Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:06

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
19.3.2020 14:25 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není problém v tom, že vir je tak malý, že ani optikou ani elektronovým mikroskopem ho nejsme schopni s dostatečným rozlišením zobrazovat?
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
19.3.2020 14:44 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Spíš ne
19.3.2020 14:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Viry jsou vidět jen pod elektronovým mikroskopem. Příprava vzorku do elektronového mikroskopu je netriviální.

JInými slovy, úzké hrdlo rozhodně není v analýze obrázků ale v jejich pořízení.

Druhý problém je, že pokud je ve vzorku například 1 ks viru, může být snadno něčím překryt a neuvidíš ho. Vzorek je navíc malý. Pro PCR můžeš použít extrakcxi z velkého množství materiálu a navíc ti k detekci stačí jedna intaktní molekula.
19.3.2020 15:19 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Pokud je ve vzorku jen 1ks, tak není moc nebezpečný, ne? Navíc my hledáme alespoň jeden kus z tisíců, které nám při jednom výdechu detektorem proletí.
19.3.2020 15:38 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Takže ty hodláš detekovat jen lidi, které mají virů velké množství? K čemu to ve srovnání s PCR diagnostikou je, když dobře provedená PCR vystačí s jednou kopií? A i ta PCR má problém a musí se opakovat nejméně dvakrát (dnes už třikrát), protože u téměř vyléčených ve vzorku nemusí nic být, zatímco hluboko v plicích stále je (a může se opět začít vylučovat později).
19.3.2020 15:56 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Hledáme lidi, kteří vydechují jakékoliv množství viru. Takové včasné varování.
Samozřejmě by záleželo na velikosti celého zařízení, jestli by ho bylo možné postavit jen v halách na letištích a nádražích a nebo ho můžeme namontovat ke každé klimatizaci v autobusu, vlaku nebo letadle.
19.3.2020 16:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
No a na včasné varování právě potřebuješ co nejvyšší citlivost. V tom je PCR určitě mnohem lepší.

Víš například, že když vemeš vzorek vody z rybníka, můžeš udělat pomocí PCR a následné sekvenace udělat katalog živočichů/rostlin/bakterií, které v tom rybníku žijí? Tak citlivá je PCR. Rozhodně ale mikroskopem nedosáhněš téhož pozorováním toho vzorku vody, to bys musel vylovit celý rybník.
19.3.2020 16:49 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Nehledě na to, že i po tom výlovu bys musel některé skupiny stejně rozlišovat geneticky nebo kultivacemi, například ty bakterie.
19.3.2020 16:34 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Lidé budou lézt v letištních halách do elektronového mikroskopu?? :-D :-D :-D
-- OldFrog
Josef Kufner avatar 19.3.2020 16:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
To je ta jednodušší část. Horší je, že aby elektronový mikroskop něco viděl, musí se ten pozorovaný subjekt pokovit. Pochybuju, že by se to setkalo s pochopením. I jen obyčejné roušky chvíli trvaly.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
21.3.2020 19:38 m.
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
A to vakuum v tom mikroskopu docela vysusuje plet.
19.3.2020 14:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Jinak optická diagnostika se nepoužívá ani u bakterií, které jsou v pohodě poorovatelné v každém slušném optickém mikroskopu. Z jednoduchého důvodu. Spektrum tvarů (a u baktérií navíc i barev po barvení) je natolik malé, že nikdy nemůžeš ze vzhledu určit, o jakou konkrétní bakterii jde. U virů je to ještě větší problém.
19.3.2020 15:19 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Jsi si jistý?
19.3.2020 15:40 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Ano, jsem si naprosto jistý. V odkazu je detekce prováděna imunologicky, optika slouží k detekci světla na protilátce.
19.3.2020 16:37 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
IMHO je ten nápad ovlivněný tím, jak všude promítají ten idealizovaný vzhled koronaviru. To ztvárnění skoro sugeruje, že by šel vizuálně rozpoznat.
-- OldFrog
19.3.2020 16:42 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Ano, to je model, ne fotka. Důležité vědět.
19.3.2020 18:00 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AI technologie jsou běžnou součástí SW pro zpracování mikroskopického obrazu.
20.3.2020 02:31 Henonee
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Drobny zadrhel" je v tom, ze bys ten vydech musel nejdriv cely rozplacnout do ultratenke vrstvy, pak celou tu vrstvu pokovit, potom cely ten silene velky plat (pochybuju, ze by na nej stacila ta letistni hala) prohnat elektronovym mikrokopem, nacez bys dostal obraz o prislusnem rozliseni a naprosto nesmylnem objemu dat no a pak uz je to trivialni, proste se na ty mraky exabytu posle celkem primitivni AI, ktera ma ten virus nakoukany ze vsech stran a ve vsech zakrivenich a po prislune dlouhem vypoctu bys dostal vysledek. Seti@home uz skoncilo, tak tu nejaka kapacita je a pacient se snad dozije vysledku nez zemre starim. Snad.
1.4.2020 17:09 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Asi to jde i jinak.
20.3.2020 07:58 -
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady máš AI proti viru.

