Portál AbcLinuxu, 24. dubna 2024 23:33

.

8.8.2016 00:36 | poslední úprava: 12.8.2016 19:32

.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

xxx avatar 8.8.2016 01:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to jedno. Baterie stejna, ledka stejna, vykon +/- stejnej. Celej vyvoj spociva v tom, jak to uchladit pri rozumne velikost a vaze. Coz zas ale neni jeste tak velky problem u modelu, ktere odkazujes. Zajimave to zacne byt v momente, kdy to zacnes chtit nosit na hlave.
Please rise for the Futurama theme song.
Je tam spousta parametru - svitivost, odstin svetla, CRI, profil svetelneho kuzele, vydrz, ovladani, rozmery a hmotnost, odolnost proti narazum a vode, design, integrovane nabijeni, ruzne vychytavky jako magnet na konci.

Treba ta ZebraLight ma tepelne cidlo a pri maximalni intenzite prepne na nizsi kdyz se zacne prehrivat. Olight prepne na nizsi automaticky po 2 minutach.

Vyvoj se odehral / odehrava hlavne v LEDkach a castecne v bateriich.
8.8.2016 10:41 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Vyvoj se odehral / odehrava hlavne v LEDkach a castecne v bateriich.

To sice ano, ale mimo výrobce svítilen. Výrobci svítilen prostě sáhnou do katalogu Cree/Panasonicu a vyberou dle požadovanejch parametrů. Rozdíly mezi svítilnama jsou hlavně ve zpracování, konstrukci (váha, možnosti připevnění, voděodolnost), elektronice ovládání (ergonomie, spotřeba) atd.

Každý má právo na můj názor!
xxx avatar 8.8.2016 13:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
No jo, to se ale musis nejdriv rozhodnout, jestli chces nad tou ce,lovkou onanovat, nebo ji pouzivat. Pro obecne pouziti je to jedno (nebo pokud pouziti nespecifikujes, tak ho tezko nekdo odhadne). Pokud vyzadujes nejake specialni uziti, pak je dobre to uvest, a treba hledat podle tech vychytavek.

Co se tyka tepelneho cidla, tak mne nenapadlo, ze tuhle pojistku nekdo nepouziva. Nicmene zase je dobre si rict, zda-li chci svitit dlouho a malo (pak tu pojistku nepotrebuju), nebo kratce a hodne, pak by mela byt samozrejmosti.
Please rise for the Futurama theme song.
kyknos avatar 8.8.2016 13:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
jedno to neni, je to dvoji... pokud tedy chces dobre videt
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.8.2016 21:45 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Co se tyka tepelneho cidla, tak mne nenapadlo, ze tuhle pojistku nekdo nepouziva. Nicmene zase je dobre si rict, zda-li chci svitit dlouho a malo (pak tu pojistku nepotrebuju), nebo kratce a hodne, pak by mela byt samozrejmosti.
Často výrobci (hlavně u těch levných a výkoných spoléhají) na to, že když tělo funguje jako chladič, tak se při přehrátí LED samo ohřeje natolik, že uživatel sám LED vypne, aby se nespálil :-)

PS: Přitom u čelovky s hlidníkovým tělem by nebyl zas tak velký problém udělat hezky okolo chladící žebra, sice by to zvedlo o kapku hmotnost, ale fungovalo by to jako přídavná ochrana samotného světla uprostřed.

