Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:23
Iste. Problém je v tom, že poistné podmienky nie sú klientovi dokonale jasné. Nie je totižto spravidla ani právnik ani lekár špecialista. Navyše medicína nie je exaktná veda. Takže to čo je úrazom, chorobou alebo inou poistnou udalosťou je vecou interpretácie.
Problém je v tom, že poistné podmienky nie sú klientovi dokonale jasné.To je snad ale problem toho klienta, ze je s odpustenim hnup. Jakekoli pojistne podminky jsou srozumitelne pro normalniho cloveka a pokud necemu nerozumi, neni problem si to nechat vysvetlit od prislusne pojistovny...
Nie je totižto spravidla ani právnik ani lekár špecialista. Navyše medicína nie je exaktná veda. Takže to čo je úrazom, chorobou alebo inou poistnou udalosťou je vecou interpretácie.co je uraz je dane jasne, co se tyka ostatnich chorob, tak verim ze obcas to muze stat klienta trochu namahy aby dokazal ze na pojistne plneni narok ma, ale nemyslim, ze by to bylo casto... hlavni by melo byt vyjadreni doktora
Znám pár pojišťováků a nikdo mi nikdy nechtěl vysvětlit pojistnou smlouvu, kterou mi nabízeli. Většinou na to totiž nemaj dostatečné znalostitohle je smutne, ale zas na druhou stranu mi nerikej, ze tu smlouvu podepises nekomu, kdo ti to nevysvetli...
1.1 Infarkt myokardu
Ireverzibilné poškodenie časti srdcového svalu akútnym uzatvorením vencovej tepny. Diagnóza musí byť potvrdená typickými bolesťami v prsiach, zvýšením špecifických laboratórnych hodnôt poškodenia srdcového svalu (enzýmy, napr. CK, kreatinkináza a typická kontrola priebehu), čerstvými zmenami EKG typickými pre infarkt myokardu, ako aj obmedzením funkcie ľavého ventrikula (ľavej komory). Vyradené sú tiché (nemé) infarkty myokardu, pri ktorých sú uvedené typické klinické
symptómy pre infarkt myokardu neviditeľné príp. nezistiteľné.
Koľko percent ľudí, čo majú toto vo všeobecných zmluvných podmienkach, tomu podľa Teba rozumie?
Jpojistné podmínky jsou jednou dané a každá pojišťovna je MUSÍ dodržet a nevěřím tomu, že by to neudělala.Neudela to ani CP, s ni jsem se 10 let soudil, tak vim co to je. Tvoje budovatelske nadseni tedy nesdilim. Mam sice pojisteni, ale vybiral jsem ho pres rok, a stejne nejsem uplne spokojen. Obecne se vas kazda pojistovna bude snazit odrbat jak muze, takova je realita, je dobry se pojistovat a o tomhle vedet. Pak nema clovek pocit deziluze pri plneni.
Pokud jste si podrobně přečetl obchodní podmínky, tak byste se dozvěděl, že pokud uvede klient do zdravotního dotazníku zkreslené, či úplně nepravdivé údaje, tak pojišťovna má právo na to, aby snížila pojistné plnění, nebo úplně ukončila pojištění. Pokud se Vám jedná o odměny pojišťovacím poradcům, tak to je všem známá věc. Pokud si založíte životní pojištění, platba za první dva roky připadá na provize. Je tomu bohužel tak ve všech pojišťovnách. I přes založení pojištění na přepážce platíte provizi stejně, ta zůstává pojišťovně a člověk na přepážce dostane velice malou část této provize. Některé pojišťovny se toto snaží oklamat tím, že provizi strhávají po celou dobu trvání pojištění. Provize jsou takto vysoké proto, že prodávat životní pojištění je jedním z nejtěžších úkolů pro poradce. Pokud jsem si to správně spočítal, tak jste životní pojistku měl maximálně pět let. Soudím tak podle částky, která vám byla vrácena. Pokud vidím, že mi někdo nabízí něco, o čem téměř nic neví, tak mu to prostě nepodepíšu. Pokud by se stalo, že bych podepsal a přitom bych to nechtěl, tak mám právo vzít do dvou měsíců svůj podpis zpět bez ztráty květinky. S tím, že někteří prodejci a ne PORADCI umí pořádně oklamat, jsem se setkal několikrát. V jedné makléřské společnosti mě k tomuto také nabádali, ale silně jsem s tím nesouhlasil a proto jsem i skončil. V pojišťovnictví pracuji již několik let a proto si dovolím řict, že tato pojišťovna je jedna z těch lepších. Netvrdím, že je nejlepší, ale musím uznat, že dokáže solidně zajistit a je ve své práci precizní. Takže pokud pojišťovna odmítla plnit a pojištění ukončila, tak k tomuto kroku měla jisté důvody. Podle mě tento důvod bylo zatajení nebo zkereslení informací o zdravotním stavu. Pokud byste uvedl pravdivé údaje, tak by vám pojišťovna dala sice přirážku na pojistném, ale plnila by.
