Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 14:23

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luk avatar 3.9.2007 23:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, kdyby to byla aspoň BARCHETTA, jenže ona je to jen barchetta...:-D
Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy?
Soudruzi z Francie mají zjevně jiné priority (jak u PSA, tak u Renaultu), o čemž dlouhodobě svědčí žebříčky spolehlivosti.
variátor
Nejdřív jsem se trochu podivil, co tam dělá variátor. Jenže pak jsem si uvědomil, že to slovo má poněkud více významů, než je zdrávo. A dokonce jsem našel i ten správný ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
3.9.2007 23:31 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
A nestaci ze Fiat Barchetta byl zvolen nejkrasnejsim kabiroletem Zenevskeho autosalonu 1995 kde porazil mimo jine Ferrari F50 a Bentley Azure?
O objektivite a verohodnotsti zebricku spolehlivosti se vedou v posledni dobe zhave diskuze (napr. na tema pristup ADAC vs. AutoBildu). S Peugeotem jsem byl spokojen velmi, se Citroenem ani v nejmensim...s Renaultem nemam mimo par jizd cizim vozem zkusenost a delat ji nechci, ty auta mi nevyhovuji a nelibi se mi
No nastesti je to variator ktery ma spojitost s casovanim ventilu a je to zavada spise kosmeticka (3 sekundy po nastartovani to zni jako diesel), opravit se to da za nejakou tu chvili napr pri vymene rozvodu. Prevodovka je nastesti manualni, skoda jen ze tenkrat jeste Fiat nedaval tu sestistupnovou...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
Luk avatar 3.9.2007 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
A nestaci ze Fiat Barchetta byl zvolen nejkrasnejsim kabiroletem Zenevskeho autosalonu 1995 kde porazil mimo jine Ferrari F50 a Bentley Azure?
Já jen tak rýpu :-D Ale jinak skutečně, když si dám ty dvě Barchetty vedle sebe, vedle Ferrari vypadá Fiat jako dětská hračka. Ale ani ten Fiat není špatné auto, nějaké kilometry jsem v tom absolvoval (bohužel ne jako řidič) a až na pár drobností si opravdu nebylo na co stěžovat.
O objektivite a verohodnotsti zebricku spolehlivosti se vedou v posledni dobe zhave diskuze (napr. na tema pristup ADAC vs. AutoBildu).
No, tak jako tak je zajímavé, že se na předních místech umísťují hlavně Japonci, což pro německý automobilový průmysl (nepočítám-li Porsche s vynikajícími výsledky a občas Mercedes) není příliš lichotivé.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
4.9.2007 07:37 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
V zasade jde o to ze ADAC hodnoti pouze fatalni selhani vozu, kdy je nutne volit odtah. Spousta automobilek ale na zapade ma vlastni asistencni sluzbu, takze vysledky ADACu neobsahuji vsechna odtazena vozidla. Navic je zde efekt jednoho fatalniho selhani a mensi problemy s kterymi muze byt vuz v servisu podstatne casteji nejsou zohlednena.
AutoBild na to sel cestou cilene kladenych otazek na sve ctenare. Z jeho pruzkumu vyslo najevo ze i problemy o kterych vyrobci tvrdili ze je zcela vymytily se stale vyskytuji v nemale mire - napr. koroze. Prekvapive pak bylo napr to ze Opel s korozi v poslednich letech problemy prakticky nema, zatimco treba Mercedes-Benz ano!
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
5.9.2007 08:57 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Mohl bys k tomuto napsat nejake podrobnosti ci odkazy, kde najdu vic informaci? Taky me asi ceka koupe auta a zebricky spolehlivosti je jedno kriterium (pro vyber), na ktere se divam. Vim, ze vychazeji nejake TUV reporty, ted ctu jeste o ADAC a AutoBild. Po pravde receno, moc se v tom neorientuju a ani neznam presnou metodiku. Muzes teda napsat aspon nejake odkazy? Diky
4.9.2007 08:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Ja mam starsiho francouze (rencek, rocnik 95) a nemuzu si stezovat. To kamarad uchyl ma italska auta tri. Tri proto, ze alespon jedno neustale opravuje :-)

