Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 21:08

Pronájem bytu a domáhání se doplatků

25.4.2012 16:02 | Přečteno: 2339×

Dobrý den, předně se omlouvám za off-topic ale jednak je tu spousta inteligentních lidí a taky nikam jinam skoro nechodím.

S přítelkyní řeším takový problém. Před asi 8 měsíci jsme se nastěhovali do bytu v rodinném domě. Potřebovali jsme rychle bydlet a přes známého přítelkyně jsme něco našli. Prohlídka bytu dopadla dobře, ovšem bez jakékoliv smlouvy a i placení bylo "na ruku" a bez dokladu. Bylo nám řečeno že nájem je se vším včetně energií. Před 2 měsíci majitel přišel a řekl nám, že nájem zvedá kvůli energiím o 1500 a chce doplatit skoro 5000 za dobu, kterou jsme tam byly.

Vodoměr jsme měli, elektroměr byl ale  společný pro nás, vedlejší byt i majitele domu, kteří tam bydlí. Tohle všechno nám přišlo docela nefér a o měsíc později jsme za tu cenu našli byt větší, řádná smlouva a přestěhovali se. Včera nám od nich ale přišla sms, že jak to bude s tím doplatkem a že ten dluh chtějí prodat.

Docela by mě zajímalo zda vůbec něco takového může požadovat, když od nás nemá ani jeden papír, smlouvu, cokoliv.  Nehledně na to, že za ty všechny nájmy nedal ani korunu na daně. A taky co myslí tím prodat dluh, máme se snad bát nějaké vymahačské firmy?

Jít do bytu bez smlouvy byla blbost, bohužel jsme to potřebovali rychle. Nemáte někdo prosím nějaké zkušenosti s podobným problémem, nápady, či rady? Děkuji za případné odpovědi.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.4.2012 16:08 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud nema zadnou smlouvu tak je takova pohledavka prakticky nevymahatelna a taky neprodejna. vykasli se na to.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
25.4.2012 16:11 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pozor - smluvní vztah může být uzavřen i ústně a majiteli bytu může jeho kamarád dosvědčit kde co (že jste nejdřív s cenou souhlasili a tak všelijak) a pak bude záležet na soudci, jak to bude řešit

prvně bych naklusal se všema papírama co máš k právníkovi - když nemáš papíry, tak třeba aspon sms

a nenech se zastrašit a donutit k nějakém podpisu nebo něčemu takovému !!!
25.4.2012 16:24 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Obecně smlouva ano, ale nájemní, pokud vím, ne, viz zákon č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku (část osmá: Závazkové právo):
§ 686

(1) Nájemní smlouva musí obsahovat označení bytu, jeho příslušenství, rozsah jejich užívání a způsob výpočtu nájemného a úhrady za plnění spojená s užíváním bytu nebo jejich výši. Nájemní smlouva musí mít písemnou formu.
Nejsem právník, ale tohle je podle mě nezpochybnitelné...
25.4.2012 16:29 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
no tak to soused navlíkne jako půjčku - možný je všechno

osobně si myslím, že v tomhle případě soused jenom štěká a nekousne - na to jde o malou částku a papíry nemá, ale radil bych opatrnost - a pokud má nějakého známého právníka, tak bych za ním zašel