Žádné zdravotní údaje jsem nezatajil. Něměl jsem k tomu ostatně ani důvod, když v době uzavírání smlouvy jsem neměl vůbec nic, co by se dalo zapsat do dotazníku. Nikdy jsem neměl úraz, nikdy jsem neměl žádnou jinou nemoc kromě nachlazení a angíny. Že jsem dost tvrdě onemocněl několik let po uzavření smlouvy je prostě něco, co jsem nemohl ani tušit. Posudkový lékař z toho ovšem vyvodil, že příznaky jsem musel mít už předtím (přestože jsem prošel komplexním vyšetřením) a nebyla s ním řeč.
Já bohužel nemůžu za to, že ani nejlepší vojenská nemocnice při komplexním vyšetření čítajícím řadu úkonů a trvající měsíc (bylo provedeno kvůli jiným účelům) nenašla na mě vůbec nic (kromě mé krátkozrakosti o velikosti zhruba jedné dioptrie). A jak říkám, pojišťujete se právě proto, aby kdyby se něco stalo, jste dostali pomoc, takže je otázkou, zda AVIVA je doporučeníhodná. Možná v mateřském státě, ale v Česku kdo ví.
A o jakou se jednalo nemoc? Pokud jste byl připojištěn pro případ vážného onemocnění, tak se může jednat o chorobu, která neni kryta. V současné době pojišťovna aviva nabízí připojištní pro případ závažných onemocnění. Toto připojištění poskytuje krytí následujících 12 závažných onemocnění: Akutní infarkt myokardu, cévní mozková příhoda (mozková mrtvice), zhoubné novotvary (nádory), konečná (terminální) fáze selhání ledvin, transplantace živtně důležitého orgánu, bypass srdečních (věnčitých) tepen vyžadující mimotělní oběh, slepota, hluchota, nezhobný nádor mozku, onemonění HIV při transfúzi krve, onemocnění HIV při výkonu povolání, závažná onemocnění způsobená přisátím klíštěte. Pokud to nebyla ani jedna z těchto chorob, tak se ani nedivím, že pojišťovna neplnila.
Moc se omlouvám, ale o zdravotních věcech se naplno veřejně nechci rozepisovat. Vážím si velmi Vaší ochoty.
Ona pojišťovna nejenomže neplnila, ona mi také celou smlouvu okamžitě svévolně ze své strany ukončila. Šlo o kombinaci pojištění se spořením, které mělo trvat mnoho let, a namísto toho trvalo cca 4,5 let – takže jsem na tom hodně tratil. Namísto naspořených peněz jsem měl několik desítek tisíc korun ztráty (odměny a platby za vedení).
Vzhledem k tomu, že jste nepotvrdil ani jednu nemoc, která je uvedena v seznamu, soudím, že jste měl jinou. Proto pojišťovna neplnila. A to že vám vypověděla smlouvu je také celkem normální postup, který by udělala jakoli jiná pojišťovna. Je to naprosto standardní. Nejspíš vaše nemoc natolik ovlivnila váš zdravotní stav a proto nebylo možné dále pokračovat v pojištění. To že vám vrátili jen zlomek z peněz, které jste vložil je také normální u všech pojišťoven. Kdyby jste si založil životní pojištění u kterékoli jiné pojišťvny, tak je naprosto běžné, že až po nejméně osmi letech máte na podílovém účtu takovou částku, kterou jste tam vložil a teprve začínáte vydělávat. A jak jsem již řekl, tak provize a platby za vedení máte všude. Tak prosím nešpiňte dobré jméno pojišťovny, která použila naprosto standardní postup. Nemám totiš rád, když někdo hází špínu na někoho jiného bez důvodu. Po tomto, co jsem si tu všechno přečetl, soudím, že ten důvod nemáte.