Je to asi kus od kusu.
3.9.2007 23:33 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Ital je ital?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechápu, jak si někdo může (oprávněně) stěžovat na francouzskou kvalitu a pak si pochvalovat itala. Další auto bude dacia? Nebo to je nějaký sofistikovaný humor, který jsem nepochopil?
3.9.2007 23:36 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Ital nezná ten zázrak... :-D
Luk avatar 3.9.2007 23:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
...pivo - vepřo - knedlo - zelo :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
4.9.2007 00:08 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Přesně ten.
4.9.2007 07:33 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Ja na italy nemuzu rict pul slova, ten muj puvodni Fiat dodneska jezdi svagr a jedine co na tom musi delat jsou naplne, svicky apod. Stejne tak vetsina kamaradu ma italy a plna spokojenost. Jsou to sice auta trosku narocneji na naplne, nejvetsi zivotnost je jedine s oleji Selenia apod. ale nevidim na nich nic spatneho. Za to nemci co jsem potkal jsou v servisu porad a nejsou to zadne prkotiny, jedna se o veci typu turbo, prevodovka, elektrika.
Japonci? Ano, tam ta kvalita je nekde jinde, ale oni nejsou zcela bezproblemovy, na spatny kus se da narazit u kazde znacky a treba Toyota vylozene priznala problemy s kvalitou v nekterych tovarnach, jak rekl jeji prezident, muze za to rychla expanze a nabor novych zamestnancu bez vztahue ke znacce.
Spatna povest Fiatu prameni z predsudku lidi, vubec italove a jejich extremne zive motory primo svadi k radeni, kdo si koupi itala, dava mu poradne na zadek a na tech autech je to pak znat...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
Luk avatar 4.9.2007 13:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
treba Toyota vylozene priznala problemy s kvalitou v nekterych tovarnach
Hlavně když dělají společné továrny s PSA :-D

Jinak Japonci (Toyota, Mazda i další) nezřídka některé modely vyrábějí výhradně v Japonsku, aby byli schopni udržet kvalitu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
xvasek avatar 4.9.2007 13:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Hlavně bych řekl, že aby Ital přiznal problémy s kvalitou, tak by musely být asi trochu brutálnějšího rázu, než když problémy s kvalitou přiznává Japonec. :-)
4.9.2007 20:52 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Kdyz nekdo s necim velmi spatnou zkusenost, je velmi tezke mu to vymluvit. Pokud nedas italum sanci a nepresvedcis se sam, nikdo te nikdy nezlomi. Proti japoncum nic nemam, byt treba Mazda (Ford) nebo Nissan (Renault) ve mne duvedu taky nebudi. Na druhou stranu treba takove Subaru s tim jejich boxerem bych docela bral :-D O Toyote taky uvazuju v souvislosti se sluzebakem, ale v poradi u me rozhodne neni nejvys.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
xvasek avatar 4.9.2007 21:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Ne, zase ty Italy tak úplně nezatracuju. Co se dívám po známých s italskými vozy, tak jsou většinou spokojení. Většinou vidím relativně vysoké množství drobných chybiček (nefunkční spínače, hrkající části auta, nepřesné spáry a z toho plynoucí zatékání vody, nefunkční kontrolky, oloupané dekorace interiéru apod.), ale na druhou stranu se jim veskrze vyhýbají velké problémy typu kouslý motor, nefunkční turbo, porouchaná převodovka a tak. U německých aut a u nových Škodovek mi přijde poměr obrácený - detaily fungují bezvadně, ale člověk narazí na zásadní problémy - prasklá hlava u služební Astry (plus výměna čidla váhy vzduchu každých 10 000km), výpadek převodovky u Fabie, několikerá výměna turba u Fabie RS (tuším třikrát při prvních 100 000km) a tak. Japonci mi z toho vychází nejlíp - závady veskrze žádného typu prakticky nepozoruji.
4.9.2007 21:21 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Jj. s timhle bych souhlasil.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
4.9.2007 15:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ital je ital?
Hlavně když dělají společné továrny s PSA :-D

A v zemi, kde se nemalé procento zaměstnanců chová, jako by právo krást v práci materiál bylo zaručeno ústavou… :-)

xvasek avatar 4.9.2007 00:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zbavit se Citroenu - že je příliš poruchový - bych ještě chápal, ale koupit si Fiat a čekat, že to bude lepší?

Itala už jsem jednou měl - tedy jenom motorku. To si vzpomínám, jak jsem onehdá přijel k Ferrarimu do Slušovic. Viděl mě přes výlohu a hned mi vesele hlásí: "Jé, to já snám, to poslední ojnice f celá Itálie. Ty sadřeš a dojesdila!" Tak jsem po pár stech kilometrech opravdu sadřel (teda spíš jenom přidřel), prodal, nový majitel nechal opravit, ale opravdu už moc nesajesdila.

