Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 05:20

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
freshmouse avatar 11.7.2007 22:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Někdo hodnotil článek tak deset sekund po publikování. Ne, že by mi na tom záleželo, ale zajímalo by mne, co je nevyhovující (tipuju to na nějaký komplex vůči GNOME nebo mé osobě).
11.7.2007 22:11 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Já to nebyl :-) Ikdyž vzhledem ke zvolené formě článků a s jejich množstvím čuju, že kdybych věděl všechno, tak by se mi tvé počínání nejspíš nelíbilo.
freshmouse avatar 11.7.2007 22:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Ikdyž vzhledem ke zvolené formě článků a s jejich množstvím čuju, že kdybych věděl všechno, tak by se mi tvé počínání nejspíš nelíbilo.
Co vadí na formě?
11.7.2007 22:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Něco mi říká, že ty články nejsou určeny pro místní publikum, tomu snad není potřeba všechno vysvětlovat od základů a polopaticky.
freshmouse avatar 11.7.2007 22:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Jsou učeny i pro místní publikum. Představil jsem zajímavý program a dodal k němu stručný obecný úvod... To snad není špatně.
11.7.2007 22:27 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Není :-) Ale kdyby to třeba náhodou vyšlo i někde jinde, kde by takový obsah seděl mnohem líp, tak bych měl neodbytný pocit, že sis z ábíčků udělal betatestery. Ale já jsem divnej :-P
freshmouse avatar 11.7.2007 22:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Kdyby to nááhodou vyšlo i jinde, tak to vyjde v upravené podobě -- v závislosti na tamním publiku a tamních podmínkám (lepší možnost formátování dokumentu, lepší provázanost s ostatním obsahem atd.). Samozřejmě budu přihlížet i k připomínkám v komentářích, ale to konec konců dělám i teď: když mi někdo řekne, že je někde chyba nebo třeba špatné vyjádření, opravím to...
freshmouse avatar 11.7.2007 23:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Nicméně já jsem taky divnej. :-)
11.7.2007 23:54 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Hm... nevím, jak tak čtu blogposty od některých nejmenovaných z poslední doby, tak bych řekl, že freshmousovy články jsou pro zdejší publikum jako dělané. :-D

Myslím, že je to zajímavý nápad a pokud jde o mě, tak si je vždy s chutí přečtu, i když většinu věcí znám. Vůbec netuším, proč tenhle post má tak nízké hodnocení... mě se velmi líbil... Možná nějaká alergie na GNOME nebo co :-D
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 14:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Je fakt, že osvěta o GNOME je vážně potřeba :-) Vůbec nechápu, proč ho lidi nemají rádi. Já jsem dneska objevil Exaile a jsem zase o něco spokojenější (ale rádia mi to nějak nepřehrávalo :-D).
freshmouse avatar 12.7.2007 15:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Velmi podobná je aplikace jménem Listen, jenže je méně náročná na HW, přehlednější, schopnější a hezčí (subjektivně). Doporučuju vyzkoušet. (Osobně ale používám Quod Libet.)
12.7.2007 16:04 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Listenu jsem na chuť nepřišel. Quod Libet jsem zkoušel jako první, protožes psal, že to používáš ty sám :-) Ale ten se mi vyloženě nelíbil.

Je bezva, že máme v Gnome tolik na výběr :-D
freshmouse avatar 12.7.2007 16:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Je bezva, že máme v Gnome tolik na výběr :-D
Hmm, mně se zdá, že až moc. Neměl bych nic proti tomu, kdyby vznikaly nové typy aplikací, ale třeba přehrávačů jako-iTunes je až moc a neumí nic, co by ty druhé neuměly...

Každopádně jsem rád, že sis vybral. :-)
cezz avatar 12.7.2007 06:28 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Ja by som si z toho hlavu nerobil. Hodnotenie blogu nie je vsetko. ;-) Ja napriklad myslim pouzivam Linux uz dost dlhu dobu a GNOME pamatam ako som cumel na ten novy GTK+ 2 look, ale Liferea sa mi naozaj pod ruku nedostala a po tvojom zapise jej myslim dam sancu spolu s RSS, ktore som doteraz uspesne ignoroval.. :-D

