Portál AbcLinuxu, 24. května 2024 20:30


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
=^..^= AmigaPower® avatar 27.5.2013 21:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To nemohlo dát žádnou práci a přitom je to tak zajímavý! :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
stativ avatar 27.5.2013 22:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kolik to muselo dát práce, přitom je to taková blbost
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
27.5.2013 22:13 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
to je na tu knizku nebo na ten zapisek
27.5.2013 22:35 omm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
to je na "přečti si aspoň poslední větu voe :D"
28.5.2013 00:00 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tl;dr
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
28.5.2013 02:02 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Já jsem to četl skoro celý, teda kromě těch částí kde už se vyloženě převypravovala zápletka (ne že bych to chtěl číst).

Kdysi jsem měl v ikárii nejradši recenze na největší šunty, vždycky jsem se nejdřív podíval, co má nejmíň hvězdiček a k tomu jsem si přečetl článek :D
Bystroushaak avatar 28.5.2013 08:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zveřejní ho na internetu v zašifrované podobě a vypíše dražbu na klíč. Tady je trochu mezera v logice, není mi jasné, jak rozšifrovat něco pomocí klíče, ke kterému chybí algoritmus. Ale třeba v tom je ta genialita.
V tom právě imho tak nějak spočívala práce některých třípísmenných organizací za studené války, pokud se nepletu. Na základě různých charakteristik a znalosti původního a zašifrovaného textu zkoušeli zjistit, jak algoritmus funguje. Pravděpodobně se jim to i dařilo, vzhledem k tomu, že od určité doby se přišlo na to, že spoléhat na neznámost algoritmu prostě není dobrý nápad.
TRANSLTR se 3 miliony procesorů by asi v reálu nikdo nevymyslel.
Ehm; The NSA Is Building the Country’s Biggest Spy Center

---

Když už jsme u těch knih, Levné knihy mají nyní Daemona za 49kč, kdyby to náhodou někoho zajímalo.
blog.rfox.eu
28.5.2013 19:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
TRANSLTR se 3 miliony procesorů by asi v reálu nikdo nevymyslel.
No ve skutečnosti mám už pár let takový nápad... :-D

BTW CM-1 mělo 64k procesorů

P.S. Moje patička! (variantu: "Hledám pašeráky" jsem radši zamítl :-D :-D)
Bystroushaak avatar 28.5.2013 19:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
P.S. Moje patička! (variantu: "Hledám pašeráky" jsem radši zamítl :-D :-D)
Wow. Škoda jen toho Ships within the US only
28.5.2013 20:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Ono by bylo i jinam, ale :-( :
Regrettably the European Union has tighter restrictions in place so we can’t send seeds there as a reward.
Bystroushaak avatar 28.5.2013 20:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Kdybys náhodou našel pašeráky, tak dej vědět :)
28.5.2013 09:13 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ale nejsem si jistý, jestli aspoň jeden z nich jezdil ve filmu na motorce
It's a chopper, baby :)
28.5.2013 18:00 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
It's not a motorcycle baby, it's a chopper.

Takže na motorce nejel.
28.5.2013 18:40 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Ano, i malé dítě ví, že chopper = helikoptéra.
28.5.2013 09:15 nyan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja to kdysi cetl a velice me pobavilo jak tam zminovali, ze 3 miliony procesoru umi rozsifrovat jakykoliv kod... no a kravin tam bylo vic. Holt ma i lepsi knihy...
28.5.2013 11:43 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost

Jako které? Sice jsou čtivé, ale takových to nesmyslů jsou ve všech hromady. Akorát, když to není z tvého oboru, tak si toho třeba nevšimneš.

Jinak na na Oslovi pro změnu hezky rozebrali Brownovu knihu Andělé a démoni.

