Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:52
Díky za odkaz, kouknu na to. Proč je kross zlo?
Ano, převážně budu jezdit po silnicích a polních či lesních cestách. Díky.
Rohy do řidítek a zvednout sedačku nejde/nepomůže? Treka jsem ještě neměl, tak jen píšu, co bych zkoušel.
Jasně, jsou to másla béčka (dalších mnoho hodin zábavy) ;)
To jsem samozřejmě tvrdit nechtěl. Ale prostě je to dnes trochu jiný sport než za Šimůnka (staršího), Kvasničky, Glajzy nebo Fišery. A tomu se samozřejmě musela přizpůsobit i konstrukce těch kol.
Hele, to jako že horák je lepší než trek? Dokud jsem měl favorita, tak jsem na něj dal 28" pláště, dvojitej ráfek a vydrželo to dost.
Čili Ty bys dal přednost horáku před trekem na silnici? V té samé cenové kategorii nebo při jakých podmínkách?
Do města na vyřádění se (aneb do Prahy) mi přijdou lepší brusle, za 3 hodiny toho vydam a vypotim víc. A musim dávat ještě víc majzla na přehled o stavu provozu, protože moc toho neubrzdim.
Favorita jsem měl, že mi zbyl jako první pořádný kolo, co jsem měl, vše krom kostry a sedačky za těch 15 let bylo obměněný za lepší a stačil na mnohé na silnici i na polní cestě. V lese byly nejhorší překážkou kořeny, klouzalo to po nich.
A co si mám představit pod cyklokrosovým strojem?
Jinak chci samozřejmě jízdní krosové kolo, žádný motor!
Jezdit po silnici na klasickém horském je utrpení.Ani ne, zvlášť po těch českých a s hladkýma gumama. Horské je stabilnější a nezapadá do tramvajovích kolejí a líp drží na rozbitém kraji silnice.
Ani na favoritu jsem nezapadal do kolejí - ale musel jsem koukat a dávat bacha. Prostě jezdit hlavou.
Samotný kočičí kostky ujdou, třeba serpentýny u Černošína snad je taky obsahovaly a dalo se tam jet. Jestli je teď Americká v Plzni vyasfaltovaná nevim, tak tu si vybavuju. To už víc mi vadily děravý okrsky.
Jestli jsem vletěl na přejezd ve 20km/hod, tak jsem nepozoroval potíže, ubrzdit jsem stačil, víc než 40km/hod jsem nejezdil, aby to nešlo ubrzdit. Prostě koukat a nejezdit jako v poslední jízdě života.
Když už je řeč o špekách, kamínk a štěrk v zatáčce mne jednou vypekly, pak už jsem si taky dával pozor. V principu stejně tak jako mokrý listí na silnici při jízdě na inlajnech.
Jau ... tak to jo. V zimě jsem radši jezdil po sněhu = co nejdál od krajnice ven, když už jsem musel vyjet ...
Když už po zrcadle, tak pomalu, pak se dá brzdit botama. Nebo ... ?
Jak jezděj na ledový plochý dráze ... klopená motorka a noha ji jistí, zřejmě ... možná tohle mohla bejt inspirace
nezapadá do tramvajovích kolejíA mřížkovaných kanálů s mřížkami ve směru jízdy…
Jezdit po silnici na klasickém horském je utrpení.Po Praze ani nahodou. Mam jak horske tak silnicni a na horaku se pohubuju pres Prahu mnohem rychleji, protoze vim, ze snaz zastavim a nemusim se bat koleji, kostek a der. Nehlede na to, ze si obcas sjedu nejake schody
Díky moc! Takové informace jsou k nezaplacení.
Nevím, jaký máš rozpočet, ale např. Duratec dělá rámy na míru. Je to myslím poblíž Plzně.
pokud člověk s sebou tahá batohTaky se to dá vyřešit převozem batohu v košíku na nosiči (jak někdo může jezdit na kole s batohem na zádech? vždyť je to tak nepohodlné).
Na druhou stranu, člověk méně promokne, promrzne a tak, polstrovanej batoh může hřát. A taky: je batoh a je krosna. Cože bylo míněno batohem?
Cože bylo míněno batohem?To, co nosím/vozím do školy :). Cca. 20-30 l, vypadá zhruba takhle nebo takhle.
A jak moc plandá na zádech?
že to není moc bezpečné (pro obsah batohuNevím, na co se nejčastěji padá (pořádnou držku jsem hodil zatím jen jednou - na loket a koleno), ale batoh zůstane přidělaný v košíku. Možná tak ten náraz, ale notebook moc často nevozím a jiné věci nemají tendenci se rozbít.
obecně vzhledem ke stabilitěMi přijde, že je těžiště níž.
Na tebe na kole bych se ale někdy podíval, musí to být docela prdel. ^___^Se klidně podívej
Nevím, na co se nejčastěji padá (pořádnou držku jsem hodil zatím jen jednou - na loket a koleno), ale batoh zůstane přidělaný v košíku. Možná tak ten náraz, ale notebook moc často nevozím a jiné věci nemají tendenci se rozbít.
Jenže při pádu většinou můžeš seskočit. Batoh kolo pochopitelně činí těžším. Poznat je to při velkém naklonění.
