Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 15:26

A pak že python není silně typový !

2.2.2007 12:36 | Přečteno: 1270×

Psal jsem si kousek kódu v pythonu, kde mimo jiné funkce přebírala parametr který určoval datový typ jiného parametru. A jako slušně vychovaný a paranoidní kodér jsem chtěl ošetřit i stav kdy ten parametr byl vadný. Jenže jak stylizovat chybovou hlášku ? O perlu jež se v mé mysli zrodila se nemohu nepodělit :

Type variable is not of type TypeType

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

2.2.2007 16:14 paranoiq
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
i když python ovládám, dalo mi to zabrat :)

překlad: Proměnná Typ není typu TypeType.

pro neznalé: v pythonu má i typ svůj typ - TypeType
Bluebear avatar 3.2.2007 00:03 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Vím, že to není nijak originální, ale sugeruje to otázku, zda i typ TypeType má svůj typ TypeTypeType a tak dále?
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
3.2.2007 10:27 Petr Mach
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Ne, to je prece blbost a neni k tomu duvod, typ typu je TypeType, takze i typ TypeType je TypeType a tim to hasne.
>>> type(1)
<type 'int'>
>>> type(type(1))
<type 'type'>
>>> type(type(type(1)))
<type 'type'>
4.2.2007 04:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Hmm, je to blbost a není k tomu důvod, takže metatřídy ve Smalltalku jsou asi pro srandu králíkům. :-D
4.2.2007 12:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Jenže Python není Smalltalk a mám dojem, že o něm Guido v době, kdy vytvářel Python, neslyšel ;-). Nebo slyšel, ale nelíbil se mu.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
4.2.2007 12:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Asi slyšel, ale neinspiroval se. Jenže Guidovi nešlo o konzistenci a neexistenci hluchých míst v logice, takže ho to asi moc netrápilo. :-) Mám trošičku pocit, že Python podobně jako Java trošičku přerostl ze svého původního účelu. „Jde to“, ale je to při práci trošku cítit. Jak už jsem možná jednou řekl, takový ekvivalent achondroplasie. :-) V Ruby to začalo taky trošku smrdět, tak se Matz zarazil a snaží se přijít na to, jak (z pohledu syntaxe) odstranit nedostatky, tedy aspoń v rámci praktických možností. (Třeba oddělit koncepty bindingu a přiřazení v jazyku bez deklarací snad ani nejde, takže se vybere jen to menší zlo, které většině lidí bude vyhovovat.)
4.2.2007 12:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Kromě toho, ve chvíli, kdy reaguju na tvrzení typu „metatřídy metatříd jsou blbost a není k nim důvod“, tak pochopitelně reaguju čistě obecně, nikoli pouze v kontextu Pythonu. ;-)
25.6.2007 09:34 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Kde jste se dozvěděl o type()? Já se Python učím už nějaký ten pátek a ještě jsem na to nenarazil, takže mě zajímá z čeho se mám učit.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
4.2.2007 04:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje. ;-) Autoři Smalltalku se s tím poprali a vymysleli logický a pravidlený systém, ke kterému se mi zatím nepodařilo najít redukovanou variantu, jenž by si i po redukci tuto konzistenci zachovala. Jediná možnost, kterou vidím, je úplně se zbavit tříd. Předpokládám, že Self tohle řešit nemusí, ale na jeho „třídní“ hierarchii (či spíše graf prototypů ;-)) jsem se ještě nepodíval.
4.2.2007 10:10 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
> Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje.

blbost...
4.2.2007 10:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
„blbost“
Ano, to je dobrý argument. :-) Dávám +5 bodů ke karmě a navrhuji udělení Řádu Konstruktivního Diskutéra. :-D
25.6.2007 09:31 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
blbost
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
3.2.2007 10:59 ava
Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, jestli jsi z tech programatoru kteri si chteji i v jazycich jako je Python dukladne hlidat typy, mozna by te potesila knihovna typecheck.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.