Takze diky, v poslednej dobe su tvoje clanky jedny z mala citatelnych. Nenechaj sa odradit anti-G<TK,NOME,cokolvek..> fasistami. ;-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
freshmouse avatar 12.7.2007 15:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
;-)
11.7.2007 22:13 tomasung | blog: tomasung
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě zase smazali blogg z hlavni stranki!
freshmouse avatar 11.7.2007 22:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
To mě fakt mrzí.
11.7.2007 22:34 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Lifereu používám od verze 0.6.0 kde jsem jí prvně nainstaloval na Mandrake 10. Zůstal jsem u ní až do dneška a nemůžu si jí vynachválit :-)
freshmouse avatar 11.7.2007 22:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
To je dobře. :-) Ona jde hlavně vpřed fakt mílovými kroky (1.2.10 je super).
otula avatar 11.7.2007 22:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Liferea je šikovná, pod GTK asi nejlepší RSS čtečka. Když jsem přešel na KDE, strašně se mi po ní stýskalo, Akregator mi připadal se svými červenými a modrými barvičkami strašný, ale je to jen o zvyku, teď už mi to nepřijde :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
freshmouse avatar 11.7.2007 22:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Já jsem na tom opačně. Pod KDE jsem používal Akregator, protože byl pod Qt asi nejlepší, ale po přechodu na GNOME jsem začal používat Liferea. :-D Neumím je ale bohužel porovnat; je to už dlouho, co jsem používal KDE...
otula avatar 11.7.2007 22:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle

No, kdybych neviděl tvé screenshoty, také bych si na Lifereu vzpomínal už jen matně ;-) :-)

PS: myslel jsem, že používáš Gnome od počátku. Docela se divím, žes přešel. Také jsem se dlouho držel Gnome, protože se mi více líbilo, prostředí mi přišlo tak nějak ergonomičtěji navržené, ale nakonec jsem se zaťatými zuby přešel na KDE (nejen kvůli file dialogu a rychlosti Qt, ale i kvůli dalším věcem, přičemž se mi ale nelíbilo), a zvyknul jsem si rychle a už bych se asi nevracel. (Tohle nemá být pokus o flame, ale jen osobní pocity)

Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
bazil avatar 11.7.2007 22:53 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
a jaké věci se nelíbily na GNOME a jaké vyhovují na KDE ? já si totiž KDE dycky nainstaluju a jako pokus a pak je rychle házím pryč. GNOME mi tak víceméně vyhovuje už po nainstalování (taky žádnej flame, jen debata, co kde jak je)
otula avatar 11.7.2007 23:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
V podstatě nejpodstatnější věc je pro mne komunikace se vzdálenými soubory. V KDE si v jakékoliv aplikaci otevřu soubor uložený někde na serveru přes ftp, případně read-only přes http, nebo třeba přes Sambu. Tohle GTK aplikace neumějí (nebo jsem tupec, a neumím to já). Zrovna teď mne nic dalšího nenapadne (za půl hoďky si budu říkat, co všechno jsem mohl ještě napsat ;-) ), ale tohle konkrétně je pro mne podstatná věc. A i ten stále diskutovaný file dialog a rychlost načítání souborů v něm (ale to nechci rozebírat, je to až příliš konfliktní téma).
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
12.7.2007 00:00 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
hehe, s otevřením read-only souborů asi problém je (nebo alespoň v geditu), používání vzdálených souborů by problém být neměl... Ale většinou preferuji práci na lokále s následnou synchronizací s ftp serverem v mc před GNOMEčkovským připojením serverů (nebo jak se to přesně jmenuje), takže nemůžu sloužit.... Pokud jde o ten slavný GTK file dialog, tak já bych to možná shrnul slovy: buď ho milujete, nebo ho nenávidíte... Já patřím do té první skupiny, na první pohled mi učaroval a v životě už bych si asi neodvykl ;-)
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 00:07 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
hm... tak jsem se jen tak pro test připojil přes Places>Conect to Server... a k souborům na ftp, ať už anonymním, nebo přes účet se dá normálně přistupovat. Akorát gedit mi je z nějakého důvodu otevírá pouze read only, nicméně přes Save As funguje i zapisování na ftp (a soubor se tím zároveň "přeotevře" ve read/write módu). Tak nevím... Leda že by byl problém s jinými typy serverů než ftp, ale to nemám jak otestovat...
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
otula avatar 12.7.2007 00:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Places>Conect to Server... - to tam bylo vždy, nebo je to novinka někdy během posledního roku? To si nějak nevybavuji.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
freshmouse avatar 12.7.2007 00:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Rok to tam je určitě. Nikdy jsem to ale nepoužil, nepotřeboval jsem to, takže nevím, jestli to tam je ještě déle, ale asi jo.
otula avatar 12.7.2007 00:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Ještě si tak říkám - to funguje vlastně jak? Připojí ftp server někam jako adresář, aby se tvářil jako lokální?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
12.7.2007 00:49 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Asi ne. Zkusil jsem přes tohle otevřít obrázek v gimpu a selhal. Nemám nejmenší potuchy jak to vlastně funguje...
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 00:54 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Aha, takže nakonec se z toho vyklubala součást nautila. Tak to se nedivím, že s tím polovina programů nekomunikuje... Prostě má nautilus něco jako integrovaného klienta na různé typy serverů, takže při otevírání souborů volá stejný příkaz, jaký by se volal z CLi - tedy celou cestu včetně serveru. Jenom netuším, jestli to autentifikační okénko, co na mě skáče u geditu nebo eog s tím má něco společné, nebo jestli je to něco jiného...
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 00:59 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Tak pravděpodobně za tyhle eskapády může GNOME VFS. Aplikace, které ho podporují si s tím poradí, aplikace, které ho nepoporují, si s tím musí poradit samy, což většinou znamená, že selžou.