Nevím, na co se nejčastěji padáJendo, řeknu ti to: na záda. Věř, nebo nevěř, ale
to to radši hodím na bokJednak jsem nepředpokládal, že přeletím (v tom zlomku vteřiny jsem nestačil dostatečně zatlačit dozadu těžiště), ale byla to tak krátká vzdálenost, navíc se snížením z chodníku na silnici, že bych to bočním smykem absolutně neměl šanci ubrzdit. Ani to nebyl terén vhodný pro boční smyk. Největší protisílu proti setrvačnosti docílíš právě zabrzděným předním kolem. Jinak co se brzdění týče, pokud se bojíš brzdit přední brzdou, zkus to trénovat na bezpečných místech. Přední brzda je důležitější, než zadní. A pokud jde o prudké brzdění, často ti nic jiného nezbude. Jen je problém, že když smýkají obě kola a zadní k tomu sebou při tom začne házet ze strany na stranu, tak už člověk vidí všechny svaté. To se mi jednou stalo, když jsem ještě pracoval v Bučovicích, že jsem se po cestě z práce zastavil v cyklosportu, koupil a nasadil nové pláště a vyrazil domů. Vyjel jsem jeden chřibský výběžek ve Ždánickém lese, sjížděl z kopce a byl jsem nucen zastavit v 70kmph rychlosti na cca 50 metrech. Nezastavil jsem. Docílil jsem asi 15kmph rychlosti, kterou jsem projel trávou vedle cesty. Pod tím bagrem co tam stál jsem zastavil a zhlédnul své pláště. Přední vypadal jak po dvou letech používání, zadní měl třetinu svého obvodu sedranou až na hadru
A mokrá tráva a vyjetý koleje jsou sviňsky zrádnýO ronové rýhy. Na jedné polní cestě jsem takhle udělal z předního kola osmičku
Taky se to dá vyřešit převozem batohu v košíku na nosiči (jak někdo může jezdit na kole s batohem na zádech? vždyť je to tak nepohodlné)Sice jsem ti psal, že se zde do diskuze pouštět nebudu, ale musím
Máš recht, že pohodlnější je mít zátěž připevněnou na nosiči. Jenže pokud je obsahem toho batohu fototechnika (a ta dokáže být nechutně těžká), moc by se jí ty otřesy nelíbily.No naštěstí většinou tahám jenom učebnice, sešity, penál, pití a tak.
Dost se mi líbí Dema Ardea. Jinak jsem tedy už rozhodnutej, že kolo koupím v kamenné prodejně.
Jsem z Kutné Hory. Máme tu 3 prodejny jízdních kol. Přesně tak, jaks to napsal, chci postupovat. Díky!
Taky se mi velmi zamlouvá Apache Wakan, ale ten už je dražší.
ty hrůzy s blatníkyZadní blatník jsem si přidělal, v mokru se mi vždycky zadělala záda a batoh na nosiči; když jsem si v pondělí nastříkal slanou vodu ze silnice do ksichtu, radši jsem si přidělal i přední. Co je na tom hrůzného?
zvonkyZvonek je AFAIK povinná výbava (nebo už to zrušili?).
dynamyJo, na novém kole už alternátor nebyl, tak mám bateriové. Alespoň to svítí i když stojím.
nosičiA kde mám jako vozit náklad?
snad kromě zvonku.Zvonek pěší chápou daleko líp než pokřikování, takže pokud se pohybuješ někde, kde ti ucpávají cestu chodci, tak se při použití decentního zvonku většinou rozestoupí :).
V tom to asi vězí. Tak či onak, Praha je pro cyklisty úplně hrozný místo.Mimopražští asi do prahy na kolo nejezdí :). Ale pražští prostě holt občas to kolo vytáhnou i tu.
Joo ... jede George Hacker s šoférem do kanceláře, říká, že takhle zabije spoustu času cestováním, kdyby musel jezdit MHD, že by musela vláda veřejnou dopravu zefektivnit a šofér na to "jo,na tom se včera na BBC taky shodli" ... klasika
Ten jih, podél řeky, taky někdy jezdím, ale mám srandu z toho, čemu ti nahoře říkají cyklostezka.A je někde v Praze k vidění ukázka, jak má správná cyklostezka vypadat?
A je někde v Praze k vidění ukázka, jak má správná cyklostezka vypadat?Hele já nevím, ale očekával bych něco proporcionálního vůči silnici... třeba podobný násobek místa na šířku oproti šířce běžně dostupných kol. Sloupy pouličnýho osvětlení, stromy a podobné věci se uprostřed silnice taky běžně nenacházejí.
Zvonek IMHO akorát budí dojem báby jedoucí z krámuMnojo.... pán je estét :D. Přijde mi to spíš jako nějaký tvůj předsudek, než že by to něco takového budilo :).
Já nevím, zvonek bych asi nevyužil, protože jsem snad nikdy nevjel nikam, kde bylo tolik lidí že bych neprokličkoval.Kromě upozorňování pěších, nebo někdy kecajících šourajících se cyklistů, což je v podstatě ekvivalent, zvonek nepoužívám.
Co jim říct "zabijete se samy o sebe, já zabrzdim dřív, než vy" ... co když nejsou hloupý, jen nepoučený?
Buď jsou to kecající baby, které nevyruší nic než řev, nebo solitérní baby se sluchátkama v uších...
Hmm, tak pak na kole mít viditelně taky sluchátka a drobet je zpomalit? Nepochopí?
O čem se vůbec bavíme? Cesta do Modřan mi přijde únosně široká z pohledu bruslaře, aby mne mohl kdo předjet.