a na souseda bych si dal ted chvíli pozor
25.4.2012 16:29 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
presne tak, musi byt pisemna, proto rikam vykaslat se na to. Nejlepsi reseni je imho styl "nikdy jsem vas nevidel a nevim co jako chcete :-)"
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
26.4.2012 00:27 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Bydlet nekde muzete i na zaklade ustni dohody - nebo snad v hotelu podepisujete najemni smlouvu?
26.4.2012 10:08 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
To ne, ale někam si tě zapíšou, a pokud neutečeš bez placení, tak i účtenku dostaneš.
26.4.2012 10:56 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
samozrejme, pokud ma ten clovek zivnostenske opravneni k provozovani ubytovacich sluzeb :-D
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
26.4.2012 12:07 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Zivnostenske opravneni ale potrebujete i k pronajmu bytu, takze zadny rozdil.
26.4.2012 12:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nepotřebujete.
26.4.2012 16:00 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
kdybys radsi napsal jeden dotaz do googlu nez placnes blbost do diskuze
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
=^..^= AmigaPower® avatar 26.4.2012 16:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
...kdybys to udělal ty, věděl bys že:
§4 Zákon č.455/1991 Sb. - Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor se stává živností tehdy, jestliže je spojen s poskytováním jiných než základních služeb zajišťujících řádný provoz nemovitostí, bytů a nebytových prostor. Může jít např. o: úklid, praní prádla, ostrahu.
...internet, kabelovku... HA! :-D
26.4.2012 19:43 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
moc nechapu co tim chces rict, nic takoveho OP nezminoval :confused:
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
=^..^= AmigaPower® avatar 27.4.2012 00:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
OP je podle mně Občanský Průkaz, jestli myslíš tázající-se *PO©, to že tuto informaci neuvedla, neznamená, že nemohla nastat.
*PO - Polodementní Opice - ©Petr Tomeš
27.4.2012 07:05 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
na OP jsem si zvykl z anglicky mluvicich for, znamena to original poster (tj autor blogpostu). I v cz uz se to celkem pouziva. Proste se snazim lidem rozsirovat obzory :-)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
pavlix avatar 28.4.2012 03:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
V tomhle případě nevidím v použití anglicismu přínos.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
=^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2012 08:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Yes! :-D
28.4.2012 14:24 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
OK ;-)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
M!ky8 avatar 25.4.2012 16:25 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

O uzavření smluvního vztahu ústně jsem se něco málo dočetl ale moc moudrý z toho nejsem. On to teda nebyl jeho kamarád ale bývalý kolega, kamarád přítelkyně a v tom domě nikdy nebyl. Taky sousedka z vedlejšího bytu řeší to samé. Tady mi přijde, že si potom může ale pozvat koho chce a my taky. Slovo proti slovu a pak opravdu záleží na soudci. Nevím.

25.4.2012 16:47 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Takzvana ustna zmluva sa nazyva aj ako gentlemanska dohoda - z toho vyplyva vsetko. Pri ustnej zmluve sa spolieha na slusnost obidvoch zmluvnych stran a hlavne to, ze nebudu klamat. V opacnom pripade je to tvrdenie proti tvrdeniu a je to sudne nerohodnutelne (kazda zo stran si moze doniest 100 svedkov, ktori mozu tvrdiet co chcu). Mimochodom na slovensku (a silne predpokladam, ze aj v cechach) najomna zmluva musi mat pisomny charakter. V tomto pripade by som sa pravnej stranky tohto problemu vobec neobaval. Jedine, co (podla mna) moze zrobit, moze najat dajakeho debila, ktory ta za liter vodky zmasti ak mu tie prachy nedas - ale to uz je iny pribeh - to uz s najmom nema vobec nic spolocne. Moja rada (sice - lahko sa radi 120kg nasratej svini) ser naneho a daj mu to aj patricne najavo.
M!ky8 avatar 25.4.2012 16:57 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Pekný názor. Ke smlouvě jsme se jako k gentlemanské chovali do doby, než nám začal tvrdit, že se na začátku řeklo že včetně energií. Ale netuším, komu že to hodlá prodat a jaké jsou tam praktiky. Ale jak už psal někdo výše, prodejná by ta pohledávka snad být neměla.

Jinak nejsem žádný sportovec a už vůbec ne bitkař. Nemocnice moc nemusím. Takže jen doufám že si žádného debila nezaplatí.

corwin78 avatar 26.4.2012 07:50 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Pokud nemá smlouvu, směnku, prostě nějaký písemný závazek, zě bude nějaká částka uhrazna, tak ani není logicky co prodat. Je zřejmé, ža od majitele bytu je to pouze FUD. Doporučuji ignorovat, připadně pohrozit vlastními právníky.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
=^..^= AmigaPower® avatar 26.4.2012 07:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Na co právníky? Jediný co mu může "pan domácí" udělat, je (nechat) dát přes držku. U těhle "sumiček" se to ani jinak řešit nevyplatí...
25.4.2012 16:19 gr1m
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
asi se mě dobře mluví, když se mě to osobně netýká, ale kdyby za mnou někdo přišel (vymahač dluhů apod), tak toho pána, co pronajímá byt jsem nikdy neviděl, neslyšel, nikdy jsem tam nebydlel a pokud možno jsem se ani nenarodil.

