Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 11:04

-

17.11.2009 17:56 | deleted | poslední úprava: 26.10.2021 01:13

-        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

17.11.2009 18:02 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezké, pokud bys měl zájem tak mám nějaké (cca 5) patche vlastní výroby pro E17, které aktuálně používám a dost mi usnadnily život, jinak E17 používám každý den cca 5 let, neměnil bych :)
17.11.2009 18:05 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
během listopadu snad začne vycházet můj desetidílný seriál zabývající se Ečkem dopodrobna ;)
17.11.2009 21:11 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Už se těším, ty patche jsou jen drobnosti, ale jeden je podle mě dost dobrý pokud používáš Wine. Při změně rozlišení se ikony na ploše rozhází a po obnovení původního rozlišení se už neuspořádají do původní podoby, pěkně mě to štvalo, musel se restartovat enlightenment aby se to spravilo.

Druhý patch je to samé jen pro okna, tj. obnovení původní velikosti oken po změně rozlišení.
AnachronyX avatar 18.11.2009 01:22 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Tohle mi dělalo i s některými gadgety na ploše, konkrétně modul pro zobrazování počasí. Sice se po změně rozlišení poslušně vrátil do pravého dolního rohu, ale zůstávaly po něm na ploše artefakty.
“There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
17.11.2009 18:32 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A to si pamätám na začiatky Enlightenmentu, keď bol predstavovaný (ešte len ako WM) ako "efektný, nie efektívny", pre tých s výkonnejšími počítačmi, ktorí chcú niečo pekne vyzerajúce aj za cenu (zbytočného) zabrania systémových prostriedkov....

A naozaj, počas testovania na mojom PC Enlightenment dosť slušne swapoval, iné WM sa swapu ani nedotkli.

Asi starnem :-/
AnachronyX avatar 17.11.2009 18:35 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jedním slovem paráda. A taky velký dík za tu práci. Používám k plné spokojenosti každý den. Pár mušek by se sice našlo, ale i s nimi se dá žít. Enlightenment je má srdeční záležitost už od prvních hrátek s Linuxem, což bylo někdy v dobách RedHat 4.2 (tehdy to byla snad verze DR13).
“There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
17.11.2009 19:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
existuje pro E17 nejaky ,,naslapany terminal'', myslim tim neco ve stylu Konsole z KDE?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
17.11.2009 19:38 petko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
E je graficky super, ale co som to ja skusal tak tie efekty to malo akosi vo vlastnej rezii, takze lubovolna ina aplikacia tam vobec nezapadala. Ale bezalo to v pohode na 300MHz celerone a to celkom svizne, "kompozitovy" desktop sa pritom vobec nechyta.
Fluttershy, yay! avatar 17.11.2009 19:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
E17... to je taková ta věc... jako Hurd nebo Duke Nukem Forever? Nebo to snad někdy vyjde?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.11.2009 20:01 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
wtf?? má vyjít v první polovině příštího roku.. už v podstatě dosáhlo konečně stádia alfa - tzn. skoro vše funguje.. se podívej na todo list: http://trac.enlightenment.org/e/wiki/Release

e17 v mnoha věcech funguje lépe než všechny gnome a kde4 dohromady.
Fluttershy, yay! avatar 17.11.2009 20:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
má vyjít v první polovině příštího roku.. už v podstatě dosáhlo konečně stádia alfa - tzn. skoro vše funguje..

Po deseti letech.

e17 v mnoha věcech funguje lépe než všechny gnome a kde4 dohromady.

Pokud je v tom slušný terminál a dobře v tom vypadají Qt4 (a případně i GTK+) aplikace, zajímá mě to.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.11.2009 20:24 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
no vývoj se dost zrychlil před rokem když se přešlo na Subversion a zapojilo se pak o dost více lidí včetně mě :) teď máme spoustu commitů za den. Co se týče gtk/qt aplikací, musíš si najít zapadající témátko, protože e17 má v themingu mnohem více možností a gtk ty možnosti nemá

terminál používám xfce4-terminal.. efl není.. ale aplikace vznikají
18.11.2009 11:21 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
>má vyjít v první polovině příštího roku..