http://en.wikipedia.org/wiki/GNOME_VFS
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
otula avatar 12.7.2007 01:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Děkuji za odpověď :)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
freshmouse avatar 12.7.2007 17:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Ano.

Zkus tam zadat třeba ftp.gnome.org (jako veřejné FTP), můžeš zadat i konkrétní adresář, zadej tam název dle libosti a ono se ti to zobrazí na ploše (příp. nikde nebo jinde) jako vzdálený adresář...
bazil avatar 12.7.2007 00:44 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
jo stále to tam je :-) ale je pravda, že to asi nemaj vychytaný tak jak v KDE, u pár apps mi to teďka blblo ... nutno teda říct, že to bylo u video souborů. jinak to fungovalo fpohodě ;-)
otula avatar 12.7.2007 00:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
No ale když si zadám řekněme:
gqview ftp://ftp.nejaky-server.cz/obrazek.jpg
tak si mohu tak akorát něco. Pokud zadám
gwenview ftp://ftp.nejaky-server.cz/obrazek.jpg
vyskočí na mne autorizační dialog, a po zadání správných údajů tam mám kýžený soubor. S http se to samozřejmě obejde bez autorizace. A občas je fakt pohoda, když se v Krusaderu jednoduše připojím k ftp, a pak stačí jen stisknout F4 nad souborem, který potřebuji upravit. Tady ty blbinky občas hodně usnadní život.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
12.7.2007 00:43 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Tak jo, zkouším. Anonymní ftp server, příkaz gedit ftp://server/soubor otevře soubor, předtím se zeptá na způsob autentifikace. Na serveru s autentifikací stejným způsobem stejný výsledek. Pro soubor na http se to obejde bez autentifikace. Tak a teď zkusím otevřít obrázek pomocí eog (můj oblíbený) na nějakém http serveru: $ eog http://feannatar.hostuju.cz/fedora/images/listen-preview.png . Výsledek: obrázek se otevře. Zkusím gimp na ftp s autorizací. Nefunguje. Http? Funguje. Co z toho plyne? Aplikace dostatečně integrované do gnome s tím nemají problémy, ty ostatní jsou na tohle defacto nepoužitelné (zkusil jsem to otevřít i z nautila, příkazem otevřít v programu GIMP se stejným neúspěchem). Takže, aplikace od aplikace...

Pokud jde o Krusader a F4... Osobně jsem dlouho hledal náhradu za windowsího Servant Salamandra (po přechodu na linux) a jediná jakžtakž použitelná v GUI byl krusader, ale i ten mi v lecčems nevyhovoval. Když jsem začal koketovat s CLi zamiloval jsem si mc a na správu souborů už nic jiného nepoužívám... Tam se taky připojím na ftp a zmáčku F4 pro editaci a navíc vypadá všude stejně, ať už v GNOME nebo v KDE nebo v čistém terminálu :-)
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 00:47 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Jo, a eog si poradí s ftp servery. Stejným způsobem jako gedit. Není nad kompletní integraci do prostředí :-D
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
12.7.2007 08:55 Michal Kašpar | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
No ono jne to tím, že Gimp není Gnome (ale gtk) aplikace a nepoužívá (narozdíl od eog) již zmiňované gnome-vfs. Většina (například ten gedit, kde je to asi nejpoužitelnější s tím měl jako na potvoru dlouho problémy a evidentně v tom pokračuje) Gnome aplikací gnome-vfs využívá a je tudíž poměrně síťově transparentní (on s KDE to bude předpokládám stejně, akorát tam buď není ta dichotomie qt/kdelibs nebo je to přímo součástí qt).