Jestli může lhát pan pronajímatel (a podle toho co říkáš, tak lže), lhal bych taky, nepřiznal bych pokud možno nic. Jakmile řekneš "ano bydlel jsem tam", tak kdo ví, jak se na to bude dívat právník/soudce/vymahač a jaké další závěry z toho přiznání se vyplynou.
25.4.2012 16:21 gr1m
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
ještě doplním: na něj zřejmě nikdo naléhat nebude (nebude zpochybňovat jeho slova), takže jeho lži budou považovány za pravdu. Potom se svojí pravdou nemusíš pochodit (ty svědky nemáš, on ano).
M!ky8 avatar 25.4.2012 16:32 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Asi bych to taky tak řešil, ale jak to může dopadnout nevím. Opravdové svědky té domluvy nemá ani jedna strana. Na naší straně je pak sousedka, které řekli to samé. Nevím jestli jenom nezkoušejí, co z nás dostanou. Při odchodu pryč nám spočítali i ještě jeden nájem navíc. Když jsme se bránili že za co, říkal že to rozpočítá na dny a řekl cenu za jeden den. Udělali jsme to samé protože jsme věděli, že jsme zaplatili do pozdějšího data, než kdy jsme byt opustili. Až poté od tohoto opustil.

25.4.2012 16:38 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Svědky sice nikdo nemá, ale on si ji teoreticky může najít, kdežto pro tebe bude těžké dokázat, že jsi tam nebydlel, když bude mít "očitého svědka", který tě tam viděl bydlet každý den. A to mu může dosvědčit jeho libovolný kamarád.

Takže, jak už tu zaznělo: zapírat, zapírat a zapírat :-)

P.S.: A trochu mi to připomnělo závěr z Přátel z epizody The One Where Eddie Won't Go :-D
25.4.2012 17:22 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Já bych spíše řekl, že mu to může dosvědčit kdokoliv ze sousedů.

Nicméně, být pronajímatelem, tak jsem rád, že jsem rád. Ono neplacení daní (tedy pokud již uběhl termín pro podání přiznání za příslušné období pronájmu) je v nejhorším případě trestné, ale spíše by jej potkala nějaká penalizace a FÚ by se nepochybně i zajímal o to, co se s bytem dělo třeba předchozích deset let.

A tady opět rádi "pomohou" obětaví sousedé :-)
25.4.2012 17:50 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Plně souhlasím, to je tvůj silný trumf, tenhle člověk pravděpodobně dělá pronájmy dlouhodobě na černo (když oba současní nájemci na tom tak jsou), takže FÚ by se o jeho příjmy jistě zajímal. A můžu potvrdit, že obětaví sousedé ho rádi prásknou, protože mu ty příjmy z takového českého kapitalistického podnikání pochopitelně závidí.
Nobody can give you as much as I can promise you
gtz avatar 25.4.2012 21:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Prostě ať za tím vykukem zajde a řekně mu, ať mu předloží papíry a smlouvy k této věci a dále bych mu řekl, že pokud se nezdrží tohoto jednání tak budu informovat FU a ZU o jeho chování. Prostě to jeho chování je tak na pár facek.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
menphis avatar 26.4.2012 01:13 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Kecate kraviny. Soud nebudou zajimat svedci, kdyz zadne smlouva neexistuje, tak se neni o cem bavit.
26.4.2012 08:06 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
omyl - soud zajímají i svědci

samozřejmě podepsaný papír má větší váhu, ale pak se zkoumají podpisy, napadají posudky z jedné i druhé strany, shánějí další znalci ...

a když v tomhle je plichta tak nastupují svědci

a celé to má jeden výsledek - kdo prohraje, tak platí jak mourovatej každý škytnutí
=^..^= AmigaPower® avatar 26.4.2012 08:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Jasněééééé!!!

Podte si hrát na čůráky!

A jak se to hraje?

