Portál AbcLinuxu, 7. července 2025 20:41

Zaviazaní chudáci...

30.8.2005 16:21 | Přečteno: 1049× | postrehy

Tak sa už dlhšie zamýšľam nad stratégiou mobilných operátorov. Sme svedkami veľkých reklamných kampaní, v ktorých ponúkajú mobily za neuveriteľné ceny, x mesačných paušálov zadarmo, voľné minúty či SMS. Asi pred rokom ma pobavila správa, že holandský Orange dokonca k paušálom pribaľuje aj bicykel. Tu to síce nie je až také, ale aj tak sa môžeme tešiť napríklad na plážovú súpravu prípadne na volanie na dva roky zadarmo.

Lenže to je asi tak všetko. Nikto už nehovorí o tom, že akonáhle sa zaviažete zmluvou, nedostanete už v podstate nič iné (teda okrem služby za ktorú platíte). Napríklad mne sa za celé štyri roky Orange odvďačil zaslaním jedného cédečka s vianočnými koledami, malým kalendárom a tento rok malým gumovým stojanom na telefón. Čiže ich celkové náklady na moju osobu cca 40 Sk. V porovnaní s bombastickými darčekmi pre nových zákazníkov je to úbohé.

Takisto minule keď som si išiel predlžovať zmluvu, lákala ma akcia, ktorá sľubovala po prevolaní paušálu voľné minúty a SMS v domácej sieti na celý rok (tuším že to bolo ohraničené, ale limit bol aj tak dostačujúci). U predajcu som však dostal ľadovú sprchu, že vraj je to len pre nových zákazníkov. Takže som sa musel spokojiť s 200 SMS, ktoré som musel minúť myslím za dva mesiace.

Prečo je to takto? Prečo sa všetko točí len okolo tých nových? Prečo aj nám verným troška neulahodia? Možno by stačili úplné maličkosti, možno tu ide len o ten pocit, keď človek vie, že jeho operátor naňho myslí... No nič, asi budem v budúcnosti každé dva roky meniť operátora, nech som aj ja ten "nový"...        

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

30.8.2005 16:37 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
Rozbalit Rozbalit vše ...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, pořád lepší, než dostat v USA za zřízení nového účtu pušku... i když pravdou je, že chuť někoho zastřelit mám neustále...
Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
30.8.2005 19:34 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
COZE ???? Predpokladam ze je to k uctu v bance? To aby mohl novy klient sedet na schodech pred bankou s kulovnici a cekat na lupice ? :-) Jestli je to pravda, tak jsem to snad ani nechtel vedet. Jsou veci mezi nebem a zemi, a ty bych jeste pochopil, ale tohle vazne ne.
30.8.2005 19:38 Tomáš Tichý | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
Ano, je to v bance. Viz film Bowling for Columbine.
30.8.2005 20:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
Proč je to divné? Je to v podstatě dárek jako každý jiný. Dodržuje-li se při tom zákon, tj. zbraň se nedostane do rukou těm, kteří na ni ze zákona nemají nárok, pak na tom nevidím nic zvláštního.

Záměrně vynechávám otázku laxních zákonů a 2. dodatku, které dohromady vytvářejí prostředí, ve kterém je možné střelnou zbraň získat až příliš snadno. To už je jiná věc.
31.8.2005 09:50 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
No, na moje omezené středoevropské poměry je to dárek poněkud nepochopitelný, ale tam jsou střelné zbraně přeci jen poněkud běžnější, než tady... nelíbí se mi představa, že bych žil ve společnosti, kde je průměr minimálně jedna zbraň na osobu.
Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
30.8.2005 16:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Proč nováčci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to jednoduchý, nováček podepíše smlouvu a na rok (nebo dva) je jejich a pokud si navíc vybere dotovanej telefon, má operátor skoro jistotu, že nová duše po dvou měsících od smlouvy neodstoupí (musel by zaplatit telefon, přišel by o číslo, který všem pracně rozeslal atd.).

To, že na nás, "spokojený" zákazníky, operátoři nemyslej, je celkem pochopitelný, nás už maj šanci udržet jedině příznivejma cenama (a třeba volnejma SMS) a ani tak jim nikdo nezaručuje, že po vyčerpání nějaký příšerně super výhody utečeme ke konkurenci. To maj naproti tomu u nováčka skoro jistý, obzvlášť když se jim povede pojistit si ho dotovanym telefonem. A když k tomu připočítáme sezónní akce, kdy třeba v době Eura 2000 tehdy ještě Paegas (teď už T-Mobile) dával ke každý Twist sadě dres fotbalový reprezentace nebo fotbalovej míč (a to dokonce v některejch prodejnách dle výběru), no to už je zákazník jednou nohou v obchodě. No kterej fotbalovej fanoušek by v tý době, kdy navíc mobil ještě nebyl úplnou samozřejmostí a neměly ho všechny děti na prvnim stupni základní školy, odolal možnosti svolat všechny svoje kamarády a jít večer v dresu reprezentace fandit do hospody?
31.8.2005 07:21 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
Rozbalit Rozbalit vše stary vs. novy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problem je podla mna v tom ze uz je malo ludi ktori k nejakemu pausalu nepatria alebo ti co este nemaju ani mat nechcu. Takze teraz sa operatori biju o zakaznikov druheho operatora takymito akciami. Zisiel by sa tu treti operator aby sli ceny aspon trosku dole.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.