Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 14:29

Patch pre xf86-video-intel DDX, zlepšenie 3D cez sieť.

27.1.2011 11:27 | Žumpa | poslední úprava: 27.3.2013 23:28

Buhužiaľ musím upraviť zápisok, žiadny zázrak sa nekoná viď. diskusia. Ide o zrýchlenie vykreslovania cez sieť.

Pôvodný text zápisku: Podľa toho čo tvrdí Chris Wilson spravil patch pre xf86-video-intel DDX ovládač a v hre World of Padman cez sieť zdvihol FPS z 28 na 45. To bude mať sused radosť :-) Len tak naokraj, Chris Wilson patril medzi najaktívnejších prispievateľov do kernelu 2.6.36 kde prispel 117 zmenami.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

stativ avatar 27.1.2011 11:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Akorát, že to platí jenom pro indirect rendering.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
27.1.2011 12:16 2011
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja neviem, mne na notebooku s Intel grafikou ide 3D uz skoro 3 roky - prakticky od doby ked som si ho kupil... Zeby to bolo tym ze tam nemam Linux?
Beetljuice avatar 27.1.2011 13:06 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Ty toho nemáš víc ;-)
Aj dont spík ÍÍngliš :-(
27.1.2011 15:01 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
3D na inteli grafice? Tomu neverim :-D
27.1.2011 14:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten patch se týká pouze akcelerovaného nepřímého renderování, přičemž autor uvádí, že s tímto patchem je nepřímé renderování přes síť skoro stejně rychlé jako přes lokální socket (což je moc hezký výsledek). Klasického přímého renderování se to ale vůbec netýká, to je ještě daleko rychlejší už z principu.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Bedňa avatar 27.1.2011 14:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Môžeš to opísať konkrétnejšie, pretože ja som si to znova prečítal a nemám v tom jasno.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
27.1.2011 14:26 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Tak phoronix je vazne desna zumpa stylu JPP (jedna pani povidala) jak tak koukam :D
Jednoduse tenhle patch zpusobuje to ze pri neprimem vykreslovani je to stejne rychle pres lokalni socket i pres sit -> Kazdej z vas si pousti opengl hry na jinem pocitaci pres sit zeano... :)
stativ avatar 27.1.2011 14:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Zrovna tohle je na Phoronixu napsáno, aneb jediný kdo tu mate je Bedňa.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
27.1.2011 14:36 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Netvrdim ze nerikaji, protoze zkopirovali co napsal commitmsg te zpravy, ale uz jen topic a prvni dva odstavce sou strasne natesene vzhledem k tomu co nakonec ten patch dela ;)
"This GLX Patch Can Really Boosts The FPS (~ +60%)"

A pak hloubjeji v textu:
"Yes, that's right, nearly a 60% increase in frame-rate from this simple patch. In the case of the Intel driver and other un-optimized graphics drivers or those running on low-power GPUs, this could mean the difference between a playable gaming experience and not, as is demonstrated by Chris' test with the frame-rate going from below-30 FPS to 45 FPS."

Takze tohle podle mne muze zmast ubohe savce jako my lide jsme :)
Bedňa avatar 27.1.2011 15:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Tak, tak, už som opravil aj zápisok.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 27.1.2011 14:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
OK, som horší ako Phoronix :-) Idem upraviť zápisok.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
27.1.2011 15:15 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Konkrétnější? To už snad ani nejde :-)

Zkusím to tedy příkladem: pokud budeš hrát 3D hru přes vzdálené X připojení (přes síť - prostě v řeči laiků "vzdálená plocha"), bude to s tímto patchem stejně rychlé jako kdybys jí hrál se zapnutým nepřímým vykreslováním na lokálním X serveru.

