Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 12:44
Koncem ledna jsem napsal, jak nevyrobit kostlivce ve skříni. Jenže tak jednoduché to není. Kostlivec se rodí velice snadno a když už je na světě, těžko se likviduje.
Seznam jednoduchých, snadno pochopitelných pravidel je hezká věc. Ale pokud je člověk vnímá stejně, jako kuřák varovný nápis na krabičce cigaret, stejně je všechno marné. A dokonce ani dodržení zmíněných pravidel nic nezaručuje. Snadno se pak stane, že se kostlivci vesele rodí a pochodují do skříně.
Proto je dobré u nápadů, které absolvovaly celou šestibodovou trasu, aktivovat ještě další pojistku. Tou je příslib někomu, že to bude hotové.
Ideální případ samozřejmě je, pokud se nápad podaří nějakým způsobem "prodat", tedy domluvit si za jeho splnění odměnu, ať už to bude řešeno jakkoliv. Ale ani když se to nepodaří, je dobré dokončení realizace slíbit co největšímu počtu lidí. Už jen hrozba nesplnění slibu bude dostatečnou motivací k tomu, aby se z projektu nestal kostlivec.
Možná je to s tím slibem trochu přehnané. Ve státě, kde se spousta lidí chlubí tím, že klidně nedodrží, k čemu se zcela dobrovolně zavázali (např. ve smlouvě s ISP), je asi trochu naivní myslet si, že nějaký slib bude dostatečnou hnací silou. Ale aspoň pro tu čestnější část lidské populace je tento postup aplikovatelný.
Proto mé doporučení zní: když chcete nějaký (už dostatečně prověřený) nápad přetavit v projekt, s lidmi o něm nejen diskutujte, ale ve fázi realizace též slibujte jeho dokončení. Pak už nebude případná kapitulace snadná a riziko vzniku kostlivce se výrazně omezí.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.