abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 772 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Rozšíření vozového parku

    24.3.2008 13:15 | Přečteno: 1051× | Motorismus

    Zápisky o autech jsem zde zvěřejnil několikrát. Nyní bych se chtěl podělit o dojmy z nového vozu Fiat Bravo 1.9 mJTD ve výbavě Emotion. Jelikož se jedná o vozidlo služební, je to výsledek kompromisů a vozidlo rozhodně není zcela dle mých představ.

    Vůz mám od 28.2.2008 a jelikož v poslední době nebylo moc důvodů k cestování, najel jsem s ním zatím jen 2500 km. Jedná se tedy spíše o první dojmy a postřehy.

    Výbava
    8 airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, posilovač řízení dual-drive, tempomat, parkovací senzory vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant, CD přehravač s ovládáním na volantu, Blue&Me, loketní opěrka s klimatizovanou přihrádkou, ABS + EBD, ESP + ASR / MSR, HBA a Hill Holder, přední mlhové světlomety, palubní počítač, perleťový lak (černá cross-over) aj.
    Zajímavost: Blue&Me technologie od Microsoftu.

    Jízdní vlastnosti a jízdní komfort
    Zdě prevládá jednoznačne zklamání. Vůz je velmi citlivý na boční vítr, na dálnici je na vyjetých kolejích dosti nestabilní. Řízení je sice tužší než v přechozím vozidle Citroen C4, přesto i zde je přeposilované a mohlo by dávat lepší zpětnou vazbu. Řazení má delší dráhu, ale je přesné, hlavice řadící páky je příjemná na držení, stejně tak se velmi dobře drží volant potažený kůží, ovládací prvky na volantu lze ovládat pouze v přímém směru, vzhledem k tomu že volant nemá pevný střed jako C4-ka.
    Sedadla by mohla mít lepší boční vedení - bohužel sport paket mi nebylo dovoleno objednat. Přesto nabízejí podstatně příjemnější sezení než sedadla např. v Octavii či Golfu, zejména mi vyhovuje kratší sedák (netlačí mě pod kolena)
    Hluk od pneumatik je nehorázný, přičítám to pneu Continental PremiumContact2, tyto vyžaduje leasingová společnost, měli jsme je na všech služebních vozech jako prvomontáže a každému vozu neuvěřitelně prospělo přezutí na jiné pneu.

    Motor a dynamické vlastnosti
    Do naší firmy se kupují výhradně vozidla koncernu VW, za tohoto Fiata jsem musel těžce bojovat. Ve srovnání s ostatními služebními vozy v naší firmě je po motorické stránce tento Fiat jednoznačně perla. Jde o motor s technologií common-rail a výkonem 150 koní. Proti koncernovým PD motorům je kultivovanost chodu výrazně lepší, leckdo říká, že se motor JTD od Fiatu již nedá poznat od benzínu, ten kdo to říká jednoznačně lže. Do kabiny však zvuk motoru příliš neproniká, přesto si moc klidu člověk neužije, minimálně ne do doby než sjedu pneu Continental.
    Ale zpět k motoru, Papírový výkon 110 kw je příjemný, navíc je spřažen se šestistupňovou převodovkou, na prvních pět rychlostních stupňů vůz ochotně zychluje, příjemně jede už od nejnižších otáček, každopádně "zvíře" se z něj stává až od 2000 otáček (zde vrcholí točivý moment). Šestý rychlostní stupeň je ovšem pocitově hodně těžký a vhodný spíše na udržení rychlosti a snížení spotřeby, v táhlých dlouhých kopcích nemám to srdce auto trápit a podřazuji na pět.
    V několika příspěvcích jsem se zmínil, že se služebními koncernovými vozy nejsem schopen se dostat pod 6,7 litru. S tímto Fiatem jsem na tom o něco lépe, spotřeba se drží na 6,4 litru a možná ještě o něco poklesne, přece jen je motor ještě v době zajíždění.

    Vnitřní prostor, výhled a další
    Kufr nabízí základních 400 litrů, pro mé potřeby naprosto dostatečné. Vyšší nákladová hrana může mnoha lidem vadit, pro cestu na dovolenou nebo na nákup to však může být i příjemnější (vyšší oporu naložených předmětů; na přepravu rozměrnějších a těžších předmětů volám kamaráda s Transitem).
    Vnitřní prostor je dostatečný, tragédie typu Octavia I se rozhodně nekoná. Jelikož mám sedadlo posunuté dosti vzad, uvítal bych větší dveře k nastupování, ale to bude dáno spíše zvykem - jsem odkojený třídveřáky. Všechny ovládací prvky jsou příjemně v dosahu, mimo ovládání předních a zadních mlhovek (které se ovšem stejně využívají minimálně). Příjemná je i loketní opěrka, která se s narůstající vzdáleností od opěradla svažuje dolů (proti koncernovým vozům opravdu velmi příjemné, u koncernových vozů mám loketní opěrku zvednutou, protože překáží).
    Zajímavou vlastností je přisvěcování do zatáček, funguje do 40 km/h, při natočení volantu či sepnutí blinkru se automaticky zapne přední mlhovka na příslušné straně. Toto "vynalézavé" řešení je natolik "inovativní", že za mnou neustále chodí lidí mi oznámit nefunkčnost jedné mlhovky.
    Výhled vzad je dosti omezen, sloupky C jsou totiž velmi široké, člověk se tedy může buď spoléhat na senzory nebo na obrovská zpětná zrcátka (ta menší na Stilu byla rozhodně lepší, Fiat neměl kritiky poslouchat).

    Co bych udělal za změny v konfiguraci?
    Jak jsem se již zmínil, jde o vůz služební a vzhledem k našim car policy jde o kompromisní auto. Kdybychom si tento vůz měl objednat za své peníze nebo dát někomu doporučení, zcela jistě bych udělal následující změny:

  • Motor TJET o výkonu 120 nebo 150 koní. Benzín je zkrátka benzín. (doma mám ještě svůj Fiat Barchetta, takže benzín/nafta můžu porovnávat permaněntně)
  • Sport paket - křidélka nebo prahy mě nezajímají, ale výrazněji tvarovaná sedadla jsou prostě v autě potřeba
  • jiné pneu - jak jsem již uvedl, přezutí na jiné pneu pomohlo všem služebním vozům a proto předpokládám, že výrazně pomůže i Bravu.
  •        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Rozšíření vozového parku, obrázek 1 Rozšíření vozového parku, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.