Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 13:44

Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !

9.1.2006 22:51 | Přečteno: 1233× | TUX

Ahojte, možno sa to tu už vela krát rozoberalo, ale chcel by som to zhrnúť do jednej otázky. Nie sa pýťať v každej diskusii niečo. Chcel by som prejsť z okien - XP SP 2 na distribúciu SuSe 10.1 alpha 4 Kvôli : bezpečnosti - prvoradé žiaden virus, spyware, dialer výkonu - je pravda ,že UNIX base systemy vydržia toho o dosť viac než MS like systemy. "čerstvosť" - MS windows sa lubia po nejakej to dobe spomalovať a spomalovať - zahltenie registro a podone. U Unix base to neplati... stabilita - viete o čom hovorím. Za sebou už mám distribúcie ako FC 3 (plne 3 mesiace only) potom som z nej zdupkal speť na XP lebo to malo "nehoraznu" podporu môjho HW. A ja som už nemal nervy na stale kompilovanie/editovanie suborov pre nekomplikacie s HW. Po dlhšej odmlke som nahodil slackware/gentoo PC-BSD ktore sice u mňa boli len take pokusne veci pri defaultnom XP. Chcel by som sa spýtať či v SuSe 10.1 alpha 4 sa nachádza bezproblemova podpora pre tento HW : Logitech MX 510 (funkcia vsetkych tlacitiek ako z MS ovladacov) Podpora IRDA - spojazdnit spojenie z telefonom Sagem MY X 5 -2 - zvukovana karta na doske Abit nForce 2 ultra - NF 7 Series. - Graficka karta : MSI GF FX 5900XT - bezproblemove zapajanie digitalnych fotakov cez USB port. To je asi tak všetko. Ďakujem za odpovede a rady.        

Hodnocení: 27 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.1.2006 23:03 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prvni rada - nepouzivej v "Help prosím !". Dost lidem to vadi a opravnene ..
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
9.1.2006 23:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chcel by som prejsť z okien - XP SP 2 na distribúciu SuSe 10.1 alpha 4 Kvôli : bezpečnosti…

Kvůli bezpečnosti se chystáte přejít na alfa verzi distribuce? Odvážná myšlenka… :-)

9.1.2006 23:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podpora hardware je v jednotlivých distribucích +- stejná, závisí totiž od jádra. Jediným rozdílem mohou být schopnosti autodetekce instalátoru. Ale tu alpha verzi bych zatím neinstaloval, pokud nechceš být testerem. Snaha být maximálně bleeding edge stojí spoustu práce ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
9.1.2006 23:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
schopnosti autodetekce instalátoru -> autodetekční schopnosti instalátoru
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
9.1.2006 23:57 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Pravda,nektera jadra maji nejake ovladace navic, nektere jsou tak jak je muzes stahnout z kernel.org. Proste kde ovladace chybi musi se zkompilovat (napr RT2500). Takze spise jde oto, jaky konkretni HW mas.
10.1.2006 00:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Ralink RT2500 v SuSE 9.3 a 10.0 out-of-the-box bez problémů. Možná už 9.2, ale spíš ne…
10.1.2006 07:58 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
myslel jsem obecně distribuce... Jinak SUSE patří mezi ty, co přidávají nějaké ovladače navíc.
10.1.2006 00:08 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z vlastní zkusenosti muzu SUSE jenom doporucit. Sice jsem na nej presel ze Slackwaru, kde jsem se opravdu naucil co to vlastne je linux, ale nemuzu si stezovat.

Nejvic me na SUSE zaujalo, ze se sam naistaloval, vse nastavil a ja moch vklidu hned pracovat, aniz bych cokoliv ruzne po certech shanel, nebo kompiloval. Dalsi vec, ktera me primo zarazila byla podpora pro HW. Jednoduse receno, vsechno co je na mim notebooku pod linuxem spustitelne, makalo hned po instalaci ... proste pohodicka :-)
Mac OS X je taky unix
10.1.2006 10:50 koty | skóre: 22 | blog: Koty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na SUSE 10.1 alpha 4 rozhodně nepřecházejte, je to vývojová verze SUSE a to ještě dost mladičká a plná zajímavých chyb. Pokud chcete SUSE, stáhněte si 10.0 nebo si počkejte, až bude finální 10.1.