37 cm široký pás cyklostezky A2 na náplavceTo není cyklostezka ale ekvivalent zdvižehého prostředníčku :D.
Zadní blatník jsem si přidělal, v mokru se mi vždycky zadělala záda a batoh na nosiči; když jsem si v pondělí nastříkal slanou vodu ze silnice do ksichtu, radši jsem si přidělal i přední. Co je na tom hrůzného?
Teď se mi okamžitě vybavila ta scéna z Obecné školy… :-)
ale s ním bych se už na stokilometrový výlet po zpevněných cestách nehrnul -- to raději sáhnu po autu.Já docela jo, jen loni nějak nebyl čas, chuť, nebo jsem trpěl těžkou nemocí zvanou lenost.
A existujou teda vůbec přijatelně kvalitní kola s blatníky a zvonkem už z výroby?To jsem nezkoumal, když jsem vybíral kolo, kritériem nebyla výbava, ale abych se na něj dobře vešel (mám dva metry).
Dynamo fakt ne :D.Jasně, k čemu v dnešní době komutátor. Buď se tím napájí žárovky, nebo se tam dá můstek.
odporu rezistorsprávně je odporník
A dělá střídavej nebo stejnosměrnej proud, to, co je na kole? Pak snad bude jasný, co to je, dle definice?
Neco podobneho sem resil minuly rok na jare pro pritelkyni. Takze muzu pridat par zkusenosti
- stanov si presnejsi cenovou hladinu - v rozsahu 10-20tisic je nejnabytejsi segment, tak zvyseni ceny o 1000Kc muze byt velky rozdil -
- rozhodne si pro kolo zajdi do kamenne prodejny. Sedni si na nej a poradne se projed. To jak se ti na nem bude sedet je rozhodujici. V tehle cenove hladine hned po nakupu nebudes menit sedlo, riditka, predstavec apod. za jine. Takze kolo by ti melo sednout tak ja je. Mozna to bude znit jako jasna vec, ale "je lepsi vzit hure vybavane drazsi kolo na kterem se ti lepe sedi, nez nejake pekne s nehodici se geometrii apod." ty male "nedostatky" se totiz jizdou neztrati, ale jen se zhorsi. Dalsi duvod pro kamenou prodejnu je servis + granacni prohlidka. Kazde kolo je treba po prvnich 100km seridit, dotahnout slapky apod., to ti udela kamenna prodejna zdarma
- typicky podvod vyrobcu kol je namixovat lepsi prehazovacku(rozumej z vyssi sady) k horsimu zbytku kola(naboje, brzdy apod.) a pak oznacovat to kolo jako postavene na vyssi sade. (priklad. k ctryjadru das 1GB RAM, a budes to vydavat za nadupanou masinu) V tehle cenove kategorii se tomu nevyhnes ale je dobre o tom vedet, a slepe nekoukat jen na prehazovacku - pokud chces jezdit s tezsi bagazi, dej pozor at ma ram navarky na nosic
- kup kolo pred sezonou, muze byt o hodne levnejsi
- zapomen na zadni odpruzeni, v tehle cenove kategorii NEJDE koupit kolo co bude fungovat
- pozor na vyhodne nabidky v hypermarketech, giga sportech apod. ty kola tam jsou v 99% pripadech sunt nebo necim osizena
- ted uz subjektivne:) - doporucuji horske kolo a pokud budes jezdit vice po silnici tak vymenit plaste. Jsem presvedceny, ze zvlaste pro rekreaci, kdy neresis sportovni stranku veci, je horske kolo univerzalnejsi nez krosove. snese hrubsi zachazeni, v nouzi dojedes i horsim terenem. Navic horska kola v tehle cenove kategorii maji lepsi vybaveni, lepsi vidlice, atd.
Hodne stesti pri vyberu. Kdyz sem hodis par kol co se ti libi, urcite ti lidi pomuzou s dalsim vyberem.Moc děkuju za informace! Bohužel nemám možnost koupit to kolo mimo sezónu, protože zatím na něj nemám peníze.
Cenovou hladinu vidím na uzavřený interval 18000-22000 Kč. Ideální cenou je rovných (plus minus nějaký koruny/halíře) Kč 20000,--.
Díky!
Smarja! Jedna totalna blbost za druhou. Si si isty, ze vsetky tovje pady boli len na chrbat? Mozno si to len nepamatas.Mockrát jsem na kole nespadnul. Jednou jsem to strhnul bokem pod náklaďák, když mne v kopci předjel a dupnul přede mnou na brzdu, to jsem měl dodraný bok, ale jinak jsem se obvykle udžel bez pádu na kole, ať už to byla ještě jedna srážka s autem, při níž jsem několik metrů odletěl, nebo když jsem se 50km rychlostí řítil proti malému klukovi a neměl kam uhnout, takže jsem to strhnul a sunul se proti němu asi 15 metrů bočním smykem. Ani když se mi v noci z kopce kousnul řetěz a totálně me to vyhodilo z rovnováhy, takže to se mnou házelo z jedné strany vozovky na druhou a vyhodil jsem si přitom rameno a klepal se šokem ještě půl hodiny… Naježděno mám kolem 250.000 kilometrů, ale pády si pamatuji snad všechny.
(kedysi (=okolo roku 2000)Horské kolo jsem vybíral asi před 5 lety, vybral jsem Pell's podle hodnocení cyklistů na netu. Předloni mi ho ukradli a chtěl jsem koupit něco jiného, protože tam byly věci, které mi vadily. Jenže právě Author jsem zkoušel v různých velikostech a cítil jsem se na něm jak na koloběžce. Předloni nebyl rok 2000. Každopádně tím, že si kolo vyzkouší na vlastní kůži před nákupem, nic nepokazí.