Budem se soudit kvůli 5k! :-D
26.4.2012 08:53 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Kvůli pár tisícům se velmi pravděpodobně nikdo soudit nebude, ale vyloučit to nemůžeme. Každopádně platí, že obecně smlouva nemusí být písemná (až na pár výjimek, jako je zrovna nájemní smlouva), to je dobré mít na paměti. Majitel to zjevně jen tak zkouší, takže prozatím bych ho ignoroval.
26.4.2012 09:58 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Chápu, že pro někoho jsou to drobný, ale ne pro všechny.

BTW, kdosi se úspěšně soudil kvůli neuznané reklamaci bot za 1500,- (či kolik). Obchod ho fuckoval s tím, že se přeci kvůli tomu nebude soudit...

Tolik k malým částkám u soudu.
=^..^= AmigaPower® avatar 26.4.2012 13:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Jo, ale oni měli minimálně paragón. Já bejvalýho podnájemníka mlátim kdykoliv ho potkám a budu to dělat tak dlouho, dokud z něj nedostanu i ten zbytek...

tolik ke smyslu souzení-se o malý částky...
26.4.2012 10:11 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
jo, to je jasný - kvůli 5K asi max dostane do tlamy a přijde o mobil, ale stát se může cokoli - chtěl jsem jen aby se nezapomnělo jak to může u soudu dopadnout - když to projede, tak zaplatí mnohem víc

to je všehno
26.4.2012 21:31 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Kvůli 5K bez dokladu to nemá smysl. 5K s dokladem bych hnad před soud hned, jak selže upomínka zaslaná doporučeným dopisem s dodejkou.
xkucf03 avatar 26.4.2012 11:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Zlaté pravidlo: nevypovídat (je to lepší než lhát, protože do toho se můžeš zamotat). On musí dokazovat, že mu něco dlužíš, a jelikož nemá žádnou smlouvu, nic nedostane.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
26.4.2012 11:57 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Zlaté pravidlo: nevypovídat (je to lepší než lhát, protože do toho se můžeš zamotat).

Nejsem si úplně jistý, jestli je v občanskoprávním sporu možné nevypovídat. Skoro bych řekl, že ne. Tento problém bych ale řešil až v případě, že k nějakému soudu dojde. Hlavně bych si pohlídal přebírání pošty, aby se něco neprošvihlo.

26.4.2012 21:26 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nevypovídat lze kdykoliv, pokud by tím mohl způsobit trestní stíhání sobě nebo osobě blízké. V tomto případě to ale asi nebude. Pokud to bude nutné, doporučoval bych vypovídat tak, jak to bylo. Do toho se snad nikdo nezamotá, dále nájemce nemusí vědět, že ta smlouva musí být písemná nebo dohlížet na placení daní (za oboje zodpovídá pronajímatel), a hlavně se ta výpověď bude velmi špatně napadat.

Btw. na problém s přebíráním pošty, pokud máte trvalé bydliště na dost blbém místě, existuje velmi dobrá finta: datová schránka :-)
Petr Tomášek avatar 26.4.2012 21:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Taky jsem chtěl napsat něco podobného: osobně bych taky nelhal, ani nemlčel, pokud by na to došlo.

Lhát může být dost ošementé, protože pokud by mu někdo dokázal opak, tak to může mít člověk blbý.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
26.4.2012 18:10 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nevím, jak vymahač, ale soudce a právník budou dodržovat in dubio pro reo. Naopak pokud bude lhát a pan pronajímatel si přinese důkazy, kteří potvrdí opak (třeba fotografie), bude jeho výpověď brána jako nedůvěryhodná.
xkucf03 avatar 26.4.2012 18:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Což ale nemění nic na tom, že měli dohodnutou nějakou cenu, fungovalo to a pak pronajímatel zvýšil cenu (přišel s novou dohodou) a chtěl to doplatit zpětně, což je samozřejmě blbost, protože dříve platila původní cena. Jak by se asi tvářil na zrcadlově obrácenou situaci? Nájemník by řekl, že už je tam dlouho a tudíž chce slevu a navíc chce vrátit zpětně peníze. :-)

Jde o to, jakou cenu si původně dohodli (to ví asi jen oni dva a každý může říkat něco jiného) a kolik si ve skutečnosti dávali peněz (opět o tom asi nejsou žádné doklady a každý může tvrdit něco jiného).

