Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 09:06

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
12.10.2011 11:41 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty jo... Tak ma napadá, že ako prvé čo som skúšal fajčiť bolo práve ihličie z tisu... Pretože to dobre voňalo

A potom že fajčenie môže zabíjať...! :P
Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
12.10.2011 11:48 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Baštím to ve velkém a občas projde i "pecka". Nic strašného, jenom po větším množství vypadá stolice lehce jinak.
12.10.2011 11:52 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
a projde lehce jinudy?
12.10.2011 12:23 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Ne, proč?
12.10.2011 12:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bříza je nesmírně houževnatá, vítr ji roznáší všude možně, rychle roste a sebevětší vítr ji akorát tak ohne.
Doporucuju vyrazit do lesu nad Krupku. Tam uvidis takovejch zlomenejch brizek...
12.10.2011 12:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Starý nebo nemocný strom nevydrží to co mladý svěží kmen. Ale ech, co tam po nějakých zlomených břízách. Jich mnógo. ;-)
12.10.2011 12:45 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
briza mela nezastupitelnou ulohu v ruskem filmu. My, kteri jsme jeste museli se skolou chodit 2 x do roka s celou skolou na nejaky rusky film si to jiste jeste pamatauji.

Kazdy poradny rusky film zacina minimalne 20 minutovou sekvenci, kdy nekjaky kocar se zatim neznamymi osobami jede nekonecne dlouhou brezovou aleji. Slunce probleskava mezi vetvemi, vsude kolem snih, kamera zabira rychle ubihajici stromy, pak zaber do korun stromu a jasne zimni nebe, pak opet kopyta koni a pohled dopredu na nekonecnou alej tech briz.

Zhruba po deseti minutach zacinaji prvni zaci piskat a neco vykrikovat. Je rozviceno svetlo a pred platno se stavi reditel skoly a hrozi tem, kteri nechapou socialisticky relismus, ze se se mohou klidne postavit a opustit kino samozrejme i s konsekvencemi s tim spojenymi. Nikdo se nehlasi a cesta brezovou aleji muze pokracovat.

P.S. Navsteva kina mela avsak i jina pozitiva. Ve tme bylo mozno spoluzackam, ktere sedely v rade pred nami sahat na nadra a vychutnat si ty vykriky do tmy ....
12.10.2011 13:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Zatimco dnes je mozno brezove sekvence vychutnavat zcela svobodne. Kuprikladu ve "Sveraz narodniho lovu/rybolovu".

:-)
12.10.2011 16:33 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Sveraz narodniho lovu je ovsem famozni.

Zkouseli jsme pri sledovani s postavami drzet krok (co do vodky) a odpadli jsme asi po pul hodine.
12.10.2011 18:53 Faunom Alien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Kuprikladu ve "Sveraz narodniho lovu/rybolovu".

To ano, březové monokultury lze uzřít snad v každém ruském filmu, výjimkou není ani potrhlá (ale celkem vydařená) série národních lovů/rybolovů/politiky. To ale u nás skoro nikdo nezná. Lepším příkladem je jednou ročně na sklonku roku vysílaný Mrazík, kdy jde Nastěnka se džbery pro vodu ke studánce :-).

Bříza je bohatá na mízu, a Rusové z toho dělali po navrtání i chlast :). Jinak pěkný článeček a a zamyšlení, ale přesto si myslím, že jako český národní strom je ta lípa s měkkým dřevem výstižnější, to dřevo se dá snadno tvarovat a dá se s z něj dobře vyřezávat, ale má pevné a hluboké kořeny, které se jen tak snadno nevyvrátí.

12.10.2011 20:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Pokud jde o lípu, obecně se u nás vžila jako symbol slovanstva, víte však že ji za svou národní dřevinu považují spíš němci? Paradoxně máme němce spojené spíš s duby, přitom se naopak Rusko označovalo za slovanské dubisko. Nejspíš to bude dědictví těch dubových ratolestí k železným křížům ;-)
13.10.2011 09:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis

A ty dubove ratolesti se k valecnym krizum davaly proc? Ze by protoze

Dub byl odjakživa symbolem síly, dlouhověkosti a odolnosti a jako takový získal výsadní postavení zejména v germánské mytologii, kde byl zasvěcen bohu blesku, Thórovi. (wiki)

nebo ne? To o te lipe jako nemeckem symbolu slysim poprve, nejaky odkaz by nebyl?