PPS: Když tak přemýslím, ona by se ta žebra mohla hodit i u normální válcové baterky do ruky - v případě nouze by pak šla použít jako palcát :-)
Jendа avatar 8.8.2016 19:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
CRI
Ano, to je u LED svítilen asi největší bolest. Já mám někdy pocit tmy i když to svítí dost prostě proto, že to jsou blbé vlnové délky.
profil svetelneho kuzele
Většinou jsou zoomovací, takže si můžeš nastavit.
8.8.2016 08:51 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Prijde mi, ze snad zadna celovka nemeri realnou teplotu, ale ma napevno zadratovanej interval, jak dlouho muze na maximalni vykon svitit, pritom je urcite znacnej rozdil, kdyz si svitim v lete nekde ve Spanelsku u more a v zime pri nocni jizde na lyzich.
8.8.2016 10:50 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Ty kvalitní měřej teplotu, právě z důvodu, že se u nich počítá s využitím v zimě nebo v pohybu, kdy je chlazení dostatečný i pro nejvyšší mód.
Každý má právo na můj názor!
8.8.2016 01:07 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
čest, to je dost drahá baterka 18650 nemyslíš
Myslis draha svitilna s 18650 baterkou? Na to ze ma 1000 lumenu ani ne...
8.8.2016 01:53 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
čest, jo myslim tu baterku za 18650
No, neni draha...
Jsou dokonce jeste drazsi, treba 26650 baterky - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes
8.8.2016 02:46 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
čest, německy neumím ale vís čo já bych si prostě koupil normálně baterku na tužkovky za pár pětek a posvítil bych si tím taky ale ty si kup co chceš klidně i baterku za dvě tři mega a pak s ní sviť až do ameriky :D :D
Proc ses tak agresivni? Tebe v mladi zneuzivali? Jdi uz spat...
8.8.2016 02:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
18650 je oznaceni typu Li-ion clanku.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
8.8.2016 02:42 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
čest, lionky se dávali už do starých alkatelů tak to nemůže být dnes tak drahé ale pokud někdo chce dát tři měsíční nájmy za předraženou vjetnamskou baterku tak klidně
8.8.2016 02:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam uz pres 4 roky UltraFire WF-501B z dx.com. Akorat jsem nacpal teplovodivou pastu mezi LEDku a hlinikovy case. 18650 clanky typicky recykluju z notebookovych akupacku.

Na praci mam nejaky cheap smejd z bauhausu s vesackem a magnetem.

A ted jsem si poridil nejaky energizer na 2 tuzkovky (na dovolenou a tak, 18650 se shani o dost hur nez obyc AA).
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Grunt avatar 8.8.2016 12:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Na praci mam nejaky cheap smejd z bauhausu s vesackem a magnetem.
Jestli myslíš montážní lampu a konkrétně tuhle, tak doporučuju podívat se v GESu či GME. Kdysi se mi podařilo za pár švěstek jako dárek/doplnění poštovného vzít jednu, ale narozdíl od tohto plasťáku je komplet pogumovaná. Jediné co bych vyměnil je ten plastový háček, za nějaký kovový (je to první věc co uletí když to spadne na zem), ale jinak tomu nemám co vytknout. Beru to i do přírody. Prostě zavěsím za strom a mám ruce volné a svítí to do všech stran.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.8.2016 13:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
tuhle. Na tu cenu sviti slusne :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Max avatar 8.8.2016 08:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, já beru vesměs Fenixy. Pro tebe by byla asi vhodná UC35.
Má o něco málo horší parametry (o fous menší výdrže) než třeba ta SC63w, ale zase má usb, větší odolnost, obchod je v cz.
Každopádně jsem zvědavý, co si nakonec vybereš a očekávám recenzi :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Hm, pokud bych za to mel dat tolik, to radsi tu podobne drahou Zebru :)
8.8.2016 08:47 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na bicykel si kup svetlo, ktore ma na to vhodne uchytenie.
Jendа avatar 8.8.2016 19:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
8.8.2016 10:27 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kromě zcela specifických oblastí použití, například u policie, kdy kvůli ochraně před střelbou je potřeba svítit mimo osu těla (nebo použít baterku jako obušek), si nedovedu představit využití pro ruční baterku, když čelovky jsou tak dostupný! Možnost mít obě ruce volný "na práci" je k nezaplacení. To samé v případě jízdy na kole, kdy je zase obrovský rozdíl, jestli si svítíte tam kam koukáte, nebo tam kam míří řidítka (což překvapivě často není ten stejný směr).

Pokuď nehledáš baterku, se kterou utlučeš zloděje (což by s těma odkazovanejma asi šlo dost těžko...), tak bych se nejdřív zamyslel nad tím jestli vůbec má cenu si kupovat ruční svítilnu.

Každý má právo na můj názor!
kyknos avatar 8.8.2016 10:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
používám oboje a nevzdal bych se ani jednoho, protože:

- čelovka mi vyhovuje spíše s širším kuželem světla, svítilna do ruky s úzkým s vysokým dosahem

- ne vždy chci svítit tam, kam se koukám nebo kde mám hlavu! (když svítím někomu jinému, když svítím do nepřístupných prostor...)