Už aby to bylo - rád to vyzkouším. Čekání na E17 jsem vzdal po mnoha letech letos na jaře a přešel na KDE4, protože to jediné může vzhledem s E17 soupeřit.
17.11.2009 20:02 jaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
co kdyby jste si založil účet v Opensuse build-service? Balíky vám zkompilují mnohem rychleji a snáze pro různé distribuce.
17.11.2009 20:05 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
to není potřeba, protože nás je packagerů několik a s OBS bych neměl takovou kontrolu nad celým procesem.. mám přístup na několik míst pro kompilaci + jeden z packagerů má dostupných třicet počítačů.
17.11.2009 20:27 jaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
není mi jasné, jakou potřebnou kontrolu byste tímto ztratili, nemluvě o tom, že získáte rychlý repozitář pro potencionální uživatele. Tím, že něcháte něco kompilovat anonymní dav, té kontroly bude ještě méně.
17.11.2009 21:13 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
1. OBS nepodporuje některé distribuce.. 2. balíčky by měly být uloženy na packages.e.org a kopírování z OBS mi přijde zneužívání služby 3. potřebujeme hodně místa a vysoký bandwidth(kolem 100GB/den) 4. kontrolu neztratíme, protože vše je kompilované přes chrooty skriptem, který je pro všechny stejný, tzn. kompilační parametry i prostředí je vždy stejné.
robotics avatar 17.11.2009 22:22 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To by bylo lepší založit tady na abclinuxu skupinu Enlightenment. Než to updatovat do blogu.
Používejte Windows.
17.11.2009 22:26 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím jestli je to tak slavné jak to tady popisuješ. S E17 jsem si hrál dřív (hlavně knihovny jako EVAS), a podle mě je vývoj naprosto nekontrolovaný a občas zmatený - například pro EFL už existují 2 GUI knihovny - ETK a EWL. Dále mě štvalo to, že to API není vůbec integrované (přesně jak popisuješ v blogu, na toto je toto, na tamto toto, pak je z toho 30 balíků s téměř nulovou dokumentací), některé knihovny jako imlib2 se stále používají, přitom už jsou deprecated, atd... No prostě chtělo by to pořádný úklid a hlavně vektorovou grafiku;-)

Ale každopádně fandím, má to potenciál a dokonce i lidi, co na tom dělají:)
17.11.2009 22:47 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
etk bylo zrušeno a ewl se pro e17 používat nebude, momentálně je jen jeden toolkit - Elementary. ad. API) je pár základních knihoven, vše je rozděleno podle použití(ale třeba ecore je dost univerzální)

a vektorová grafika, v evasu pro ni je modul..

a dokumentace je kvalitní a kompletní http://docs.enlightenment.org , popř. to samé dostaneš pomocí doxygenu..

a imlib2 není použito už v žádné spravované aplikaci nebo knihovně.

to, co bylo dřív, není dnes
Jardík avatar 18.11.2009 10:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jsou psané v jazyce C, ale mají bindings pro Python a C++
Jako proč? Pokud to není v C99 (jako že není), tak to bude fungovat i v C++ a jakýsi dementní wrapper je zbytečná vrstva navíc a vzniká tak závislostní peklo (jak je v linuxu však zvykem).
Věřím v jednoho Boha.
18.11.2009 15:14 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
jasně že jo.. v C++ by to mělo jet taky.. ale se podívej jak vypadá třeba tady ten wrapper: http://svn.enlightenment.org/svn/e/trunk/BINDINGS/cxx/elementaryxx/src/ prostě aby to bylo integrovaný do c++
Jardík avatar 18.11.2009 17:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Prasečinky. Chápu, že nechtějí, aby někdo volal přímo delete, ale když chtěj, abychom použili destroy(), tak by asi taky nesměl být protected ...
protected:
  ElmObject (); // allow only construction for child classes
  virtual ~ElmObject (); // forbid direct delete -> use destroy()
  void elmInit ();
  void destroy ();
A kdyby z toho nebylo na zvracení, ono nejenom, že to obaluje (a tak zdržuje) C api, ale ono to požaduje dalších kýbl závislostí (sigc++). To už je snad to samý, jako ten gtkmm bastl. Alespoň že to na rozdíl od něj nepoužívá ty_podělaný_názvy_funkcí() :-)
Věřím v jednoho Boha.
18.11.2009 18:00 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Celá integrace do C++ je stylem "místo char* napiš std::string" a "místo struct napiš class" :-) Prostě něco jak gtkmm a další ptákoviny z gtk/gnome...
18.11.2009 18:17 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
přesně tak :) jinak já programuju přímo v Cčku :P je to lepší
danaketh avatar 18.11.2009 14:56 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, až se někde objeví WM, ve kterém budou všechny aplikace vypadat alespoň zhruba stejně, pak opustím KDE. Ale zatím je to každý pes jiný ves (ikdyž nejvíc to prasí právě GTK).