Ale jestli ten přechod děláte jen kvůli potěšení z hledání brouků, pak si počkejte na betu 1 nebo netu 2 :-).
10.1.2006 11:24 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže, aby som to zrovna prechod z XP na SuSe 10.1.4 alpha neodporucate? No ja by som chcel za PC sadnut a pracovat / písať článký, hrať hry, a to všetko bez problémov na rychlom OS ktorý je bez spyware, virov a podobne...

O ake bugy sa môže jednať? Keď si stiahnem 10.0 OSS, potom sa dá pohode prejsť na najnovšiu verziu bez nutnosti stahovania a vypalovania nejakých iných CD ??? Inak mam SuSe 9.3 ktorá mi moc velku radosť nespravila...
Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info
10.1.2006 11:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Pro jistotu se zeptám: je vám jasný význam termínu alfa verze?
10.1.2006 13:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Alfa verze jsou určeny pro testování, spousta věcí nemusí fungovat, aplikace mohou být přeložené s podporou debugování, budou se opravovat balíky, měnit závislosti, ... prostě to není nic pro běžné používání.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
pit0 avatar 10.1.2006 13:18 pit0 | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pocuj kamo uvedomujes si co vlastne chces? Pises ze chces os bez spyware, pisat clanky hrat hry, Tak vazeny: 1. OS Bez spyware je aj pure Windows - hned po nainstalovani pokial sa nepripojis na net a nebudes chodit po pochybnych strankach. 2. Pokial tak strasne chces ist na Linux, uvedomues si co je to Alfa verzia??? Ako tu uz bolo spomenute, je to verzia na testovanie, verzia plna bugov, nestabilnych veci. V Alfa~RC verziach sa vychytavaju muchy pred finalnym releasom. 3. Ak chces linux zo spolahlivou detekciou HW tak bud SUSE 10, alebo Mandriva 2006 Powerpack - Pokial si das OSS10 abo Mandriva 2006 Free abo ine distro tak pocitaj s dotahovnaim/kompilovanim niektorych ovladacov - specialne na grafiku aby slapalo OpenGL. 4. Chces sa hrat, ale je len par hier ktore maju nativne porty pre linux a su komercne napr. UT2004, Doom3... Ptm su tu hry open source... Ak budes chcet hrat hry z Windowsu na Linuxe potrebujes soft cedega, a za ten sa plati a je to o poznanie pomalsie... 5. Nepis: help please!
10.1.2006 14:07 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
Aha, Ďakujem za vysvetlenie co je to alfa verzia. Zmenil som teda postoj k Alphe.

NO 1. s windows uz nemam moc nervov sa hrať. K tejto veci prečo nan vobec prechádzam bude dalsi clanok. - môj príbeh.

2. Na hry mám pripravenú cedegu 5.1 "poctivo" z torrentu stiahnutú.

3. Ešte by ma zaujimala verzia evalution zo SuSe 10.0 dočítal som sa že to nie je časovo obmedzené a má hned integrované drivre a podobne. Tak len naištalujem a nahodím a malo by ísť všetko hneď. - ako na XP.

Tak potom čím sa odlyšuje od tej platenej? Ako je to potom z aktualizáciu na novšiu verziu ? Napr. 10.1 keď bude stable?

- pri aktualizacii zas nemienim stahovať nove img a vypalovať ich. (media nekradnem).

???

Ďakujem za všetky predošlé odpoveďe a rady.
Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info
10.1.2006 21:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
hej, co takhle tu trosku zahledat? napr. pro nekoho jako pro tebe jsem se spisoval s timhle... diskusi na tema SUSE je tu taky mraky, nehlede na odkazy primo na portal SUSE, kde je dokumentace apod.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.