Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 17:52

změna webhostingu II

20.7.2010 08:45 | Přečteno: 1611× | blabla | poslední úprava: 21.7.2010 12:50

Nedávno jsem začal s přípravami migrace jedné domény (cca 10 subdomén, 15 e-mailů, 5 databází) na jiný webhosting. Ale nic není tak jednoduché, jak to vypadá.

S novým administračním rozhraním jsem se nakonec dokázal nějak poprat. Díky imapsync jsem synchronizoval schránky, nakopíroval jsem data, a naimportoval jsem databáze.

A co teď? No přece změna NS u registrátora. Žádost podána 23:30 v sobotu. Vyřízena až v pondělí v 11:00. Od té doby je doména nedostupná. S novým poskytovatelem webhostingu se nedokážu domluvit na tom proč to nefunguje. Nejdřív mě přesvědčuje, že mám u registrátora nastavit nějaké DNS záznamy, pak mě požádá, abych ještě jednou změnil NS. Žádost jsem podal všera ve 20:30. Dnes ráno jsem si povídal se záznamníkem u registrátora, třeba si to někdo poslechne a slituje se.

Mohl jsem tohle tušit? Je tohle normální?

No jo, ale vysvětlujte to uživatelům, kteří nemají dostupné své e-maily a data a web.


Update: nakonec registrátor nastavil vlastní NS a do DNS dal pár záznamů o doméně a po necelých 14h už se dostavily výsledky. Dvoudenní bezvětří je pryč, a plachty se zase napínaji :) Díky všem, kdo přispěli do diskuze.

       

Hodnocení: 67 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

cynic_asshole avatar 20.7.2010 10:37 cynic_asshole | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není ta doména zabezpečená pomocí DNSSEC?
Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
MaFy avatar 20.7.2010 11:11 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela me prekvapuje, ze kdyz obstaravate server, s tolika sluzbami, nemate pristup k DNS...
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Samae1 avatar 20.7.2010 11:13 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejdříve se měli nastavit DNS záznamy na nového webhostera. Ta změna trvá až 48 hodin(obvykle se to stihne do dvanácti). Pokud musíte čekat na tuto změnu, je jasné, že Váš předchozí webhoster stál za * a udělal jste se změnou dobře. Pak jste měl nakopírovat data(pokud jste to udělal předtím, je to jedno). Během změny DNS záznamů by se měli uživatelům se starým záznamem zobrazovat původní stránky a těm s novými záznamy(nejde to hromadně) ty nové(v jednu dobu můžete mít vy staré a půlka světa nové). To že se Vám se starými záznamy nic nezobrazuje říká, že původní webhoster Vaše stránky nejspíše smazal/deaktivoval. Až dojde k refreshi Vašich záznamů, tak se dostanete na nový web pokud jste správně nastavil DNS záznamy.
Je to naprosto normální, ještě bych Vám doporučil změnit registrátora domény(=převést doménu k někomu schopnějšímu). Uživatelé by měli problém i kdyby to proběhlo hladce, e-maily by chodily do staré schránky a oni by četli novou.
Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
pavlix avatar 21.7.2010 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Ta změna trvá až 48 hodin(obvykle se to stihne do dvanácti).
Změna DNS záznamů netrvá obecně 48 hodin, ale tak dlouho, jak zvolí administrátor zóny (hledej TTL).

Mimochodem s Ignum (registrátor) když mi vznikl nějaký problém, tak jsem jim volal o víkendu v jednu ráno a řešili to.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
20.7.2010 11:25 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nebylo by lepší změnit NS hned na začátku, jen nechat nastavené původní hodnoty? Pak změnit TTL na něco nízkého, počkat, přesměrovat záznamy na nový hosting, zvýšit TTL zpět a je to.