So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.8.2016 10:47 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
čelovka mi vyhovuje spíše s širším kuželem světla, svítilna do ruky s úzkým s vysokým dosahem

Kvalitní čelovky mají oba dva mody (řešeno například rozptylným sklíčkem).

ne vždy chci svítit tam, kam se koukám nebo kde mám hlavu! (když svítím někomu jinému, když svítím do nepřístupných prostor...)

Kyž svítím někomu jinému, chci většinou vidět kam svítím, stejně tak když chci svítit do nepřístupných prostor, chci většinou vidět, co tam je. Ale i pro takové zcela výjmečné situace lze čelovka vždycky vzít do ruky a použít jako ruční baterka, obráceně to jde o poznání hůř...

Každý má právo na můj názor!
kyknos avatar 8.8.2016 11:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
používám svítilny hlavně v outdooru a vůbec to nejsou vyjímečné situace

rozptylné sklíčko nerozptyluje dostatečně, čelovka vykrývající zorné pole a svítilna kterou si posvítím půl kilometru je prostě něco jiného (a ani bych to druhé nechtěl nosit na hlavě)
Kyž svítím někomu jinému, chci většinou vidět kam svítím, stejně tak když chci svítit do nepřístupných prostor, chci většinou vidět, co tam je
až na to, že si potřebuju posvítit třeba z druhé strany, než ze které koukám nebo do prostoru, kam hlavu prostě nestrčím - a sundat čelovku jistě lze, ale to zas chybí na té hlavě - proto nosím obojí a využití je tak 50/50... a zároveň se vzájmně zálohují... ono být v noci uprostřed lesa nebo v podzemí závislý na jednom zdroji není úplně super

další věc je signalizace, dělat maják vlastní hlavou by byl dost opruz :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.8.2016 12:39 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
proto nosím obojí

Tak tím se to vysvětluje, v mé definici outdooru není na dva krámy místo ani "nosnost"...

Každý má právo na můj názor!
kyknos avatar 8.8.2016 12:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
hmotnost svitilny mi prijde naprosto zanedbatelna - a to at uz jdu bez niceho a mam ji v kapse nebo at jdu s tricetikilovym baglem na zadech, a pokud by mi snad o tech par desitek gramu slo, tak je radeji usetrim na necem jinem, nez na potencialne zivot zachranujicim vybaveni
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.8.2016 11:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
To samé v případě jízdy na kole, kdy je zase obrovský rozdíl, jestli si svítíte tam kam koukáte, nebo tam kam míří řidítka (což překvapivě často není ten stejný směr).
No, ja mam problem ze kdyz se s nekym bavim tak se na nej obcas automaticky podivam... To s vykonnou celovkou na hlave neni pro toho druheho typicky moc prijemne.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Grunt avatar 8.8.2016 12:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Když jsme u toho, tak čelovka jakožto osvětlení protijedoucího vozidla/chodce také není nic úžasného. Světlo na kole je níž a většinou míří do silnice (nebo se aspoň tak dá nastavit), s čelovkou jsem musel uhýbat abych protijedoucím nesvítil do očí.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.8.2016 12:33 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Na silnici většinou stačí nějakej z nižších modů (+ samozřejmě se nesnažit dívat přímo na řidiče). Světlo na hlavě je neocenitelný hlavně při jízdě v terénu.
Každý má právo na můj názor!
8.8.2016 12:29 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Každá rozumná čelovka má několik přepínatelnejch úrovní svitu a možnost naklápět.
Každý má právo na můj názor!
Josef Kufner avatar 8.8.2016 12:48 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Pokud někdo nosí brýle, tak čelovky nejsou zas až tak supr. Svítí totiž trochu i na brýle a hází to dosti nepříjemné odlesky. Pokud čelovky nosím, tak kolem krku. Šikovný klips na popruh batohu (aby bylo vidět na cestu a ze kterého je svítilnu snadné sundat) mi přijde pro většinu situací lepší.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 8.8.2016 19:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Další problém je s čelovkou v mlze (stačí mírná) nebo v mrholení. Udělá ti kužel světla před obličejem, přes který není vidět.