13.10.2011 11:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Já sů ještě knižní generace, takže z paměti: Symbolika stromů ja pradávná a složitá. Ve zkratce: Samozřejmě, že symbolika nebyla národ = strom, ale strom nějaká oblast bytí.

V téhle oblasti, a oblast se nezajímá o nějaké umělé dělení na Čechy a Němce, byl dub symblem bojovníka a spol. a lípa symbolem domova a spol. Jing Jang, skoro by se nabízelo.

Tuším že Kolár poprvé vytáhl že lípa je slovanská. Možná to bylo proto, že tvorba národů, štrachání slovanstva se krom jiných omylů dopustila i toho, že vymyslela "slovanskou holubičí povahu", jakési mírné a poddajné dobráky. Možná že tenhle výmysl nás formuje? A to k naší škodě. Ve skutečnosti slované vyhubili původní osídlence a od začátku své exitence tady v kotlině napadali tehdá supervemoc - Frankou říši. Obstáli, tedy to museli být setsakra tvdý hoši. Spíš dubiska....
14.10.2011 18:13 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Ja som niekde čítala, že si z miazgy z brezy, neviem už kto, či Jakuti, či ktoré z tých severských etník,podomácky liečii a plombovali zuby... lepili tým diery. Zaujímal by ma ten technologický postup, lebo mňa doteraz údržbárske práce na jednej stoličke a na jednom spodnom zube stáli cca 100 eur(len záplaty, nijaká korunka ani nič podobné).
12.10.2011 19:43 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Ke "Svérázům" jsem měl vždycky značně rozpolcený vztah. Jo, ty fóry jsou tam často skvělý (kráva rozkročená v pumovnici je nezapomenutelná), ale pokaždé jsem si při zpětném pohledu uvědomil, že ve skutečnosti jsou strašně depresivní, alespoň pro mě. Asi to souvisí právě i s krajinou, která se v nich objevuje. Stejně na mě působí jakákoliv ruská pohádka (kupodivu s výjimkou Mrazíka).
13.10.2011 08:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Jasne, ze to je v druhem planu depresivni. Ale to je rusky zpusob humoru. Nejsou to prvoplanove americke juchacky ve stylu "Prcicky" nebo silenosti typu "Zhave vystrely". Pripadne ceske filmy jako "Hori, ma panenko".

Mama, ktera vyrustala v Polsku mi vypravela, ze kdyz v 60.letech chodili jako mladez do kina, tak chodili i na "czeskie lipy". Rikalo se tak filmum z te doby od nas. Prisly jim rozvlacny, nepochopitelny a stejne se jim smali a obcas nevedeli proc.
13.10.2011 11:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Americkej humor filmovej je většinou prvoplánovej. Dokonalý gangy ale dál nic.

Ten Ruskej, tak to napsal už dávno Gogol. Když se v té strašné srandě otočí k divákům: "Čemu se smějete?!? Sami sobě se smějete!" A jednoho zamrazí.

Českej? Hoří ma panenko. Strašná sranda, ale když si to jeden uvědomí, tak by se raději oběsil. Tohle ještě drastičtěji ale také hůře k pochopení je ve Slavnostech a hostech.

Poláci jsou daleko vážnější. K jejich slávě i neštěstí.
12.10.2011 14:40 otecko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
To tenkrát ještě promítač točil klikou, co? ;-)
12.10.2011 15:41 whostleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
12.10.2011 15:46 whostleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
to čo zbúralo ilúzie o ,,socializme" bol ruský film,majú iný humor ako vy, západniari, nie taký uštipačný voči druhým, skôr idú aj keď sa vysmievajú, do seba...
12.10.2011 15:47 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
I:)
12.10.2011 16:58 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
ano, maji jiny humor, musim priznat ze ty uryvky z toho filmu 'sveraz narodniho lovu' mi pripadaji dost stupidni. Ale brizy tam sou, to jo.
13.10.2011 07:32 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Tak povedzme, že to nie je úplne ich najlepšia komédia, i keď z tých novších a slávnych... celý film vyznie ináč a nie je taký prvoplánový, ako sa vám možno zdá.Breza rýchlo rastie, dá sa z nej postaviť plot, dobre horí, dá sa využiť na všeličo ... je užitočná. Taký ten málo náročný, obyčajný a rýcho nahraditeľný strom.
12.10.2011 16:07 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
12.10.2011 15:25 Karel Zak | blog: kzak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
5g je hodne malo... muj oblibeny botany.cz rika 200g :-)
13.10.2011 09:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Wikipedia uvádí zase pro změnu 50 - 100 g. Nicméně to je pořád o hodně více, než kolik uváděl autor blogpostu ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
13.10.2011 10:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Autor blogu totiž nikdy nikoho tisovým odvarem netrávil, takže převzal tvrzení (ohledně potřebného množství) odjinud. ;-)

