Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 00:52


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.6.2006 14:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já sice nesouhlasím s tvrzením že
"na ekologii je třeba si nejdříve vydělat"
ale nechápu, proč by nemělo platit
"Na zdraví je třeba si nejdříve vydělat!"
To by se dalo jako analogie uplatnit snad jen v případě vědomého poškozování zdraví. Asi jako kdyby kuřák tvrdil, že přestane kouřit teprve tehdy, až si našetří na pobyt v odvykací klinice.

V ostatních případech je zcela normální, že si "na zdraví" musí člověk "vydělat".

---------

Ke zbytku zápisu: čitelnosti a důvěryhodnosti by prospělo vynechání nebo ztlumení frázovitých hesel, komolení jmen, přidělování přezdívek, paušalizování a zevšeobecňování. Takhle to - přes zajímavou myšlenku - vyznívá jako ukecaný předvolební žvást, které tak rád kritizuješ.
2.6.2006 15:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
ale nechápu, proč by nemělo platit
"Na zdraví je třeba si nejdříve vydělat!"
To by se dalo jako analogie uplatnit snad jen v případě vědomého poškozování zdraví. Asi jako kdyby kuřák tvrdil, že přestane kouřit teprve tehdy, až si našetří na pobyt v odvykací klinice.
Spíš kdyby kuřák tvrdil, že přestane kouřit, až konečně jednou vyběhne ty zatracený schody bez záchvatů kašle, nebo že přestane kouřit, až nebude tolik ve stresu kvůli práci, škole, partnerovi...

Mířím tím na vědomé ničení životního prostředí s argumentem, že nejdříve si tak vyděláme peníze, které pak (prý) budeme investovat do "rekultivace".
V ostatních případech je zcela normální, že si "na zdraví" musí člověk "vydělat".
Zdraví si člověk musí především aktivně uchovávat, tedy pokud možno stanovit si priority tak, aby nedocházelo k jeho poškozování. Totéž platí o zdraví životního prostředí. Až když je pozdě, musí si draze "zdraví" kupovat.
Ke zbytku zápisu: čitelnosti a důvěryhodnosti by prospělo vynechání nebo ztlumení frázovitých hesel, komolení jmen, přidělování přezdívek, paušalizování a zevšeobecňování. Takhle to - přes zajímavou myšlenku - vyznívá jako ukecaný předvolební žvást, které tak rád kritizuješ.
Děkuji za tu "zajímavou myšlenku", ale já souhlasím. Tenhle zápis je čistokrevná předvolební agitka ;)
2.6.2006 15:40 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dekuji
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
2.6.2006 16:28 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Článek je to hezký, jsou tam všelijaké líbivé fráze, zní to tak nějak vznešeně, ale to je vše. Obecně mluvit umí kdekdo, ale vyřešit konkrétní problémy málokdo. Vybavuje se mi velký myslitel světového formátu a patron Zelených - Václav Havel. Jeho specialitou bylo pořádání konferencí, kde jemu podobní mudrcové "řešili" globální problémy. Když ovšem měl předvést konkrétní akci v případu šikany v Hradní stráži, tak přijel na předem ohlášenou! inspekci a nechal se obalamutit tím, že si poškozený vše vymyslel.
Podobně je to se Zelenými. Kvalita života je hezké heslo, každý si pod tím něco představí, ale realita bude jiná. Jeden příklad za všechny - výroba elektřiny. Žádný se stávajích způsobů není Zeleným dost dobrý. Proto chtějí do budoucna přejít na nějaký skvělý ekologický obnovitelný zdroj. Že zatím takový není ani v dohledu? Nevadí. A mezitím překonvertujeme elektrárny na plynové. Že plyn je už teď docela drahý a tímto by se jeho cena ještě zvýšila? Nevadí, hlavně když bude kvalita života.
Nebo ve Švédsku - před lety tam zelení aktivisté prosadili uzavření všech jaderných elektráren do roku 2010. Tento termín už je za dveřmi a náhrada za jádro v nedohlednu. Jsem zvědavý, co s tím udělají.
2.6.2006 20:04 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Zakaz JE je u nas politicky nepruchozi (imho bohuzel ;)).

Zeleni se odlisuji hlavne tim, ze prinasi do politiky novy pohled na prerozdelovani.

ODS (a neco, cemu se bezne rika pravice) se snazi snizit prerozdelovani formou socialnich davek, CSSD (a rekneme levice) stavajici stav udrzet.

Zeleni nestavi na prvni misto prerozdelovani verejnych financi, ale ochranu zivotniho prostredi. Pritom poukazuji na opomijenou formu prerozdelovani: napr. nekdo jezdi autem a vice se podili na znicenem zdravi obyvatelstva, jiny ne. Ale naklady na zdravotni peci nesou stejne (skrze zdravotni pojisteni) nebo v budoucnu je ponese predevsim sam postizeny. Takovych prikladu jsou mraky kolem nas.

Danova reforma, zalozena na snizovani primych dani a naopak zpoplatnovani dnes vpodstate "erarniho" odsavani verejnych statku, je programove blizsi asi CSSD. Bohuzel socialni demokracie u nas ma ve vedeni jedince neschopne ekologickeho citeni.

Dnesni stav napomaha tomu, ze se nevyplati vice vydelavat. Proste snizeni dani tento neduh odstrani, ale porad se nevyplati byt ohleduplny k zivotnimu prostredi. Cim vice se vybere na ekologickych dani, o to vice se mohou snizit dane prime. Tedy vice se vyplatit vydelavat a soucasne co nejmene skodit.

