Portál AbcLinuxu, 1. července 2025 12:14
libva
, která se využívá pro hardwarové dekódování intelovských grafik s čipsety i965 a novější.
Nyní funguje HW dekódování jen pro MPEG-2. Pro používané formáty h264/MPEG-4 AVC/x264 je - podle vyjádření vývojářů - v plánu přidat tuto podporu ve 2. čtvrtletí tohoto roku.
S dnešními x-jádrovými procesory není většinou problém dekódovat video 1080i, ale HW podpora je přece jen potěší.
Po - snad již skončených - útrapách s ovladačem xf86-video-intel
je to další věc, kvůli které budu mít trošku více rád Intel
Tiskni
Sdílej:
S dnešními x-jádrovými procesory není většinou problém dekódovat video 1080i, ale HW podpora je přece jen potěší.No to každopádně, kromě desktopů existují totiž taky notebooky (a jiná úsporná PC), u kterých záležíé na tom, aby to nežralo 300W jen kvůli přehrávání videa
A až se to zas někdo bude snažit sjednotit......tak tady budeme nadávat, jak je to pulsevideo na nic.
In November 2009 a XvBA backend for Video Acceleration API (VA API) was released[3], which means any software that supports VA API will also support XvBA.[2]Takže v zásadě nám stačí VA API pro Intel a ATi grafárny a VDPAU pro Nvidia grafárny.
Jenže kdyby se to nacpalo všecho do Xv, buhví, jak by výsledek vypadal.Xv verze 2.0 bylo specifikováno v roce 1991. Obsahuje spousty všelijakých funkcí. A ze všeho toho množství se dnes používá jediná. XvPutStill. Ovladače prostě nejsou schopny ničeho jiného. A už tehdy se dal do karty pomocí XvPutVideo cpát stream. Předpokládám, že to bude YUV stream. Jak těžké by asi bylo specifikovat verzi 3.0 a XvPutStream a implementovat jedno blbé kopírování? Nemusely by se dělat žádné knihovny a byla by jen další verze specifikace. Problém je totiž v tom, že ne všichni jsou Mplayer. Co třeba takové hry? Možná je to důvod proč jsem neviděl snad ani jedinou hru, která by používala HW offload. V tom lepším případě to nevykreslovala do RGB32 drawable, ale nechávala aspoň převod barevného prostoru na kartě.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.