Standardně se ovšem když hraješ lokálně nepoužívá nepřímé vykreslování (tzn. že aplikace posílá OpenGL volání X serveru přes GLX a teprve X server to přeposílá grafické kartě), nýbrž přímé vykreslování (direct rendering), což zjednodušeně (nepřesně) řečeno znamená, že aplikace obejde X server a OpenGL volání posílá přímo grafické kartě. A toto přímé vykreslování je vždy podstatně rychlejší než nepřímé vykreslování (záleží jak u čeho, jak moc se overhead GLX projeví, ale tipuju si, že to bude u her tak +- 2x pomalejší než přímé vykreslování).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
27.1.2011 15:21 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Hmm, koukám že jsem se s tím zpomalením nepřímého vs. přímého vykreslování docela trefil, viz jeden příspěvek z diskuze na Phoronixu:
Using padman@1024x768 locally:
                  i5-2500   c2q/g45    c2q/q35
Direct:             145        94         66
Indirect:            74        35         42
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 27.1.2011 15:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Na druhou stranu, který jiný protokol vzdálené plochy dovede posílat OpenGL entity po síti takovou rychlostí?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.1.2011 15:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
VirtualGL? Tedy pravda to je něco trochu jiného...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 27.1.2011 15:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Jsem jak narážel na RDP a VNC, ale budiž. Nechme být.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.1.2011 15:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
VirtualGL pokud vím běží přes VNC.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 27.1.2011 15:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Nechme být.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.1.2011 15:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
I když IMHO je idea VirtualGL v dnešní "cloudové" době lepší. V případě VirtualGL totiž OpenGL renderuje server (a klient tedy může být skutečně tenký), kdežto v případě klasického indirect renderingu OpenGL renderuje klient (a tedy musí být tlustý).

(tím nehájím cloudové řešení, sám mám proti takové centralizaci výhrady - ale pokud tím cloudem je můj vlastní nadupaný server, zdá se to docela lákavé ;-))
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 27.1.2011 15:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
zdá se to docela lákavé
Jo, jo: 1920 × 1080 × 24-bitů × min. 60 FPS. Na CoDčko jak stvořené.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.1.2011 16:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
VirtualGL to pokud vím na serveru komprimuje (ale nejspíš jen obyčejným JPEGem, lepší by bylo něco na bázi VP8 či H.264). Navíc nevidím důvod proč přenášet 60 FPS, mě by bohatě stačila "filmová rychlost", tedy okolo 25 FPS.

Jinak se podívej třeba na OnLive, ti nabízejí cloudové hraní moderních her v polovičním HD rozlišení (1280x720) přes obyčejný Internet (doporučené je 5 Mbps připojení, jako dostatečné je ale uváděno dokonce pouhých 3 Mbps).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 27.1.2011 16:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Tady je aspoň vidět jak kdo hrává(l). Tyhlety představy o Game-Cloudu mají tak max. ti co čas od času zapnou PS3 a myslí si jací jsou GamePros. 24FPS je zatraceně málo snad i na nějaký Warcraft3. 60FPS jsem udával jako minimum (VSYNC) ale pro normální hraní nějakého akčního FPS (MW2 a spol. nejsou akční FPS, to je naskriptovaný film v DirectX) je standardem klidně i 120FPS a více (má to vliv na odezvu celého systému a hlavně hráčových reakcí).
(ale nejspíš jen obyčejným JPEGem, lepší by bylo něco na bázi VP8 či H.264)
Smrrrt. O to se radši ani nebavme. Odhlédnu-li od faktu, že každý kompresní prvek přidává netolerovatelné zpoždění v odezvě (vývoj low-delay kodeků nechme stranou), tak přenášet to v nějakém frekvenčně-kvantizovaném…no radši vůbec ani nepředstavovat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 27.1.2011 17:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Jinak se podívej třeba na OnLive, ti nabízejí cloudové hraní moderních her v polovičním HD rozlišení (1280x720) přes obyčejný Internet (doporučené je 5 Mbps připojení, jako dostatečné je ale uváděno dokonce pouhých 3 Mbps).
Jo, jo. Tak Unreala s odezvou přes 1000ms nebo 2000ms, to bych fakt chtěl vidět na vlastní oči. A jako bonus dodávají predikční jednotku do mozku, která tu odezvu setře, ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.1.2011 19:48 FAtbluNT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chris Wilson vytvoril patch, Inteláci sa môžu tešiť 3D.
Proc by mela byt odezva 1000ms? Podivej se treba na tohle video a zjistis ze odezva jestli je vic jak 50ms tak sezeru vlastni GPU, ktery na tu hru rozhodne nema =] Jinak na wiki o OnLive pisou ze pouziva nejaky proprietarni HW video dekoder.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.