Hydraulicke kotuce: budiz, ale tiez existuju kusy, ktore su povestne svojou kazivostou a problemamy, napr. Hayes Stroker.Netvrdím, že neexistují blbé kusy. Jen jsem psal, aby nebral lankové. A také to, že mám strašně špatnou zkušenost s Avidy, které Pell's používá. Na prvním kole jsem je zahodil a koupil nejlevnější hydraulické Shimano - veškeré problémy zmizely (deformující se kotouče, špatně se vracející brzdové destičky, takže nonstop drhly o kotouč - podle seřízení buď před zabrzděním, nebo po něm). Na druhém už je vyšší řada Avidu, hydraulická, ale také čekám než mi dojde trpělivost a šlahnu s nimi do popelnice. Několikrát jsem je byl reklamovat, pak už mi tvrdili, že jsem ty kotouče určitě musel schválně pokroutit, že se to prý brzděním stát nemohlo (stačilo ujet asi 5 km domů, nejel jsem s tím žádnou štreku). A také se mi s nimi stává při prudším zabrzdění, že začnou vibrovat, musím brzdu povolit a znovu zabrzdit. Pokud není prostor a čas, je to průser. (S tím Shimanem jsem žádný z těchto problémů nezažil. Všechno šlapalo spolehlivě a dobře.)
"Pruzna" vidlica: Ak je vidlica "pruzna", tak ta nezachrani nic. Na odpruzenej je zamykanie obcas vyuzitym, ale nijak nutnym doplnkom.No jo, jsi borec. Já jsem se nikdy o cyklistiku nezajímal, jen jsem hodně jezdil, než jsem začal mít problémy s kyčlí, v pohodě jsem se držel i se závodními cyklisty. 50 kmph na rovině není problém. Ale jo, jsem magor, protože neznám správnou terminologii, tak do toho nemám co kecat. Na silnicích žádné odpružení nepotřebuješ. Bere to energii, ať to máš seřízené, jak chceš. A nebo že by byli všichni blbí, když na závodních silničkách nemají odpružení a ničí si ruce?
"nejtenčí a nejhladší plaste": prestuduj si odkaz, ktory som dal niekde vyssie o valivom odpore plastov. Naopak vyber si siroke plaste a dezen podla potreby.Hm, opět opakuji: nikdy jsem se tím nezabýval, takže máš možná pravdu. Měli by si to přečíst i výrobci silničních kol, kteří používají 17mm či 18mm pláště… Já mám jedny z nejtenčích, co jdou pro 26 palců sehnat, a nestěžuji si. Jen se s tím nedá jezdit v rozbahněném terénu.
Bez rohov sa kludne da zit a SPD pedale az ked budes s novym bikom trocha zzity.Žít se dá samozřejmě i bez kola a počítače. A nevím, proč by měl platit za obyčejná šlapátka, aby si za rok kupoval SPD. To raději koupit hned SPD a za ušetřené peníze koupí rohy i rukavice. Předpokládám, že na kole už jezdit umí, nebude se na něm teprve učit.
Ako sa prejavuje citenie ako na kolobezke?Tak, že se na tom necítím, jako na kole. Na koloběžce se to dá pochopit, ale na kole ne.
A hlavne, nie je iba Pells a Author.Píšu někde, že je jen Pell's a Author? Jenže Author je snad nejznámější značka, má dobrý poměr cena/kvalita, naproti práci máme k němu autorizovaný servis… Pell's je předražený, s novějšími modely jde kvalita dolů, ale cítím se na něm skvěle (ačkoliv nadávám, že skoro všechno na něm blbne). Předtím jsem měl levnější Meridu, na které jsem musel vyměnit půlku komponent (šlapátkový střed byl vadný hned při koupi, sedátko jsem také okamžitě vyměnil, ráfky po pár letech praskly, …), ale také jsem se na ní cítil dobře – tu jsem si koupil na vyplnění doby, než udělám generálku na silničce - nakonec jsem zjistil, že se na horském kole jezdí po Brně lépe, než na silničním, takže jsem časem tu Meridu vyměnil za lepší horské kolo.
Pokial sa deformuje kotuc po 5km, tak to bude servisom (ak nie vlastnym, tak platenym). Vibrovanie z 90% suvisi so zamastenym kotucom/dostickami alebo malo pevnou zadnou stavbou. V tom 2. pripade je to iba na reklamaciu ramu.Byl to problém jen a pouze Avidu. Mám ho nedobrovolně podruhé, poprvé se choval úplně stejně. Shimano se na stejném kole chovalo absolutně bezproblémově. O brzdách od Shimana jsem absolutně nevěděl v tom smyslu, že jsem na ně za ty 2 roky, než mi kolo ukradli, nemusel sáhnout, ani je doštelovávat, a fungovaly spolehlivě.
Povodny autor blogu tusim nema zavodne ambicie, takze cokolvek primeriavat k zavodnikom je mimo misu.Ale také autor není 70letá babka, která se bude plazit 20km rychlostí, o níž byla v testu řeč.
zjazdari jadia na 2.6" plastoch a tiez si nestazujuNevím, kdo jsou zjazdari. Předpokládám, že ti šílenci, kteří se hrnou kamenitým či blátivým terénem. Jenže Václav chce kolo především na silnici.