E17 mi navíc kdysi celkem solidně padal. Ale vypadá to pěkně. Takže ho alespoň ho otestuju :)
18.11.2009 15:15 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
co bylo kdysi, není dnes ;)
Jardík avatar 18.11.2009 20:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Abych pořád nerejpal ... někdy v červenci se na netu šuškalo, že by měla k vánocům vyjít finální verze e17, platí to ještě pořád?
Věřím v jednoho Boha.
18.11.2009 21:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Kdysi v červenci se na netu taky šuškalo, že do vánoc vyjde Kantos Hyperionu. A hle – odložen na jaro. Jenže u toho se to aspoň dá pochopit – narozdíl od tvých výblitků na tisíckrát omleté téma neměřitelného zpomalování čehokoliv čímkoliv, od nativní podpory x86 v architektuře x86-64 po zpomalení céčkových knihovem použitím C++ wrapperů :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Jardík avatar 18.11.2009 22:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
zpomalení céčkových knihovem použitím C++ wrapperů
To však je pravda, proto je např. gtkmm ještě pomalejší šmejd než GTK a Qt dohromady :-)
Věřím v jednoho Boha.
19.11.2009 17:20 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
ne, neplatí, protože se nedosáhlo alfa verze v říjnu -> ale teď je to v podstatě alfa no, takže první polovina 2010.
22.6.2010 08:27 Sleep_Walker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Mno, tak to zacina byt pomalu aktualni, ze? :)

Ale E17 fandim, je to jedina rozumna alternativa na Linuxovy telefon :)
20.11.2009 19:53 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co mám používat za přehrávač? muziky / video, zkoušel jsem něco jako canobal(nebo něja tak no bylo to téměř nepoužitelné, než to načetlo knihovnu a spustilo se úspěšně 6x jsem to zavřel a spustil) Nyní mám Rhythmbox funguje bez problémů, ale zajímalo by mě jestli to prostředí má i své aplikace.

Dále je to celkem nestabilní, kdykoliv se otevře nějaké nastavení (panelu / gadgetu) a něco se při tom udělá padá to. 2x mi to celé zamrzlo (gnome to nedělalo) a musel jsem to shodit, ale dám tomu ještě šanci.

mám verzi 0.16.999.062 (distro janty + repo)
Jardík avatar 20.11.2009 23:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Asi takto: stáhni alpha verzi gnome a porovnávej s alpha verzí e17. Stabilní verzi gnome porovnávej až se stabilní verzí e17 (a že se jen tak nedočkáš ...)
Věřím v jednoho Boha.
21.11.2009 00:25 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
ani testovací karmic létě nepadal jak tohle. Ale jak říkám padá to hlavně v nastavení..
Jardík avatar 21.11.2009 03:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Jenže karmic obsahoval vývojovou verzi gnome založenou na dávno "stabilní" verzi (tj. +- pár fíčur navíc, některé třeba neodladěné), jenže e17 zatím neměl stabilní verzi žádnou, takže se dá nestabilita chápat mnohem více, než v nějakém gnome.
Věřím v jednoho Boha.
Fluttershy, yay! avatar 21.11.2009 13:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
...po deseti letech vývoje.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
21.11.2009 17:00 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
padání bude vyřešeno s updatem repozitáře.
21.11.2009 18:40 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Ok super. A budou i nějaké programy ? Třeba ten Edje-Editor je super. Pěkná aplikace, možnosti atd. Sice pár mušek, ale dá se to bez problémů používat a je to i rychlý. Jen je škoda, že ten web je takový roztržitý, není tam pořádný marketing, není ukázáno co a jak používat, co je staré atd..
21.11.2009 20:45 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
edje editor bude nahrazen lepším programem - Editje.