Ale předřečník asi předpokládal, že čelovku můžeš i nosit v ruce jako normální svítilnu. Ale pak je zase typicky opruz že to není jeden kompaktní objekt, ale dva spojené popruhem a drátem (protože rozumné baterky, AAA mezi ně nepočítám, potřebuješ mít u čelovky vzadu).
Josef Kufner avatar 8.8.2016 12:32 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám Fenix LD41 (960 lm, dosvit 300 m, 4x AA baterky, 4 úrovně jasu, hmotnost čtvrt kila i s baterkama). Je to bytelný kus hliníku. Ještě jsem uvažoval o jiném modelu na dvě tužkové baterky do kterého se dají dát Li-ion (s těma to pak zvládne těch 1000lm), ale nějak se mi nechtělo tahat na cesty další nabíječku a upřednostnil jsem vysoký jas i na obyčejné a snadno sehnatelné baterky.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.8.2016 14:13 mluno
Rozbalit Rozbalit vše Světelné jednotky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je potřeba rozlišit, jestli to má být svítilna směrová, potom je na místě udávat svítivost v kandelách nebo svítilna která svítí na všechny strany (u "baterky" jenom do poloprostoru, není důvod, aby oslňovala toho, kdo ji drží), potom se udává celkový světelný tok (= světelný výkon) v lumenech. Svítivost je veličina bodová (udává intenzitu) zatímco světelný tok je veličina integrální. A skutečně u bodových svítidel (úhel vyzařování řekněme do 30 stupňů) se udává svítivost a její meze (úhel ve kterém poklesne na 70% nebo jinak definovaně), zatímco u všesměrových svítidel (třeba žárovek a jejich náhrad) se udává světelný tok. Světelný tok není totéž jako svítivost ale lze je mezi sebou přepočítat. Rozdíl je asi jako mezi sílou a tlakem (je tam přepočet přes prostorový úhel ve steradiánech). Je jasné, že od svítidla s větším světelným tokem (tj. výkonem) lze očekávat i větší svítivost a větší jas osvětlených předmětů (což je také to, co je vnímáno zrakem). Omlouvám se, jestli jsem se někoho dotknul svým fyzikálním okénkem, jenom mě svítivost v lumenech nadzvedla ze židle a nedalo mi to. Ještě mě zarazila vysoká hodnota požadovaného výkonu. 1000 lumenů je zhruba 75W žárovka, asi by něco podobného zvládla 10W ledka (vzpomínám si, že u mojí čínské slibovali 960lm, ale čert věř číňanům, neprovozuju ji při plném proudu a svítí asi jako čtyřicítka). Magickou hranici 100 lumenů na wat překročily ledky už celkem dávno (myslím že nyní atakují 160 lm/W), ale na trhu jsou ledky i s mnohem menší účinností. Přecejenom je to technologie, která se zatím stále vyvíjí, podobně jako před 80 lety žárovky.
Josef Kufner avatar 8.8.2016 14:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Světelné jednotky
Těch 1000 lm je supr, pokud něco hledáš (Geocaching v lese). Namísto lezení po stráni sem a tam si prostě posvítíš a vidíš, že támhle o 10m dál to je nějaké prošlapané víc než okolo. Abys viděl na cestu stačí trochu víc než mobil (6lm) a na rozcestí si přidat na 150lm, abys přečetl ukazatel. Však proto tyhle sítilny mají přepínání několika úrovní.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.8.2016 14:57 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Světelné jednotky
Geocaching je zoufale out a na pokemons baterku nepotřebuješ!
9.8.2016 12:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Světelné jednotky
Podle toho co jsem slyšel tak na pokemons GO naopak baterku potřebuješ co největší :-)
9.8.2016 21:10 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Světelné jednotky
U některých baterek to jde řešit i tak, že se celá přední část sundá, takže se odkryje samotná LED, která svítí jako bodový zdroj s úhlem tak 120-170 stupňů (podle typu). Na orientaci (tj. vidět, kde je cesta, stromy a pod.) to většinou úplně stačí, nevýhoda je pomalost "přepínání" - většinou se musí přední část s parabolou odšroubovat/našroubovat. Některé baterky to dokonce řeší tím, že mají jednu výkonnou LED v parabole a na jejím okraji několik běžných 5mm LED, které sice svítí mnohem méně, ale pro orientaqci zcela stačí (a mají také mnohem nižsší spotřebu), jenže většinou jde o celkem velké modely s vestaveným akumulátorem nebo na velké D članky.
Jendа avatar 8.8.2016 19:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám nějakou $10 věc z eBay, 1000 lm to asi nemá, ale zrovna o víkendu jsem s tím jel v úplné tmě a šlo to. Na kolo by byl dobrý nějaký svazek tvarovaný jinak než kužel, protože průmět kužele na silnici dopadne tak, že už tebe je to přesvícené a v dálce je tma, ale to nevím, jestli se dělá.