SPD+tretry ho vyjdu aspon na 2000. Obyc. pedale na povedzme 300.Na obyčejných šlapátkách bude jezdit bosky? Navíc třeba zrovna já jsem si vinou měkké podrážky tenisek zničil na kole klouby některých prstů na nohou. Ta pevná podrážka cyklistických bot je dost podstatná věc. I když jsem na svou hňápu nesehnal levnější boty, než za téměř 4000 korun, tak bych se k teniskám na kole nevracel.
zacinat hned so zacvaknutou nohou a nebyt uplne zzity s geometriou moze znamenat par zbytocnych padov navyse.Tomu sám věříš?
A nebo že by byli všichni blbí, když na závodních silničkách nemají odpružení a ničí si ruce?Mně se spíš zdá, že díky odpružení přední kolo líp sedí na těch horších českých silnicích, takže se to líp ovládá. Ale stejně to mám trvale zamknuté, protože po tak tragických cestách moc nejezdím.
To raději koupit hned SPD a za ušetřené peníze koupí rohy i rukavice.Jsi z divného kraje, já mám „obyčejná šlapátka“ za 160, za to by asi rukavice a rohy na řídítka nebyly
jezdím bez rukavic (teda teď v zimě s normálními rukavicemi) a ruce otlačené nemám.
Já měl jeden úraz díky štěrku (jel jsem na něm rychle a prudčeji zabrzdil) a odnesla to mj. i jedna ruka (sedřená kůže), a tak budou rukavice i mimo chladnější sezonu mojí povinnou výbavou.
V čem je výhoda kotoučových brzd proti ráfkovým? Já kdybych to v rychlosti přes 20 km/h zadup (tedy spíš zmáčknul), tak zadní kolo ve smyku a přes přední letím.Toho se bát nemusíš (přes řídítka jsem letěl, a to díky brzdám ráfkovým
Jsi z divného kraje, já mám „obyčejná šlapátka“ za 160Plastová? Nějaká taková jsem měl i na té Meridě. Velice rychle odešla a šel jsem si koupit celokovová. Ta ale nebyla za 160
Špalky na horském kole vydrží víc, jenže je musíš pořád čistit od kamínků, které se tam rády zažerou a rýhují ráfek, některé kvičí jak prase na porážce a neuděláš s tím nicA cožpak do kotoučů kamínky nelezou?
Plastová?Překvapivě.
Velice rychle odešla a šel jsem si koupit celokovová.No pravda, kdybych měl celokovová, tak by asi vyhrála v souboji s autem (kolo přivázané ke stojanu, zásobovák to nevytočil a už to bylo).
A cožpak do kotoučů kamínky nelezou?Není s tím takový problém. Do té gumy se totiž ten kamínek zabodne a drží, kdežto do kovové destičky nikoliv. A i když zničíš brzdový kotouč, je to investice nějakých 500 či 700 korun. Když zničíš ráfek za 1500 a ještě doplatíš práci za výměnu, možná i nové špice, pohybuješ se finančně úplně jinde.
Já na svém kole ještě kovová šlapátka neměl a jezdím v pohoděPlastová?Překvapivě.
Samý!Máš úžasnej průměr, jak to děláš?
Máš úžasnej průměr, jak to děláš?Přece tak, že celý den lapí na ábíčku a vykecává
Naše škola přešla na Webnotes (WTF, WTF, proboha, proboha!!!).Klikl jsem na to a zděsil se. Proboha, jak může škola svěřit citlivé osobní údaje někomu, kdo není ani schopen uvést na webu svou skutečnou identitu? Uvádí jen nějaké "DATIN", což nic neznamená (správně by mělo být Milan Molnár - DATIN). Freemailová adresa také moc důvěryhodnosti nepřidá. Ostatní věci ani nekomentuji...
Máš úžasnej průměr, jak to děláš?Náhodou jsme ve škole 4 s takovým průměrem. A jak? No něco přirozenou inteligencí a něco výřečností
Ale zase pro vyšší váhové kategorie by měly být ráfkové brzdy vhodnější.Mám něco přes 100kg, patřím už do vyšší kategorie? Na své starší favoritce mám neblokující se ráfkové brzdy, že se brzdná síla z páky nepřenáší plnou silou při silném stisku páky, prostě páky můžu zmáčknout naplno ale od určité síly stisku pák to kolo brzdí stejně (a málo).
Mám něco přes 100kg, patřím už do vyšší kategorie?Těžko říct. Záleží i na počtu a kvalitě drátů výpletu. Chtělo by se to spíš zeptat nějakého cyklotechnika, kterému chodí pod ruky kola na opravu. Ony dostávají zabrat právě výplety, protože se přes ně přenáší ta brzdná síla, kdežto když brzdíš ráfek, tak tam žádný mezikus není, když nepočítáš kontakt ráfek-plášť. V žádném případě ale netvrdím, že třeba 150kg člověk nemůže používat kotoučové brzdy (i když sám bych se při takové hmotnosti s nimi moc jistě necítil, protože brzdy, co mám, mají problémy i s mou poloviční hmotností).
Mám něco přes 100kg, patřím už do vyšší kategorie?Vzhledem k tomu, že to psal mně, tak asi jo (mám tak kolem 100).
