Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 21:54

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.2.2009 21:57 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Wow! Ty 500MB reiserfs partisny pro /usr/portage, /var/cache/edb a /var/db delaji s update-eix fakt divy:) To je jako blesk oproti tomu, co to delalo na tom 170GB ext3. BTW, kdyz jsem zkousel /usr/portage udelat jako 500MB ext3 (s default nastavenim), tak mi dosly inody:)

lukve avatar 8.2.2009 22:27 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

 zdar. trosku prispejem do diskusie aj ja. sice sa az tak nevyznam v ZFS a lvm som sice skusal ale len okrajovo.. dneska som prave si nainstaloval dragonflybsd a ponuklo mi to volbu pri instalacii novy cluster filesystem HAMMER. tiez to je dost podobne ako ZFS. hlavnou myslienkou bolo urobyt filesystem podobny ZFS .. nejako mi to urobylo tak ze mal som slice rozdelenu na HAMMER+slice a ten Hammer obsahoval dalsie podpartisny ako /, home var tmp.. fakt zaujimave.. a len tak podotknem ze to bolo celkom rychle ale testy som nejake neskusal.. inac pre pouzitie ZFS na freebsd je potrebne minimalne mat 1gb pameti RAM aby to fachalo.

linux user more than 20y
8.2.2009 22:31 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teda, takovy cachry ... nebylo by jednodussi koupit za patnact stovek 600 GB disk, windows nechat na tom starem, a system si presunout na novy a nemuset se takhle drbat levou nohou za pravym uchem?

ZFS neumi vyndat nemirrorovane zarizeni z poolu (coz samozrejme saje), ale umi vymenit jedno zarizeni za jine (zpool replace), udelat z nemirrorovane konfigurace mirrorovanou pridanim zarizeni (zpool attach), nebo udelat z mirrovane konfigurace nemirrorovanou odebranim zarizeni (zpool detach), takze se s nim vymena jednoho disku za druhy da provest docela snadno.

(s raid5 a bootdiskem to neni tak jednoduche)
8.2.2009 22:39 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

No jo, a co pak s tim 600GB diskem?:) Mam 250GB interni, pak 500GB externi USB a 160GB externi. Na co dalsi 600GB?:) I ted mam 70GB na tej VG volny:) To se mi zda zbytecny vyhazovani penez za novej disk, kdyz ho fakticky nepotrebuju. Fakticky to byla prace tak max. na 30 minut (kdyz nepocitam ty casy, kdy to samo bezelo - resize, kopirovani - protoze to jsem delal neco jineho (instalace a konfigurace freebsd). To bych stravil vic casu i tim nakupem disku v obchode, pripadne objednanim v eshopu, prevodem penez, cekanim nez disk dorazi, vyzvednuti na poste a instalaci do bedny.

Nahodou tyhle hratky s diskama jsou zabavny:)

9.2.2009 14:00 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
U vetsich systemu je docela obvykly pozadavek, ze potrebujete docasne pripojit jeden disk navic, aby sel nasledne nejaky disk vyjmout. Kvuli snadnosti implementace a rychlosti vysledku.

Jinak mate pravdu, vas postup je rychly, jen je treba dat bacha na mozne lidske chyby :-)
9.2.2009 14:21 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

 

 

Jinak mate pravdu, vas postup je rychly, jen je treba dat bacha na mozne lidske chyby :-)

Hehe, taky jsem kazdy postup kontroloval a nekolikrat si opakoval, jak to musim udelat, a nekolikrat kontroloval pocatecni a koncovy blok partition v fdisku:) Ale porad to bylo casove vyhodnejsi, nez se babrat s dalsim diskem.


 

9.2.2009 00:41 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po rebootu z disku se jádro a initram disk načte v pořádku, ale nenajde LV s Gentoo.

Tak jsem to nasel. init (linuxrc script) ocekavam parametr "dolvm", nastavi USE_LVM_NORMAL=1. Kdyz se pak spusti funkce startVolumes, tak ta otestuje, jestli je nastavena ta promenna USE_LVM_NORMAL a jestli existujou programy (zde symlinky) /bin/vgscan a /bin/vgchange, ty vytvori init-linuxrc, pokud je spustenej jako /init a pokud existuje /bin/lvm). Snad to bude fungovat.

9.2.2009 01:38 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

Fuj, moje blbost. Je to v man genkernel, ze se musi pridat dolvm.

stativ avatar 9.2.2009 08:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neni 146 MB v bootu trochu hodně? Mně se vleze do ca 3MB.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
9.2.2009 14:18 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

no, mam tam asi 4 nebo 5 jader a jeste dva rozbaleny initramdisku. Experimentuju ted s jadra, mel jsem 2.6.24 a ted jsem chtel nahodit novy jadro. Mel jsem teorii, ze staci udelat make allmodconfig a vsechno pojede v pohode, ale radne jsem se prepocital. Jako zaklad se allmodconfig vzit muze, ale pak to chce doladit. Napr. ATI-drivers si nerozumi s virtualizaci, takze tu zase hezky povypinat, pak jsem nechtel vsechny ty debug hlasky, takze najit a vypnout debug, pak mi neco nechodilo kvuli embedded volbe, dal zvolit spravne CPU, a pak jeste framebuffer musi byt IN, aby chodil VESA FB pri bootu (obcas se hodi mit na konzoli vic nez 80x25).

No a momentalne resim problem, ze mi nechodi PS/2 klavesnice a mys (mam jadro 2.6.28 - 2.6.28.3). Pritom ale v Knoppixu v jadre 2.6.28 PS/2 klavesnice chodi, takze zrejme bude nekde neco bud zapnutyho (chyba v jadre), nebo v modulu nebo to nebude aktivni kvuli necemu jinymu v modulu (ala vesa framebuffer). Takze, kdyby nekdo vedel, budu docela rad, protoze kompilovat jadro kvuli malej zmene je otrava. Zkousel jsem uz usb-handoff, acpi=off (+par dalsich kombinaci), ale i tak poradte dyztak.

9.2.2009 13:58 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odebirani zarizeni ze zpoolu nemelo donedavna v Sunu prioritu, ac CR existuje pet let urcite. Predpokladem pro kvalitni vyjmuti zarizeni je schopnost (nejlepe) on-line defragmentace/presunovani bloku v ramci zpoolu, tak jednoduche, aby to bylo poradne, to neni. Dnes uz to CRko prioritu ma a existuje clovek, ktery na tom pracuje.
9.2.2009 14:19 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

Parada. On to asi opravdu v produkcnim nasazeni ve firme moc nepouzije, protoze tam se budou disky opravdu asi jenom pridavat, ale na testovani by se to hodilo. Tak to mozna ozkousim s FUSE.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.