Ohledně gnome-vfs se chystá jeho kompletní přepsání jménem gvfs, které by mělo být pro tvůrce aplikací použitelnější. Nicméně stále to bude muset aplikace podporovat. Pokud by šlo pouze o použitelnost na Linuxu, bylo by podle mého nejlepší tam zaintegrovat fuse, a bylo by to řešení pro všechny aplikace gvfs negvfs. Tohle lepení vfs v knihovnách, když už je jednou v jádře mi tak nějak nesedí.
otula avatar 12.7.2007 11:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Když jsem začal koketovat s CLi zamiloval jsem si mc a na správu souborů už nic jiného nepoužívám... Tam se taky připojím na ftp a zmáčku F4 pro editaci a navíc vypadá všude stejně, ať už v GNOME nebo v KDE nebo v čistém terminálu :-)
No jo, ale co kódování? (Něco v ISO, něco v UTF.) Pokud to mcedit umí, docela by mne zajímalo, jak to přepínat.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
12.7.2007 16:26 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Tak jsem to zkusil a s ISEm jsou problémy, UTF-8 zvládá bez problémů... Jestli to jde přepnout nevím...
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
otula avatar 12.7.2007 16:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Předpokládám, že umí jen to kódování, pro které je kompilován. Dnes je to většinou UTF-8.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
12.7.2007 16:58 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
alebo skor v ktorom je spustany. ani cat ti nevypise spravne ISO ak nemas terminal so spravnym kodovanim...
12.7.2007 17:18 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Mno, ono někde v nastavení se dá nastavit kódování, jaké mc použije, ale nezkoušel jsem to, jsem rád že mi funguje UTF-8 a nemám zájem si to 'rozbít' :-D
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
freshmouse avatar 11.7.2007 23:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Já KDE používal jen krátce, tak půl roku... Pořád jsem totiž o GNOME slýchal, že nic neumí, je pro blbce atd. Jednou jsem si ho ale nainstaloval -- takové to: instaluju to, kouknu a smažu to --, a už mi zůstalo a vyhovuje mi. KDE od té doby pravidelně kontroluju, protože mne zajímá jako potenciálně užívaný produkt (kdyby mi začalo vyhovovat víc než GNOME, tak bych přešel) a zajímá mne i jako konkurence. Ale myslím, že u GNOME na hódně dlouho zůstávám. Jde prostě o jiný styl práce a vlastně celého uvažování.
JiK avatar 11.7.2007 23:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
jen pro zajimavost, delal jsi nekdy aspon par desitek minut v Mac OS X? Jak se ti to libilo? Pro mne (po 3.5 letech uz to nejspis muzu rict) je to v podstate domaci prostredi, a prijde mi, ze Ubuntu a GNOME k nemu konverguje. Myslim tim nejen vzhledem, ale tak nejak spis i filozofii a celkovym uvazovanim. Ja OS X beru jako nejluxusnejsi unix, kde mas vse az pod nosem, ale zaroven mas cely Open Source svet, bash, cely BSD subsystem, manualove stranky, Xka a podobne.
freshmouse avatar 11.7.2007 23:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Mno, pod OS X jsem nikdy nic nedělal. Znám to tedy jen z obrázků... Nicméně se mi to docela líbí. I když mi něco přijde děsně přeplácané, většina je takový ještě dotaženější GNOME styl, taková elegance... Ale jak říkám, znám to jen z obrázků.
JiK avatar 12.7.2007 03:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
neslo mi ani tak o vzhled, i kdyz jsem s nim spokojeny, spis o styl a funkci. Neni umeni udelat program nebo system co ma uplne vsechny funkce na uplne vsechny moznosti, a prave proto to je pak nepouzitelny nebo ho umi pouzit jen jeho autor, frajerina udelat neco funkcniho a solidniho, co splni ukol a je to pritom snadne pouzit a jednoduche pochopit.
bazil avatar 12.7.2007 00:34 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
musím se přiznat, že s OS X máte naprostou pravdu ... pár známých ho má ... mě zatím odrazuje jednak cena, jedna to, že k tomu gnome spěje a jedna to, že se mi zdá linux tak nějak flexibilnější, i když to občas dá víc práce nastavit ... ale jednou si ho třeba i pořídím :-)
cezz avatar 12.7.2007 06:39 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle

Ja osobne by som asi mal nutkanie na akykolvek Mac hodit Ubuntu s GNOME. :-) Chvilu som Mac pouzival a nejak mi to "nesadlo". Napriklad menu aplikacie v hornej liste sa mi moc nepozdavalo..