Nabíjení z USB se řeší nabíječkou lithiovek z USB a držákem na 18650. Oboje opět z eBay po dolaru.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
GeoRW avatar 8.8.2016 20:38 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ak to nepotrebujes nejake specialne urcenie, tak kupis dobru celovku za par supov z Aliexpressu. Ovsem je tam treba davat pozor na to, ze ti Cinania znacne mlzia/klamu ohladom specifikacii. 1000 lumenov je vacsinou max. 200 lumenov a pod. Treba citat feedback, niektori ludia to po kupe meraju, ake su skutocne specifikacie. Takisto ohladom baterii, ti Cinania tam uvadzaju 18640ky s kapacitou az 12000mAh pricom technologicka spicka Panasonic dokaze vyrobit max. 3600mAh :-D Ja som si kupil tam kupil celovku za nejakych 9 EUR (podla Cinanov 1200lm realne 160lm) a original Panasonic 18640NCR 3400mAh za 5 EUR (s dopravou).
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
8.8.2016 20:46 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já si onehdá koupil čelovku od Ferina, je na jednu baterii AA, používám do ní normálně staré baterie z foťáku a s novou baterií snesla celonoční pochod v zimě po hřebenech Krkonoš. Když dojde na cestách baterka, výměna je jednoduchá. Všechny nabíjecí bazmeky mě vždy zklamaly, do toho už nikdy nejdu.
kyknos avatar 8.8.2016 23:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
ano, take mam vsechny "survival" pristroje na AA
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
PepaSFI avatar 9.8.2016 20:06 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
nabíjecí přístroje se vyznačují tím, že pokud nejsou soustavně a intenzivně používány, obvykle nejsou nabité když je potřebujeme. Anebo, horší varianta, myslíme si že to ještě vydrží a ono to zhebne přesně ve chvíli kdy to začnem používat. Pro svítilny to platí taky. Pokud bych denně potřeboval svítit desítky minut velikým výkonem, pak má akumulátor smysl. Ale v situaci kdy mi svítilna leží týdny a měsíce v autě, v garáži, ve sklepě a použiju ji na pár minut občas, jsou lepší klasické primární články. Mám ve sklepě svítilnu, takovou tu kanystroidní s rukodržadlem, kdysi koupenou někde v Polsku na tržnici. Reflektor se sedmi LED plus výklopná stolní lampička, malý olověný akumulátor. Věčně to bylo vybitý. Když akumulátor zestárnul do nepoužitelna, rozhodl jsem se neměnit ho protože by asi stál víc než celá lampa. Vyhodil jsem ho, vykuchal i integrovanou nabíječku a místo toho tam dal pouzdro na AA tužkovky. Jsou v tom od podzimu, pořád to svítí a nové tam asi dám preventivně zas na podzim, stejně jako to dělám ve svítilnách co mám v autě a v garáži.