Vypátráme kontakty nakažených a karanténa skončí, nabídla státu „partička z Facebooku“ https://www.seznamzpravy.cz/clanek/odhalime-kontakty-nakazenych-a-karantena-skonci-nova-faze-boje-s-virem-93880?seq-no=4&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Citace z článku: Jak se vlastně vaše facebooková iniciativa dala dohromady? Můj společník Pavel Doležal utrpěl minulý týden tím, že se po návratu z Ameriky, z rizikové oblasti, nebyl schopen otestovat, tak se zavřel doma a snažil se podstoupit test na koronavirus. Na základě téhle zkušenosti se s ním spojil Jan Barta (Pale Fire Capital, pozn. red.), kterého nastalá situace trápila z trochu jiného úhlu pohledu. Tak jsme ve čtyřech lidech vykopli občanskou iniciativu, kterou jsme na Facebooku nazvali Covid19cz. Začali jsme shánět dobrovolníky, kteří by nám pomohli. To bylo ve čtvrtek po obědě. Pár hodin poté se nám ozval Andrej Babiš a v pět hodin jsme měli schůzku na Úřadu vlády s ním, ministrem Karlem Havlíčkem a Vladimírem Dzurillou.

Tedy jeden z pánů přijel z rizikové oblasti a za pár dní, kdy nebyl otestovaný, už se s ním schází vláda a nápad, jak sledovat lidi, už je na světě.

Zvláštní, že to ministry Covid nesedá a ani se neobávají styku s lidmi, kteří přijedou z rizikové oblasti.

za jak dlouho se asi tak text v článku na seznamu změní...do pár hodin? :-)

xxx avatar 20.3.2020 13:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Proc by se menil? Mas tam nekde, ze se Pavel Doležal setkal s neky z vlady. Ne. A nemas tam ani, ze se setkal s nekym z one skupiny. Jo a taky mas v tom clanku i seznam lidi, kteri na UV sli.

Fakt nechapu, co vede ruzne `-` k tomu psat tyhle vymsly.
Please rise for the Futurama theme song.
20.3.2020 19:46 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Moc se mi to teda nelíbí. Přijde mi to dost divoké a nepůsobí to na mě důvěryhodně. Navíc i ten jazyk zní jako by to psala nějaká opice.
-- OldFrog
Ruža Becelin avatar 21.3.2020 11:10 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Je to vubec legalni, ze se v Cechach nejaka "particka z Facebooku" dostane k udajum o platbach bankovnimi kartami? Bankovni tajemstvi nic? GDPR nic?

Mimochodem lidem, jako je takhle "particka z Facebooku" se rika uzitecni blbci. V historii napachali hodne skod svoji "snahou" zlepsit svet.

O trasovani telefonu nemluve.A nejhorsi je, kolik lidi tohle schvaluje. Ja vim, Gaussovka, ale i tak. A delali by vyjimky z GDPR. A zrusili by vyzadovany souhlas s trasovanim mobilu (coz pocitam vlada stejne zrusi, protoze jim dost lidi nesedne na lep)
21.3.2020 12:29 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Jasně, radši tu chcípnem, než abys přišel o své nesmyslné fetiše. Nedošlo ti, že je výjimečný stav? Nedošlo ti, že je největší krize od druhé světové války? Nedošlo ti, že jde o samotnou existenci státu?
Fluttershy, yay! avatar 21.3.2020 12:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Až výjimečný stav skončí, zruší se taky ta opatření? Historická zkušenost ukazuje, že ne.
jde o samotnou existenci státu
Étatisto…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
21.3.2020 15:35 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Možná je bude vhodné ponechat jako prevenci do budoucna?
Blaazen avatar 21.3.2020 13:47 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
@ Jasně, radši tu chcípnem, než abys přišel o své nesmyslné fetiše. Nedošlo ti, že je výjimečný stav? Nedošlo ti, že je největší krize od druhé světové války? Nedošlo ti, že jde o samotnou existenci státu?

Di si vyměnit pemprsku.
21.3.2020 14:45 ehmmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Co se nejvetsi krize tyka, tak zatim bylo vic mrtvych, kdyz nas podruhe prijeli osvobodit Rusaci.
21.3.2020 15:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Diskuse s někým, kdo nedokáže pohlédout ani pár týdnů do budoucna, nemá smysl.
25.3.2020 09:25 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Nedošlo ti, že je největší krize od druhé světové války?
V zemích typu Laos se teď musí válet smíchy nad tím, co je tu za krizi.

Zatímco tam, lidé žijí v extrémní chudobě, tady se ve velkém vykupuje toaletní papír, protože jedna polovina lidí má strachy sračku a druhá polovina nakoupila co hrdlo ráčí, aby mohli i v době krize jíst svých 6 oblíbených jídel denně. Z toho logicky i vylučují značné množství.

Obě skupiny poté svorně svůj výtvor spláchnou 3-6 litry pitné vody, se kterou musí v jiných zemích vystačit člověk na týden.

Ano souhlasím s tebou, tohle je pro vyspělou civilizaci skutečná krize.
Gréta avatar 25.3.2020 12:35 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru

simtě ty pralesní zviřátka jako ani nevěděj že existujem :O :O :D :D ;D

Gréta avatar 20.3.2020 08:45 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

rači jako vynalezni nějakou nesundatelnou roušku pro ty naše český indiány. co sem byla ve městě tak jako všichni měli něco na puse až jako ale na hnědočechy :O :O :'( :'(

Zelená energetická soustava založená na obnovitelnejch zdrojích energie versus realnej svět 🤡🇪🇸
Gréta avatar 22.3.2020 11:56 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: AI proti viru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

už to jede už to jede hele :O :O

Zelená energetická soustava založená na obnovitelnejch zdrojích energie versus realnej svět 🤡🇪🇸

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.