Soud by je měl poslat do háje s tím, že si měli sepsat písemnou smlouvu, když se chtějí soudit.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
26.4.2012 20:57 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Doplácení zpětně není nic neobvyklého, pokud jsou součástí nájmu zálohy za vodu, elektřinu a plyn, které budou na konci roku či při ukončení smlouvy vyúčtovány podle skutečné spotřeby. Já to tak v nájemních smlouvách měl.

S tím posledním ale souhlasím: není písemná smlouva, není co řešit.
27.4.2012 20:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
AFAIK in dubio pro reo se tyka trestniho rizeni, nikoliv obcanskopravnich sporu.
29.4.2012 08:45 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Týká se to jakéhokoliv sporu, kde leží důkazní břemeno na žalující straně, i když u občanskosprávních sporů se tomu říká spíše in dubio mitius, princip je ale totožný.
Jendа avatar 25.4.2012 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ovšem bez jakékoliv smlouvy a i placení bylo "na ruku" a bez dokladu
Není to nelegální?
M!ky8 avatar 25.4.2012 16:36 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Ano, daně

25.4.2012 17:16 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Hlavně mu nic nepřiznávejte při komunikaci s ním. Když mu pošleš například sms,dopis kde něco přiznáš. Tak by se to mohlo obrátit proti vám. Ten pán nemá v ruce vůbec nic a jen to zkouší. Kdyby byl drzý, tak bych mu řekl aby neprudil nebo by mohl být stíhán za daňový únik. Být tebou, zajdu za právníkem a radši bych se s ním poradil.
26.4.2012 00:31 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
To, ze Vam nedal smlouvu, neznamena, ze z toho neplati dan. Treba jen nechtel, abyste si tam mohli nahlasit trvale bydliste.
26.4.2012 08:54 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nájemní smlouva musí být písemná, takže to trochu smrdí.
26.4.2012 12:15 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Pokud poskytuje "ubytovaci sluzby", tak staci ustni. Stejne jako v hotelu atd.
26.4.2012 21:33 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Na ubytovací služby ale musí mít živnostňák a vydávat účtenky.
26.4.2012 13:56 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Treba jen nechtel, abyste si tam mohli nahlasit trvale bydliste.
najemni smlouva zaklada nejake pravo hlasit si tam trvale bydliste? AFAIK ne a musi k tomu byt specialni souhlas majitele
26.4.2012 14:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Ano, nájemní smlouva tě opravňuje k nahlášení trvalého bydliště.
26.4.2012 14:24 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
jak si ted o tom necu ctu, tak jsem mel tyto veci dost pomylene, diky za upozorneni
26.4.2012 16:52 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Fakt? Muzes dat nejakej link?
Nobody can give you as much as I can promise you
26.4.2012 16:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nevím, tak třebe vhodná adresa kde bych začal je www.google.com, ale když s googlem nejsi moc kamarád tak zkus třeba toto

http://bydleni.idnes.cz/mate-li-najemni-smlouvu-mate-i-pravo-na-trvaly-pobyt-fyb-/reality_bdp.aspx?c=A080130_235230_cbclanky_web
26.4.2012 17:34 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Ja jenom, ze jsem vzdycky daval souhlas dodatecne, a jenom po dobu trvani smlouvy.
Nobody can give you as much as I can promise you
26.4.2012 17:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
No vidíš, a oni se tě přitom vůbec nemuseli ptát... :)
26.4.2012 18:12 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
První půlka ne, druhá půlka možná. Záleží, na co všechno ty peníze použili, resp. jestli z toho měli zisk.
25.4.2012 17:37 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já jsem v opačném gardu, protože pronajímám a řeším problémy s neplacením, nebo v lepším případě pozdním placením. A na všechno mám smlouvy, včetně stavu vody, elektro, plynu, atd.

Pragmaticky řečeno, ani ty smlouvy mi dlužné peníze nevrátí, u jedné osoby za ca. 250.000 kr. mám dokonce od soudu exekuční příkaz, ale nájemce všechen majetek přepsal na syna a eviduje se jako bezdomovec. Takže papírově bych to viděl na tvoje snadné vítězství, sám bych kvůli pár měsícům nikdy neztrácel čas soudem. Věcně je ale asi snadné pro majitele prokázat, žes ten byt skutečně užíval, a pak by šlo o tvrzení proti tvrzení, co bylo vlastně dohodnuto.