28.5.2013 21:37 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
No, i když výroba antihmoty "ex nihilo" a její držení v plastove pixle s bateriií je stejná blbost jako olbřímý počítač, co louská šifry s desetikilobitovým klíčem hrubou silou*, tak mně osobně přišly Andělé a démoni o něco zábavnější než Digitální pevnost. Přitom zas Šifra mistra Leonarda mi zase přijde o něco horší, čert ví proč. Možná je to podobné jako třeba u filmů Armagedon versus Drtivý dopad - z fyzikálního, astronomického a pod. hlediska jsou blbost oba (ten první víc), ale první je mnohem větší zábava ...

Mimochodem, je tam ještě jeden přehmat, a to celkem bizarní - ten s uranem a plutoniem na konci, kde autor plácá dohormady uran 235, uran 238 a plutonium 239 (které se dělá z uranu 238), a mimo toho tvrdí, že bomba v Nagasaki nebyla plutoniová (byla). A přitom tam uvádí správnou odpověď, ale hned v dalším odstavci jí popře. Grrrr, jako by ten chudák Japonec nemohl mít čtyři prsty, v Simsonových je mají všichni** a nestěžujou si :-).

*Pokud nemá šifra slabé místo, tak od jisté délky klíče není možné použít brutální sílu, i kdyby měl počítač třeba bambilión procesorů, protože nastoupí fyzikální omezení toho, co vůbec lze vypočítat s omezeným množstvím hmoty/energie a času.

**Tedy s vyjímkou Boha, ten jediný má v seriálu pět prstů.
28.5.2013 10:21 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Digitální pevnost jsem kdysi četl, bylo to sice napsané celkem poutavě, ale ta míra nesmyslů byla do nebe volající. Už základní předpoklady, ze kterých vycházel, jsou naprosto zcestné. Je skutečně s podivem, že Vám stála za tak obsáhlý zápisek :-)
I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
28.5.2013 19:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
To tuhle jsem si zase přečetl mnohem lepší Město Permutací (už jsem ho dlouho tady nepropagoval) ... S každým dalším přečtením mám větší dojem, že autor Greg Egan má k dispozici stroj času :-D.
Bystroushaak avatar 28.5.2013 19:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Město permutací bylo fajn, ale jestli mám u někoho pocit, že má stroj času, tak je to Charles Stross. Jinak když už se tady řeší ty computer related sci-fi, zkus Avogadro corp.. Nedávno jsem to dočetl a přišlo mi to docela dobré.
pavlix avatar 28.5.2013 10:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, o hlouposti reálií digital fortress už jsem toho slyšel hodně. V podstatě mě to odradilo od čtení, navíc jsem už četl da vinci code, takže jsem věděl, na čem jsem v tom zbytku. Tu jsem přečetl za den a půl, četlo se to fakt dobře, ale zas mě zarazila míra plagiátorství (Valerio Massimo Manfredi: Oracle) a celková naivita příběhu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.5.2013 12:16 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Brown je diletant, který měl neskutečnou haluz když se mu zázrakem povedlo trefit jackpot s Da Vinci Code. Ten byl sice taky ptákovina, ale četl se celkem dobře, a měl dostatečně nosné hlavní téma, které se do jisté míry týkalo celé západní civilizace - proto se do něj na nějakou dobu celá západní civilizace zbláznila. Navíc to byla konspirační teorie jako lusk, a konspirační teorie jsou v kurzu.
ale zas mě zarazila míra plagiátorství (Valerio Massimo Manfredi: Oracle)
On myslím opisoval kde mohl. Oracle jsem nečetl, ale četl jsem Holy Blood, Holy Grail, který má stejnou základní premisu jako Da Vinci Code, akorát že jeho autoři byli přesvědčeni že odkrývají skutečné tajemství. Po celosvětovém úspěchu Brownovy knihy ho zažalovali za plagiátorství, ale prohráli. To dodnes tak úplně nechápu, protože že je Da Vinci Code z velké části postavený na jejich práci je jednoznačné - dokonce Brown zašel tak daleko, že jméno jedné z hlavních postav v knize je anagram ze jmen autorů Holy Blood, Holy Grail. Na začátku to byla z jeho strany asi určitá forma pocty, ale když se kolem Da Vinci Code rozpoutala celosvětová hysterie a roztočily se veliké prachy, začal se tvářit jako by všechno vymyslel sám.