Stejně moc nechápu, co přesně se odehrávalo - když webhosting napsal, že máš "nastavit nějaké DNS záznamy", tak to znamená, že k nim máš přístup? To si s tím pak můžeš dělat co chceš a na nikoho nečekat, ne?
xsubway avatar 20.7.2010 12:19 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
No změnit TTL mi registrátor neumožňuje - nebo to lze nějak jinak?

Webhosting napsal nastavte dva DNS záznamy u registratora, protože po prvním nastavení NS doména přestala fungovat a už nezačala. Zeptal jsem se registrátora, jak se DNS nastavuje v administračním rozhraní a mi bylo zděleno, že to lze ale jen v případě že doména má nastaveny jeho NS - tzn. že webhosting je u registrátora, což není ...
Jendа avatar 20.7.2010 12:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
No změnit TTL mi registrátor neumožňuje
A mohu vědět, kdo to je, abych se mu mohl vyhnout? No, chtělo by to sesbírat špatné zkušenosti s cizími DNS. Věděli jste, že třeba Forpsí DNS neumožňuje nastavit NS záznam? Umí jenom A, AAAA, MX, SRV, CNAME a TXT.
pavlix avatar 21.7.2010 11:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
že doména má nastaveny jeho NS - tzn. že webhosting je u registrátora, což není ...
Nesmysl. Nastavení NS na registrátora a webhosting jsou dvě zcela nezávislé věci.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xsubway avatar 21.7.2010 12:10 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
ano teď už vím, že máš pravdu
xsubway avatar 21.7.2010 12:22 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Ano, máš pravdu. Viz. můj update.
pavlix avatar 21.7.2010 19:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Kouknu se.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
20.7.2010 12:18 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co teď? No přece změna NS u registrátora. Žádost podána 23:30 v sobotu. Vyřízena až v pondělí v 11:00.
U koho máte registrovanou tu doménu? Je to .cz nebo jiná doména? Tohle jsem zatím všude viděl vyřizovat automaticky. Vždy, když měníme NSSET, tak si to zkontroluji na http://nic.cz (to byste mohl udělat taky), a tam se změna projeví do 5 minut od provedení nastavení v administračním rozhraní registrátora. Během pár desítek minut už je změna vidět na .cz DNS serverech. Pak záleží jak je nastavené TTL na .cz zóně. U generických domén to pravda může být komplikovanější.

Jinak u .cz domény lze registrátora změnit během pár minut, a to úplně bez spolupráce s tím starým (pokud ta doména není nějak zamknuta). Stačí přístup k e-mailu vlastníka/administrativního kontaktu domény.

Ale jak už tu někdo psal - před změnou NSSET na jiné servery je dobré na tom novém DNS serveru nastavit stejný obsah jako na starém, pak změnit NSSET, počkat pro jistotu tak 1 den, aby se to stabilizovalo, a pak už si nastavit nový DNS jak je potřeba. Na tom novém je dobré mítv době změny co nejnižší TTL, aby vám třeba maily dlouho nechodily střídavě na nový a starý server.
xsubway avatar 20.7.2010 12:23 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Je to doména .net a změna NS se projevila na joker.com téměř ihned.

Když chci registrátora změnit, musím u tomu stávajícímu poslat vytištěné PDF s žádostí s ověřeným podpisem, uff.

Ten NSSET je specialita českých domén, nebo ne?
20.7.2010 12:59 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Ano, NSSET je jen u CZ. U ostatních se obvykle nastavují přímo IP adresy DNS serverů.