Krom toho je toho názoru, že je lepší, když u potencionálního traviče to skončí na pokusu (tedy u přiotrávení), než u dokonaného činu (totální kolaps).
13.10.2011 10:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Nevim jak to je u tisu, ale tady může být obdoba problematiky obsahu látek z přírodních "fabrik". Ty nemají normy a míchají to značně svévolně dle počasí, půdy, doby... nálady. Ale řádově by to asi být nemělo. I když, zase. Pro někoho je flaška vodky smrtelná, pro někoho nutný základ aby neumřel :)))))
12.10.2011 16:16 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Téměř vyhubeny byly podle mne právě kvůli své jedovatosti.
To by musel člověk vyhubit mnohem víc dřevin, stačí prolistovat nějakou populární příručku o stromech a nestačíte se divit. Z hlavy mě napadá třeba zimostráz. Samozřejmě je otázkou míra jedovatosti.

Jinak zbytky skoro tisícileté tisové aleje jsou patrné v mladším porostu například na Netřebu (zalesněný kopec nad Kanicemi - domažlicko).
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
12.10.2011 17:00 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
nejen dreviny ... nechci jmenovat ake asi vsichni vedi kdo
12.10.2011 20:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Však taky hubí. Jako téměř vyhubil u nás dřišťály.
Grunt avatar 12.10.2011 17:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějaký zaručený recept je kde? A barva dřeva?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
gtz avatar 12.10.2011 17:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
recept na co?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
12.10.2011 19:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tisy jsou nejlepší na Drbákově a okolo Týřova, ale mám radost vždycky když na ně narazím. Proti stromům co člověk najde třeba v Anglii je to ale bída. Málo známá skutečnost je, že prapůvodní, etymologicky správný český název je "ťys".

Ba ne, kecám :-).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
12.10.2011 19:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tisy mám na zahradě hned před vchodem. Krásná konifera, naozaj!

K té symbolice stromů. Vlastně bych chtěl byt bezem Sambucus nigra. Léčivý, nezničitelný, skromný...

Český národní strom? Vrba? A co šípek? I když je to keř, jááá víííím, furt....
12.10.2011 19:23 Faunom Alien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis

Sambucus nigra je skromný a nezničitelný, to jo. V lesním hospodářství je ale vnímámn spíš jako obtížně zničitelný plevel, něco jako bříza, protože jako pionýrská dřevina první osidluje holiny a paseky jde se ho těžko zbavit.

Proč byste navrhoval šípek a vrbu jako národní strom? :)

12.10.2011 19:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Vrba mi napadla pro takovou zdánlivou pochmurnost, která je ale malinko vypečeně veselá. Také vypadá jako že už je mrtvá a přitom z čehokoliv dokáže zase obrazit.

Šípek je takovej plebejec co dokáže všude a s každým nějak vyjít. A má ironické trny.

Lesní hospodářství a vlastnost stromu se myslím nemusí krýt. Ten bez mi na zahradě také pije krev. Ale je to borec! :)))
12.10.2011 19:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Lesáci by měli přehodnotit svůj pohled na pionýrské dřeviny a naučit se je víc je využívat než je jenom tupě ničit. Ony totiž nedělají nic jiného než že připravují stanoviště pro další sukcesní stádia.