Četl jsem Angels and Demons, což je knížka, o které rebelové kteří se chtěli vymezit vůči masové adoraci Da Vinci Code, říkali že "Leonardo je shit, ale Andělé, to je dobrá věc", a taky je to kravina, dle mého názoru horší než Da Vinci. Obojí se ale dalo jakž takž číst. To už se nedá říct o Ztraceném symbolu. To je blbost tak strašná, že jsem ji ke konci už aktivně nenáviděl, a to se mi stává u knížek jen velmi výjimečně. Na Digital Fortress jsem nikdy nenašel odvahu, právě kvůli tématu kterým se zabývá. Poněvadž o tom taky něco málo vím, představa nesmyslů, které v té knížce musí být mě děsí už teď.

A to teď ještě navíc vyšlo Inferno. Nevím jestli ho vůbec budu číst...asi si raději nejdřív přečtu recenze :-)
pavlix avatar 28.5.2013 14:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
On myslím opisoval kde mohl. Oracle jsem nečetl, ale četl jsem Holy Blood, Holy Grail, který má stejnou základní premisu jako Da Vinci Code
Tebou uvedenou knihu alespoň neskrýval a bral si z ní otevřeně a k tématu. Manfrediho pokud vím nikde neuvádí a bere si z něj jednu z významných postav, jejíž jméno upravil jen jazykově. Když navíc srovnáš s kvalitou Manfrediho knih...
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.5.2013 15:45 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Přiznám se že o Manfredim slyším poprvé. Stojí jeho knihy zato?
pavlix avatar 29.5.2013 11:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
To bude asi otázka osobní preference. Ne každý zkousne historický román proložený trochou mystiky a s notnou dávkou překvapení. Ale zatímco z Browna mám po přečtení pocit, že jsem právě spořádal čtivou komerční sračku, když dočtu něco od něj, tak se tím ještě nějakou dobu bavím :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
29.5.2013 11:56 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Historické romány proložené trochou mystiky a notnou dávkou překvapení koušu celkem úspěšně :-) Jsem například teď nedávno doposlouchal sérii audiobooků Warlord Chronicles od Bernarda Cornwella, a na krále Artuše a jeho rytíře se už nikdy nebudu dívat jako dřív. Na největšího z rytířů Lancelota obzvlášť.

Každopádně díky za tip, na Manfrediho se podívám.
pavlix avatar 29.5.2013 12:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Narazil jsem na to v anglii v nějakém bookshopu, kdy jsem byl rozhodnutý koupit knihu, jenom jsem nevěděl jakou ;). Zatím mě nejvíc potěšila asi poslední legie. Všechno jsem četl v anglickém překladu a z papíru :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
bambas avatar 28.5.2013 16:08 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co jsi cekal od patlala Dana Browna, kdyz se pusti do tematu kodu a sifer? Ja osobne slataninu, uz kdyz jsem bral knihu kdysi davno do ruky. Sice pise peknym slohem, ma to spad, je to ctive, atd..., ale co se tyce odbornych veci, tak to proste zesral. Stejne jako ostatni svoje knzky. Dan Brown uz mi zacina lizt krkem.
Cowboys from Hell
28.5.2013 16:51 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přidám nějaké typy na knihy, které mě v poslední době zaujaly.

Ve službách republiky - Bandžuch

Soudce z milosti - Klíma

Wool - Howey
gtz avatar 28.5.2013 22:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechápu, že se někdo může bavit tímto. Totální ztráta času.

