Portál AbcLinuxu, 2. června 2024 09:12

Aktualizace tmavého stylu

15.6.2005 14:45 | Přečteno: 1361× | Abc

Na základě vašich komentářů jsem mírně poupravil tmavý styl pro Abc. Vstupní pole ve formulářích jsou teď tmavší. Kromě toho bylo ještě opraveno pár drobností, ale nic zásadního.

Formuláře jsem se nakonec rozhodl ponechat s černým textem na světlém (i když teď tmavším) pozadí. Důvodem je především to, že kdybych zvolil tmavé pozadí a světlý text, musel bych separátně nastylovat i veškerá tlačítka. Ta jsou totiž v HTML formulářích vytvářena pomocí tagu input, který se však zároveň používá i pro některá textová pole. Obarvením pozadí těchto textových polí by došlo i k obarvení tlačítek. To jsem nechtěl.

Dalo by se tomu zabránit zmiňovaným ostylováním všech tlačítek, což by představovalo do každého tagu vytvářejícího tlačítko doplnit nějakou třídu. To by ani tolik nevadilo, ale ostylovaná tlačítka jsou (především ve Firefoxu) odporná na pohled. Při troše snahy lze pochopitelně pomocí různě zabarvených border simulovat klasický vzhled, ale ani to není ono, protože pro stav "právě stisknuto" by musela být další definice. No, prostě spousta zbytečných řádek navíc v CSS souboru.

Takže doufám, že formuláře vám budou takto připadat dostatečně tmavé.

Ještě mi vrtá hlavou, proč Firefox (na rozdíl od Konqueroru) tvrdohlavě zobrazuje bílé pozadí u radiobuttonů. Škoda. Není to úplně tip-ťop.

       

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

15.6.2005 15:14 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Trable s input
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
CSS selektor input[type=submit] podporují všechny slušné prohlížeče.
15.6.2005 15:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trable s input
To jsem vůbec neznal. Díky. Moc šikovné.

Otázkou je, jestli to má ještě smysl, když už jsem ta vstupní pole stejně ztmavil. Kdyby totiž bylo na mně, tak bych zachoval tmavý text na světlém pozadí -- nějak mi to k formulářům lépe pasuje.
15.6.2005 17:20 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Super!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tenhle styl je super! Konecne ABC vypada k svetu :) - tim nechci urazit nikoho.
http://www.fushal.net || http://www.sporek.cz
15.6.2005 20:11 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše alternate css
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud je ten styl oficialni, proc neni jako alternativni?
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
15.6.2005 21:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: alternate css
Můžeš si jeho používání nastavit v uživatelském profilu.
16.6.2005 11:28 brmbrm
Rozbalit Rozbalit vše Re: alternate css
jo, a bez registrace by to neslo? nejaky maly cudlik kde by sa dalo vybrat css-styl a browser by si to nejak zapametal v cookies
16.6.2005 14:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: alternate css
jo, a bez registrace by to neslo?
Viz vysvětlení.
16.6.2005 14:28 Peter Figura | skóre: 12 | blog: pefi | Modra
Rozbalit Rozbalit vše Tmave CSS a Rukověť baliče RPM
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Som velmi spokojny s tmavym CSS.

Az dnes som si vsimol, ze Yeti v clanku Rukověť baliče RPM - V (Zdrojové soubory) vo vypisoch pouziva natvrdo farbicky na zvyraznenie kodu. Asi to prebral z vimu. Je to dost necitatelne.

Bolo by fajn, keby sa v buducnosti pouzivali nejake predpripravene classy z oficialneho CSS na zvyraznenie kodu namiesto natvrdo nadefinovanych farieb.

Viem, ze Yeti uz odvzdal svoje clanky, takze to bude problem opravit. Ale mohlo by to byt v pravidlach pre nove clanky, ze zvyraznenie kodu sa bude realizovat cez CSS.
16.6.2005 14:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tmave CSS a Rukověť baliče RPM
Jo, s tím zvýrazňováním je problém. Dost špatně se hledají barvy, které jsou dobře čitelné na světlém i tmavém podkladu. Zavést pro zvýrazňování CSS třídy je jednou z možností, ale zatím k tomu nedošlo především proto, že Yetiho články jsou první, kde je zvýraznění syntaxe použito.
16.6.2005 15:18 Peter Figura | skóre: 12 | blog: pefi | Modra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tmave CSS a Rukověť baliče RPM
Dost špatně se hledají barvy, které jsou dobře čitelné na světlém i tmavém podkladu.
Ak by bol moj predpoklad spravny, ze Yeti pouzil farbicky z VIMu, tak nie je problem ziskat spravne farby pre tmavy styl. Staci dat vo vime :set background=dark a VIMko automaticky ponukne vhodnejsie farby.

Vacsi problem by bol skor zadefinovat najcastejsie triedy pre zvyraznenie kodu (ktore su to? comment? string? statement? date? prompt?) v CSS.

Asi by bolo najjednoduchsie nepouzivat farebne zvyraznenie kodu. Mozno by stacilo pouzivat na urcite zvyraznenie klasiku: code, kbd a pripadne: em a strong.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.