Portál AbcLinuxu, 4. května 2024 08:11

-

21.5.2012 21:38 | deleted | poslední úprava: 26.10.2021 01:16

-        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Migi avatar 21.5.2012 21:54 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1.) super 2.) pletu se nebo jsi silně věřící?
21.5.2012 21:58 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Jsem ateista. :D Co se týče toho nicku .. kdysi jsem hodně hrával Quake 3 (bylo mi tak 13 .. :D), pak na to přestal být čas, a nick mi zůstal .. protože už byl použitý na příliš mnoha místech. Ještě si někdy rád zahraju Q1 v coop módu nad DarkPlaces enginem .. ale na multiplayer moc nezbývá čas. :) Jinak většinou používám jen zkrácenou verzi "q66" .. kromě několika míst (tady, mail, github, steam, youtube, možná ještě někde)
Migi avatar 21.5.2012 22:00 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
o nick nejde, ale bude to chtit hodně víry aby se ten vrtulotank vznesl do vzduchu :-D
21.5.2012 22:03 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Nojo, to jo! Zvlášť když na to nemá naskriptovanou žádnou logiku. Ale vzhledem k tomu, že v mým světě zákony fyziky neplatí, tak bych mohl splácat dohromady nějaký skript. :-D
Max avatar 21.5.2012 22:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Hehe :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
AsciiWolf avatar 21.5.2012 23:23 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
:-D
Bedňa avatar 22.5.2012 09:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nerozmýšľal si nad tým skúsiť vylepšiť niektorú z už existujúcich Open Source hier. Napríklad legendy ako Urban Terror, ktorý bude mať novú verziu Urban Terror HD, tá už bohužiaľ Open Source nebude. Prípadne legendu ako Enemy Territory, tu aj jeden vývojár začal, vytvoril ET:xreal, čakal že sa do projektu zapojí viac ľudí a že sa mu podarí dostať licenciu na Punk Buster, čo sa nestalo, tak to zabalil.

Do takéhoto niečoho by som šiel.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jardík avatar 22.5.2012 13:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
RPGéčko naprogramovat ... zase nějaké 3d střílka, fpppppfppfpdsfajasdfg ^^
Věřím v jednoho Boha.
22.5.2012 14:44 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, mam par otazek

(1. velice hezke, mas muj repekt a uctu)

2. jaktoze jsi schwitchnul na Maca? :-)

3. jak jsi vubec k vyvoji tohoto enginu dosel? (cetl jsem, ze jsi pomahal vyvijet Cube engine ci co, takze ta otazka smeruje i timto smerem).

Diky za odpovedi, preji hodne uspechu :-)
22.5.2012 14:58 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Na Mac jsem tak úplně nepřešel, mám Macbook jako první laptop. Na desktopu, kde dělám skoro všechno, mám FreeBSD (přes rok). Cube engine jsem vyvíjet nepomáhal, k enginu jsem se dostal přes projekt Syntensity, což byl fork Cube 2, který pak umřel a já pokračuju ve vývoji (originální kód už tam skoro žádný není). K Syntensity jsem se dostal přes Cube 2, který jsem tak průběžně testoval (předtím ještě Cube) asi od roku 2002, s vývojem jsem začal, když Epic Games nedodali Unreal Engine 3 na Linux (to bylo kolem roku 2009/10).
22.5.2012 15:13 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
diky za vysvetleni ;-)
23.5.2012 00:57 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Btw, nechtěl bys někdy napsat, proč sis vybral zrovna jazyk LUA? Mě celkem zaujal js engine V8, který by měl mít stejné možnosti optimalizace, ale jako bonus se do něho cpou neuvěřitelné prachy, a je to vidět:) 3d engunů s LUA je hodně, ale mít možnost napsat si pohodlně skriptování v JS by mohla být výhoda pro volbu toho tvého.

Navíc, když už ses vydal cestou JIT, tak asi neuvažuješ o podpoře zařízení typu iphone/ipad. Nebo chystáš i něco pro tablety (kromě ipad)?

Obrázky jsou super, určitě pokrok oproti tomu, co jsem viděl minule.
23.5.2012 01:17 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
LuaJIT2 je ještě o dost rychlejší než V8, LuaJIT1 se asi tak vyrovná V8. Ale OF používá dvojku.

Jsou testy, kde se LuaJIT vyrovná ve výkonu gcc -O3, z velké části i zásluhou C FFI: http://luajit.org/ext_ffi.html, které umožňuje jak volat funkce z knihoven i z aktuální binárky, tak i vytvářet vlastní C datové struktury, spravovat paměť přes GC i klasicky malloc/free, pointerovou aritmetiku a další věci.

A navíc je Lua oproti JS daleko lepší jazyk a Lua API je mnohem lepší než to z V8 a umožňuje rychleji engine propojit .. chci jít cestou přepisování více a více komponent enginu do skriptovaného kódu (např. UI už je).