Na své starší favoritce mám neblokující se ráfkové brzdy, že se brzdná síla z páky nepřenáší plnou silou při silném stisku páky, prostě páky můžu zmáčknout naplno ale od určité síly stisku pák to kolo brzdí stejně (a málo).ABS
Navyse aj vyrazne hlbsie drazky od inych vyrobcov sa do 1000km ojazdia na hladko, takze onanovat nad "prijemnym brzdenim" je hovadina.Hovadina je to, cos napsal. Když jsem je kupoval, vůbec mne nezajímalo, co nějaké UB control znamená. K uvedenému rozdílu jsem došel z toho šoku při akutní výměně (naštěstí zadního) kola. A drážky se neojezdily ani do 1000 km, ani do 10 000 km, ani do 100 000 km.
Tiez som mal rafky s tymito drazkami, po cca 1000km sa to ohladilo a prestal som nadavat na slabe brzdy, odvtedy to brzdilo krasne.To nesmíš čistit šmirglem, ale jen hadrou. Jestli nebude problém v tom, že máš skutečně slabé brzdy. Jak jsem psal výše, s mými brzdami jsem hladký ráfek okamžitě zablokoval, takže šel hned do smyku, a byl problém nějak citlivě dávkovat brzdnou sílu, kdežto s těmi Mavicy to jde krásně.
Brzdove paky sa chytaju jednym prstom (ak to nestaci, tak 2) a zvyskom sa drzia riaditka.Abych pravdu řekl, tak vůbec nevím, jak brzdy držím, jak na horském, tak na silničním, ale nikdy jsem neměl problém je včas zmáčknout, když jsem musel (určitě na nich nemám nonstop ruce). Nejspíš strkám - jak říkáš - prsty kam nemám, ale určitě nemám v těžkých případech slabé brzdy, protože pokud už se mi stalo, že jsem něco nedobrzil, tak to bylo proto, že jsem tam doklouzal na prachu/písku nebo jsem sedřel gumu z plášťů.
Pokial 1-2 prsty nestacia, tak sa zhanaju nove brzdy, ale nepridavaju sa prsty.No, to jsem se musel zasmát. Jen brzdy na silničku mne stály cca 1,3násobek mého platu (čelisti 3000, páky 1500, plat jsem měl 3500), navíc mi absolutně vyhovovaly, byla to zcela jiná třída, než brzdy Favorit, které jsem znal předtím, ale možná jsem je dle tebe měl vyměnit (jen nevím, kde bych musel ukrást další peníze), pokud bych neubrzdil jedním prstem (nezkoušel jsem to, protože mi nikdo naštěstí nikdy netloukl klíny do hlavy, jak správně jezdit). Já vím, že jsi strašně vzdělanej, možná i jezdíš závodně. Jen by mne zajímalo, kolik máš v nohách. Já jsem zde svou cifru napsal, i když je to plus-mínus. Když jsem měl toho svého Vituse s těmi Mavicy, o kterých zde píšu, cca rok a půl (v podstatě na začátku druhé sezony, jelikož bylo poskládáno na podzim), srazil mne dost nepříjemně borec s autem. Ten borec byl závodní cyklista. Naštěstí se mi nestalo nic s trvalými následky, takže jsme řešili mimosoudní vyrovnání, na policii jsem podepsal nějaké papíry, aby nepřišel o řidičák, no a pokecali jsme. Ze všeho nejvíc si pamatuji, jak ho šokovalo, že mám za tu jakože jednu sezónu najezděno přes 30.000 kilometrů. Mne to šokuje až teď, když si uvědomím, s jakými neznalostmi o šířce plášťů, ráfcích, brzdách a rámech jezdím…
ale nemal by si radit o sucasnej technike ludom, ktori chcu v dnesnej dobe kupovat bikeNo hlavně když ty radíš a odkazuješ na testy, které dělali při podhuštěných úzkých pneumatikách, z čehož vyvodili, že silnější pneumatika má nižší valivý odpor. Schválně jsem si hledal teď informace. Na horském mám pláště Maxxis Detonator, které se pumpují na necelých 7 barů. Na silničním mám kevlarové Vittorie, které pumpuji kolem 9 barů. No a ty se tady oháníš testem, kde ukazovali při maximálních 5 barech, že mají širší pláště menší odpor. Jak by ty pláště asi dopadly ve srovnání s automobilovými plášti, huštěnými někam na 2 bary??? Pak bys tady ukazoval, že nejlepší je nasadit si automobilové pláště? Ten test je naprosto nesmyslný, i když pro tebe autoritativní. I když i ty sám jsi nepřímo uznal, že užší pláště mají menší odpor, když jsi napsal
Schvalne si pozri na ci jarne objemy najazdievaju na rovnako tenkych plastoch ako idu zavody (ak onahrada pruzenia).Protože těžko by jezdili závody na pláštích s vyšším odporem, že jo? Takže bych řekl, že vlastně nevíš, co chceš ve skutečnosti tvrdit…
Jarne objemy su treningom, takze nejaky odpor nie je podstatny. Trening sa nemeria na km (aby sa potom nad nimi na forach onanovalo), ale na cas a tepy.No to já chápu. Ale nevím, proč mi to vysvětluješ. Píšu snad někde něco, co tomu protiřečí?
Maxxis Detonator sa nevyraba vo velkostiach pre standardny horsky. … Bohvie co mas vlastne obute.Zeptám se teď hloupě: Jsou všechny tvé informace v této diskuzi stejně spolehlivé jako tato?