Další programy budou:

eyelight - prezentační program eyesight - PDF reader image-viewer - prohlížeč obrázků elm_kbd - virtuální klávesnice shellementary - elementary dialogy ve shell scriptech(můj projekt) edje_viewer - zobrazovač edje souborů canola - mediacenter empower - sudo frontend entrance - login manager ephoto - pokročilejší prohlížeč obrázků s novým rozhraním ephoto_manager - kompletní správce fotek(alba, tagy atd) estickies - lepicí poznámky(můj projekt)

další se ještě uvidí
Fluttershy, yay! avatar 21.11.2009 21:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
Kdy?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
21.11.2009 22:24 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Enlightenment DR17 na Ubuntu/Debianu
ten seznam byl myšlen do updatovanýho repozitáře.. v SVN samozřejmě ty všechny programy už jsou.
21.11.2009 13:20 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Systray
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi jsem fakt natvrdlej, ale kde se veme ten modul na systray? :) V repozitáři s balíčkama ho nevidím a v tom co mám nainstalované je něco jako "oznamovací oblast" ale podle popisu a chování soudím, že je to asi něco jiného...
21.11.2009 17:00 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
oznamovací oblast , to je ono. je přímo v balíku e17.
21.11.2009 22:13 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
Ok, to jsem přidaný měl, ale bylo to vždy prázdný... i po tom, co to bylo přidané a pustil jsem aplikaci, která tray ikonu vytváří... jsou k tomu nějaké known bugy nebo jsem první? :)
22.11.2009 10:34 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray

Jo, to mi také nefungovalo... tak jsem to několikrát zapnul a vypnul a povedlo se. Poté jsem se to snažil přesunout/zvětšit moc to nešlo. Tak jsem pak spustil nm-aplet a nm-aplet byl na světě. Problém je, že to nemá průhlednost > je to bílé. Takže se to dost odlišuje od zbytku panelu. A dále se u toho dost blbě hledá, to místo kde kliknout pro editaci. Nyní to už ale asi funguje.. :)

22.11.2009 12:15 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
ad. bílé pozadí je způsobeno freedesktop.org standardem systray. Prostě nepovoluje /* nebo je to těžký udělat */ průhlednost - třeba KDE4 taky má jen barvu.

ale systray bylo poslední dobou v SVN hodně vylepšeno, se zvětšováním vše jde atd. kromě té průhlednosti.
Jardík avatar 22.11.2009 21:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
Jdou nastavit 16x16 ikony v systray? Pokud ano, je to kandidát ...
Věřím v jednoho Boha.
22.11.2009 21:20 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
ikony se škálují podle velikosti panelu, pričemž systray je vždy o něco menší než panel, tzn. neměl bys mít tvé obvyklé výhrady proti vylézajícím ikonám z panelu :D
Jardík avatar 22.11.2009 23:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
Já nestojím o škálování jako v gnome typu velikost min(panelu*konstanta + konstanta,22) (což má za následek poblitý ikony u většiny aplikací, či jejich vylejzání), potřebuju k životu vědět, jestli se dá nastavit pevná velikost 16x16 - tj, mám panel 26px široký a chci mít ikony 16x16, až si za rok vzpomenu, že to zabírá moc místa, tak ho změním na 24px a ikony, aby stále měli 16x16. Ale vzhledem k tvému komentáři předpokládám, že ne. Takže snad jediný panel, kde to jde normálně nastavit je bmpanel2 z gitu, který zase nemá menu :-(
Věřím v jednoho Boha.
23.11.2009 00:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
potřebuju k životu vědět, jestli se dá nastavit pevná velikost 16x16
Tím se ovšem mnoho vysvětluje :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Jardík avatar 23.11.2009 10:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
Asi jsem natvrdlej a nechápu.
Věřím v jednoho Boha.
23.11.2009 13:46 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systray
toto se dá nastavit v edje témátku :)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.