Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 03:09
Objednal jsem si MAX Pro InternetBanking od Poštovní Spořitelny protože jsem věděl že funguje obstojně i ve Firefoxu. Vše proběhlo hladce, po par dnech jsem dostal obálku s instrukcemi atd.
Připojim se na stránky, proklikám se až k přihlášení a vyskočí na mě okénko že vstupuju na zabezpečené stránky a že je použit certifikát jehož platnost nelze ověřit. Klasika. Vytáčím tedy číslo helpdesku a po běžných zdvořilostních formalitách se odehrál následující rozhovor:
- Přihlašuji se poprvé do internetového bankovnictví a potřeboval bych ověřit pravost certifikátu použitého na vašich stránkách. Můžete mi prosím nadiktovat fingerprint vašeho certifikátu?
- Figerprint?
- Ano MD5 nebo SHA otisk.
- Nerozumím vám. S čím přesně máte problém.
- Potřebuji ověřit pravost cerifikátu.
- MAX InternetBanking nepoužívá certifikát. Napište do exploreru adresu...
- Ano, ano, kliknu na online a internetbanking a v této fázi to po mně chce prohlížeč abych ověřil, že platnost certifikátu nelze ověřit.
- To bude problem s nastavením Exploreru, dejte si tuto adresu do bezpečné zóny. Jaký máte email? Pošlu vám jak to provést.
- Můžete mě prosím přepojit na správce či technika, který se stará o internetové bankovnictví?
- To bohužel není možné.
To byla první věc se kterou jsem v plné míře souhlasil takže jsem poděkoval za spolupráci a zavěsil.
Já jsem ještě stále v šoku, lidově řečeno "rozdejchávám to" takže se raději zdržím dalších komentářů. Určitě ale vím, že PS používat nebudu ale bojím se, že v ostatních bankách se situace bude opakovat Jaké jseou vaše zkušenosti s helpdeskem internetového bankovnictví?
Tiskni
Sdílej:
Je to bohužel tak, jen hodně málo bank má skutečně univerzálně použitelné (tedy postavené pouze na obecných standardech) internetové bankovnictví.To bych videl az na dalsi fazi. Prozatim bohate staci, pokud to je pouzitelne alespon v rozsirenych prohlizecich (IE, Mozilla, Opera). Kdyz tak patram v pameti, tak validni (dle w3c HTML) bankovnictvi ma u nas mozna jedna, dve banky ...
K mé velké nelibosti je na tom špatně např. Komerční banka, kde striktně vyžadují Windows + MSIE. Teď probíhal průzkum na zlepšení bankovnictví KB, takže se možná blýská na lepší časy (i když tomu moc nadějí nedávám).Tyto informace od KB je treba brat s obrovskym nadhledem; tohle tvrdili uz tak pred 2-3 lety ...
Bohužel jsem zatím nedospěl do fáze, že si budu vybírat banku podle tohoto kritéria (zatím u mě vedou jiné věci).Nu, pokud je mi znamo, tak z vetsich bank nejdou pod Linuxem pouze KB a jedna pobocka nemecke banky (nerad bych ji zkomolil nazev), takze i po zapojeni tohoto kriteria je vyber dostatecne siroky ...
Mám za to, že to je Waldviertler Sparkasse von 1842, ale ta je rakouská a navíc u nás regionální.Trefa do cerneho, prave to jsem myslel. Sveho casu potrebovala nejaky IE-only plugin take Volksbank, ale uz temer pul roku maji nove internetove bankovnictvi, ktere funguje v alternativnich prohlizecich a v Mozille v pohode.
[...]funguje v alternativnich prohlizecich a v Mozille v pohode.Oprava: Mozilla je stale "alternativni prohlizec", ukazovacek je rychlejsi nez oci a hlava.
Když jsem od PS přešel k eBance, tak jsem musel řešit problém s mobilním klíčem (nechodily mi na mobil autorizační smsky). Tak jsem absolvoval telefonní maraton po help-linkách T-Mobilu a eBanky... rozdíl více než markantní!
Zatímco u T-Mobilu jsem absolvoval třítýdenní akci "horký brambor", kdy jsem neustále volal a chodil do místních poboček, abych se dozvěděl po křížovém výslechu operátorek na druhé straně, že to "řeší" - kdo to řeší, jak to řeší, kdy to vyřeší - to bych se dozvěděl spíš z křišťálové koule :(
Zato help-linka eBanky, to bylo jiné kafe ... po prvním telefonátu o problému už volali neustále sami, a pokoušeli se zjistit, kde by mohla být chyba, informovali mně o každém kroku, který podnikli atd. Nakonec byla chyba samozřejmě u T-Mobilu -> vadná SIMkarta (která byla podle vyjádření technika na místní pobočce údajně v pořádku?). Po výměně simky jede všechno na 100%.
A nejlepší na závěr - T-Mobile se tvářil jako "mrtvý brouk" a v eBance se mi OMLUVILI za způsobené problémy (byť to nebyla vůbec jejich chyba).
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.