Kto prefukuje plaste nad povolenu hranicu, tak prichadza o komfort, zivotnost plasta a v extremnom pripade aj vlastnu.Odpovím podobně, jako u první odpovědi: No to já chápu. Ale nevím, proč mi to vysvětluješ. Píšu snad někde, že přefukuji své pláště?
Plastová? Nějaká taková jsem měl i na té Meridě. Velice rychle odešla a šel jsem si koupit celokovová. Ta ale nebyla za 160
Masochisto. Ačkoliv při ježdění po Brně to možná tak nevadí.
Masochisto. Ačkoliv při ježdění po Brně to možná tak nevadí.Nejsem masochista
Dále tam píšou něco o rychlosti kolem 20 km za hodinu. To byl ten test mířený na to, jaké pneumatiky jsou lepší na rozjezdy a do kopce?LOL. Ne, to byl test na to, jaké pneumatiky jsou určené pro mě.
<subjektivne> Ja bych tolik penez za trekove kolo nedaval. Myslim si ze se uz pohybujes mimo optimalni pomer cena/vykon. Protoze:
1) odpruzena vidlice na nic
2) lepsi komponenty neocenis pri rekreacni jizde (tzn. vetsinou peken pocasi, jizda po cyklostezce atd.)
3) do terenu s tim nemuzes(respektive muzes, budes muset davat velky pozor na bahno, pisek, listi, koreny, kameny..., ale fakt si to neuzijes, to kolo na to neni vhodne/stavene)
Jsem presvedceny o tom, ze uplne stejnou sluzbu ti z tohoto segmentu udela kolo o hodne(5000 i vic) levnejsi. Pokud chces dat za kolo tolik penez(22000) koupil bych rozhodne horske kolo/nebo silnicku. Trekove kolo si podle me bere spise nevyhody z obou. Po silnici se s nim jako se silnickou nesvezes, do terenu se nehodi. Zapomen na uzke plaste = lepe jedou, to je takova urban legend. zalezi daleko vic na vzorku, nahusteni apod. Myslim ze trekove kolo za 22000 je vhodne pro nekoho kdo opravdu vi proc ho chce. A se vsim respektem, to ty nejses, protoze by ses tu jinak neptal. Mozna by pro tebe mohla byt zajimava kategorie horskych kol s 29"(normalni velikost je 26") koly. Zkus se podivat treba na Superior
<subjektivne>Vážně uvažuju, že koupím kolo třeba za 15000 a za zbylé peníze koupím doplňky -- dres, brýle...
Obecne su kotuce silnejsie ako V-cka, takze teoreticky pre vyssiu vahu.Nebudu řešit, jestli je to pravda nebo ne, ale ještě jsem v ruce slušné kolo s véčkama, který bych nezablokoval. Silnější efekt brzdy než blokace kola je co?
Bez jakehokoliv sarkasmu - je treba to zkusit. Prave ze blokace kola neni nejefektivnejsi zabrzdeni.Nemá smysl se handrkovat o něčem, co ani jeden z nás netvrdí. Já reagoval na toto:
Kotuce boli silnejsieNevím o tom, že by silnější a efektivnější bylo to samé, ty ano?
Schopnost zablokovat koleso nie je jedinym parametrom. Klacik do spic zablokuje kludne, ale blbo sa to reguluje.To samé, co výše. Nemá smysl zabíhat do diskuze o něčem, co ani jeden z nás netvrdí.
jsou proste lepsi brzdy nez rafkove.Jákákoli věta s výskytem spojení slov "jsou prostě lepší" zavání nábženskými kecy. A ty jak známo nevedou vždy k dobrým rozhodnutím.
staci vyvinout mensi silu na zabrzdeni, da se s nimi brzdit delsi dobu(hodi se pri sjezdu)Fajn, nějaký výhody by byly.
a v neposledni rade jsou o dost drazsi.Což má jedno úskalí právě při tom rozhodování na základě obecného tvrzení, že jsou lepší než ráfkové. Pak to někdo zkusí koupit v co nejlevnější variantě a dopadne to hůř, než kdyby měl slušné ráfkové, že? Přiznávám, že kolům nerozumím, ale tohle jsou věci, co platí v podstatě obecně a dá se na ně přijít selským rozumem.
Pokud necemu nerozumim, tak se vetsinou snazim zdrzet hodnoceni toho co je obecne a co ne. A uz vubec nenapadam nikoho s nabozenskymi kecy. Alespon ja to tak delam:D
Podivej se na co reaguju:
Někde výše otula psal, že pro větší váhy jsou vhodnější ráfkové brzdy, co myslíš ty na to vzhledem k mojí váze?Pak si precti moji reakci jeste jednou a zkus tam najit obecne tvrzeni, ze kotoucove brzdy jsou za kazdych okolnosti vzdy lepsi nez rafkove. A hlavne si prosim dopln, co znamena vytrhnout z kontextu. Dik.
Vsetko z toho je uplna pravda a prave preto si myslim, ze pre bike, ktory vybera autor blogu nie su V-cka ziadnym handicapom a umoznia mu sustredit prachy na podstatnejsie veci. Z toho isteho dovodu povazujem poznatky z motoriek a od zjazdarov za nepodstatne pre tento pripad.To je i můj názor.