Národní strom jedině akát. Je to šmejd co si na něco hraje, nedá se vypudit a otravuje okolí -- typický Čech.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
12.10.2011 20:33 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Národní strom jedině akát. Je to šmejd co si na něco hraje, nedá se vypudit a otravuje okolí -- typický Čech.
Nemyslím. Rozhodně je ale zajímavé že má pár věcí společných s tisem. A to jedovatost a kvalitu dřeva. Málo kdo ví, že pokud jde o luky může tisu konkurovat jedině akát. Krom toho je celkem významný i jako zajímavá rostlina pro včely, podobně jako lípa.
12.10.2011 20:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
No uznávám, že jsem si dovolil dost. Kdybych nebyl Čech, tak bych se odsoudil.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
12.10.2011 20:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Zcela okrajová poznámka. Na akátech jsem vyrostl. Tzv. "lesík", zarostlý kus podél tzv. "Polanecké spojky" tvořily akáty z 90%. Akorát při šplhání bylo třeba dávat pozor na trny. Kromě akátů v něm z rostlinné říše dominovaly ještě kopřivy a netýkavky.
12.10.2011 20:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
No akát je strom hodný úcty! Přesně tak, akátové dřevo. Akátový med mi sice přišel hnusnej, ale v současné době... - když je co žrát, není proč řešit detaily.
12.10.2011 20:28 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
s tim ceskym stromem to bude tezke, ony ty stromy totiz z velke vetsiny stoji hrde a vzprimene.

To spis nejake plazive , pokrivene rostliny. Mozna liány, ale asi jen ty pravotocive.
12.10.2011 20:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Tak teda chmel. Dobrý kandidát na národní strom náhodou!
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
12.10.2011 20:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
s tim ceskym stromem to bude tezke, ony ty stromy totiz z velke vetsiny stoji hrde a vzprimene.

To spis nejake plazive , pokrivene rostliny. Mozna liány, ale asi jen ty pravotocive.
No toje právě ten rozdíl mezi tisy ve volné přírodě a parkovými kultivary.
12.10.2011 20:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Já proto navrhuji bez. Individulaista, který raději moc nevyčnívá, ale taky se nadá zničit. jenže, jsme u mýtů národní povahy, Najdeme mnoho čechů, co jsou velmi výrazní, nezlomní, samostatní...

Národní povaha je docela dost fťákovina.
12.10.2011 20:51 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Bez je nedoceněný keř. V minulosti byl naopak u každého stavení vítaný. A my co umíme vyšmidlat oheň čistě dlaněmi i víme proč. Víte že žvýkání mladých výhonků bezu pomáhá při bolestech zubů?
13.10.2011 07:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Tak tohle nevím. Teda už vím.

Ona je mnoho nedoceněných a v nižším patře porostu. Zajímavé, ty největší "plevely" jsou nejzdravější, nejužitečnější. Kopřiva, kozí noha, pampeliška - dá se to jíst, je to dobrý a zdravý. Stromy také. Bez (taky je z něj dobrý víno), šípek, jeřabiny... samý dobrý věci a nikdo je nechce. Ovšem pokud se potřebujete někde zbavit bezu, lehce ho začnete nenávidět. :)))
Marcela* avatar 12.10.2011 21:35 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
pravotocive
:-)

Mám na zahradě samičku Aktinidie /kiwi/, je levotočivá, přesto miloušká. Když dostane samečka, možná i něco vyprodukuje.
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
12.10.2011 22:02 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
A to má u nás šanci přežít zimu ? Měl jsem za to, že je to tropické ovoce.
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
12.10.2011 23:50 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Očividně ano... osobně vím o dvou venkovních výskytech (takovéto popínavé s malými plody) a z jednoho jsem normálně jedl :)
13.10.2011 09:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Tak ono pokud vím kiwi se pěstuje hlavně na Novém Zélandu (i když ve skutečnosti původně pochází z Číny), který se nachází v mírném podnebném pásu. Tedy zas tak moc se od našeho podnebí lišit nebude (i když zimy budou mít asi teplejší).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
13.10.2011 10:18 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Jo, máme to na několika místech.
Marcela* avatar 13.10.2011 10:54 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Jsou k sehnání určité druhy, které jsou mrazuvzdorné. Přesto jí radši na zimu zakryji kořeny chvojím..

- I kdyby se nic neurodilo, tvoří na podpěře pěknou clonu okolo terasy, roste bujně, výhony několik metrů, není náročná.
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
13.10.2011 11:52 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
No jo, člověk se pořád učí...
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
Bystroushaak avatar 13.10.2011 00:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný blogpost, dobře se to čte.
blog.rfox.eu
13.10.2011 10:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fakt jsem jí tam nedal teď! Koukněte co je v pozadí mé profilové fotky. :))) je to i na to zaostřeno, v poslední době používám fotek xichtů rozostřených.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.