Občas by se mi hodila malá vrtačka-šroubovačka asi ve velikosti menších aku ale ze stejného důvodu ji nechci a klasickou, napájenou ze sítě nějak nenalézám na trhu. Nejspíš koupím někde na burze aku s mrtvým akumulátorem a předělám ji na napájení po kabelu z nějakého vhodného zdroje.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Jendа avatar 10.8.2016 04:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
NiMH se vybíjejí, Li-Ion ne.
kyknos avatar 10.8.2016 10:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
muzu te ujistit, ze se vybiji i li-ion
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Josef Kufner avatar 10.8.2016 12:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Ono se samy vybíjejí i ty primární články.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
kyknos avatar 10.8.2016 13:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Nicméně třeba na lithiové primární AA je fakt spoleh, navíc jsou lehké a mají vysokou kapacitu. Beru je s sebou jako zálohu vždy. Jinak používám nbaíjecí aa eneloop
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Jendа avatar 10.8.2016 13:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Tak vybíjí se všechno, ale ty Li-Ion o dost míň. (mluvím o samotných článcích, už jsem viděl několik zprasených elektronik v noteboocích, které žraly i ve vypnutém stavu)
10.8.2016 13:21 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Eneloop.
kyknos avatar 10.8.2016 13:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Ani eneloop
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.8.2016 00:22 klimáč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ZL SC63w - No 1. jako EDC

- nejlepší UI na jedno tlačítko - okamžitý přístup ke všem módům!!! - moonlight módy < 1 lm - jedna z mála, která se díky zapuštěnému tlačítku sama nepropálí kapsu - nechráněné 18650 jsou levnější - nezabudované dobíjení je nevýhoda i výhoda. Menší rozměry, snížení poruchovosti - super nabíječka XTAR SP1 (2 A, zaručeně nepřekročí 4.2V) - nejmenší na světě - není to pochopitelně thrower, ale dosvit výrazně nad Olight S2 (ale bez magnetu;-))

Investice na pár let, takže se vyplatí i při relativně vyšší ceně. Rozhodně nejlepší EDC svítilna.
Nebyt ceny ($85, plus doprava a pripadny celni doplatek) tak uz bych ji mel...
9.8.2016 19:25 Kuk!
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slysel sem o tomhle: http://www.luciferlights.net/
Zajimave, cesky vyrobce, vetsinou to delaji Cinani. Otazka je, jestli dokazou konkurovat cenou.
xxx avatar 10.8.2016 01:57 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
To zalezi co povazujes za konkurenci. Pro jejich zakazniky je to toto: http://www.lupine-shop.com/de/led-lampensets/stirnlampen/1372/piko-x-4 .
Please rise for the Futurama theme song.
9.8.2016 20:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych vestavěnou USB nabíječku zas za tak moc velkou výhodu nepovažoval, zaprvé není problém sehnat nabíječky na 18650 i s USB napájením (jednu takovou mám zrovna objednanu z E-baye), zadruhé je ta nabíječka další elektronika, která se může porouchat (obzvlášť MicroUSB konektor).
Hodi se to na cestovani - nemusim nic resit (kontrolovat stav nabiti / brat nahradni baterku / brat nabijecku), protoze mam sebou mobilni nabijecku kterou to kdyztak dobiju.

Uplne idealni by bylo USB-C, s tim ze by to fungovalo i jako nabijecka pro USB-C mobil nebo obracene.
10.8.2016 14:34 ttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou svítilnu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám Armytek Wizard spokojenost. Kdysi jsem vybíral mezi touto a ZebraLightem (model už si nepamatuju), vycházely podobně, tahle se lépe sháněla. K tomu nabíječku na USB, která se v připadě nouze dá použít i jako powerbanka.
mirec avatar 14.8.2016 09:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: .
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jednoznačne takú, ktorá dokáže zapáliť les. Ale vážne, mám fenix, kvalita spracovania je super, ak sa nič nezmenilo od kedy som kupoval môžem túto značku odporúčať.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
15.8.2016 13:04 tydýt
Rozbalit Rozbalit vše Re: .
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
proč bylo smazáno? nechápu :-(
Kvuli anonymite, tenhle ucet jsem pouzival s tim, ze je anonymni, ale obsah blogu to mohl narusit...
Max avatar 17.8.2016 20:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: .
Smutný, kolik lidí nepřemýšlí hlavou :-/.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
7.3.2017 20:23 KarelJak
Rozbalit Rozbalit vše Re: .
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý den. Nějak nevím, zda již svítilnu máte či nikoliv. Osobně jsem se rozhodoval mezi svítilnou od Fenixu a Nitecoru. Musím říci, že po přečtení hned několika různých debat jsem se rozhodl pro Nitecore. Jsem za ní rád hlavně proto, že lumeny které uvádějí v popisku jsou ve svítilně opravdu použité.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.