Ale reakce neni na autora blogu:D Ach jo, zacinam mit pocit, ze razeni diskuzi do vlaken je opravdu nad schopnosti normalniho uzivateleTento tvůj příspěvek je asi stejně hodnotný, jako kdyby někdo napsal, že je nad schopnosti normálního uživatele zorientovat se v diskuzi, když patří ke článku.
a ty odbornici na navrh GUI maji pravdu:D:DJistěže odborníci na GUI mají pravdu. Teď jde jen o to, kteří :D.
Jaromir Svoboda: Někde výše otula psal, že pro větší váhy jsou vhodnější ráfkové brzdy, co myslíš ty na to vzhledem k mojí váze?Rozeberme si to: Koho se ptal - me. Kdo mu odpovidal - ja Na co sem odpovidal - Jsou pro vetsi vahy vhodnejsi rafkove nebo kotoucove brzdy? Ted si zkus precist co jsem mu na to odpovedel: "Absolutni nesmysl." - za tim si stojim, protoze to je kravina. Neni jediny duvod, proc by pro VETSI vahy byly vyhodnejsi rafkove brzdy.
…Ale zase pro vyšší váhové kategorie by měly být ráfkové brzdy vhodnější.
Nepsal jsem, že jsou, nepsal jsem, že je nemohou používat, a vysvětlil jsem, v čem může být problém. Ale klidně si stůj za svým "absolutním nesmyslem". Jinak, to varování, že při vyšší hmotnosti může být s cyklistickými kotoučovkami problém, nemám ze své hlavičky makovičky, to jsem se dočetl na odborných serverech, když jsem sám zvažoval, zda je pořídit.Mám něco přes 100kg, patřím už do vyšší kategorie?Těžko říct. Záleží i na počtu a kvalitě drátů výpletu. Chtělo by se to spíš zeptat nějakého cyklotechnika, kterému chodí pod ruky kola na opravu. Ony dostávají zabrat právě výplety, protože se přes ně přenáší ta brzdná síla, kdežto když brzdíš ráfek, tak tam žádný mezikus není, když nepočítáš kontakt ráfek-plášť. V žádném případě ale netvrdím, že třeba 150kg člověk nemůže používat kotoučové brzdy…
Maxxis Detonator sa nevyraba vo velkostiach pre standardny horsky.Takže: Maxxis Detonator se vyrábí pro horská kola, a to ve velikostech 26×1.00, 26×1.25 a 26×1.50, přičemž užší verze se hustí na 100 psi, což je necelých 7 barů. I ta širší verze se hustí na více než v nesmyslném testu použitých 5 barů.
Maxxis pre svoje horske plaste povoluje maximalny tlak 4.5 baru.I kdybych opominul výše uvedené pláště Detonator, tak Semo zase mele kraviny. Maxxis má mezi svými produkty pro horská kola i levnější pláště Columbiere, které se hustí také na 100 psi. Pokud by chtěl Semo vykřikovat, že je to také nesmysl, klidně se s ním vsadím o své kolo, když si bude věřit natolik, aby vsadil své.
kedysi (=okolo roku 2000) boli Authory hodne dlhe a napr. Meridy extremne kratke, ale dnes sa geometrie vsetkych vyrobcov dost z unifikovali a sice rozdiely existuju, ale su uz daleko mensie
Možná jsou menší, než bývaly, ale každopádně rozdíly tam jsou. V příloze je porovnání dvou podobných rámů (když už jsem mluvil o dvou značkách, tak mezi nimi i srovnám)
Sice ty rozdíly mohou vypadat maličké, ale kdo si na kole měnil představec tak ví, že i ten centimetr, o který má řídítka blíž nebo dál, je poznat
A ještě se vrátím k valivému odporu. Valivý odpor se snižuje s poloměrem, tím pádem větší kolo (na větších pláštích) má menší odpor. Ale tak jednoduché by to bylo za předpokladu, že by - nějak jednoduše řečeno - byly pneumatiky stejně tvrdé. Mám vyzkoušeno, že podhuštěná pneumatika je úplně největší brzda. A u úzkých pneumatik je to ještě mnohem citelnější rozdíl, než u širokých. A stačí malé podhuštění, abych měl problém uřídit kolo při sjíždění z kopce. No a testy, které Semo odkazoval, dělali maximálně při 5 barech, což je tlak pro široké pneumatiky, nikoliv pro úzké. Čtyři bary v palcové pneumatice znamená nepoužitelné kolo. A ne že se z toho budou dělat grafy ve srovnávacím testu. Na druhou stranu, ve prospěch širších pneumatik mluví překonávání drobných překážek, které se s velikostí šířkou kola zlepšuje. Což jsem měl ve svém prvním příspěvku uvést, a neudělal jsem to. Nejspíš proto, že sám bych si kvůli občasným nájezdům na lesní cestu tlusté pláště nedával, mnohem víc toho strávím na silnici. A koneckonců, i když Semo hlasitě vykřikuje opak, nepřímo mi dal za pravdu, když napsal:
Schvalne si pozri na ci jarne objemy najazdievaju na rovnako tenkych plastoch ako idu zavody (ak onahrada pruzenia)... Jarne objemy su treningom, takze nejaky odpor nie je podstatny. Trening sa nemeria na km (aby sa potom nad nimi na forach onanovalo), ale na cas a tepy.čímž potvrdil, že pro vysokou rychlost (malý odpor) si závodníci nasazují úzké pláště, kdežto při tréninku, kdy nezáleží na rychlosti, ale je potřeba trénovat (nadřít se), používají širší pláště…
Takže to je vše, co jsem měl potřebu ještě dodat, když jsem se nedočkal Semových odpovědí.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.