Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:34
S dnešními x-jádrovými procesory není většinou problém dekódovat video 1080i, ale HW podpora je přece jen potěší.No to každopádně, kromě desktopů existují totiž taky notebooky (a jiná úsporná PC), u kterých záležíé na tom, aby to nežralo 300W jen kvůli přehrávání videa
A až se to zas někdo bude snažit sjednotit......tak tady budeme nadávat, jak je to pulsevideo na nic.
In November 2009 a XvBA backend for Video Acceleration API (VA API) was released[3], which means any software that supports VA API will also support XvBA.[2]Takže v zásadě nám stačí VA API pro Intel a ATi grafárny a VDPAU pro Nvidia grafárny.
Jenže kdyby se to nacpalo všecho do Xv, buhví, jak by výsledek vypadal.Xv verze 2.0 bylo specifikováno v roce 1991. Obsahuje spousty všelijakých funkcí. A ze všeho toho množství se dnes používá jediná. XvPutStill. Ovladače prostě nejsou schopny ničeho jiného. A už tehdy se dal do karty pomocí XvPutVideo cpát stream. Předpokládám, že to bude YUV stream. Jak těžké by asi bylo specifikovat verzi 3.0 a XvPutStream a implementovat jedno blbé kopírování? Nemusely by se dělat žádné knihovny a byla by jen další verze specifikace. Problém je totiž v tom, že ne všichni jsou Mplayer. Co třeba takové hry? Možná je to důvod proč jsem neviděl snad ani jedinou hru, která by používala HW offload. V tom lepším případě to nevykreslovala do RGB32 drawable, ale nechávala aspoň převod barevného prostoru na kartě.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.