Ale abych i poradil: Jestli proběhla změna NS a služby nefungují, tak zřejmě je špatně nastaven ten server, kam jste doménu nasměroval. Dá so to zjistit takhle (ignum.com nahradit za vaši doménu)
# dig NS ignum.com

; <<>> DiG 9.3.4-P1.1 <<>> NS ignum.com
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 11368
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 3, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 3

;; QUESTION SECTION:
;ignum.com.                     IN      NS

;; ANSWER SECTION:
ignum.com.              1       IN      NS      ns.inecnet.cz.
ignum.com.              1       IN      NS      ns1.ignum.com.
ignum.com.              1       IN      NS      ns2.ignum.cz.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns.inecnet.cz.          6404    IN      A       212.47.0.10
ns1.ignum.com.          1       IN      A       217.31.49.46
ns2.ignum.cz.           143     IN      A       213.235.133.138

Zkuste si podobný test, ta tučně označená část jsou aktuální DNS servery, co se používají pro danou doménu. Jejich správnou funkci lze otestovat:
# dig A www.ignum.com @ns2.ignum.cz

; <<>> DiG 9.3.4-P1.1 <<>> A www.ignum.com @ns2.ignum.cz
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 43406
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2

;; QUESTION SECTION:
;www.ignum.com.                 IN      A

;; ANSWER SECTION:
www.ignum.com.          360     IN      CNAME   krakonos.core.ignum.cz.
krakonos.core.ignum.cz. 360     IN      A       217.31.49.18

;; AUTHORITY SECTION:
ignum.cz.               305     IN      NS      ns1.ignum.com.
ignum.cz.               305     IN      NS      ns2.ignum.cz.
toto lze udělat analogicky pro všechny NS, musí fungovat všechny stejně. Ale jinak bych čekal, že s tímhle vám pomohou, resp. to za vás udělají a zkontrolují, na novém hostingu.
xsubway avatar 20.7.2010 14:26 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Díky za radu. Musím se zeptat ale laicky: jak ten test mám udělat (v linuxu)?

Ještě jednou díky.
xsubway avatar 20.7.2010 14:40 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
man dig
xsubway avatar 20.7.2010 15:03 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
test 1.
$ dig NS <domena>.net

; <<>> DiG 9.5.1-P2.1 <<>> NS <domena>.net
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached
test 2.
$ dig A <domena>.net @mardoc.cz

; <<>> DiG 9.5.1-P2.1 <<>> A <domena>.net @mardoc.cz
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 17301
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 1
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;<domena>.net.			IN	A

;; ANSWER SECTION:
<domena>.net.		86400	IN	A	<ip-adresa>

;; AUTHORITY SECTION:
<domena>.net.		86400	IN	NS	ns.<domena>.net.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns.<domena>.net.	86400	IN	A	<ip-adresa>

;; Query time: 13 msec
;; SERVER: <ip-adresa>#53(<ip-adresa>)
;; WHEN: Tue Jul 20 14:57:44 2010
;; MSG SIZE  rcvd: 79

xsubway avatar 20.7.2010 15:23 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Nevíš co by mohlo znamenat na who.is informace:
_domena_.NET SITE INFORMATION

IP: 93.185.104.20
IP Location: Praha, Czech Republic
Website Status: active
Server Type: Apache
Alexa Trend/Rank:  1 Month: 2,276,130    3 Month: 4,696,472
Page Views per Visit: 1 Month: 7.0    3 Month: 7.0
ta doména je samozřejmě na jiné IP, ale nemůže to znamenat jen že je tato informace dočasná dokud se nenačte ta správná?

Díky
20.7.2010 12:53 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to mas nejakeho divneho registratora, podle mych zkusenosti trva zmena DNS tak hodinu, nekdy ani ne, vyzkouseno u nekolika registratoru(forpsi, subreg, moniker, godaddy)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
xsubway avatar 20.7.2010 17:42 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
ty domeny jsou cz?
20.7.2010 19:05 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
cz mam hlavne u subregu a neco malo u forpsi. u ostatnich mam jine tld. ale nevsiml jsem si ze by se cz chovaly vyznamne jinak nez ostatni
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
pavlix avatar 21.7.2010 11:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: změna webhostingu II
Pokud mluvíš o změně NS záznamů, tak ta se obecně projevuje se zpožděním (TTL) definovaným administrátorem (zákazníkem).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.