Každopádně ti tady někdo už radil, nedávaje majiteli do rukou žádné dodatečné podklady, tj. např. odpovědi na SMS, dopisy, atd, tím fakticky přiznáváš nějaký vztah i závazek.
Nobody can give you as much as I can promise you
25.4.2012 23:30 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

a v ten okamzik by si s majitelm sel popovidat financak o nepriznani dane z prijmu ... i s uroky a mozna i soudem ...

USE="-gnome -kde";turris
Jendа avatar 25.4.2012 23:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Jenom aby si finančák nešel povídat i s nájemcem.
Petr Tomášek avatar 26.4.2012 06:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nájemce má povinnost platit daně? A navíc je v nouzi...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
25.4.2012 18:47 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukam, ze blbost je na obou stranach. ;-)
25.4.2012 19:19 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Tveho mozku?
25.4.2012 23:00 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Vymysli si jiny nick :-) Najmout si byt bez smlouvy a pronajmout nekomu byt bez smlouvy, je proste hloupe z jakekoli strany barikady. :-)
25.4.2012 23:26 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
často s tebou nesouhlasím, tady jsem s tebou zajedno. rozhodně to je riskantní pro nájemce.

Je to prostě riskantní pro obě strany, mne samotnému stačí, že i když mám všechny doklady v pořádku, stejně je dřina ty nájmy někdy dostat.
Nobody can give you as much as I can promise you
25.4.2012 23:38 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Ano. Problemem je take prilis svazujici obcansky zakonik. A opet to imho znevyhodnuje obe strany, protoze se proste nemohou na hodne vecech svobodne dohodnout.
25.4.2012 23:59 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Můj kamarád právník mi dokonce nájemní smlouvu, kterou jsem měl vypracovanou původně od realitní kanceláře, právě kvůli občanskému zákoníku, zesměšnil. Řekl, že např. body o okamžitém vystěhování při prodlení s placením právě OZ neodpovídají, takže v Praze je dost nájemníků, kteří takhle cíleně vodí za nos majitele bytu (3-měsíční výpověď, zpoždění plateb) - prostě si tam nájemník pobyde 6 měsíců zdarma a pak udělá totéž někde jinde.
Nobody can give you as much as I can promise you
26.4.2012 00:09 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Mel jsem obdobnou zkusenost i obdobnou reakci znameho advokata.
mess avatar 25.4.2012 23:28 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Je to tak a proto jsme tak 2 roky bydleli :-D Ale naštěstí všechno dopadlo dobře.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
25.4.2012 23:36 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
To je dobre.
Max avatar 25.4.2012 20:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud jsi se s ním vyrovnal dle ústní dohody a on chce něco navíc, tak bych na něj kašlal. Pronajímáním prostor bez smlouvy porušuje zákon, takže tady by se to částečně obrátilo na něj.
Dále, jak už tady bylo zmíněno, bez smlouvy nemůže nic a tak můžeš dělat mrtvého brouka.
Pokud jde o hlášku, že chtějí dluh prodat, tak hehe. Takový dluh je neprodejný. Jednak je neprodejný z toho důvodu, že to nemohou jak prokázat, a dále kvůli tomu, že je to směšná částka. Vymahačské firmy se cukají s koupí směnek na 100kkč.
Takže klídek ... :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
26.4.2012 21:08 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Znám vymahačskou firmu, která koupí i směnku na stokorunu (za deset korun), ale musí to být na papíře, jinak je jim jasný, že to nemá smysl zkoušet.
25.4.2012 20:41 Muty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vykaslal bych se na nej - opravdu je to v podstate nevymahatelne. Kdyby moc prudil tak bych mu napsal ve smyslu ze financi urad by urcite taky zajimal nedaneny prijem z pronajmu..
menphis avatar 26.4.2012 01:07 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Presne tak, navic i ve smlouve o podnajmu by mely byt osetreny doplatky za sluzby ( eletrina, voda ... ) jinak je to pravne nevymahatelne. Respektive uplne nejlepsi je pri zahajani pronajmu nechat prepsat meraky na najmece.

