Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 11:31
"Příjem z toho, že bude mýto na dvojkách a trojkách, není příjem, ten systém bude sankční, bude stát hromadu peněz, a to je zapotřebí si pojmenovat rovnou. Jedničky vydělávají jenom některé, zpoplatnění větší části jedniček bude v zásadě v systému dotováno," řekl v Otázkách Václava Moravce Bárta.Nevím, ale po zdražení mýta o 25% spousty kamionů dálnice objíždějí a jezdí právě po silnicích I + Ii třídy.
Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. Ministerstvo dopravy požádalo nedávno firmy působící na evropském trhu, aby předložily své předběžné nabídky na zpoplatnění dalších několika tisíc kilometrů silnic nižších tříd. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky se vedle SkyTollu a Kapsche nabídlo dalších osm firem. Úřad poptává rozšíření mýtného na dalších 5500 kilometrů silnic I. třídy, silnice II. a III. třídy se mají zpoplatnit podle požadavků krajů. MD zatím kalkuluje dvě varianty, 3600 kilometrů nebo 1800 kilometrů "dvojek" a "trojek". Podle prezentace ředitele SkyTollu Mateje Okáliho firma nabídla českému ministerstvu dopravy zpoplatnění více než 9000 kilometrů silnic první a nižších tříd satelitní technologií za 3,6 miliardy korun. Podle stejné prezentace nabídl Kapsch svůj mikrovlnný systém na 2500 km "jedniček" za 4,8 miliardy Kč. Podle prezentace vychází slovenský systém výhodněji i v dalších parametrech. jak tito lidé ví jaká nabídka padá ... no uvidíme Předpokládaný zisk dle médií by měl být u Kapsche cca do roku 2016 19,4 miliard korun. Předpokládaný zisk dle médií by měl být u SkyToll do roku 2016 pohybovat okolo 40 miliard. Všechno jsou to pouze spekulace, nabídky jsou pouze na MDCR a jsem velice zvědavý jak to dopadne. Když jsem se díval na kalkulačku tak nákladní vozidlo do 12tun za 100 km silnic 1.třídy platí v SK 7€. Výpočet mýta Rakusko
-
Uvidíme jakou cenu nasadí, ale p. Bárta by rád zpoplatnil veškeré silnice prý pak by měl na opravy, ale otázka je zda i pro osobáky. Pokud by nabídky souhlasily co si myslíte? bude se používat satelitní typ nebo se nějakým způsobem
Tiskni
Sdílej:
Za benzín je tiež DPH. Predpokladám že po súčte týchto daní by štát vychádzal ako plusový.Četl jsi to vlákno pod tím?
Jinak co se týká nákladů, zdaleka nejlevnějším "mýtným" by bylo zvýšení spotřební daně.To jo, ale je otázka, jestli už teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči*. *) no já toho moc najezdím, takže osobně je mi to celkem jedno, ale v důsledku tyhle daně dopadají formou dražšího zboží a služeb na nás na všechny – i na ty, kdo auto vůbec nemají, včetně dětí, důchodců a invalidů.
když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláčiU nás 33,90 za litr naturalu. V Brně jsou normální ceny někde kolem 34,50. Dají se najít i pumpy za 32,50 apod., ale vesměs jsou to jen malé pumpy, kdy nevíš co ti do nádrže teče.
To jo, ale je otázka, jestli ujavascript:insertAtCursor(document.replyForm.text, 'Bral jsem to výlučně jako porovnání variant "současná SD + mýtné" a "zvýšená SD".', '');ž teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči
Můj odhad je takový, že nakonec bude satelitní systém, ale bude to uděláno tak, aby zkrátka nepřišel ani Kapsch.
Cynik by řekl, že satelitní systém bude tehdy, až ho bude Kapsch schopen a ochoten dodat.
Vždyť jak se to říká s těmi třemi obálkami, které se postupně otvírají? Mám pocit, že je to nějak takhle:
První obálka: Nadávej na předchůdce.
Druhá obálka: Udělej reformy.
Třetí obálka: Napiš nové tři obálky.
Všechny vlády zjevně jedou podle takovéhoto scénáře
Jsme relativně malá země, takže když už mýtné brány, tak by stačily na hranicíchTohle by neprošlo, pravidla EU to zakazují. Už se o tom mluvilo mockrát.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.