Co se týče mobilních zařízení, bylo by to hezký, ale engine používá deferred shading a ten je náročný na paměť a bandwidth .. a navíc by to potřebovalo přepis shaderů a rendereru do GL:ES2.
23.5.2012 10:28 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Ok, diky :)

Mi osobne syntax lua nesedi, no a tim to pro me hasne:)

O ty mobilni platformy mi slo z toho duvodu, ze zajem je veliky a mohlo by te to teoreticky financne zajistit, tak jako se to stalo me u jineho open-source projektu. Preju hodne stesti :)
23.5.2012 14:06 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji

Mě taky zpočátku neseděla, ale zvykl jsem si, a dnes považuju Lua za jeden z nejlepších skriptovacích jazyků .. rozšiřitelná sémantika je boží věc, a nevím jak to Lua dělá, ale je to minimální jazyk a přitom je de facto kompletní a elegantní, podporuje vše co je potřeba (no, hodil by se mi nějaký statický metaprogramming, ale to můžu kdyžtak dodat externě.. plánuju pro Lua vytvořit systém AST maker jako v Lispu pro rozšiřování syntaxe). Btw, LuaJIT FFI podporuje např. i SIMD a celkově i nízkoúrovňové programování, takže s takovým statickým metaprogrammingem by mohlo jít o perfektně použitelný obecný skriptovací jazyk s vysokým výkonem a konkurovat i jazykům postaveným nad .NET/JVM (myslím teď dynamickým, Clojure například).

Co se týče ještě porovnání s JS, nezanedbatelnou roli hraje i to, že implementace Lua jsou napsané v C a mají málo závislostí.. snažím se nezáviset na ne-C knihovnách pro dobrou interoperabilitu a držím počet závislostí na minimu (v budoucnu přibude ještě fyzikální engine, nejspíš ODE, nic jiného zatím neplánuju). Kromě toho je i LuaJIT o dost menší než V8 a dá se daleko snadněji zabudovat do projektu (projekt, ze kterého OF vychází, Syntensity, využíval JS/V8 pro skriptování .. po migraci klesl objem podpůrného kódu na polovinu a po zavedení utility knihovny ještě dál)

Co se týče mobilních zařízení, tu podporu bych fakt rád přidal, ale zatím to nebude možné. Zatím finance plánuju čerpat z webového distribučního systému (bude se jednat o jednotný systém pro tvorbu a distribuci i kooperativně online s ukládáním všech assetů na serveru) a potenciálně z Chaosu. Ale zatím výdaje jdou z vlastního + příspěvků.

23.5.2012 12:48 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
LuaJIT2 je ještě o dost rychlejší než V8
K tomu je zajímavé čtení, na které jsem nedávno narazil, tady: http://blog.mrale.ph/post/5436474765/dangers-of-cross-language-benchmark-games
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
23.5.2012 14:09 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Moc zajímavé čtení, díky. V enginu jsem měl jak JS(V8/SpiderMonkey) tak Lua(LuaC/LuaJIT) a nakonec Lua vyšel jako vhodnější jazyk.. tak jsem u něj zůstal .. a na lepší alternativu jsem ještě nenarazil.
24.5.2012 11:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Ještě jsem si včera vzpomněl ohledně toho termination and debugging API – mně osobně by to přišlo jako důležitá věc (možnost odstřelit příliš dlouho běžící skript nebo umožnit interaktivní ladění).
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
23.5.2012 09:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
JIT na iOS se nedávno řešil v PCRE a ukázalo se, že Apple zakazuje neposvěceným programům spustitelné stránky se zápisem (tedy i JIT). Člověk si musí nejprve upravit operační systém (jail-break).
23.5.2012 10:30 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Ja o tom vim, JIT kompilace je momentalne na zarizenich s iOS nemozna, proto me zajimal postoj :)

Celkem pochybuju, ze kvuli tomu bude normal user delat jailbreak.
23.5.2012 14:10 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Co jsem se díval, tak Apple povoluje Lua v jejich store, ale co se týče JITu, nevím nevím.. snad to bude někdy v budoucnu podporováno. Stejně mám ještě dost času, než na toto bude potřeba myslet.
23.5.2012 16:55 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
23.5.2012 17:11 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Chcete říct Windows na ARM? Klasické desktopové Windows i s Metrem budou mít nativní přístup, ty na ARMu bohužel jen .NET/WinRT, nedávno se kvůli tomu zlobila Mozilla, navíc takové aplikace bude možné distribuovat pouze přes Marketplace.
23.5.2012 17:18 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Ano, týká se to aplikací třetích stran na Windows 8 na ARM.
23.5.2012 17:00 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak moc je to nekompatibilní s enginy pro Unreal? Myslíte, že by do toho vašeho enginu šel integrovat Pogamut?
23.5.2012 17:10 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - LuaJIT, nový renderer, nová hra ve vývoji
Úplně nekompatibilní; vývoj je kompletně nezávislý na Unrealu a nesdílí žádný kód ani design. Co se týče té integrace, to nevím. Nikdy jsem nic takového nezkoušel.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.