Pokud se zeleni dostanou do parlamentu, vidim vetsi sance na koalicni vladu s ODS. Ti sice o snizovani teto formy prerozdelovani prilis nestoji, ale mohl by se jim hodit dalsi zdroj prijmu vykryvajici jejich danove (a dotacni) experimenty. Nebo jim to muze umoznit snizit vice prime dane, nez meli v planu.

Uvidime v nedeli :-)
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
2.6.2006 20:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Zakaz JE je u nas politicky nepruchozi (imho bohuzel ;)).
Vím, že si koleduji o flame. Ale jaký jiný zdroj elektrické energie má stejný poměr stabilní výkon/odpad jako JE? Pokud by zelení chtěli spíše masivně investovat do českého výzkumu alternativních způsobů výroby energie, neřeknu ani popel, to je program, který má podle mě smysl. Mimo jiné i v tom, že ekologie se stane časem dobrým byznysem.

To, co hlásají je čistý populismus pro Jihočeské matky. Například, v současné době populární "zelené" větrníky, jsou dokrývány* z konvenčních zdrojů, takže jejich používání opravdu nic neřeší.

Daleko více možností bych viděl v biomase, ovšem nejprve je nutné, aby samotné zemědělské stroje spalovali biomasu a ne naftu - podle mě skutečně systémové řešení, které navíc zajistí i nezávislost zemědělství na dovozech ropy.

*Protože se z principu nejedná o stabilní zdroj energie, to jsou pouze tepelné elektrárny, případně vodní.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
3.6.2006 02:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
*Protože se z principu nejedná o stabilní zdroj energie, to jsou pouze tepelné elektrárny, případně vodní.
U nás ani ty vodní, protože dostatečný průtok a spád na významnější stabilní dodávku je možná na vltavské kaskádě. A nejspíš ani tam ne...
Daleko více možností bych viděl v biomase, ovšem nejprve je nutné, aby samotné zemědělské stroje spalovali biomasu a ne naftu - podle mě skutečně systémové řešení, které navíc zajistí i nezávislost zemědělství na dovozech ropy.
Celkem nechápu, proč je na „bionaftu“ stejná spotřební daň jako na naftu.* S tím doufám zelení něco udělají.

* Že je v naftě 8 % bionafty je IMO řešení které sice podporuje zemědělce, ale nemotivuje automobilky, aby dodávaly auta na bionaftu etc.
kozzi avatar 2.6.2006 17:09 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No vypadá to na moc pěkný článek. Ale namůj vkus moc dlouhý. Takže jsem jel přečet tak ze čtvrtiny :-D. No ale jestli to chapu tak jste pro zelený(pokud ne tak se omlouvám). Můj názor na stranu zelenýcj je že to jsou zelení komunisti!
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kyknos avatar 2.6.2006 17:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
a ten komunismus se projevuje cim? pravicovym programem? (snizeni dani atd). bojem proti sw patentum v EU parlamentu? nebo snad tim, ze jasne deklarovali, ze s komunisty do vlady nikdy?
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
2.6.2006 20:01 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Bursíkovi rozumím ale ta strana není jenom Bursík, BTW je tam ještě UHL?
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
herne the hunter avatar 2.6.2006 23:03 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
jasne deklarovali, ze s komunisty do vlady nikdy

komunisti ve vládě sedět nemusej (viz současný stav ve sněmovně). bursík sice tvrdí, že oni dokonce nepodpořej žádnou vládu závislou na hlasech komunistů, ale např. kuchtová prohlásila, že to je názor bursíka jdoucí nad stranický usnesení.

[katastrofický scénář]

docela se bojím, že se po volbách (pokud se SZ dostanou do parlamentu) bursíkovi strana rozpadne pod rukama a část strany za slib paroubka o prosazení některých bodů jejich programu podpoří společně s komunisty vládu čssd…

[/katastrofický scénář]

i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
kyknos avatar 2.6.2006 23:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
katastroficke scenare se mohou stat v pripade kterekoliv strany. viz opozicni smlouva
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
2.6.2006 17:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
O tom, že volba Martina Bursíka za předsedu a tedy odmítnutí koketování s nevolitelnými bizarními neoliberálními straničkami i rudých ochranných křídel socialistů na pardubickém sjezdu loni na podzim byl správný čin ve správný čas.
Ještě zbývá pan Uhl a jemu podobní a pan Havel si může hledat jinou politickou stranu, která se mu líbí. Nic proti nim, ale nějaké hledání nepolitické politiky bude převálcováno politickými politiky.

Rozhodně nás čeká po volbách velice zajímavý vývoj. Zajímá mě, co se stane se Zelenými, pokud budou ve vládě - přeci jen je to relativně mladá strana. Nebo zda si Topolánek udrží postavení ať už ODS vyhraje, anebo prohraje. Případně co se stane s ČSSD (a Paroubkem), pokud ČSSD bude v opozici. Na nudu od našich "drahých" politiků si rozhodně stěžovat nemůžeme. :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
2.6.2006 20:08 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zelený otazník mezi vykřičníky
Nemyslim, ze ODS ma jinou sanci vladnout nez koalici se SZ+KDU nebo CSSD. Pockam si na vysledek :)

Ja doufam, ze se zeleni do parlametu dostanou. Ale pochybuji, ze se jim casem nerozutecou poslanci. Na druhou stranu, treba tak alespon zezelenaj ostatni strany :)
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.