuI u nás to některé pojišťovny dělají. Ale tehdy byl monopol ČP a tak logicky úplně nejvíc nadávali majitelé Felicií 1.9D - líná jako prase (i když úplně nejhorší lenochod byla Octavia SDI) a ještě drahé pojištění
Že pod dva tisíce otáček se prostě nejezdí,život začíná tak na 3500. fakt jsem vohnout. Za 5 a 3500 otáček jsem daleko za povolenou rychlostí na dálnici.
Např. u nás na něj jezdí paradoxně hlavně ti, kdo nenajedou moc kilometrů.
Třeba autoškoly.
Problém zemního plynu je začarovaný kruh - nejsou pumpy ... nepřestavují se motory; nikdo na to nejezdí ... nemá smysl stavět pumpy. Není tam ten benzinový fallback jako u LPG. Ale abych do toho chtěl mohutně lít veřejné peníze, to ani náhodou.