Potvrzení nemoci je věc, která se nedělá veřejně. Ani lékaři dokumentaci neukazují každému kolemjdoucímu na potkání.
Problém není jenom v tom, že pojišťovna neplnila, a pokud by ukončila pro to, že nemoc natolik ovlivnila zdravotní stav, že není možné pokračovat v pojištění, ok. Jenže pojišťovna ukončila pojištění proto, že údajně jsem uvedl špatné informace o zdravotním stavu již na začátku (to je několik let před onemocněním), kdy jsem byl zdravý jako rybička a bez záznamu v lékařské dokumentaci. Možná Vás to překvapí, ale například jsem nikdy v životě neměl žádný úraz, žádné zdravotní anomálie, a naprosto nic nenasvědčovalo tomu, že někdy problémy mít budu. Pojištění jsem zakládal pro jistotu, neboť na mě bylo finančně závislých dost lidí, tak kdyby se mi něco stalo, ať nejsou hned na dlažbě.
Už mě docela unavují ty skryté útoky od pojišťováků, kterým se nelíbí, že někdo upozorňuje na neserióznost. Myslím, že to znovu vytáhnu na světlo a více o tom napíšu.
AVIVA je neseriózní pojišťovna – a pokud máte pocit, že přeháním, klidně dodám – v českých končinách.
Také mě unavuje, když pojišťováci neustále omílají, že házím špínu a udávají argumenty, které naprosto odporují příběhu, který jsem napsal v článku, a všemu co jsem napsal v diskusi. Chce to taky si to přečíst, než začnete reagovat.
Máte smůlu, já diskutovat umím a hloupý nejsem. Na AVIVU špínu neházím, ona se špiní sama svým jednáním. Není od věci upozornit, že AVIVA je špinavá v českých končinách poněkud poněkud. Nemám potřebu špinit pojišťovnu, ale neodpustil bych si, kdybych nechal podvést další klienty a nikomu nepřeji, aby se v kritické situaci ocitli ve složité situaci kvůli špinavým praktikám AVIVY.
Pane Ponkráci,
pročetla jsem si celou diskusi a na základě málo konkrétních informací neumím zhodnotit, zda máte pravdu, nebo špiníte jinak dobré jméno pojišťovny.
Nicméně po shlédnutí Vašich stránek, které tady propagujete http://ponkrac.net, mě napadá dotaz. Když se tolik let věnujete tarotům a astrologii, tak jste už při podpisu musel vědět, že vážně onemocníte. Takže jste pojišťovnu oklamal.
R.
Paní Renáto,
rád bych požádal o dovolení tento Váš příspěvek otisknout na svých stránkách. Takovou reklamu, jak moc důvěřujete mým schopnostem – tu bych si nerad nechal ujít. Myslím, že s vhodným titulkem typu „I pojišťovací agenti se obávají mého neomylného pohledu do budoucnosti a raději mi ukončují smlouvy“ – to je reklama jako hrom, a myslím, že bych se o ní nechtěl nechat obrat.
Jinak obrat „špiníte jinak dobré jméno pojišťovny“ je docela dobrý obrat, jak ještě zkusit poslední pocit (a mezi řádky dát emocionální pocit), že pojišťovna snad je seriózní. Jestli má AVIVA dobré jméno, tak rozhodně v zahraničí, ale v české kotlině se to neodrazilo.
Věřte mi, že si naprosto nevymýšlím, a pojišťovna se mnou jednala krutě neseriózně. Upřímně, čekal bych leccos – že pojišťovna odmítne plnění, či takový ten běžný folklór – ale AVIVA tu špinavou práci hodila do mnohem extrémnější a neserióznější role. Možná si všimnete, pokud se porozhleédnete po netu, že nemám tendenci se připojovat k hnutím proti někomu. I moje motivace je pouze, že nikomu nepřeji, aby se dostal do stejně nezáviděnihodné situace jako já. V jistých okamžicích je člověk totiž hrozně zranitelný a bezbranný, a je mu opravdu zle. Je rád, že žije – a proč by měl dopadnout špatně jenom proto, že AVIVA je neseriózní pojišťovna. Nikomu to nepřeji.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.