FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.
Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.
Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).
Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).
Google Chrome 137 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 137.0.7151.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 11 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán AlmaLinux OS 10 s kódovým názvem Purple Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Na rozdíl od Red Hat Enterprise Linuxu 10 nadále podporuje x86-64-v2.
Byl vydán Mozilla Firefox 139.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 139 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Nedávno mě nadřízený potěšil zprávou že brzy budu mít služební vozidlo. Mé srdce zaplesalo a ihned jsem začal střádat plán že mi firma pořídí nový Fiat Bravo nebo Grnade Punto. Pravda, Lancie to není, ale alespoň je to v rámci jednoho koncernu.
Nedávno jsem se zde rozepisoval o problémech se Citroenem C4 Coupé. Vozidlo jsem přistavil k poslední opravě do Olomouce, při té příležitosti se udělal odběr paliva (ukázalo se že palivem ten problém nebyl), problém se teď sice vyskytuje, ovšem tak velmi zřídka že do konce záruční doby se asi jen ztěží projeví. Navíc má trpělivost se Citroenem dostoupila vrcholu když mi přišel dopis svolávající (počtvrté!)mě do servisu kvůli ABS (podruhé!). Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy? To opravdu musí jednu část auta řešit na několikrát??? Zkrátka a dobře, Citroen půjde z domu za každou cenu a už teď vím že Citroen nikdy víc!
Nicméně potřebuji nějaké přibližovadlo než bude služební vozidlo. To rozhodování bylo poměrně jednoduché, variant moc nebylo, buď to bude veterán - Lancia Beta nebo Lacnai Fulvia (obojí samozřejmě v kupé) nebo nějaké velké praktické auto - Lancia Lybra a poslední možností je otevřený sporťák - Fiat Barchetta (který se vyrábí v karosárně Maggiora v Chivassu - továrně Lancie a který má motor 1.8 16V VVT odvozený z pětiválcového dvoulitru z Lancie Kappa).
Po válečné poradě s přitelkyní bylo jasno - bude to Barchetta. Pár jsem jich zkouknul v Brně, jednu v Kyjově, prošmejdil jsem net a rozhodl se pro Barchettu z Kyjova. Bylo to jako řízení osudu, kyjovská Barchetta byla černá, stejně jako můj první Fiat. Navíc měla SPZ s konečným čtyřčíslím 7225, na prvním Fiatu jsem měl 7522 a navíc jsem se 7.5. narodil. Pokud navíc přihlédnu k faktu že kyjovská Barchetta měla velmi dobře doložené najeté kilometry, majitel působil solidně a netajil problémy které auto má, nebylo co řešit. Že budu do Barchetty muset trochu investovat mi bylo jasné od samého začátku. Ta kyjovská potřebuje vyměnit kulový čep přední nápravy, variátor (typická bolest všech motorů Fiat s variabilním časováním ventilů) a časem bude chtít přešálkovat na klice. Suma sumárum, do mého rozpočtu se to přesně vešlo.
Barchettu mám několik dnů a mám sice najeto teprve několik stovek km, nicméně musím říct že si to náramně užívám, po dlouhé době jsem schopen si sednout do auta a jet se projet jen tak, protože na to prostě mám chuť. S nebem nad hlavou ani nemám potřebu jet nějak extrémně rychle (do těch 140 km/h to bohatě stačí), spíš využívám dynamických možností Barchetty. Musím říct že tohle auto mě hodně chytilo a za těch pár dnů mi zcela přirostlo k srdci, teď už jen doufám že do konce roku bude hodně hezkých dnů, ať mohu jezdit co nejdéle se staženou střechou On je tak i lépe slyšet ten nádherný sytý zvuk italského motoru. Nic naplat, ital je prostě ital!
Tiskni
Sdílej:
Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy?Soudruzi z Francie mají zjevně jiné priority (jak u PSA, tak u Renaultu), o čemž dlouhodobě svědčí žebříčky spolehlivosti.
variátorNejdřív jsem se trochu podivil, co tam dělá variátor. Jenže pak jsem si uvědomil, že to slovo má poněkud více významů, než je zdrávo. A dokonce jsem našel i ten správný
A nestaci ze Fiat Barchetta byl zvolen nejkrasnejsim kabiroletem Zenevskeho autosalonu 1995 kde porazil mimo jine Ferrari F50 a Bentley Azure?Já jen tak rýpu
O objektivite a verohodnotsti zebricku spolehlivosti se vedou v posledni dobe zhave diskuze (napr. na tema pristup ADAC vs. AutoBildu).No, tak jako tak je zajímavé, že se na předních místech umísťují hlavně Japonci, což pro německý automobilový průmysl (nepočítám-li Porsche s vynikajícími výsledky a občas Mercedes) není příliš lichotivé.
treba Toyota vylozene priznala problemy s kvalitou v nekterych tovarnachHlavně když dělají společné továrny s PSA
Hlavně když dělají společné továrny s PSA
A v zemi, kde se nemalé procento zaměstnanců chová, jako by právo krást v práci materiál bylo zaručeno ústavou… :-)
jinak vypada to hodne pekne, jak jsem koukal, tak jsou varianty s nejakyma cca 130PS coz za auto s cenovkou cca 100 tisic je docela malo. Videl bych to, ze si taky jednoho takoveho mazla za nejaky casek poridim, prece jenom Passat je spise na delsi trasy do prace a delsi vylety (tisice km) pricemz na takove jednodenni projizdky by takovahle hracka mohla stacit