Takže JE to jen knížka, autor si do ní může psát co a jak chce. TY jsi vydavatel?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
28.5.2013 22:35 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Já mám blog a píšu si do něj co chci.
gtz avatar 28.5.2013 22:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Klidně si piš co chceš, jde jen o to, že si stěžuješ do blogu, že autor psal v roce XX to a to, že je to špatné apod. Je to jen knížka nic jiného a nic jiného to nebude.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pavlix avatar 29.5.2013 11:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Mně přijde jeho parafráze na tvojí větu dostatečně zřejmá. Ale je fakt, že měl taky tučně zvýraznit některé části. Takže...
Nechápu, že se někdo může bavit tímto. Totální ztráta času.

Takže JE to jen knížka, autor si do ní může psát co a jak chce. TY jsi vydavatel?
Nechápu, že se někdo může bavit tímto. Totální ztráta času.

Takže JE to jen blogpost, autor si do něj může psát co a jak chce. TY jsi vydavatel?

I ty si piš, co chceš a klidně dál dělej to, co sám kritizuješ a pak se utápěj ve své vlastní ztrátě času ;).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
29.5.2013 15:51 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Dík
rADOn avatar 4.6.2013 16:32 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Klidně si piš co chceš, jde jen o to, že si stěžuješ do blogu, že autor psal v roce XX to a to, že je to špatné apod. Je to jen knížka nic jiného a nic jiného to nebude.
Však je dobře že to napsal, ušetřil mi spoustu času se čtením kraviny. Místo toho si raději znovu slousknu Cryptonomicon.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Bystroushaak avatar 4.6.2013 19:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Místo toho si raději znovu slousknu Cryptonomicon.
Četl jsi od Stephensona Anatém?
rADOn avatar 5.6.2013 10:50 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Jedním dechem… Konec trochu zklamal ale to spíš proto že zbytek knihy nastavil laťku hodně vysoko.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Bystroushaak avatar 5.6.2013 18:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Jo. Včera mě tak napadlo, že by to byl ideální čtenářský deník, nebo čtení k maturitě, protože u Anatému prostě nejde přečíst si někde recenzi a pak to popsat na základě vyprávění někoho jiného :)
28.5.2013 22:36 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
v katedrále v Seville mají uloženého Kolumbova pindíka
Podle Wikipedie ho tam maji ulozeneho celeho (Kolumba), takze asi i s pindikem. :-)
29.5.2013 15:49 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Pokud si to z knihy pamatuji správně, tak zaběhnutý postup je, že příslušný svatý (nebo i nesvatý) se rozřeže na kousky a ty se pošlou do jiných katedrál, aby i jinde měli kousek svatého. No a na Sevillu vyšel pindík.

Ale je to jenom kniha, nemusí souhlasit s realitou.
29.5.2013 17:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Prostě takový středověký cloud...
30.5.2013 11:03 GeoRW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
jj, torrent dht je oproti tomu suviks :-D
29.5.2013 13:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jo, klasika. Při čtení zápisku jsem zavzpomínal na Swordfish, to byla po technické stránce taky hrozná blbost. Na začátku tam během 60 sekund cracknul RSA. To bylo asi jen tak na rozjezd. Následně vyvíjel nějakej hypersuper multivirus pomocí 3D modelovací aplikace (aby to mělo pěkný GUI - blýskavé a co možná názorné GUI je totiž zřejmě v tomhle žánru základ, bez toho nemůžete být "hacker"). No a na konci crackují Vernamovu šifru, ale pozor, ne "128-bitovou", ale dokonce "512-bitovou" (sic!) :-D
What Big Oil knew about climate change
Bystroushaak avatar 29.5.2013 15:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
aby to mělo pěkný GUI - blýskavé a co možná názorné GUI je totiž zřejmě v tomhle žánru základ, bez toho nemůžete být "hacker"
Plan X: Americká armáda dostane GUI pro kyberválku jsi viděl? :D
29.5.2013 15:34 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Digitální pevnost
Stačí použít vhodný operační systém
I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.