Od té doby už jenom "japonec nakonec" - Accord má teď necelých 340 000km, jezdí perfektně a hlavně stále ještě nekoroduje, Civic má 22 let, automat, 170 000km a Chorvatsko letos levou zadní a Suzuki GS teď oslavila 75 000km bez větších servisů.
4.9.2007 04:59 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Před 3 lety jsem řešil dilema jaký otevřený, trochu sportovnější vůz. Zda Fiat Barchetta nebo Ford Escort Cabrio MK7. Cena byla zhruba stejná, výkon motoru a objem byl stejný 1,8l 96kW, zrychlení téměř tejné 8,9 vs 9,5 na 100km/h, bez střechy je obojí.
Nakonec jsem po dlouhém váhání zvolil Forda se sníženým sportovním podvozkem. Jízdní vlastnosti jsou hodně podobné a možnost svezení více než jedné osoby se někdy docela hodí.

V každém případě přeji autorovi hodně VVV SNH - vítr ve vlasech a slunce nad hlavou.
PS: Doporučuji se podívat na http://www.kabriolety.com/ a zajet si na nějaký Cabrio sraz.
4.9.2007 20:47 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Preji to same. Escortik se mi taky libil, pravda nejvic jsem obdivoval tu uplne prvni generaci. Na stranky jsem koukal, ale na sraz asi nepojedu, spis se pojedu podivat na sraz italu (nejlepe pokud me mezi sebe vezmou lancisti)
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
teekey avatar 4.9.2007 19:08 teekey | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
marne sem hledal ve vyctu parametru auta z roku 97 i klimatizaci, v zapeti mi prislo, ze vlastne staci pribrzdit a stahnout strechu :D

jinak vypada to hodne pekne, jak jsem koukal, tak jsou varianty s nejakyma cca 130PS coz za auto s cenovkou cca 100 tisic je docela malo. Videl bych to, ze si taky jednoho takoveho mazla za nejaky casek poridim, prece jenom Passat je spise na delsi trasy do prace a delsi vylety (tisice km) pricemz na takove jednodenni projizdky by takovahle hracka mohla stacit ;-)

4.9.2007 20:44 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Moje Barchetta je z roku 99. Klimu teda opravdu nechci, co me na tom aute tesi nejvic je ta jizda na "zdravem" vzduchu, tech klimatizovanych krabicek mam plne zuby.
Do Barchetty se montoval pouze motor 1.8 16V se 131 konma, jsou firmy co delaji tuning a napr. s turbokitem z toho maj az 200 koni. Pri pohotovostni hmotnosti 1135 kg (vcetne 75 kg ridice) to nabizi slusnou dynamiku.
Ja to taky bral jako vikendove vozidlo. Firemni auto bude prakticke a Barchetta bude pro poteseni z jizdy :-D
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
4.9.2007 20:00 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
blahopřeju k nádhernému vozítku! Hlavně nešidit na oleji,na to jsou italové citliví a udržovat,měnit co je předepsáno.Vohnoutství se nevyplácí.Ale za to se fiat odmění spoustou radosti.Mrkni na www.italiancars.org brzy máme sraz,snad ještě vydrží počasí,můj vozík je taky hadrostřechoidní ale nižší kategorie.
4.9.2007 20:40 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Dekuji, neboj, ja sva auta nikdy nesidil, dostaval to nejlepsi. O italech je znamo ze jsou to trosku potvory citlive na dobre naplne. Uz jsem zjistoval odkud, co a za kolik, takze Barchetta urcite dostane to co ji predepsal vyrobce (nejaktualnejsi bude olej pristi mesic, uz budu muset objednat Selenii 20k).
Na tom srazu budu urcite chybet, v tom terminu mame firemni manazersky team building :-/ tak snad jindy. Koukam ze mas Pandu :-) joooo to byla legenda. A ona ted i ta nova, stokonovka nemusi byt marna :-D
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
Fluttershy, yay! avatar 4.9.2007 22:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V roce 2006 servis Subaru o Foresterovi z roku 2000: "Výfuk? To jsme ještě neměnili." A podobně.

Z rodiny jsou vynikající zkušenosti s Focusem, Octavií a Subaru Impreza. Stará Octavia (1997) katastrofa, Mondeo ujde, Fabia jezdí, Felicia taky a paThalia byla zpočátku problematická.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
19.9.2011 15:29 ....
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hehehe on tu pomlouvá ´francouzký auta a přitom preferuje největší krámy-lancie a fiat no to je fakt k smíchu
19.9.2011 18:38 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Barchetta - začátek konečného řešení automobilové otázky
Jj. ale od te doby co jsem odesel od francouzu jsem nikdy nezazil tolik problemu, do servisu jsem jezdil jen na myti a neznam je vsechny jmenem a hlavne jsem uz nikdy na aute neprodelal tolik penez....stale si stojim za svym, Citroen byl nejvetsi chybou a nejhorsi investici meho zivota.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.