Celkovo mi ten system ucaroval a jednotlive aplikacie su naozaj dobre navrhnute, ale z niekolkych dovodov mi interface GNOME pripada lepsi. Mozno az sa k nemu dostanem na dlhsiu chvilu (par tyzdnov), zmenim nazor.. Len pls no flame - len sa snazim reagovat na tvoju otazku. ;-)

Computers are not intelligent. They only think they are.
freshmouse avatar 12.7.2007 15:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Ta nabídka aplikace nahoře se mi taktéž nelíbí, ale hlavně nechápu důvod jejího umístění nahoru...
cezz avatar 17.7.2007 08:54 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
..ale treba povedat, ze ma to aj iste prakticke vyhody - vo win som bol zvyknuty, (kedze som nemal horny panel a vacsinu aplikacii som mal maximalizovanych) ze ked jednoducho zajdem kurzorom mysi uplne vpravo hore, mozem bleskovo zavriet okno.. okraj obrazovky je proste taka zarazka.
Computers are not intelligent. They only think they are.
kotyz avatar 12.7.2007 13:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
os x sem si mel moznost osahat v apple store v praze a libi se mi. ted uz jen nasetrit na nakyho macbooka nebo aspon mac mini ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
11.7.2007 22:40 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
K rss čtečce v opeře se nebudu ani vyjadřovat ;-) Já používal lifereu i pod KDE stejně jako Gaim. Jsou to moje oblíbená aplikace a nehodlám se jich vzdát pod žádným prostředím :-D
11.7.2007 22:36 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nie je nahodou liferea discontinued?
freshmouse avatar 11.7.2007 22:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Nevím o tom, ale myslím, že ne. Larsovi jsem poslal překlad, a ten říkal, že to bude v budoucí verzi (1.4), takže asi ne.
11.7.2007 22:41 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
tak si to asi s niecim pletiem
11.7.2007 22:43 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Liferea jede :-) Last Updated: July 6, 2007 viz. Liferea version 1.2.19
11.7.2007 22:49 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi tam informace, kterou bych v roli začátečníka ocenil, totiž že jde z Firefoxu přímo do Liferey přidávat RSS klepnutím na tu ikonu RSS v adresním řádku a zvolením aplikace /usr/bin/liferea-add-feed + třeba zaškrtnutím Always use liferea-add-feed to subscribe to feeds a pak už stačí jen klikat na tu ikonu RSS v adresním řádku.
bazil avatar 11.7.2007 22:54 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
mno tak to sem nevěděl ani já, a to se za začátečníka nepovažuju :-) možná to bude tím, že už lifereu nepoužívám ... ale každoparádně dobrá věc
bazil avatar 11.7.2007 22:51 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mno google reader taky ruluje ... a nejseš závyslej na svým PC a na toolkitu :-)
freshmouse avatar 11.7.2007 22:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Počítač mám jeden a toolkit preferuju taky jeden. A kdyby náhodou, nedělá mi problémy přejít na jiný program.
bazil avatar 11.7.2007 22:55 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
mno to já taky (zrovna žeším dilema, jakej kvalitní UML editor pro GNOME (DIA neeee)) mno ale ta nezávyslost na mojem PC je pro mě hoodně dobrá věc
11.7.2007 23:28 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
ja som bol zavisly na integrovanom v opere, ale ta nezavislost na vlastnom PC a tagovanie (a samozrejme zachovanie integracie v plnohodnotnom browseri) ma presvedcilo na google reader (napriek javascriptu).
12.7.2007 07:43 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A když si článek náhodou otevřu ve Firefoxu/Iceweaselu (ne z Liferey, ale prostě se na něj nějak dostanu), označí se mi jako přečtený? Když jsem Lifereu zkoušel já, tak to tak nebylo a docela mi to vadilo.
freshmouse avatar 12.7.2007 15:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Bohužel to nejde (minimálně ne s Epiphany). Zkusím to navrhnout Larsovi. (Ale zkoušel jsem to až na tvůj popud.)
20.7.2007 13:22 zelial | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jojo, liferea je vyborna ctecka. skoda, ze neni port pod win. musel jsem ji vymenit za neco multiplatformniho (sage rozsireni do firefoxe). ale vzpominam na ni v dobrem ;)
22.7.2007 17:30 . | skóre: 8 | blog: ,
Rozbalit Rozbalit vše Re: Novinky z webu v GNOME snadno a rychle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mlask gnome a proste jsou lepsi :-) nez KDECKO

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.