Jinak kamaradka dela na financnim urade a cerna pronajmy je pro FU docela terno. Na miste pronajimatele, bych mel strah, ze me najamce praskne FU ( proveruji i anonymni udani ).
26.4.2012 08:34 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nic nepsat. Maximalne, kdyz se potkate a bude mrcet, tak rict osobne (a i tak muze nahravat).
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
xkucf03 avatar 26.4.2012 11:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Přesně, radši nekomunikovat vůbec, telefony i osobní hovory si může nahrávat*. Takže mu leda při osobním setkání ukázat papír: NIC NEDOSTANEŠ a pak ho sníst (ten papír) nebo aspoň skartovat.

*) je sice otázka, jestli by mu to k něčemu bylo, ale je to zbytečná komplikace a riziko
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 26.4.2012 07:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"prodat dluh"? Zapomeň na vymahačskou firmu, při tý trapný sumě to vidim na přesdržku. :-D Jinak samozřejmě to navýšení chápu, to je hned, ani nevíš jak, já bejvalýho podnájemníka řežu vždycky když ho potkám, ještě mam u něj 11k.
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
Bedňa avatar 26.4.2012 10:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čau kámo, že aj žiješ :) Podľa mňa väčším problémom je že si si do bytu nasťahoval priateľku, to tie ozajstné problémy ešte len prídu a toto budeš považovať za srandu. Ten človek ti môže akurát tak rozbiť rypák, ale aj to nikto nebude riskovať za tých pár drobných. Pri budúcom rozhovore si ho nahraj a povedz mu, že keď nedá pokoj tak ho nahlásiš berňáku.

Čo som tu čítal rady, akože aby si zatajil, že si tam býval, to je úplná blbosť, keby to raz predsa skončilo na súde, tak určite sú nejaký svedkovia čo dosvečia že si tam býval a už máš krivú výpoveď na krku. Občas každý dostane krespiču, tak to nerieš, určite ťa nedá zastreliť :)

GOOD LUCK
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.4.2012 11:02 guest
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pre istotu by som si ale obstaral nozik, ci kaser, pripadne nejaky riadny kus roxoru... :-D
26.4.2012 12:03 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neresit, nebavit se s nim. jak jiz bylo receno, nema v ruce vubec nic, takze jediny co mu zbyva jsou trapny vyhruzky, u kterych na 99% zustane.
M!ky8 avatar 28.4.2012 11:33 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak doufáme že to je vyřešené. Po jejich návštěvě u nás v práci (kdy na ně nebyl opravdu čas) se jim zavolalo. Nejdřív moc ochotný nebyl, po pohrožení FÚ už byl umírněnější. Tak uvidíme. Každopádně díky všem za rady

Bedňa avatar 28.4.2012 14:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Nemáš zač ReVo ;-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
M!ky8 avatar 28.4.2012 15:11 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Jo sorry, chtěl jsem na tebe reagovat už minule ale pak mi to vypadlo z hlavy :) Jak se vede? Co LGC? S příchodem přítelkyně nebyl nějak na ET čas :)

Bedňa avatar 28.4.2012 15:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Tak s príchodom priateľky nebude na viac vecí čas :) Ja mám manželku a čas už zase je :D

LGC sa už nepodarilo obnoviť, naposledy som ešte zahral s Limotom a zabalil som to, hlavne po tom čo všade začali pchať Win only TZAC. Teraz mesiac sa zabávam s Urban Terror, založili sme klan a nastúpili do ligy, 6.5. máme prvý zápas.

GL s priateľkou.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
M!ky8 avatar 28.4.2012 16:09 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků

Taky pěkné :D

Urban Terror jsem taky hrával ale nebavilo mě to.

Bedňa avatar 29.4.2012 02:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Ja som mal šťastie, že som na Mumble hneď v prvý deň natrafil na človeka zo slovenského národného tímu a ten ma poteraz učí čo a ako. Keď to pochopíš je to tiež dosť akčné a mrte rýchle.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
17.2.2015 17:49 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pronájem bytu a domáhání se doplatků
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pronájem bytu se sníženou provizí. www.realitymat.cz

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.